Hursa написа: Но може ли да има реле изключващо акумулатора, механично или електронно.
Ами нали точно съм показал схемата, че няма никаква активна част между инвертора и акумулатора, която по някакъв начин да влияе на заряда на акумулатора.
За това ми е странно и твоите измервания. Вече е топло и може пак да направиш измерванията отпред и да споделиш. Тези измервания дори и с ръкавици може да ги направиш.
Hursa написа: Всъщност как става запуска на системата? Преди мислех, че след натискане на старт бутона (при натиснат спирачен педал) просто включва реле (като ключ-масата на танка), захранено от 12 волтовия акумулатор, включващо инвертора към батерията. И след това вече всичко, включително електрониката - се захранва от батерията. Но май при старта на системата, все пак доста черпи от акумулатора.
Ами общо взето е така. При натискане на старт бутона, то има релета, които "закачат" акумулатора (големия, тракшън батерията) за инвертора. Минава една логика на прещракване на релетата бързо, за да се провери дали всичко по високото напрежение е наред и дали случайно да кажем високоволтовия кабел не е замасил за купето. Но след като залепят релетата за постоянно, то инвертора получава ~200 волта напрежение от батерията и автоматично се активира захранването на +12 волтовата шина от DC-DC инвертора. Точно в този момент се чува звука, че системата е заредила, РЕАДИ-то светва и виждаш как напрежението на лампите в купето (което обсъждахме) се повишава от +12в (малкия акумулатор) към +14в напрежение, подавано вече от инвертора. За стартирането на хибридната система горе долу се черпи ~30А от малкия акумулатор в рамките на секунда, две - докато чуеш пискането.
JulianoG написа: Но си прав - EPS с отделен инвертор се ползва в други модели като Prius+ например, не и при Auris.
Това не е така. При Приус+ и Приус-3 (най-вероятно и при Аурис) се използва един тип електрозахранване на ЕПС-а и няма отделен инвертор на напрежението специално за него! ЕПС ЕКУ-то получава +12 волта напрежение от +12 волтовата шина през 60А предпазител - най-горния десен предпазител на схемата, която съм дал на предишната страница. Това напрежение след това се обработва от ЕПС ЕКУ-то, за да управлява директно ел. двигателя на ЕПС-а. Това е накратко.
JulianoG написа: Понеже ми стана интересно се разрових из нета и попаднах на информация, че при спад на товара (зареден акумулатор), самият инвертор намалява подаваното напрежение до под 13V.
Отново това не е така. Хибридната система винаги поддържа напрежение от ~14 волта, дори и да откачиш малкия акумулатор изцяло.