Горна жабка - на какъв принцип се вдига?
Горна жабка - на какъв принцип се вдига?
Здравейте,
От съвсем скоро съм притежател на прилично поочукана от градушката Корола Версо 1.8 VVT-i 2004, 7 местния вариант. Най-ниския клас е (с обикновен климатик, а не климатроник, без ел. отваряне на задните стъкла, без хладилна жабка, без подгревки на седалките и т.н.). Засега колата се държи добре, но скоро ще си каже какво още. Ще ви се оплаквам като му дойде времето
Единственият проблем по интериора ми е горната жабка - мъничката в средата на таблото, която е удобна за шофьора. Тя, за разлика от другите две, се отваря с натискане да бутон, а не с издърпване. Е да, ама моята не се отваря. Бутона го видях какво представлява - обикновена кукичка с пружинка и e здрав. Нищо обаче не повдига капачето - стои си долу и трябва (с нокти) да повдигам капака. После не стои сам в отворено положение, а трябва да се придържа. Струва ми се, че е нужно да има още някаква пружина, която да го държи отворен. Не съм разглабял, но отгоре-отгоре гледах и не видях къде може да има такава. В пантите ли е или има някаква друга магия?
Второто ми въпросче е тотално ламерско - хора, къде си държите пожарогасителя в тая кола? Има отзад едно коланче, но... не ми харесва - ще подрънква. Не ми се ще (все още!) да дупча по колата, за да слагам планката на пожарогасителя
П.П. В крайна сметка аз идвам от Лада Нива и съм свикнал на DYI тунинги. Но нали колицата е "нова" - засега се боря да извършвам ремонтите елегантно.
От съвсем скоро съм притежател на прилично поочукана от градушката Корола Версо 1.8 VVT-i 2004, 7 местния вариант. Най-ниския клас е (с обикновен климатик, а не климатроник, без ел. отваряне на задните стъкла, без хладилна жабка, без подгревки на седалките и т.н.). Засега колата се държи добре, но скоро ще си каже какво още. Ще ви се оплаквам като му дойде времето
Единственият проблем по интериора ми е горната жабка - мъничката в средата на таблото, която е удобна за шофьора. Тя, за разлика от другите две, се отваря с натискане да бутон, а не с издърпване. Е да, ама моята не се отваря. Бутона го видях какво представлява - обикновена кукичка с пружинка и e здрав. Нищо обаче не повдига капачето - стои си долу и трябва (с нокти) да повдигам капака. После не стои сам в отворено положение, а трябва да се придържа. Струва ми се, че е нужно да има още някаква пружина, която да го държи отворен. Не съм разглабял, но отгоре-отгоре гледах и не видях къде може да има такава. В пантите ли е или има някаква друга магия?
Второто ми въпросче е тотално ламерско - хора, къде си държите пожарогасителя в тая кола? Има отзад едно коланче, но... не ми харесва - ще подрънква. Не ми се ще (все още!) да дупча по колата, за да слагам планката на пожарогасителя
П.П. В крайна сметка аз идвам от Лада Нива и съм свикнал на DYI тунинги. Но нали колицата е "нова" - засега се боря да извършвам ремонтите елегантно.
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?
Явно се вдига с някакъв хидравличен повдигач, който е изпуснал газта и вече не може да се вдига.При мен също е така, не се вдига и тва е.Дразни ме ама няма друг вариант, ако му намеря хидравличния повдигач /ако е такъв/ ще се опитам да го напомпя, имам си начини
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/
- gimara
- Мнения: 1468
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?
Слагаш го там заедно с аптечката и не дрънка.Второто ми въпросче е тотално ламерско - хора, къде си държите пожарогасителя в тая кола? Има отзад едно коланче, но... не ми харесва - ще подрънква.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?
geniya - ако е така, звучи на разглабяне... Аз мисля да го направя с някаква мека пружинка, която да го повдига.
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?
При Авенсиса, а предполагам и при твоята е така, има две кръгли пружини около пантите на капака. За плавното движение има две паразитни зъбни колела, вероятно с някаква течност вътре. 99% съм сигурен, че някоя опора на пружината/те се е счупила но може просто да се е откачила.
Ама за такова нещо да чакаш да ти отговори някой от форум, ми се струва малко странно ... как да стане ? С мятане на боб ? Свали жабката и виж, няма нищо сложно, а и в мрежата има купища инструкции и клипове.
Пробвай ремонт с някое епокси лепило, ако е счупено, или направо смени жабката ако не стане. И ако снимаш ще е полезно за другите, пък и ако изникнат ново въпроси ще е по-лесно за коментиране.
При разглобяването на Авенсиса, заради подобен проблем, бая се чесах по главата как се разглобяват самите панти. Оказа се, че са използвали едни надлъжно сцепени метални тръбички, навряни като разпънки съосно на пантите.
Успех с начинанието, и не се плаши от разглобяването.
Ама за такова нещо да чакаш да ти отговори някой от форум, ми се струва малко странно ... как да стане ? С мятане на боб ? Свали жабката и виж, няма нищо сложно, а и в мрежата има купища инструкции и клипове.
Пробвай ремонт с някое епокси лепило, ако е счупено, или направо смени жабката ако не стане. И ако снимаш ще е полезно за другите, пък и ако изникнат ново въпроси ще е по-лесно за коментиране.
При разглобяването на Авенсиса, заради подобен проблем, бая се чесах по главата как се разглобяват самите панти. Оказа се, че са използвали едни надлъжно сцепени метални тръбички, навряни като разпънки съосно на пантите.
Успех с начинанието, и не се плаши от разглобяването.
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?
Очаквах да е същото - пружинки на пантите... Но понеже ги няма въобще, помислих дали под пластмасата на таблото да няма някаква по-"модерна" работа. Мерси, утре по обед ще бъде поправено
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?
philipp , снимай някоя снимчица как се разглобява.Ако е възможно де...philipp написа:Очаквах да е същото - пружинки на пантите... Но понеже ги няма въобще, помислих дали под пластмасата на таблото да няма някаква по-"модерна" работа. Мерси, утре по обед ще бъде поправено
Защото и аз ще правя тази гимнастика с капачето...
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/
Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?
Колега, предполагам, че проблема ще е сходен с моя. И аз съм с Версо, но 2006г. Та на самите панти на капачето има по една пружинка. Има няколко варианта за да не се отваря. 1. Самите пружинки ги няма. 2. На самото капаче има едни така да се каже крачета, в които се опира пружинката и като натиснеш капака за да го затвориш тя се натяга. Та тези крачета може да се счупили. 3. Пружинките не са закачени на самото табло (в другия си край). 4. Може на самото табло да са се счупили дупките, на които се закачват пружинките. Най-лошото е, че за да видиш и оправиш проблема почти винаги се налга да разглобиш цялото табло защото краищата на пружинките се закачат на него и нямаш никакъв достъп до там освен ако не се разглоби таблото. С две думи - единия край на пружинките се застопорява на крачетата, които са на пантите, а другия - на едни ушички, които са на таблото. И мен адски много ме дразни това....
Volvo XC60 2.0, 136hp, 2014
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006
Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?
Нямам въобще пружинките. Видях го как е - точно както го описа. Разглабянето на таблото ще си го спестя и ще побългарявам. Нямах нерви днес
Re: Горна жабка - на какъв принцип се вдига?
Самите пружинки бяха на цена под 2лв в ТМ Ауто. Проблема е да не са се изпочупили нещата
Volvo XC60 2.0, 136hp, 2014
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 27 Яну 2018 20:01
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8 2006г
Горна жабка - на какъв принцип се вдига?
И аз имах подобен проблем, за това реших да споделя, как го реших. Разглабянето на таблото не беше вариант, за това се разтърсих и реших да пробвам следното:
Използвах тези скобички:
https://www.aliexpress.com/item/3269154 ... 4c4djnd5nd
Всичко стана за 15 минути и за около 5 лв (в зависимост от цената на пружинките), като при мен сложих един 'Г' ъгъл на скобата и я хванах за пода на жабката, вместо за стената, за да се скрие под гумената подложка. Увих рамената с изолирбанд, за да не се драска пластмаста (пък и да е черно на цвят).
Използвах тези скобички:
https://www.aliexpress.com/item/3269154 ... 4c4djnd5nd
Всичко стана за 15 минути и за около 5 лв (в зависимост от цената на пружинките), като при мен сложих един 'Г' ъгъл на скобата и я хванах за пода на жабката, вместо за стената, за да се скрие под гумената подложка. Увих рамената с изолирбанд, за да не се драска пластмаста (пък и да е черно на цвят).
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 33 госта