
...а и освен това не трябва да сме недоволни. Мен ме устройва градски разход на бензинов автомобил с АТ да е около 5/100 през зимата.
...пък и нали все след около 6 месеца пак ще се стопли


BOz написа:Все пак въпроса ми е главно отправен към колегите с Приус-2.
Ти си с Приус-3, който главно се различава от 2-ката по оптимизиране на системата именно в това направление - да изсмучи доста повече топлина от системата като цяло.
А и самия драйв е направен с по-голямо КПД при ниски температури. Това е основния плюс в полза на П3 пред П2.
Но все пак споделяй в другата тема какъв ти е разхода, който колонката показва. Няма да е лошо като информация.
3-ката въобще не е по-динамичен от 2-ката. Лично съм се убедил вече, а и тестовете красноречиво го доказват. Даже в някои параметри 2-ката дори е по-динамична от 3-ката, колкото и парадоксално да звучи.Hursa написа:Мисля, че основната разлика между 2 и 3 поколение е чувствително по динамичния приус 3. Което го прави по привлекателен за по широк кръг клиенти. Все пак автомобилите стават все по мощни и приус трябва да се държи адекватно на мощността си. Но това не е мое мнение, а мнение от тестдрайвове, аз не съм шофирал двойката. А тава, че въпреки по динамичния автомобил са постигнали и по голяма икономичност според мен е голямо постижение за времето си – от преди 5 години. Това, че има и други значителни плюсове спрямо по старото поколение, само потвърждава голямата крачка която са направили с 3то поколение.
А иначе за разхода и на ауриса скача с над литър на къси разстояния зимата. Дори на дълъг път разхода се вдига с повече от 0.5 литра въпреки по ниската средна скорост зимата. Но учудващо бързо загрява купето, въпреки че не вярвам при ауриса да използват изходящите газове за загряване на антифриза (както било при приуса – но така и не намерих достоверна информация как става, само информация по форуми).
Общо взето около това се върти цялата тема от над 30 страници, а по-точно , че едни карат по магистрала , а други в града.Kiki написа: Учуди ме разхода на гориво. Този автомобил е наистена икономичен, но, ако се кара само градско. По магистралата си е обикновен бензинов автомобил.
Така е. Но едно е да ти се качи разхода от 8 на 9, а друго е от 5 на 8. Някак си боли, особено като караш Приус. biggrin.gifRudy написа:Коя кола не си качва разхода при ниски температури?
(освен шейната на дядо Коледа)
Това не е вярно. На магистралата Приуса гори съизмеримо с обикновен дизелов автомобил, а не с бензинов.Kiki написа:...Този автомобил е наистена икономичен, но, ако се кара само градско. По магистралата си е обикновен бензинов автомобил.
По разхода на борд компа на Приуса на мен ми направи друго впечатление.BOz написа:
Това не е вярно. На магистралата Приуса гори съизмеримо с обикновен дизелов автомобил, а не с бензинов.Kiki написа:...Този автомобил е наистена икономичен, но, ако се кара само градско. По магистралата си е обикновен бензинов автомобил.
Сподели скоростта, с която е каран и какво е показвал.Kiki написа:По разхода на борд компа на Приуса на мен ми направи друго впечатление.BOz написа:
Това не е вярно. На магистралата Приуса гори съизмеримо с обикновен дизелов автомобил, а не с бензинов.Kiki написа:...Този автомобил е наистена икономичен, но, ако се кара само градско. По магистралата си е обикновен бензинов автомобил.
Съжалявам, сравнението за което писах е било между 1.1 и 2 поколение приус. Мощността им е била близка, а разликата в динамиката сравнително голяма – около 3 сек.BOz написа: 3-ката въобще не е по-динамичен от 2-ката. Лично съм се убедил вече, а и тестовете красноречиво го доказват. Даже в някои параметри 2-ката дори е по-динамична от 3-ката, колкото и парадоксално да звучи.
Реално докато караш 3-ка и 2-ка разлика в динамиката не може да намериш. Еднакво се държат.
Единствена и съществена разлика има в момента на тръгване на батерия. 3-ката дава повече сила на пътя от батерията преди да си включи двигателя. Това е най-съществената разлика. Просто знам как може да тръгнеш с 2-ка и съответно с 3-ка.
Да кажем тръгването на 3-ка дори с половин батерия е съизмеримо с 2-ка в зелената зона, което си е доста голяма разлика.
Защо изпускаме междуградските пътища? 90-95% от пътната мрежа в България е от такива пътища. При междуградските режима на движение, вярно, не е като в града, но не е и като на магистралите. Скоростта е доста по ниска. Със значително повече завой, много по остри завой на които трябва да намалим чувствително (по сравнение с магистралите, дори ако на правите караме със 120-160). Освен това по тези пътища имаме влизане и излизане от селища, шофиране в тези селища. При такива режими на движение хибрида успява да регенерира достатъчно за да изпревари като икономичност дори по маломощните и икономични дизели. При такива режими на движение в много отношения регенерацията е по оптимална в много отношения отколкото при движение в града, поради по малкото и по малко интензивното използване на спирачките, като средно.iovkito написа: Общо взето около това се върти цялата тема от над 30 страници, а по-точно , че едни карат по магистрала , а други в града.
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта