TPS проблем ,със тенденция към разрешаване
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
TPS проблем ,със тенденция към разрешаване
Значи имам ебан проблем
Предистория:
След като една вечер базиках във сервиза да си сменям TPS-a (понеже стария не изкаше да показва над 90%) та смених го аз ,във последствие октрих че и този дето сложих и тои така не показва над 70% понеже съшност съм бил изкривил педала на газта. Запазих го обаче понеже дойде със по-UserFriendly TB (дросел). Та същата вечер се прибирам и за първи път усетих съвеееееееееееем лекинки прекъсвания на колата ,само на ниски обороти и само при Closed Loop. (малък дросел ,постоянна скорост).
След 1-2 седмици прекъсванията са засилиха.
След още 1-2 изчезнаха.
След като правихме амбриажа прекъсванията са върнаха със страшна сила ,вече са по-осезаеми и особено над 5000 оборота вече са си сериозни.
Диагностика:
Закачих лаптопа още понеделник - нищо не видях на графиките.
Вчера на прибиране от града влезнах във задръстване ,и имаше яки прекъсвания. Направо във къщи и свалих CoilPacks от донора ,свалих и CPS-a ,взех и стария TPS.
Първо размених CoilPacks - ефект няма.
На път за сервиза вече да сменям CPS прекъсванията са доста силни ,пак закачих лаптопва и вдях следната графика:
Очевидни FuelCuts при около 5000 оборота.
Идеята доколкото пише във букваря на тез FuelCuts са да се спира бензина при пускане газта ,БИ ТРЯБВАЛО да се управляват от IDL прекъсвача на TPS-a. Та моето първо заключение беше ,че IDL прекъсвача е преебан.
Отивам във сервиза и за под 5 мин разменям отново Дроселите със закачени на тях TPS. Паля колата ,форсирам на место до 6000 оборота ,хааах няма прекъсвания - урааа.
Карам напред назад (около 15 мили) ,отивам във къщи колата върви перфектно.
Тръгвам пак да карам ,минах през едни релси и .........*** пак почна да прекъсва по същия начин ,същите ебани графики.
Та общо взето минах през 2 броя TPS ,абсолютно еднакви проблеми.
Днеска във къщи разкочихме пак компютъра ,извадих пробни жици от всичките входове от TPS-a. Мерихме гледахме ,пробвах да изключвам напълно IDL жицата ,но пак прекъсвания. Карах доста и стигам полека лека до извода ,че ЕКУ-то по-умно отколкото го описавт във букравря ,защото при откачен IDL сигнал ПАК Прави FuelCuts които са описани по букварите (спиране на гориво след спиране на газ ,със възтановяване на гориво при 1200 оборота)(графика има тука: http://supra.stalx.com/Project/FuelCuts/FuelCutzOLD.jpg )
Та базирано на това излиза алгоритма за FuelCuts се базира на едно от следните 2 варианта:
1.Прави ги под някакво ниво на дросела (във проценти или измерено напрежение) ,очевидно при мене нивото е сравнително вискоко 18%ма знам ли
2.Варианта тука е ДЕЛТА %/t ,т.с бързина на промяна на сигнала на TPS. Ако примерно за 10ms падне със некакви проценти И ако процентите са под някакви други ,ЕКУ-то решава че човек пуска газта и реже гориво.
Та след всичко написано не знам какво да правя във момента. Мислех да купувам нов TPS ,ма струва 100 кинта и още не мога да си обясна как моите и двата ша се преебат по един и същи начин така изведнъж?
Предистория:
След като една вечер базиках във сервиза да си сменям TPS-a (понеже стария не изкаше да показва над 90%) та смених го аз ,във последствие октрих че и този дето сложих и тои така не показва над 70% понеже съшност съм бил изкривил педала на газта. Запазих го обаче понеже дойде със по-UserFriendly TB (дросел). Та същата вечер се прибирам и за първи път усетих съвеееееееееееем лекинки прекъсвания на колата ,само на ниски обороти и само при Closed Loop. (малък дросел ,постоянна скорост).
След 1-2 седмици прекъсванията са засилиха.
След още 1-2 изчезнаха.
След като правихме амбриажа прекъсванията са върнаха със страшна сила ,вече са по-осезаеми и особено над 5000 оборота вече са си сериозни.
Диагностика:
Закачих лаптопа още понеделник - нищо не видях на графиките.
Вчера на прибиране от града влезнах във задръстване ,и имаше яки прекъсвания. Направо във къщи и свалих CoilPacks от донора ,свалих и CPS-a ,взех и стария TPS.
Първо размених CoilPacks - ефект няма.
На път за сервиза вече да сменям CPS прекъсванията са доста силни ,пак закачих лаптопва и вдях следната графика:
Очевидни FuelCuts при около 5000 оборота.
Идеята доколкото пише във букваря на тез FuelCuts са да се спира бензина при пускане газта ,БИ ТРЯБВАЛО да се управляват от IDL прекъсвача на TPS-a. Та моето първо заключение беше ,че IDL прекъсвача е преебан.
Отивам във сервиза и за под 5 мин разменям отново Дроселите със закачени на тях TPS. Паля колата ,форсирам на место до 6000 оборота ,хааах няма прекъсвания - урааа.
Карам напред назад (около 15 мили) ,отивам във къщи колата върви перфектно.
Тръгвам пак да карам ,минах през едни релси и .........*** пак почна да прекъсва по същия начин ,същите ебани графики.
Та общо взето минах през 2 броя TPS ,абсолютно еднакви проблеми.
Днеска във къщи разкочихме пак компютъра ,извадих пробни жици от всичките входове от TPS-a. Мерихме гледахме ,пробвах да изключвам напълно IDL жицата ,но пак прекъсвания. Карах доста и стигам полека лека до извода ,че ЕКУ-то по-умно отколкото го описавт във букравря ,защото при откачен IDL сигнал ПАК Прави FuelCuts които са описани по букварите (спиране на гориво след спиране на газ ,със възтановяване на гориво при 1200 оборота)(графика има тука: http://supra.stalx.com/Project/FuelCuts/FuelCutzOLD.jpg )
Та базирано на това излиза алгоритма за FuelCuts се базира на едно от следните 2 варианта:
1.Прави ги под някакво ниво на дросела (във проценти или измерено напрежение) ,очевидно при мене нивото е сравнително вискоко 18%ма знам ли
2.Варианта тука е ДЕЛТА %/t ,т.с бързина на промяна на сигнала на TPS. Ако примерно за 10ms падне със некакви проценти И ако процентите са под някакви други ,ЕКУ-то решава че човек пуска газта и реже гориво.
Та след всичко написано не знам какво да правя във момента. Мислех да купувам нов TPS ,ма струва 100 кинта и още не мога да си обясна как моите и двата ша се преебат по един и същи начин така изведнъж?
Последно промяна от LordDigital на 29 Сеп 2006 07:30, променено общо 1 път.
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Да бех го изрквил на AutoX ,и аз не можах да повервам.jamie написа:Mamma mia !понеже съшност съм бил изкривил педала на газта
Добре де, пробва ли да калибрираш ТПС ? Има процедура за измерване на ТПС-а също - провери ли по нея дали са здрави (щото ако са не ти трябва смяна) ? Провери кабелака около ТПС-а да няма протрито някъде и от него да идва проблема ?
Както и да е ,1 час говорихме със Алтзов по телефона снощи и стигаме до извода че може да има 3-ти алгоритам за FuelCut: ЕКУ-то очаква минимален Дросел при дадени обороти (има таблици) ,и просто моите проценти са прекалено ниски (проблем със TPS) - слава богу може да се настрои малко и да видим дали е от това.
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
явно не сте чели редовно форума - няколко пъти съм писал за този проблем - последния път преди два дена цялата работа идва от стопера на ТПС-а - винтчето, което го спира в затворено положение когато пуснеш газта. ЕКУ-то има тестови режим за fuel cut - даваш накъсо две клемите на ТПС-а - тези, които дават синал отворен/затворен тротъл - така те винаги да показват "затворен". после подаваш малко газ и между 1500-2500 еку-то прави fuel cut - това е тестови режим и се получава само при достатъчно загрят двигател. при неправилно регулиране на стопера на ТПС-а(твърде голям ход до сигнал "отворен" тротъл), загрят двигател и подадена съвсем малко газ ЕКУ-то си мисли че е в тестовия режим и реже горивото. празния ход на дросела има някакви максимални стойности, след това ТПС трябва да подаде сигнал "отворен". Ако винтчето е неправилно регулирано празния ход на ТПС-а е твърде голям - ти го натискаш, той все още подава сигнал "затворен".LordDigital написа:Да бех го изрквил на AutoX ,и аз не можах да повервам.jamie написа:Mamma mia !понеже съшност съм бил изкривил педала на газта
Добре де, пробва ли да калибрираш ТПС ? Има процедура за измерване на ТПС-а също - провери ли по нея дали са здрави (щото ако са не ти трябва смяна) ? Провери кабелака около ТПС-а да няма протрито някъде и от него да идва проблема ?
Както и да е ,1 час говорихме със Алтзов по телефона снощи и стигаме до извода че може да има 3-ти алгоритам за FuelCut: ЕКУ-то очаква минимален Дросел при дадени обороти (има таблици) ,и просто моите проценти са прекалено ниски (проблем със TPS) - слава богу може да се настрои малко и да видим дали е от това.
Предполагам че е това, поне симптомите които описваш са същите, които имах и аз преди да си регулирам въпросното стопер винтче. когато калибрираш ТПС-а, вземи мултицет и премери на какво разстояние от стопера подава сигнал "отворен" - после виж какви са допуските за твоя мотор
status: за БАН
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
maggkrabar написа:
явно не сте чели редовно форума - няколко пъти съм писал за този проблем - последния път преди два дена цялата работа идва от стопера на ТПС-а - винтчето, което го спира в затворено положение когато пуснеш газта. ЕКУ-то има тестови режим за fuel cut - даваш накъсо две клемите на ТПС-а - тези, които дават синал отворен/затворен тротъл - така те винаги да показват "затворен". после подаваш малко газ и между 1500-2500 еку-то прави fuel cut - това е тестови режим и се получава само при достатъчно загрят двигател. при неправилно регулиране на стопера на ТПС-а(твърде голям ход до сигнал "отворен" тротъл), загрят двигател и подадена съвсем малко газ ЕКУ-то си мисли че е в тестовия режим и реже горивото. празния ход на дросела има някакви максимални стойности, след това ТПС трябва да подаде сигнал "отворен". Ако винтчето е неправилно регулирано празния ход на ТПС-а е твърде голям - ти го натискаш, той все още подава сигнал "затворен".
Предполагам че е това, поне симптомите които описваш са същите, които имах и аз преди да си регулирам въпросното стопер винтче. когато калибрираш ТПС-а, вземи мултицет и премери на какво разстояние от стопера подава сигнал "отворен" - после виж какви са допуските за твоя мотор
И аз си го помислих същото ,схемтата за настойката я имам тука - мисля че беше 0.2мм да има над 2КОма и 0.75 да е безкраиност.LordDigital написа:
...Днеска във къщи разкочихме пак компютъра ,извадих пробни жици от всичките входове от TPS-a. Мерихме гледахме ,пробвах да изключвам напълно IDL жицата ,но пак прекъсвания. Карах доста и стигам полека лека до извода ,че ЕКУ-то по-умно отколкото го описавт във букравря ,защото при откачен IDL сигнал ПАК Прави FuelCuts които са описани по букварите (спиране на гориво след спиране на газ ,със възтановяване на гориво при 1200 оборота)
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Posledni UpDAtes.
Dokato chakah shibanite m$ protokoli da migrirat postite na ExChange-to (bavni sa da im eba az maikite) ,no imah vreme da se vyrna vyv kysti i ... Svalih Drosela ,navyrteh qko naprede TPS-a i razbirase kolata sa upravi.
Predi 20min veche dyrtiq seriozno sa zahvana da pomaga sys ideqta da mi spesti pak $100 ,svalih mu TPS-a ,razglobi go na malki parchenca ,byrsa ,kaliblira ,i sled 1 chas vika - gotovo. Slozih go ,naglasih vsicki luftove kakto gi pishe po bukvarq (TPS-a e zayvrtqn pocti nai-nazade) ,pokazaniata sa mu po-visoki sys okolo 50% i razbirase za sega nqma nikakvi problemi.
Testvah kolata 20min iz kvartala ,no mislq che nai-stresirastiq test e vyv momenta (Dadoh q na K-A-N-U da hodi da si vyrsi nekvi raboti) ,da vidim dali cha uspee da q nakara da prekysva
Dokato chakah shibanite m$ protokoli da migrirat postite na ExChange-to (bavni sa da im eba az maikite) ,no imah vreme da se vyrna vyv kysti i ... Svalih Drosela ,navyrteh qko naprede TPS-a i razbirase kolata sa upravi.
Predi 20min veche dyrtiq seriozno sa zahvana da pomaga sys ideqta da mi spesti pak $100 ,svalih mu TPS-a ,razglobi go na malki parchenca ,byrsa ,kaliblira ,i sled 1 chas vika - gotovo. Slozih go ,naglasih vsicki luftove kakto gi pishe po bukvarq (TPS-a e zayvrtqn pocti nai-nazade) ,pokazaniata sa mu po-visoki sys okolo 50% i razbirase za sega nqma nikakvi problemi.
Testvah kolata 20min iz kvartala ,no mislq che nai-stresirastiq test e vyv momenta (Dadoh q na K-A-N-U da hodi da si vyrsi nekvi raboti) ,da vidim dali cha uspee da q nakara da prekysva
-
- Мнения: 533
- Регистриран на: 23 Яну 2005 01:08
- Местоположение: Chicago, US of A
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Stoinostite sa sys 30 do 50% po-visoki ot predi. Dneska otkazah novia TPS i ... mislq che dyrtio pak mi spesti 100 kantaALTEZZA написа:sega sled kat bashta ti go razbazika TPS-a, kakvi stoinosti ti dava na zetronixa za ne natisnat pedal i za pedal do lamarinata? btw, shte slagash li nov TPS ili s tozi shte karash za sega?
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Забраил съм да сложа процедурата за проверка и нагласяне.
А днеска ми требеше за Кресидата на Владо и не можах да я намеря бързо.
Ето и и линка:
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... I&Page=100
Да живеи cygnusx1.net!!!
А днеска ми требеше за Кресидата на Владо и не можах да я намеря бързо.
Ето и и линка:
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... I&Page=100
Да живеи cygnusx1.net!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта