Ниво на маслото
Ниво на маслото
Колеги, знаете ли коло е разликата между точките FULL i LOW на щеката за измерване нивото на маслото на Авенсис 1.8 (2001) ? Опитвам се да следя колко масло харчи, заради прословутия проблем... Досега съм изминал 1300 км и нивото от FULL (майстора винаги я пълни докрай, макар да му казвам да я оставя малко под точката...) слезе около 3 мм отдолу... Според познати разликата от горната до долната точка на щеката е около 1л. и, ако това наистина е така, то засега мога да не се притеснявам особено от проблема...
Въпреки че едва ли ще те успокоя с мнението си,разход от 250-300мл за 1300 км съвсем не е нормален.А на ТМ им кажи да си подадат групово молбите за напускане.Един двигател дето губи повече от 0.5-0.7л между две НОРМАЛНИ смени на масло (8-10 хил.км) си има хлабини(дали сегменти или вложки).
Моята каруца капе постоянно масло от пукнатина в блока и въпреки това за 10 0000км съм долял 1л.А и не помня да съм имал кола на която без да има теч да съм доливал повече масло особено Джапанка(тая ми е четвъртата от десет коли).
Имах преди това един Нисан бях му сипал Шеврон и за 10 000 му долях 1л.След това смених маслото с Коноко и между две смени не съм доливал просто нивото от макс. падаше на средата м/у макс. и мин.
Моята каруца капе постоянно масло от пукнатина в блока и въпреки това за 10 0000км съм долял 1л.А и не помня да съм имал кола на която без да има теч да съм доливал повече масло особено Джапанка(тая ми е четвъртата от десет коли).
Имах преди това един Нисан бях му сипал Шеврон и за 10 000 му долях 1л.След това смених маслото с Коноко и между две смени не съм доливал просто нивото от макс. падаше на средата м/у макс. и мин.
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
a be vinagi sam se chudil kak moje na 10000 km da se smeniat maslata v BG. Tuk se smeniat na 3000 mili, koeto e okolo 5000km. Ako karash sintetika moje i na 4-5k mili koeto pak e okolo 7000-8000km. A ne moga da si predstavia kakvo e tova maslo mineralno det shte izdarji 10000km.
ne znam kva e rabotata ama ako niakoi moje da mi obiasni, molia da obiasniava.
ne znam kva e rabotata ama ako niakoi moje da mi obiasni, molia da obiasniava.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
^
Nqkoi da e kazal, 4e kara s mineralno?
Spored men 3000 mili e minimuma, no da go smeni6 i na 4 ili na 5K nqma da e problem, govorq za mineralno! Mobile otdavna imat normalno mineralno maslo 5W30, 10W30, na koeto pi6e, 4e spokojno moje da se smenq na 5000 mili, osven ako nqma drugi iziskvaniq ot avtoproizvoditelq ili ako kolata ne se kara na tejuk rejim(racing, towing, excessive idling etc.)
Ako na sintetikata i davat 7-8K km ne vijdam kakvo opasno ima da se smeni na 10K, primerno.
Nqkoi da e kazal, 4e kara s mineralno?
Spored men 3000 mili e minimuma, no da go smeni6 i na 4 ili na 5K nqma da e problem, govorq za mineralno! Mobile otdavna imat normalno mineralno maslo 5W30, 10W30, na koeto pi6e, 4e spokojno moje da se smenq na 5000 mili, osven ako nqma drugi iziskvaniq ot avtoproizvoditelq ili ako kolata ne se kara na tejuk rejim(racing, towing, excessive idling etc.)
Ako na sintetikata i davat 7-8K km ne vijdam kakvo opasno ima da se smeni na 10K, primerno.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
mnogo zavisi kak se kara kolata. kolkoto do mineralnoto maslo, moje pochti da ne si karal kolata i da e za smiana, mineralnoto maslo se razgrajda s vremeto. az lichno ne obicham da darja maslo v dvigatelia si poveche ot 3K mili, no tova sam az. verno sintetika moje i poveche da darji, no za neia traibva da plashtam(ne mislia che razlikata v cenata mejdu mineralno i sintetika si zaslujava), pak mineralnoto mi e bez pari.
->
Нито ме успокоява, нито ме плаши това, което си написал!kristian написа:Въпреки че едва ли ще те успокоя с мнението си,разход от 250-300мл за 1300 км съвсем не е нормален.А на ТМ им кажи да си подадат групово молбите за напускане.Един двигател дето губи повече от 0.5-0.7л между две НОРМАЛНИ смени на масло (8-10 хил.км) си има хлабини(дали сегменти или вложки).
Моята каруца капе постоянно масло от пукнатина в блока и въпреки това за 10 0000км съм долял 1л.А и не помня да съм имал кола на която без да има теч да съм доливал повече масло особено Джапанка(тая ми е четвъртата от десет коли).
Имах преди това един Нисан бях му сипал Шеврон и за 10 000 му долях 1л.След това смених маслото с Коноко и между две смени не съм доливал просто нивото от макс. падаше на средата м/у макс. и мин.
Доскоро карах Карина, 95г., на която маслото не се доливаше от смяна до смяна, но Авенсиса е 2001г., VVT-I , a за тези коли и разхода на масло тук е писано много.... разход 200-300 г. на 1300 км. разбира се не е малко, но не е и болка за умиране! Аз масло сменям на 7000-8000 км. дори да ми се наложи да долея 1л. пак не е страшно!
Както споменах, от ТМ Ауто ми казаха, че при проблемните коли разхода на масло е бил около 1л. на 1000 км. т.е. аз не съм тежък случай! А това, че VVT-I харчи повече масло от стария мотор на Карината не ме изненадва, по-скоро притесненията ми бяха за по-сериозни проблеми.... При така описаната ситуация не смятам, че си заслужава смяна на бутала и сегменти за 2000 лв. !
И не японски коли, които са в добро състояние НЕ харчат почти никакво масло!
Старото "Ритмо Спорт"(88г.), което отстъпих на баща ми всъщност беше доста пазено и поддържано от мен с добри консумативи.
От смяна до смяна(8000км), маслото(през зимата), както го сипеш, така го намираш.....около максимума. През лятото харчи 200-300мл. масло за 8000км това е "нормален" разход.
Старото "Ритмо Спорт"(88г.), което отстъпих на баща ми всъщност беше доста пазено и поддържано от мен с добри консумативи.
От смяна до смяна(8000км), маслото(през зимата), както го сипеш, така го намираш.....около максимума. През лятото харчи 200-300мл. масло за 8000км това е "нормален" разход.
Незнам защо при "вас" смяната е на 5000км, но доста нови автомобили идват с препоръка за смяна на масло на 15000 - 20000(че дори и 30 000км), истина е, че литъра на тези масла е около 40лв, но пробега е ФАКТ.ugabuga написа:a be vinagi sam se chudil kak moje na 10000 km da se smeniat maslata v BG. Tuk se smeniat na 3000 mili, koeto e okolo 5000km. Ako karash sintetika moje i na 4-5k mili koeto pak e okolo 7000-8000km. A ne moga da si predstavia kakvo e tova maslo mineralno det shte izdarji 10000km.
ne znam kva e rabotata ama ako niakoi moje da mi obiasni, molia da obiasniava.
Имам предвид френски возила.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Ne mi kazvaj, 4e karash Lexus-a s mineralno?!?ALTEZZA написа:mnogo zavisi kak se kara kolata. kolkoto do mineralnoto maslo, moje pochti da ne si karal kolata i da e za smiana, mineralnoto maslo se razgrajda s vremeto. az lichno ne obicham da darja maslo v dvigatelia si poveche ot 3K mili, no tova sam az. verno sintetika moje i poveche da darji, no za neia traibva da plashtam(ne mislia che razlikata v cenata mejdu mineralno i sintetika si zaslujava), pak mineralnoto mi e bez pari.


2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ниво на маслото
1.3 литраToyotaFan написа:Колеги, знаете ли коло е разликата между точките FULL i LOW на щеката за измерване нивото на маслото на Авенсис 1.8 (2001) ?
Справка стр. 284 от ръководството за експлоатация на Авенсис 1.8 (двигател 1ZZ-FE).
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Zagledah se po kutiqta na vuzd. mi filtur, ta tam pi6e(na angl. i na frenski) biggrin.gif. Lepenkata e na API Certified:ugabuga написа:a be vinagi sam se chudil kak moje na 10000 km da se smeniat maslata v BG. Tuk se smeniat na 3000 mili, koeto e okolo 5000km. Ako karash sintetika moje i na 4-5k mili koeto pak e okolo 7000-8000km. A ne moga da si predstavia kakvo e tova maslo mineralno det shte izdarji 10000km.
ne znam kva e rabotata ama ako niakoi moje da mi obiasni, molia da obiasniava.
Air Cleaner Element - changing interval 30 000miles(48 000km)
Engine Oil - changing interval 7 500 miles(12 000km) 5W30 (recommended)
Oil Filter - changing interval 7 500miles(12 000km)
Ne pi6e nikude, 4e masloto trqbva da e syntetic-a.
Lepenkata e ot 1994g kogato kolata e izlqzla ot zavoda.
Zna4i nie go smenqme dva puti po-rano, v koeto nqma lo6o.
Vse pka karame mnogo v traffic, a i zimata i lqtoto e s ekstremni temp., pone tuk.
Drug e vuprosa, 4e am. ikonomika durpa napred po tozi na4in.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 4 госта