Икономичен автомобил ли е Prius?
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Да трябва да се държи доста натиснат педала при по стръмни изкачвания, ако търсим приемливо ускорение. Но в последните 10тина процента от хода на педала системата се държи все едно е на пауер (когато е на еко), според мен. В руските форуми зимата някой пишат, че карат в бреик режим, при спускания и в града (при утъпкан сняг).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Ако този разход,който ми показва е що годе верен, аз съм доволем и бих продължил да крм на Пауър,защото на Еко ми идва мн мудно. Иначе за града Еко е добре:)Hursa написа:Да трябва да се държи доста натиснат педала при по стръмни изкачвания, ако търсим приемливо ускорение. Но в последните 10тина процента от хода на педала системата се държи все едно е на пауер (когато е на еко), според мен. В руските форуми зимата някой пишат, че карат в бреик режим, при спускания и в града (при утъпкан сняг).
- BOz
- Мнения: 4539
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Самия Power и ECO бутон не носят икономия. Главната им задача е да променят усещането за ускорение, чрез модификация на педала на газта.
При еко режима има още и намаляване на климатика лятото, като допълнение, но главно разликата се изразява в усещането на водача.
Няма значение дали си на ЕКО или Пауър, колата върви по един и същи начин и харчи еднакво, ако караш с едно и също реално ускорение. Разликата е само в процент на натискане на педала на газта.

При еко режима има още и намаляване на климатика лятото, като допълнение, но главно разликата се изразява в усещането на водача.
Няма значение дали си на ЕКО или Пауър, колата върви по един и същи начин и харчи еднакво, ако караш с едно и също реално ускорение. Разликата е само в процент на натискане на педала на газта.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Променят реакцията на системата по отношение на педала на газта, да. Тази графика не бях я виждал. На нормал почти не съм карал, дори научих за съществуването му от книжката някъде след половин година след като я купих. За съжаление почти нищо не намирам за работата на системата когато е включен бреик.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6186
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Ако бутона пипа само това (throttle response), едва ли има сериозна разлика в разхода...
Същия ефект го има Зафирата като и натиснеш бутона SPORT - и става бИгачка
Просто не дава да и пипнеш газта... Не че върви повече, но дава вид, че е 'по-нервна'...
При мен ЕКО режима освен пипане на тези графики, променя и реакцията на скоростната кутия (превключва на по-ниски обороти), и по-рано настъпва заключването на торк конвертора (което пък води до известен дискомфорт - понякога можеш да усетиш леко придръпване при ниските предавки)... И комплексно се получава известна икономия..
Но при хибрид не виждам откъде би дошла икономията освен от ограничаване и прецизирането на подаването на газ/ток .. От там и усещането за по-вял автомобил при ЕКО режим...
Същия ефект го има Зафирата като и натиснеш бутона SPORT - и става бИгачка

При мен ЕКО режима освен пипане на тези графики, променя и реакцията на скоростната кутия (превключва на по-ниски обороти), и по-рано настъпва заключването на торк конвертора (което пък води до известен дискомфорт - понякога можеш да усетиш леко придръпване при ниските предавки)... И комплексно се получава известна икономия..
Но при хибрид не виждам откъде би дошла икономията освен от ограничаване и прецизирането на подаването на газ/ток .. От там и усещането за по-вял автомобил при ЕКО режим...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Може и при хибрида да се старае да държи двигателя на по високи обороти, да симулира ниски предавки. Но май най-вече в пауер режима променя чувствителността към педала. Бях чел някъде, че при еко ограничава отварянето на дроселната клапа, което си е промяна чувствителността към педала. Навярно по графиката, която е пуснал БОз.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6186
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Навярно при хибрида педала просто командва 'нуждата от мощност' да е по графиката - консервативен/ленив първи участък, а не точно дросела...
Дросела е вторичен......
И от там е ефекта на 'икономията' - принуждава шофьора да е по-консервативен...
Докато при power режима малкото натискане на педала показва по-голяма нужда от мощност, и съответно хибридната система реагира подобаващо...
Продаваха се такива 'тунинг' бъзикни - включваш ги между педала на газта и бордовата мрежа, и колата ти става бИгачка - реагира като ритната при малко натискане на газта... Ама това не означава, че колата ти е станала по-мощна
Просто реакцията става 'по-нервна'...
На някои автомобили това става автоматично - ЕКУ-то има алгоритъм да следи с каква скорост и колко натискаш педала, правейки си статистика, и се обучава към твоя стил на шофиране. Ако си 'нервен' шофьор - ЕКУ-то започва да реагира нервно, подавайки повече газ при малко натискане на педала (графика както на power mode). Ако си спокоен шофьор - ЕКУ-то само преминава към по-консервативно държане - ЕКО режима, който позволява по-точно прецизиране на газта при ниско и умерено натоварване... И от там - по-икономично шофиране...
Дросела е вторичен......
И от там е ефекта на 'икономията' - принуждава шофьора да е по-консервативен...
Докато при power режима малкото натискане на педала показва по-голяма нужда от мощност, и съответно хибридната система реагира подобаващо...
Продаваха се такива 'тунинг' бъзикни - включваш ги между педала на газта и бордовата мрежа, и колата ти става бИгачка - реагира като ритната при малко натискане на газта... Ама това не означава, че колата ти е станала по-мощна

Просто реакцията става 'по-нервна'...
На някои автомобили това става автоматично - ЕКУ-то има алгоритъм да следи с каква скорост и колко натискаш педала, правейки си статистика, и се обучава към твоя стил на шофиране. Ако си 'нервен' шофьор - ЕКУ-то започва да реагира нервно, подавайки повече газ при малко натискане на педала (графика както на power mode). Ако си спокоен шофьор - ЕКУ-то само преминава към по-консервативно държане - ЕКО режима, който позволява по-точно прецизиране на газта при ниско и умерено натоварване... И от там - по-икономично шофиране...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Не е само педала. При ЕСО се оптимизира работата на вентилаторите и климатика, бях чел, че втория генератор започва да работи с по-ниско напрежение от 650 на 500 волта. Също така съм забелязал, че зареждането/разреждането на батерията става по-различно при спортен режим. Зареждането започва по-рано, което кара ДВГ да работи. Също така ДВГ работи по-често и дори понякога ей така си работи лекичко, въпреки, че колата е загряла, батерията пълна и чака да подадеш газ. В спортен режим почти винаги, дори с леко боравене на газта си в червената неикономична зона. Затова пак казвам, че при ЕСО режима се постига най-голяма икономия при всички случай.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Откак ме е хванал мързела последните седмици и си стоя в къщи, забелязвам че хибрира ми е станал страшно икономичн..... последно май съм зареждал преди 5 седмици



-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Общо взето при всеки автомобил педала прави това – управлява мощността. При бензиновите имаме така да се каже две степени на свобода, до колкото знам. Освен количеството работна смес командвана с дросела (или по друг начин) може да се изменя и обогатяването. Ижекциона прави лесно реализуема тази свобода – може да изменя обогатяването независимо от това колко е отворен дросела. Това са само разсъждения за спора, може и да греша. Искам да кажа – най голяма мощност се получава при известно преобогатяване на сместа, а най голяма икономичност при бедна смес – до определен оптимум. Т. е. включване на пауер може да подава по богата смес при едно и също отваряне на дросела. Вероятно не до преобогатяване, но до съотношение близко до стехиометричното съотношение. Но ако е коректна графиката която е дал БОз, може и да не е така. Защото тогава може да се въведе такава зависимост, че реално в пауер да е по мощен автомобила, т. е. по скоро в еко да му е изрязана максималната мощност (дефорсиране май се наричаше). Разбира се може да се въведе и такава зависимост, че при натиснат педал на 100% да излиза на макс мощност независимо дали е еко или пауер за да можем дори в еко ако се налага да ускорим максимално, да го получим.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Аз забелязах друго нещо...Освен,че ограничава работата на климатичната система,при ЕКУ режима ми сменя на ЕВ(на ток) доста по-често отколкото на пауър. При равен участък или надолнище махна ли си крака от газта ми се включва ЕВ, дори да съм с 60-80км/ч..
- BOz
- Мнения: 4539
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Последното зареждане - среден разход от 6,54/100. Това при 50/50 градско/извънградско.
Или демек около 4.5 извънградско и около 8.5 градско.
Или демек около 4.5 извънградско и около 8.5 градско.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Ще се сетиш, че не е един прост педал на газта, както някой го изкарват.nebrejen написа:Аз забелязах друго нещо...Освен,че ограничава работата на климатичната система,при ЕКУ режима ми сменя на ЕВ(на ток) доста по-често отколкото на пауър. При равен участък или надолнище махна ли си крака от газта ми се включва ЕВ, дори да съм с 60-80км/ч..

Най-прост тест е да се кара на ЕСО на даден маршрут и после на пауър. Ако се следят енергийните потоци, няма начин да не се забелези осезаемата ралика между двата режима. На паур дори и като спреш ДВГ си работи и чака да го пришпориш, а на ЕСО спира. По време на движение пущаш педала на газта и при единия режим спира ДВГ, а при другия не спира и зарежда батерията допълнително. При един и същ стил на шофиране разликата при мен е 1/2-1 л. преразход при пауър. Така, че този режим, ако се полза не трябва да се разчита на икономия на гориво. Пак е по-нисък разхода, сравнен с повечето аналогични коли, но е по-висок от този на същата кола при ЕСО режим.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 26 Апр 2014 19:55
- Местоположение: Бургас
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Здравейте, малко статистика и от мен. Колата е приус втора генерация, за изминати около 4000км в периода юни- септември средния ми разход е 4,9л/100км. При по-дълъг път на круиз контрол съм направил следните засечки:
За разстояние 750 км от които 50км градско(София) и 700км по магистрала на круиз контрол с 120км/час( около 112км/час по ГПС) разход 5,4л/100 с трима възрастни в колата и външна температура 15-20C, ( доколкото разбирам разхода на приуса се влияе повече от външната температура в сравнение с конвенционалните коли) и без климатик.
Друга засечка 820км, от които 500 на магистрала на круиз контрол с 110 км/час(около 103км/ч по ГПС) и останалото извънградско с 90км/час + малко градско, разход 4,7л/100км. В колата двама възрастни и дете, температура 20-30C и климатик ползван да кажем за 400км.
Да уточня още, че засечките ги правя като зареждам винаги до горе, а разхода на борд компютъра е точен (+/- 0.1л/100км спрямо реалния). Гумите (16-ки) ми са напомпани стандартно (2,4 на 2,3), но четох че някои (американци) карат на 3 атмосфери за икономия…Тя колицата и без това си вози твърдичко, а на 3 атмосфери незнам.
За разстояние 750 км от които 50км градско(София) и 700км по магистрала на круиз контрол с 120км/час( около 112км/час по ГПС) разход 5,4л/100 с трима възрастни в колата и външна температура 15-20C, ( доколкото разбирам разхода на приуса се влияе повече от външната температура в сравнение с конвенционалните коли) и без климатик.
Друга засечка 820км, от които 500 на магистрала на круиз контрол с 110 км/час(около 103км/ч по ГПС) и останалото извънградско с 90км/час + малко градско, разход 4,7л/100км. В колата двама възрастни и дете, температура 20-30C и климатик ползван да кажем за 400км.
Да уточня още, че засечките ги правя като зареждам винаги до горе, а разхода на борд компютъра е точен (+/- 0.1л/100км спрямо реалния). Гумите (16-ки) ми са напомпани стандартно (2,4 на 2,3), но четох че някои (американци) карат на 3 атмосфери за икономия…Тя колицата и без това си вози твърдичко, а на 3 атмосфери незнам.
- BOz
- Мнения: 4539
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Приуса не вози твърдо. Зависи с какво го сравняваш. Ако е нещо на хидравлично окачване, то да, твърдо е. Но ако сравняваш с масовите коли, то дори вози с една идея по-меко.
Иначе моя го карам на 2.6 отпред и отзад.
Иначе моя го карам на 2.6 отпред и отзад.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 1 гост