Тя механиката не се е променила толкова за тези 10 години...
Интересното бе точно спецификацията на оригиналното масло - не съм се задълбавал в детайли но на пръв поглед имаше разлика - дори във вискозитетния клас имаше особености при маркировката на оригиналното масло...
Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт
Тук обсъждаме тойота , а не Кия. На тойотите с ръчни скоростни кутии в книжката пише , че маслото трябва да се сменя , дори и на тези 2018-та година. Аз датчик за ниво на маслото на ръчна кутия на авенсис не съм виждал. Относно ремонта - хубаво е , че си имаме човек , който може да ги ремонтира , защото ако трябваше да купуваме нови скоростни кутии , по-добре да си изхвърлим колите.Karaboev написа: Колеги само ще кажа едно, работя в сервиз на Кия Моторс, на всички абсолютно всички нови коли след 2013г скоростните ръчни кутий са НЕОБСЛУЖВАЕМИ, нито се сменя масло нито се ремонтират, а се заменят.
Както и каза горе колегата си има датчик за нивото, маслото няма къде да се изпари
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт
Тя механиката и устройството на кутията е почти еднаква , но планираното износване е факт в 21-ви век
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт
Съгласен съм със всичко което пише в книжката на колата, но мислите ли че италианците са сменяли някога това масло за 15 години и са и на въртели четири-петстотин хиляди, как от днес за утре тази кутия ще се счупи, да не говорим че те на двигателното го карат по 100к. км без смяна, а и няма значение дали е Кия или Тойота или Форд, ръчните кутий са си на подобен принцип от 90 те години, просто защото няма какво да се усъвършенства.
То и книжката си пише да се сменя и спирачно масло, антифриза запалителни свещи и кабели(за бензина) и какво ли още не само и само сервиза за има работа и да нефалира.
То и книжката си пише да се сменя и спирачно масло, антифриза запалителни свещи и кабели(за бензина) и какво ли още не само и само сервиза за има работа и да нефалира.
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт
Първо не е спирачно масло , а течност, която е силно хигроскопична, а влагата е пагубна за системата.
Именно затова , че Италиянците не е...ат , затова всеки флуид е хубаво да се смени.
Тя гаранционно е обслужвана до 150 хил. км. , а от там нататък колкото изкарат.
Именно затова , че Италиянците не е...ат , затова всеки флуид е хубаво да се смени.
Тя гаранционно е обслужвана до 150 хил. км. , а от там нататък колкото изкарат.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт
Ами моята кутия се счупи на 75х.км...
А за смяна на спирачна течност - коментирали сме го много... Личното ми мнение, базирано на опит и на вида на сменената течност е еднозначно - смяната не е загуба на време и пари...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт
Колега, при Kia скоростните може да са консуматив. Ще се въздържа от каквито и да е обяснения и ще кажа само едно. Една скоростна кутия има ли пробка, то маслото се сменя съгласно спецификация на производителя на определен от него интервал! Споровете са излишни!!!
А това, че автомобилостроенето върви към автомобили еднодневки е нормално. Все по често вървим натам щом колата навърши 5г да се пенсьонира. Тенденцията е да се вдига само пенсионната възраст при хората.
П.С. Дори и Италианците си обслужват навреме колите докато са в гаранция. Така че ако ще и 400хил да навърти докато е в гаранция маслото ще се сменя на определен интервал. Надали някой ще си рискува гаранцията за 200 евро колкото и да е немарлив.
- south
- Мнения: 78
- Регистриран на: 09 Май 2014 13:08
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт
В книжката на колата няма ли раздел "maintenance data"?
Цитираното по-горе в темата оригинално масло 75W би трябвало да e Toyota Genuine Manual Transmission Gear Oil LV API GL-4 SAE 75W. Тънко, light viscosity, само 75W.
Също подкрепям, че ако ще се сменя, следва да е препоръчаното за конкретния модел автомобил масло от Тойота, те също мисля препоръчват проверка през определени километри и при нужда смяна.
Иначе при всички производители има такива опции за разредена смяна на консумативи, например някои оригинални гуми които карат по 80 хиляди. масла по 30 хиляди и т.н. Защото клиента като го офертират за нов автомобил му посочват - за периода на гаранция ще ти се наложи да сменяш масло, филтри и т.н., т.е. ето среден разход за обслужване на година, той гледа и при конкуренцията и това също влиза в избора на автомобил.

Цитираното по-горе в темата оригинално масло 75W би трябвало да e Toyota Genuine Manual Transmission Gear Oil LV API GL-4 SAE 75W. Тънко, light viscosity, само 75W.
Също подкрепям, че ако ще се сменя, следва да е препоръчаното за конкретния модел автомобил масло от Тойота, те също мисля препоръчват проверка през определени километри и при нужда смяна.
Иначе при всички производители има такива опции за разредена смяна на консумативи, например някои оригинални гуми които карат по 80 хиляди. масла по 30 хиляди и т.н. Защото клиента като го офертират за нов автомобил му посочват - за периода на гаранция ще ти се наложи да сменяш масло, филтри и т.н., т.е. ето среден разход за обслужване на година, той гледа и при конкуренцията и това също влиза в избора на автомобил.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта