
Не се обиждай колега - просто тези акции 'обслужване на климатика' предполагам не си ги измислил ти, а просто някой 'майстор' ти ги е подсказал...
Затова ако поста ми те е обидил - извинявай. Съвсем не бе насочен срещу теб.
Негодованието ми бе точно срещу тези майстори, които прокламират, че виж всяка пролет трябва да отваряш системата, доливаш фреон и т.н.
И същите тези 'майстори' въобще не се притесняват да разхерметизират системата, ремонтират например компресор и напълнят фреона (понякога дори не следейки нивото на вкарваното масло или невкарвайки такова), и в същото време да не сменят осушителя ....
Също така смятам, че темата има потенциал да се развие и то като много полезна...
Иначе доколкото съм чел, специално за хибридите маслото е диелектрично, защото то е равномерно разпределено из цялата система (фреона го пренася) и ако някъде 'пробие' електричеството, то ще се пренесе през системата за климатика (тръби, вентилация ) и може да удари ток в някоя част до която имат достъп хората.
Освен това мисля че има и дефекно-токова защита. И затова ако сложиш друго масло може компресора на климатика въобще да не тръгне - електрониката ще усети утечка и ще изключи тока.
П.С. на старт/стоп системите мисля, че климатика си е обикновен - там стои без да се върти доста кратко време (най-малкото ако се задържи малко по-дълго с включен вентилатор и консуматори, акумулаторчето започва да капва и пали двигателя за да почне да зарежда)...