от 4.9 до 5.4 със зверски задръствания и средна скорост около 14-15 км/ч.
Икономичен автомобил ли е Prius?
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Икономичен автомобил ли е Prius?
- BOz
- Мнения: 4545
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Само за протокола ще напиша, че при тази средна скорост метановата ми кола харчеше около 10кг/100 метан, а сегашния ми дизелов автомат отива над 13/100.
И това съпоставимо с Приуса ми, който ми дава около 5/100.
Няма смисъл да разводняваме темата, особено с изказвания, че дизела разбираш ли харчил 3.2/100 при 120км/ч. Ако е от Вакарел към София може.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- WoLF
- Мнения: 3470
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 707 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Браво на колегите, приемам забележката! Явно си е до човек и навици...



- BOz
- Мнения: 4545
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Искам да те попитам при тази скорост колко често ти се случва да ти пада цялата батерия до степен, че като пуснеш спирачката само, двигателя да пали веднага?
Като падне до такава степен то двигателя започва да работи непрекъснато да кажем около 3-4 минути, за да напълни 2 чертички в батерията, по мои наблюдения. И системата минава в много агресивен зареждащ режим и само да имаш възможност да тръгне колата за 500 метра и веднага е заредила половината батерия.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Добре де, нещо ми се струва 'фалшиво'....
Не може батерия да се зареди до половината за 15 минути, пък камо-ли да го направи за 3-4 минути... Как става номера?
Не може батерия да се зареди до половината за 15 минути, пък камо-ли да го направи за 3-4 минути... Как става номера?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Икономичен автомобил ли е Prius?
"Фалшивото" е че батерията не се ползва на 100%. Ако например алгоритъмът на хибридната система е да обявява батерията за 'празна' при 30% заряд и за 'пълна' при 70% заряд, то за 15 мин е напълно възможно да се зареди половината от средните 40%, т.е. 20% от целия капацитет на батерията.slowtraveler написа:...Добре де, нещо ми се струва 'фалшиво'....
Не може батерия да се зареди до половината за 15 минути, пък камо-ли да го направи за 3-4 минути... Как става номера?
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Да, може да са направили такъв номер с цел дълговечност... И си разхождаш батерия, по-тежка от 'пълноправния' аналог с едни 60 % 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4545
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Целия използваем капацитет на батерията се зарежда за точно 1.7км каране, когато мине в агресивно-зареждащ режим, поне на Приус-2. Това прави около има-няма 5 минути каране. Често минавам по един маршрут по който съдя за точното разстояние.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Мислех, че се използва половината от капацитета на метал-хидридните батерии в хибридите на тойота. Някъде бях срещал, но в доста стара тема – от 40% до 90% от капацитета. Но обикновено май се използва по тесен диапазон. При мен – като се включи сам двигателя да заради „паднала” батерия, работи около 3-4 минути (може би по-малко), зарежда около 20% до колкото мога да съдя по екранчето на хибридната система – и това е може би около 8% от капацитета и.
В какъв смисъл "агресивно-зареждащ режим"? Не съм забелязвал по бавно или по бързо зареждане. За около 2 км извънградско (може би 3, ако е била разредена) зарежда до около 80% - по екранчето. И държи около този заряд при нормално шофиране извън града. Зарежда повече, ако има спускания. Но аз не съм много наблюдателен и рядко следя заряда
.
В какъв смисъл "агресивно-зареждащ режим"? Не съм забелязвал по бавно или по бързо зареждане. За около 2 км извънградско (може би 3, ако е била разредена) зарежда до около 80% - по екранчето. И държи около този заряд при нормално шофиране извън града. Зарежда повече, ако има спускания. Но аз не съм много наблюдателен и рядко следя заряда

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4545
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Когато от 3 барчета слезе на две барчета на батерията, това става при реално 44% заряд. След това пада до към 43% и това е минимума, който съм виждал. И все още светещи 2 чертички. Никога не съм я виждал на 1 чертичка. Точно в този режим системата започва да зарежда най-агресивно. В движение може да стигне до над 50А ток. И този режим се усеща много добре по начина по който върви колата. Все едно са ти закачили нещо отзад и го теглиш с всички сили.
Цялата система се стреми да държи винаги заряда на 6 чертички (от 8). Това се равнява на приблизително 65% заряд на батерията. В този режим зареждането от двигателя се преустановява почти винаги и останалото зареждане, ако има възможност за такова, се извършва само от регенерация от ел. двигателя.
Демек "нормалната" използваема граница на заряд във всекидневието се върти между 45% и 65% от капацитета ѝ.

Цялата система се стреми да държи винаги заряда на 6 чертички (от 8). Това се равнява на приблизително 65% заряд на батерията. В този режим зареждането от двигателя се преустановява почти винаги и останалото зареждане, ако има възможност за такова, се извършва само от регенерация от ел. двигателя.
Демек "нормалната" използваема граница на заряд във всекидневието се върти между 45% и 65% от капацитета ѝ.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
При ауриса не е с чертички. Има анимиран акумулатор, който се пълни и „празни”. Не мога да преценя, колко е процента. Мислех, че държи около 80% по анимацията (при нормално шофиране извън града), но може и да греша. Минимума никога не съм виждал да слиза много ниско, остава си на около 15% процента „пълно” по картинката. Мислех, че заряда се движи най-вече в границите 50-80% (или до 70%), но може би сте прав. Иначе зареден до „клемите” (включително
) акумулаторчето го виждам само при продължителни спускания в проходите (тогава „на ток”, ако настъпвам леко съм стигал до към 80 90 км/ч – с помощта на спуска). Но по интензивно зареждане и още по-малко натоварване „все едно са закачили нещо”, не съм забелязвал.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4545
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Искам да споделя малко за разхода в града и как влияе натоварването на трафика.
Та в разгара на лятото, когато няма трафик разхода ми е 4.2/100. Когато трафика започва да се завръща, но не е мазало, разхода ми се покачи на 4.5/100. И сега, след като е мазало по пътищата, разхода от вчера ми се закова на 4,8/100. Но искам да уточня, че тези 4.8/100 са вече и с малко студено време. Демек не са изцяло само заради трафика, но и от отоплението на колата, което я кара да включва двигателя от време на време.
В крайна сметка мога да заключа, че самия трафик, от липсата на такъв през летните периоди, до пълното завръщане на колите и висене в големи задръствания, то разхода на хибрида се покачва с ~0.5/100. Реално студа е главната причина разхода на хибрида да се показва, а трафика е почти без значение.
Та в разгара на лятото, когато няма трафик разхода ми е 4.2/100. Когато трафика започва да се завръща, но не е мазало, разхода ми се покачи на 4.5/100. И сега, след като е мазало по пътищата, разхода от вчера ми се закова на 4,8/100. Но искам да уточня, че тези 4.8/100 са вече и с малко студено време. Демек не са изцяло само заради трафика, но и от отоплението на колата, което я кара да включва двигателя от време на време.
В крайна сметка мога да заключа, че самия трафик, от липсата на такъв през летните периоди, до пълното завръщане на колите и висене в големи задръствания, то разхода на хибрида се покачва с ~0.5/100. Реално студа е главната причина разхода на хибрида да се показва, а трафика е почти без значение.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Не ми се сърдете, че пак намесвам дизела, но новата ми Корола 1,4 Д4-Д за последните 10 дни ми дава разход 5,5 л/100 км чисто градско в София. Дистанциите, които изминавам са от 4 до 9 км и след това от 4 до 8 часа престой. Това е най-неикономичния режим за дизелов ДВГ.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
А моя разход се качи на около 12л/100км... 2км в едната посока с маневрирания по малки улички и натоварен трафик, и след това 6-8 часа престой, и обратно...
Така, че за мен Приус е МНОГО ИКОНОМИЧЕН автомобил
Така, че за мен Приус е МНОГО ИКОНОМИЧЕН автомобил

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4545
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Става по-студено. Вече съм на 5.2/100. Само за тази разлика от няколко градуса надолу в температурите се отрази с едно 0.5/100.
В очакване съм на минус две цифри градуса, за да прибавя още литър към разхода за отопление. Пък после дизелите били "печки".
В очакване съм на минус две цифри градуса, за да прибавя още литър към разхода за отопление. Пък после дизелите били "печки".

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост