Въпрос относно 1ZZFE
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 22 Яну 2009 10:38
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 3 пъти
Въпрос относно 1ZZFE
Здравейте,
обръщам се към вас със следното питане.
Първи собственик съм на Авенсис Т25 с 1ZZFE двигател.
По вин № установих, че колата е произведена март месец 2004г.
В мрежата попаднах на доста негативни мнения за този двигател във връзка с
харченето на масло, заради недомислие при проектирането на буталата.
От определен период нататък до колкото разбрах, Тойота ревизират буталата и увеличават
количеството на маслото в двигателя от 3.7 на 4.2 литра /при мен е 3.7/.
В момента автомобила ми е на 76000 км и до момента не е похарчил и грам масло от смяна до смяна. Винаги съм слагал тойотското 5w40.
Въпросът ми е има ли начин да се разбере дали моя двигател е с ревизираните бутала и ако не е,
дали е необходимо да закупя новата щека за проверка на маслото и да сипвам 4.2 литра масло като един вид превенция на предстоящи проблеми с двигателя?
Предварително ви благодаря!
обръщам се към вас със следното питане.
Първи собственик съм на Авенсис Т25 с 1ZZFE двигател.
По вин № установих, че колата е произведена март месец 2004г.
В мрежата попаднах на доста негативни мнения за този двигател във връзка с
харченето на масло, заради недомислие при проектирането на буталата.
От определен период нататък до колкото разбрах, Тойота ревизират буталата и увеличават
количеството на маслото в двигателя от 3.7 на 4.2 литра /при мен е 3.7/.
В момента автомобила ми е на 76000 км и до момента не е похарчил и грам масло от смяна до смяна. Винаги съм слагал тойотското 5w40.
Въпросът ми е има ли начин да се разбере дали моя двигател е с ревизираните бутала и ако не е,
дали е необходимо да закупя новата щека за проверка на маслото и да сипвам 4.2 литра масло като един вид превенция на предстоящи проблеми с двигателя?
Предварително ви благодаря!
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Re: Въпрос относно 1ZZFE
Предполагам едно питане в официалния сервиз ще изясни нещата...
Срещат ли се още десет годишни автомобили на под 100х.км ?
Иначе за щеката - не виждам проблем поне това да не го направиш - маслото ще стои по-студено и по-добре ще охлажда буталата...
А щом са сметнали, че 4.2л не носи негативи за ДВГ, значи не би трябвало да има проблем (това е около 5-8мм на щеката).
Срещат ли се още десет годишни автомобили на под 100х.км ?

Иначе за щеката - не виждам проблем поне това да не го направиш - маслото ще стои по-студено и по-добре ще охлажда буталата...
А щом са сметнали, че 4.2л не носи негативи за ДВГ, значи не би трябвало да има проблем (това е около 5-8мм на щеката).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 22 Яну 2009 10:38
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 3 пъти
Re: Въпрос относно 1ZZFE
Срещат се, лично аз съм ги навъртял тези скромни километри biggrin.gifslowtraveler написа:Предполагам едно питане в официалния сервиз ще изясни нещата...
Срещат ли се още десет годишни автомобили на под 100х.км ?
Иначе за щеката - не виждам проблем поне това да не го направиш - маслото ще стои по-студено и по-добре ще охлажда буталата...
А щом са сметнали, че 4.2л не носи негативи за ДВГ, значи не би трябвало да има проблем (това е около 5-8мм на щеката).
Колата я закупих от ТМ Ауто.
Бих налял повечко масло. Единственото ми притиснение е да не избие нещо по двигателя
от повишено налягане на маслото например.
- ufer
- Мнения: 2817
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Re: Въпрос относно 1ZZFE
Колегата е прав - без изрично указание на производителя има много рискове: най-малкото може да се наруши картерното налягане, а оттам и вентилацията на мотора и неговата работа, да не говорим за хвърляне на масло и съсипване на катализатора и други елементи. Вероятно има някаква граница, до която може да се увеличава нивото, но затова са констукторите и лабораториите... Трябва те да се произнесат категорично!
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 22 Яну 2009 10:38
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 3 пъти
Re: Въпрос относно 1ZZFE
Обадих се в ТМ Ауто и ми направиха справка по VIN номера.ufer написа:Колегата е прав - без изрично указание на производителя има много рискове: най-малкото може да се наруши картерното налягане, а оттам и вентилацията на мотора и неговата работа, да не говорим за хвърляне на масло и съсипване на катализатора и други елементи. Вероятно има някаква граница, до която може да се увеличава нивото, но затова са констукторите и лабораториите... Трябва те да се произнесат категорично!
Казаха ми, че мотора ми е от по-новите и няма причина да се притеснявам и да сипвам повече масло.
Дефекта се наблюдавал основно при двигателите до 2002г. включително.
Имали доста отремонтирани при тях и след ремонта слагали дори 4.7л масло.
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Re: Въпрос относно 1ZZFE
Не споря, че самоволно (по самоинициатива) покачване на нивото е опасно, но при конкретните двигатели (3ZZ-FE, 1ZZ-FE) производителя направи сервизна акция за увеличение на нивото до дадените стойности (с 0.5л в сравнение с първоначалното) без изменение на картера и въобще на подбуталното пространство.ufer написа:Колегата е прав - без изрично указание на производителя има много рискове: най-малкото може да се наруши картерното налягане, а оттам и вентилацията на мотора и неговата работа, да не говорим за хвърляне на масло и съсипване на катализатора и други елементи. Вероятно има някаква граница, до която може да се увеличава нивото, но затова са констукторите и лабораториите... Трябва те да се произнесат категорично!
Т.е. е сметнал, че в тази конфигурация няма опасност за двигателя. Затова и в КОНКРЕТНИЯ случай не виждам проблем ако колегата си сложи масло така, както е по новите указания...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно 1ZZFE
НЕ доливай повече масло отколкото е максимума на щеката защото ще береш ядове сериозни.
Когато се пари ремонта заради дефектите на VVTi-то в "комплекта" доколкото знам има друг картер с по-голяма вмвстимост и друга щека за да може да го събира това масло в повече. Не се правят такива неща самоцелно.
Когато се пари ремонта заради дефектите на VVTi-то в "комплекта" доколкото знам има друг картер с по-голяма вмвстимост и друга щека за да може да го събира това масло в повече. Не се правят такива неща самоцелно.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Re: Въпрос относно 1ZZFE
Няма друг картер - нали това казвам... При ремонта се сменяха бутала, сегменти и щека.PESHO OT MARS написа:НЕ доливай повече масло отколкото е максимума на щеката защото ще береш ядове сериозни.
Когато се пари ремонта заради дефектите на VVTi-то в "комплекта" доколкото знам има друг картер с по-голяма вмвстимост и друга щека за да може да го събира това масло в повече. Не се правят такива неща самоцелно.
Нито едно от горните не променя обема на подбуталното пространство и картера.
Просто вдигат нивото с 0.5литра (навярно заради по-добро охлаждане на буталата) освен другите сменени части...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Въпрос относно 1ZZFE
Аз съм с Corolla Verso 2006 със същия двигател и в литературата за маслото пише 3,7 литра и 4,2 литра (сух двигател). Какво означава сух двигател? В сервизните разпечатки от Италия веднъж пиши , че са сложили 3,7 л., друг път 4,2 л. 

-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 22 Яну 2009 10:38
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 3 пъти
Re: Въпрос относно 1ZZFE
Същото нещо казах на сервизния техник от ТМ Ауто.
Обясни ми, че при смяна на маслото известно количество от него не се оттича и остава в двигателя. От там идвала разликата.
Обясни ми, че при смяна на маслото известно количество от него не се оттича и остава в двигателя. От там идвала разликата.
Re: Въпрос относно 1ZZFE
Половин литър си e доста количество. И какъв е смисъла да слагаме хубави масла, като се омесва с 12% използвано?
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Въпрос относно 1ZZFE
В сервизните разпечатки пише за какво количество масло са му взели парите.Колко са сложили един Господ знаеatamo написа:Аз съм с Corolla Verso 2006 със същия двигател и в литературата за маслото пише 3,7 литра и 4,2 литра (сух двигател). Какво означава сух двигател? В сервизните разпечатки от Италия веднъж пиши , че са сложили 3,7 л., друг път 4,2 л.

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 5 госта