Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от BOz » 18 Юни 2014 13:35

acf_prius, явно критериите ни са доста различни за качеството на интериора. Скоро ще карам жената да ме вози в багажника, за да намеря на моя Приус къде скърца така.
Ако искаш да ти направя клипче как с пръст (показалец) натискам корите на вратите, таблото и те скърцат. Този номер като го направиш на Приус-3 още по зле.
След това ще ти направя пак същия клип, ще натисна относително същите елементи - кори на врати, централна конзола, табло и ще видим разликата в скърцането.
Явно наистина критериите ни са различни и може да си от хората, които докато не им спре колата, защото не може да се движи, тогава нещо тропа. Познавам много такива хора, които казват, че колите са им перфектни, а като се повозиш 1 километър просто разбираш колко са зле.
Щом до сега за година и половина не си усетил, че Приуса до 12км/ч и пуснат по наклон, то засилва постоянно, смятай. biggrin.gif
Това му е "трешхолда" - 12км/ч - 14км/ч. До 12км/ч дърпа постоянно ел. двигателя, дори да си натиснал и спирачка, от 12-тия до 14-тия километър я пуска по инерция (все едно си я сложил на N) и след 14-тия километър преминава в регенерация.
Щеше да е много по-удобно ако натиснеш спирачка и колата е под 12км/ч, просто да изключва ел. двигателя, а не да е обратното - ти си натиснал спирачка да намаляваш, а ел. двигателя ти дърпа колата напред. Точно заради този ефект се получава и тъпото спиране на място, което става по-рязко от моето желание и представи.
И точно заради този ефект споделих, че виждам реален проблем при спускане по заледен наклон, при който при 10км/ч си вече в много опасната зона от невъзможността да вземеш завоя в края му и да се млатнеш в стената отсреща, както имаме много такива случаи. Според мен просто трябва да я сложиш на "Н" и поне да се бориш само с гравитацията и да не се надяваш на някаква помощ от двигателна спирачка.

@slowtraveler, между другото първото ми и единствено за сега извънградско, с Приуса минах през такъв дъжд на Вакарел, че не ми се мисли. От 10 коли само една продължаваше да кара, а всички спираха и отбиваха, за да изчакат дъжда да премине. Буквално не се виждаше на повече от 20 метра напред, ама буквално. Лично за мен това може би беше от най-големите дъждове, през които съм карал. Добре, че имаше един ентусиаст, който да кара на 20-тия метър напред, та се ориентирах по аварийките му къде се намира, та ако го видя да спре на място, то да мога да не го ударя и да спра. Движехме се с около 40км/ч на магистралата, като това беше максималната възможна скорост в този момент, наистина. Може да си представиш какъв дъжд беше.
Та за момент и аз си го помислих това като теб. И само за това бях решил да отбия настрани и да чакам. Но си казах - ебаси и колата ако от някакъв дъжд вземе, че спре и продължих нарочно. Вече стана от спортна злоба. Тук там се бяха образували локви, от които ме беше страх да не "захапе" вода, но предвид, че беше точно на Вакарел на изкачването то предположих, че не може да се образува чак такава локва на пътя. През това време един камион от насрещното сигурно си караше с 50-60км/ч и вдигаше около 10 метра вълна. Това ме изплаши. Не за друго, ама като мина през въпросната вълна да не се ударя прекалено силно в нея и да вземе да излезе някой ербег. За това почти спрях и този ме посипа. Както казах - вълната беше поне 10 метра висока - над камиона се издигаше. Някакъв тотален идеот беше този с камиона. Смятай - от насрещното на магистралата, вълната се издигаше над камиона и пресичаше и 3-те ни ленти и чак в тревата отстрани излизаше. bash.gif
Та спрях, усетих водата да ме залива и удъра ѝ върху колата, огледах се, светеше още "ready" и продължих. tooth.gif
След 1-2 километра излязох от този дъжд.
Та така. 15-на минути каране в такава вода не повлия негативно на колата в този момент. biggrin.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от biro » 18 Юни 2014 15:31

Няколко пъти ти загатнах за режим B на скоростния лост обаче ти продължаваш с твоята философия за поледиците.

http://prius.ecrostech.com/QandA/BMode.htm
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от BOz » 18 Юни 2014 15:53

biro написа:Няколко пъти ти загатнах за режим B на скоростния лост обаче ти продължаваш с твоята философия за поледиците.

http://prius.ecrostech.com/QandA/BMode.htm
А стига бе! Вярно ли имала такава опция?
А случайно да знаеш минималната скорост при която има ефект от въпросния режим?
Кажи ми при каква минимална скорост може да го ползваш и после ще продължим дискусията, ако има смисъл. biggrin.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
acf_prius
Мнения: 89
Регистриран на: 24 Яну 2013 19:37
Местоположение: София

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от acf_prius » 19 Юни 2014 16:03

BOz, сигурно наистина са ни различни критериите, но ако не друго, поне за една година съм разбрал разликата между задвижване и засилване. И когато казваш, че колата те засилва надолу, това за мен е изключително пресилено твърдение, затова искрено се учудвам. Но пък, хей, аз просто си карам колата, не претендирам, че имам задълбочени познания, така че може и да съм в грешка. smile.gif Иначе винаги съм се старал да имам реалистични очаквания към нещата, с които разполагам, като това включва и кола над 5 години, карана по родните пътища. Дразнят ме някакви леки поскърцвания от време на време, но не очаквам при закупуването на 9-годишен автомобил тепърва да му махам найлоните. Но пък може и твоят Приус да е поразбит малко повече, де да знам. :thumbsup:
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от BOz » 22 Юни 2014 20:21

Много тегава работа с този AUX.
Намира се в подлакътника. Съответно когато караш, то имаш опция единствено да си затвориш източника за музика в подлакътника.
Когато искаш да пуснеш друга песен - отвори, затвори.
Когато искаш да превъртиш - отвори, затвори.
Каквото искаш да правиш с музика, различно от чистото оставяне на поредната песен - отвори, затвори.
Демек много неудобна работа.

Сега мисля как точно да пробия конзолата, хем да изкарам кабела навън, хем да не се вижда. stretcher.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Чо :)
Мнения: 113
Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
Местоположение: София, Ямбол
Автомобил: Prius 4
Обратна връзка:

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от Чо :) » 23 Юни 2014 18:08

BOz написа:Много тегава работа с този AUX.

Сега мисля как точно ...
Ако това, от което пускаш музика има bluetooth може да пробваш това.
Smile is Health rolleyes.gif Keep Smiling ... :D Усмихни се ... Животът е Хубав :thumbsup:

steve_uk
Мнения: 13
Регистриран на: 07 Юни 2014 15:49
Местоположение: Бургас

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от steve_uk » 23 Юни 2014 19:45

BOz написа:
slowtraveler написа:Относно компресора - съгласен съм с BOZ със следните уточнения ...
Възможно е да не гори компресора, а да му сработва защитата. В него има датчици, които мерят съпротивлението към 'земя', като целта им е да обезточат компресора ако това съпротивление намалее...
Т.е. можеш въобще да нямаш проблеми с компресора а да ти е набутано друго масло (дали вече ще го хване датчика - не знам - все пак почти всяко масло е практически диелектрично)...
Ми не си баш прав, защото защитата седи в инвертора, а в компресора няма нищо такова.
Точно и за това го питах какво излиза на диагностиката и дали колата е пробвана да се "напълни" с фреон, ама явно няма стимул да си оправи климатика. Или поне не се надява на помощ от нас. punk.gif
При диагностика в Тойота Бургас не излиза никаква грешка на диагностиката, пробвано беше с пълнене на фреон, но компресора не може да вдигне налягане и казаха че е за смяна. Ходих след това на още един майстор за климатици и там същата работа. Накрая свалиха компресора, разглобиха го и пак го сложиха като се наля масло като за други климатици, след 3 - 4 мин. работа цялата кола блокира и спря, при последвалата диагностика показа пробив в изолацията кабела на компресора, откачихме го и колата тръгна без проблем. Оттам тръгнах да търся компресори на пазара. Втора ръка в София - 500лв., в крайна сметка поръчах чисто нов но от САЩ за 299долара, с доставката+мито+ддс всичко ми излезе ок 700лв. Проблема е, че поръчах и масло оттам, но то не пристигна, от пощите ми казаха, че не дават да се пренася леснозапалими в-ва от Америка. В Тойота Бургас звъняха и на другите представитества в БГ, оказа се че никъде досега не е сменян компресор на Приус, и даже настояваха че маслото за него си е като на другите. В крайна сметка се разровиха и намериха такова масло на цена 40мл - 365лв.! Нужни са 100мл+-50мл. Та сега проблема ми е да намеря това масло на прилична цена и да разбера каква е точно процедурата по смяната на компресора, фреона и маслото а никой не е сменял а и в Тойота не знаят.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от slowtraveler » 23 Юни 2014 19:54

Пробвай дали представителствата в близки държави (например Гърция) няма да могат да ти продадат масло...
Иначе предполагам начина на смяната ще е така:
1. Демонтаж на дехидратора.
2. Продухване на системата с въздух под налягане
3. Промиване на системата със спирт
4. Продухване системата с азот
5. Монтаж на нов дехидратор и компресор
6. Ново продухване с азот
7. Вакуумиране, зареждане и т.н.
Идеята е да се промие добре системата, за да се издухат и малките остатъци от 'проводимото' масло...

П.С. Пощата може да не иска да ти го докара, но можеш да потърсиш маслото и от други производители...
Например МОПАР (Крайслер) кода на 250мл ND11 е 68043289aa.
Виждам, че с доставката до БГ ще е 145$ от тук: http://www.factorychryslerparts.com
Навярно го има и от други производители...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Airfan
Мнения: 1450
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от Airfan » 23 Юни 2014 22:05

Пробвай и в Сикона
Те внасят резервни части за компресори и имат както магазин, така и сервиз. Сериозна фирма са и аз като клиент до сега винаги съм бил доволен от тях. Сервизът се занимава само с ремонт на автоклиматици и нищо друго.
Изображение Изображение

steve_uk
Мнения: 13
Регистриран на: 07 Юни 2014 15:49
Местоположение: Бургас

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от steve_uk » 23 Юни 2014 22:28

Току-що, след като разопаковах компресора на една малка бележка намерих написано, че поради транспортни затруднения маслото е било сложено вътре в компресора и е запечатан с тапи! Дотук добре, сега въпроса е как да се доверя на майсторите в Тойота че ще направят всичко както трябва? По отношение на продухване на системата за да няма остатъци от замърсявания и масло, други компоненти трябва ли да се сменят - изпарител и т.н.? Някъде срещнах че не трябва да се промива системата с каквото и да е, заради високото напрежение което ще протича след това. wacko.gif

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от BOz » 23 Юни 2014 22:53

Ако компресора е чисто нов, то задължително е пълен с максималното количество масло в него. Просто така се продава.
Преди да го сложиш, по процедура се изисква да източиш количеството масло от стария компресор, да го измериш и от това количество масло да извадиш количеството масло в новия компресор.
Демек идеята е да видиш колко масло има останала по цялата система, за да го извадиш от новия компресор.
Само така може да определиш точното количество на маслото, което има в системата.

За съжаление в твоя случай в системата има вече проводимо масло, което лично аз не знам как би се изкарало.
Аз лично бих те посъветвал да се довериш на някой сервиз за автоклиматици, не официален на Тойота, да обясниш, че искаш да ти промият цялата система и да си платиш за това.
Да ги накараш да ти разглобят изпарителя, кондензатора и всички маркучи, и да ги промият с истински обезмаслител. След това да ги оставиш да изсъхнат няколко дни и директно да пълниш системата с фреон без никакво добавяне на масло.

А некомпетентността на официален дилър въобще не ме изненадва в случая с Приус.
За това лично аз съм се наел и съм разучил доста подробно всяка една система на въпросния автомобил в дълбочина, та да знам ако трябва нещо да се прави, да накарам някой конкретно нещо да свърши, ако аз няма условията за това.

Абсолютно същото се случи с един Приус, за който ме викнаха, че е умрял и не може да тръгне.
Дошъл някакъв от Тойота, закачил колата на диагностика и казал, че трябва батерията да се сменя.
Естествено на човека му е прилошало в този момент и ме вика аз да си кажа мнението. Е, захванах се половин ден, докато открия, че не трябва да се сменя батерията, а само едно тъпо реле.
За това наистина не се надявай на тия от Тойота да свършат тази работа. Заложи на някое гаражче, което ще отдели един цял ден на твоята кола ако трябва, но ще свършат работата, която те посъветвах да направят.

Успех.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от slowtraveler » 24 Юни 2014 07:47

В конкретния случай тъй-като ще се промива цялата система, не трябва да се маха никакво масло от компресора...
Да, производителя може да е направил тази хватка със зареждането на маслото в компресора - количеството е малко, и се решават проблеми с превозвача, който иначе се притеснява дали маслото няма да се самовъзпламени (ползват се специални двойни бутилки, MSDS и т.н. и т.н.).
Дехидратора трябва да се смени на всяка цена.
А за пълна промивка при ремонтите на хладилни системи поне майсторите с които работя винаги използват спирт - поне не прави поразии нататък, и се изпарява сравнително лесно.
При продухването с азот и вакуумирането (може да ги редуваш няколко пъти) вероятността да остане нещо в системата е минимална...
Въпреки това из дебелите книги пише:
DESCRIPTION​
The DTC is output if there is insulation trouble with the high-voltage circuits in the air conditioning system.
Insulation trouble with the electric inverter compressor or A/C inverter may be the cause. Any oil other
than ND-OIL 11 may have entered the refrigeration cycle.
The motor driven with high-voltage is built into the electrical compressor and is cooled directly with
refrigerant. Compressor oil (ND-OIL 11) with high insulation performance is used because a leakage of
electrical power may occur if regular compressor oil (ND-OIL 8) is used.​
NOTICE:
* Electrical insulation performance may decrease significantly if even a small amount of oil other
than ND-OIL 11 is used or enters the refrigeration cycle, causing the DTC to be output.
* If other oil is accidentally used and a DTC is output, collect the oil in the refrigeration cycle into
the compressor and replace it with ND-OIL 11 to increase the ND-OIL 11 ratio amount.
* Replace the main components (evaporator, condenser, and compressor) if a large amount of oil
other than ND-OIL 11 enters the system. Failing to do so may cause electrical insulation​
performance to remain low, causing the DTC to be output.
Общо взето - мамка им на майсторите, които не четат инструкциите преди да действат... guns.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от BOz » 24 Юни 2014 10:27

slowtraveler написа: Общо взето - мамка им на майсторите, които не четат инструкциите преди да действат... guns.gif
Виж:
steve_uk написа: В Тойота Бургас звъняха и на другите представитества в БГ, оказа се че никъде досега не е сменян компресор на Приус, и даже настояваха че маслото за него си е като на другите.
и
steve_uk написа: При диагностика в Тойота Бургас не излиза никаква грешка на диагностиката, пробвано беше с пълнене на фреон, но компресора не може да вдигне налягане и казаха че е за смяна..
Е как да разчиташ, че в случая тия от Тойота ще могат да направят нещо по климатика на Приус по принцип?
Задължително за работа с хибридни системи трябва да имаш отделна машина, която разполага с правилното масло. Ако те са имали такава машина, то е трябвало да знаят за разликите.
Но некомпетентността им просто се затвърждава от първия цитат на колегата, който дадох.

steve_uk, наистина отивай в някой сервиз за климатици, ако трябва и гаражче да бъде, но с добри отзиви, разкажи им историята си и искай да направят точно това, което ти казахме - промивка на цялата система, на абсолютно всичко, последващо от няколко вакуумирания и след това пълнене на системата само с фреон - но не от машина. Защото машините са заредени отново със "стандартно" масло и никой няма да седне да промива машината, за да ти налее някакви мизерни грамажи фреон. Не се допуска използването на машина, през която е минавало различно от изисканото масло - това отново е описано като забележка в сервизното ръководство.
За това фреон директно от бутилка с кантар.
По-късно ще пусна схема с това как се пълни Приуса с точното необходимо количество фреон.

Наистина успех ти пожелавам в твоя случай.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

steve_uk
Мнения: 13
Регистриран на: 07 Юни 2014 15:49
Местоположение: Бургас

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от steve_uk » 24 Юни 2014 10:40

Благодаря на всички за напътсвията и съветите, сега съм в търсене на добър сервиз за климатици. Надявам се всичко да стане както трябва. Ще пиша какво се случва с течение на времето.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от zi_zi_top » 24 Юни 2014 12:08

Тези Приуси били много тегави за ремонт. И ако на това му се вика безпроблемен автомобил... wacko.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта