Софтуер за диагностика на Toyota
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Софтуер за диагностика на тойото
Показанията на дюзи, сезори и др не зависи от диагностичната програма, а само от софтуера на колата.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Софтуер за диагностика на тойото
просто се ъпдейтва старата версия и като я стартирах си работи без нищо повече да правя.
не съм си играл скоро в колата.като че ли се появиха повече бутони отляво при новата версия.
не съм си играл скоро в колата.като че ли се появиха повече бутони отляво при новата версия.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Софтуер за диагностика на тойото
Така е, нали за това исках да знам дали при всички не се вижда промяна в дюзите в движение, не, че версията ще го оправи...просто версията на софтуера на колата ми е стар...Vesko написа:Показанията на дюзи, сезори и др не зависи от диагностичната програма, а само от софтуера на колата.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Re: Софтуер за диагностика на тойото
Windows 7, x64 с кабел на колегата ss_mitko

Малко съм разочарован, че почти няма какво да се пипа, но мойта кола е стара. Сега ще гледам да измоля един оригинален кабел от Тойота, та да видим тогава ще има ли повече неща.

Малко съм разочарован, че почти няма какво да се пипа, но мойта кола е стара. Сега ще гледам да измоля един оригинален кабел от Тойота, та да видим тогава ще има ли повече неща.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Софтуер за диагностика на тойото
Ти не беше ли със сменени дюзи или друг беше? В нормите са, но не мн. добре...TATI написа:Windows 7, x64 с кабел на колегата ss_mitko
---------------
Малко съм разочарован, че почти няма какво да се пипа, но мойта кола е стара. Сега ще гледам да измоля един оригинален кабел от Тойота, та да видим тогава ще има ли повече неща.
Преди бях писал, че при мен стойностите им ги дава с точност 1 знак след запетаята, тук са с 3, което не е важно, но вероятно зависи от кабела...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Re: Софтуер за диагностика на тойото
Не е сменяно нищо. Стойностите са такива, но все пак това е снимка от напълно студен двигател, при първоначално палене. Просто тествах дали става на 64 битова боза, че нали навсякъде пишат само ХР 32 бита.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Софтуер за диагностика на тойото
колеги да се оплача,днес пробвах пак програмата,обаче излиза прозорец да се въведе код,ама че работа.опитах онези от старите версии,но не стават.
какво се въвеждаше,че вече не се сещам?
ъпдейтваха ми днес ecu-то и исках да видя дали е така.
иначе преди си вървеше без грешка,но явно са ме хванали,че съм без билет.
пс> ето го
lederman написа:намери C:\Program Files\Toyota Diagnostics\Techstream\Env\IT3System.ini (или като ти е пътя до файла)
намери раздела:
;===========================================================================;
;Available Function Setting
;===========================================================================;
[AvailableFunction]
MinorFunction=1
TISFunction=1
UserFunction=1
Промени TISFunction=1 to 0
пак отивам до колата да се пробвам...
какво се въвеждаше,че вече не се сещам?
ъпдейтваха ми днес ecu-то и исках да видя дали е така.
иначе преди си вървеше без грешка,но явно са ме хванали,че съм без билет.

пс> ето го
lederman написа:намери C:\Program Files\Toyota Diagnostics\Techstream\Env\IT3System.ini (или като ти е пътя до файла)
намери раздела:
;===========================================================================;
;Available Function Setting
;===========================================================================;
[AvailableFunction]
MinorFunction=1
TISFunction=1
UserFunction=1
Промени TISFunction=1 to 0
пак отивам до колата да се пробвам...

- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Софтуер за диагностика на тойото
Веднъж активирана, програмата трябва да си работи, независимо от версията. Да не си ъпдейтвал и колата и програмата... biggrin.gifjim_beam написа: пак отивам до колата да се пробвам...
Все пак това трябва да работи при всяка версия:
Промени TISFunction=1 to 0
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Софтуер за диагностика на тойото
така е,но това го бях забравил,явно като има достъп до интернет и се е възстановило пак на 1.
не успях да свърша нищо заради дъжд и буря,друг път ще е.би трябвало да са го актуализирали,за 200Е с мое масло и някои дреболии.
ама да си проверя де. biggrin.gif
не успях да свърша нищо заради дъжд и буря,друг път ще е.би трябвало да са го актуализирали,за 200Е с мое масло и някои дреболии.
ама да си проверя де. biggrin.gif
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Софтуер за диагностика на тойото
Не може да се ъпдеитне само от достъп до Нет, при мен не се е получавало, винаги имам Нет... Другаде е причината вероятно.jim_beam написа:така е,но това го бях забравил,явно като има достъп до интернет и се е възстановило пак на 1.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Софтуер за диагностика на тойото
Показанията в софтуера не зависи от кабела.
Той служи единствено и само за комуникация между самия софтуер е съответното ЕКУ на колата.
Софтуера пуска заявки към съответния адрес в ЕКУ-то. След това ЕКУ-то връща отговор. Обикновено този отговор е в шестнадесетичен вид, извлечен от съответния адрес.
След това адаптера предава това съобщение на софтуера, а той от собствена страна преобръща въпросния отговор в число, което е лесно за четене и разпознаване от човека.
Или с други думи самия кабел не участва в никакви "сметки", за да може да окаже някакво значение. Той служи само за пренос на заявката към ЕКУ-то и съответно обратния отговор от ЕКУ-то към софтуера.
Да речем:
1. Софтуера отваря комуникация към ЕКУ-то на АБС-а със заявка:
00DD
Кабела от собствена страна пренася това запътване към ЕКУ-тата, които са вързани на обща шина.
И подава общо запитване за инициализация с въпросния адрес.
ЕКУ-то на АБС-а знае, че този адрес отговаря за търсене на инициализация към него и отговаря да речем с:
00FF.
Този сигнал се пренася към софтуера и той го разчита като успешна отворена комуникация.
След това софтуера изпраща сигнал 0016FD - който да речем отговаря на запитване за стойността на температурата на антифриза.
ЕКУ-то отговаря да речем с 00 14 AC.
Този сигнал се пренася обратно към софтуера, който го превежда спрямо вътрешна логика и го показва като 25C да речем.
И т.н. и т.н.
Описах го по възможно най-лесния за разбиране (според мен) начин, за да може да добиете представа защо кабела сам по себе си не може да влияе на показанията или пък, че не "показвал" всички възможни опции.
Поздрави.
Той служи единствено и само за комуникация между самия софтуер е съответното ЕКУ на колата.
Софтуера пуска заявки към съответния адрес в ЕКУ-то. След това ЕКУ-то връща отговор. Обикновено този отговор е в шестнадесетичен вид, извлечен от съответния адрес.
След това адаптера предава това съобщение на софтуера, а той от собствена страна преобръща въпросния отговор в число, което е лесно за четене и разпознаване от човека.
Или с други думи самия кабел не участва в никакви "сметки", за да може да окаже някакво значение. Той служи само за пренос на заявката към ЕКУ-то и съответно обратния отговор от ЕКУ-то към софтуера.
Да речем:
1. Софтуера отваря комуникация към ЕКУ-то на АБС-а със заявка:
00DD
Кабела от собствена страна пренася това запътване към ЕКУ-тата, които са вързани на обща шина.
И подава общо запитване за инициализация с въпросния адрес.
ЕКУ-то на АБС-а знае, че този адрес отговаря за търсене на инициализация към него и отговаря да речем с:
00FF.
Този сигнал се пренася към софтуера и той го разчита като успешна отворена комуникация.
След това софтуера изпраща сигнал 0016FD - който да речем отговаря на запитване за стойността на температурата на антифриза.
ЕКУ-то отговаря да речем с 00 14 AC.
Този сигнал се пренася обратно към софтуера, който го превежда спрямо вътрешна логика и го показва като 25C да речем.
И т.н. и т.н.
Описах го по възможно най-лесния за разбиране (според мен) начин, за да може да добиете представа защо кабела сам по себе си не може да влияе на показанията или пък, че не "показвал" всички възможни опции.
Поздрави.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Софтуер за диагностика на тойото
Нека не забравяме, че китайските кабели са със софтуерна емулация на истинските комуникационни процесори. До колкото знам значение има и липсата на мултиплексор в китайските кабели.BOz написа: Описах го по възможно най-лесния за разбиране (според мен) начин, за да може да добиете представа защо кабела сам по себе си не може да влияе на показанията или пък, че не "показвал" всички възможни опции.
Поздрави.
Това дали не се отразява на комуникацията между "клонинга" и ECU-то?
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Софтуер за диагностика на тойото
Кабел свързан по USB към ПЦ-то не е ли винаги "софтуерна" емулация? Иначе от кабела нищо не зависи. Колата си казва какви "лайв" параметри потдържа. Само трябва кабела и софтуера да са по един и същи притикол. В смисъл теч стриима няма да работи с ЕЛМ кабел без подходящ драйвер в компютъра.lederman написа:Нека не забравяме, че китайските кабели са със софтуерна емулация на истинските комуникационни процесори. До колкото знам значение има и липсата на мултиплексор в китайските кабели.BOz написа: Описах го по възможно най-лесния за разбиране (според мен) начин, за да може да добиете представа защо кабела сам по себе си не може да влияе на показанията или пък, че не "показвал" всички възможни опции.
Поздрави.
Това дали не се отразява на комуникацията между "клонинга" и ECU-то?
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Софтуер за диагностика на тойото
Доколкото съм запознат, в оригиналните кабели има специфичен процесор произведен и програмиран да работи по със съответните ОБД протоколи, и оборудван със съответните ключове за прехвърляне на напрежения и връзки между изводите на ОБД буксата, как е реализирано USB-то не е интересно това в оригиналните кабели дето са по една торба пари.Vesko написа:Кабел свързан по USB към ПЦ-то не е ли винаги "софтуерна" емулация? Иначе от кабела нищо не зависи. Колата си казва какви "лайв" параметри потдържа. Само трябва кабела и софтуера да са по един и същи притикол. В смисъл теч стриима няма да работи с ЕЛМ кабел без подходящ драйвер в компютъра.lederman написа:Нека не забравяме, че китайските кабели са със софтуерна емулация на истинските комуникационни процесори. До колкото знам значение има и липсата на мултиплексор в китайските кабели.BOz написа: Описах го по възможно най-лесния за разбиране (според мен) начин, за да може да добиете представа защо кабела сам по себе си не може да влияе на показанията или пък, че не "показвал" всички възможни опции.
Поздрави.
Това дали не се отразява на комуникацията между "клонинга" и ECU-то?
Клонингите съответно са направени с някакъв многоцелеви програмируем процесор, на който върви софтуерна емулация на специализираните процесори, оборудвано с един FTDI или нещо от сорта. Подобни процесори са доста евтини, доколкото съм чувал, ни не са и много бързи. Затова при отворени всички живи данни на клонинг, времето за опресняване е 6-7-8 сек. На клонингите често им се случва да губят връзка, и понякога напълно убиват Tech Stream-а ....
A Tech Stream-а май изобщо не сработва с ELM, или поне аз не съм виждал писано по темата.
цитат: https://techinfo.toyota.com/techInfoPor ... qtinfo.pdf
"The Techstream software has been modified to meet the SAE J2534 standard for vehicle interface
modules. While there are many J2534 devices available, Toyota can not validate all of them. The
Mongoose MFC/PRO is an elegantly packaged VIM that is competitively priced. We have done
extensive pilot testing with the Mongoose MFC/PRO and have received overwhelmingly positive
feedback from Technicians and Region/Area Office personnel. While we can not claim the Techstream
Lite will support all Techstream functions, we tracked over 2000 Mongoose MFC/PRO connections
during pilot and we estimate the Techstream Lite / Mongoose MFC/PRO set will perform 95+% of all
functions. We are actively working to address any Techstream Lite bugs found when using the
Mongoose MFC/PRO VIM. "
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Софтуер за диагностика на тойото
FTDI чипа е просто за прехвърляне (конвертор) от USB към Serial интерфейс.
Процесора в кабелите е много по-мощен от способността на ЕКУ-то да дава данните.
За това след всеки изпратен сигнал от софтуера към ЕКУ-то има минимално време на изчакване, преди да се изпари следващата заявка.
Това време е заложено с софтуера на база закъснението, с което може отговори ЕКУ-то.
За това е забавянето в показването на повече живи данни.
Демек след всяка заявка изпратена от софтуера към някой блок на ЕКУ-то, задължително софтуера чака да кажем 100мс преди да изпрати следващата си заявка с цел да даде възможност на ЕКУ-то да може да обработи заявката и да върне необходимия отговор.
Ако речем, че това изчакване по подразбиране е 100мс, то при избор на 10 параметъра, минималното време на опресняването им е 1 секунда.
От това идва забавянето, а не от самия кабел.
Процесора в кабелите е много по-мощен от способността на ЕКУ-то да дава данните.
За това след всеки изпратен сигнал от софтуера към ЕКУ-то има минимално време на изчакване, преди да се изпари следващата заявка.
Това време е заложено с софтуера на база закъснението, с което може отговори ЕКУ-то.
За това е забавянето в показването на повече живи данни.
Демек след всяка заявка изпратена от софтуера към някой блок на ЕКУ-то, задължително софтуера чака да кажем 100мс преди да изпрати следващата си заявка с цел да даде възможност на ЕКУ-то да може да обработи заявката и да върне необходимия отговор.
Ако речем, че това изчакване по подразбиране е 100мс, то при избор на 10 параметъра, минималното време на опресняването им е 1 секунда.
От това идва забавянето, а не от самия кабел.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта