Докога ще ги търпим? Вече взе да ми писва!!!
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Re: Докога ще ги търпим? Вече взе да ми писва!!!
Доста автобуси се запалиха, и всичките бяха на нафта. Който си е мундар, няма значение на какво кара.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Докога ще ги търпим? Вече взе да ми писва!!!
Ето едно много интересно интервю, което е тясно свързано с темата:
http://www.vesti.bg/analizi-i-komentari ... za-5998128
http://www.vesti.bg/analizi-i-komentari ... za-5998128
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Re: Докога ще ги търпим? Вече взе да ми писва!!!
Много си далече от истината колега но не виждам смисъл да ти обяснявам, че 99% от изгорелите коли на газ се палят от бензиновото гориво и електрически проблеми, в последствие няма накъде се запалва и газта. Прегледай свойствата на горивата.biro написа:Съжалявам Пешо, че те засегнах. Просто не съм виждал самозапалил се автомобил на бензин или нафта.
Всички случаи на които съм попадал на изгорели в движение автомобили са с ГУ.
Предполагам, че ти е ясно ако има изпускане на газ как обема в двигателния отсек се изпълва. Трябва малка искрица за да се запали.
При изтичане на бензин искрата трябва да попадне в течността.
1L газ под налягане може да се разшири до 12-15L обем при попадане в атмосферата, при което има по-голяма вероятност за възпламеняване.
И все пак употребата на АГУ не би била проблем ако има солиден контрол и инспекции на преправена горивна система в автомобила, от което автора на темата косвено се възмущава визирайки цената на този вид контрол.
За ненужните законови промени те и сега ги има при технническия преглед друг е въпроса колко се спазват на определени години пак бутилките минават водно изпитване и тн. Има си хора на които не им дреме и си карат даже и без гражданска, купуват си метанова от вторични и си я монтират, а излишната бюрокрация ще засегне мен с чисто новата газова и сравнително свежата кола за стандарта на България. Но така ще да е докато ни настройват едни срещу други
Пешо е прав, знаеш ли какви маркучи се продават за бензин и колко им е срока на годност? Ще ти отговоря - сиренето е по-трайно!
Думата "ИСКАНЕ" трябва пак да си я заменим с "МОЛБА" като си беше, ние сме свикнали да се молим не да искаме.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
- biro
- Мнения: 2799
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Re: Докога ще ги търпим? Вече взе да ми писва!!!
Как ще коментирате мириса на газ излизащ от паркирани автомобили с ГУ? Ясно е че изпуска системата. Въпрос на вереме да се запали ако не се отстрани проблема, щракнеш ли със запалка в двигателния отсек колата се запалва буквално.
Да ти кажа ли за бензиновите маркучи каква е трайността - имах едно пежо 1991г. продадох го 2007 не ми се е цепил маркуч по горивната система.
Който си поддържа ГУ е ОК, обаче има много дараци дето се движат по пътищата с неизправни ГУ и за това трябва контрол и техническа инспекция, а това струва пари. Така че собствениците на ГУ да не се сърдят.
Да ти кажа ли за бензиновите маркучи каква е трайността - имах едно пежо 1991г. продадох го 2007 не ми се е цепил маркуч по горивната система.
Който си поддържа ГУ е ОК, обаче има много дараци дето се движат по пътищата с неизправни ГУ и за това трябва контрол и техническа инспекция, а това струва пари. Така че собствениците на ГУ да не се сърдят.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Re: Докога ще ги търпим? Вече взе да ми писва!!!
При газта проблема е точно налягането.
При дупчица 1кв.мм при бензин и нафта за два часа ще са ти капнали десеттина капки.
А при газта би изпуснал почти цялата газ...
Тъй-като гори газовата смес, то при течно гориво трябва горивото да се изпари за да се запали.
Докато при газта сместа вече е 'приготвена'...
Ако излееш литър бензин и го запалиш, то в дадения момент например ще се окислява 200-300грама от горивото, а останалата част ще е в течна фаза.
Докато при газта - изпуснеш ли 1кг газ и го запалиш, то взрива ще е моментален и то практически в целия обем - моментално изгаря 1кг газ (обемна бомба).
Това е и причината изискванията за газовите системи да е по-висока.
Иначе за маркучите - за това колегата е прав. И е основна причина за запалване на бензинови/дизелови автомобили.
И братовчед ми смяташе, че маркучетата му са вечни. Оказа се, че Камрито гори много... И бързо
Затова се преглеждат и сменят - струват стотинки...
При дупчица 1кв.мм при бензин и нафта за два часа ще са ти капнали десеттина капки.
А при газта би изпуснал почти цялата газ...
Тъй-като гори газовата смес, то при течно гориво трябва горивото да се изпари за да се запали.
Докато при газта сместа вече е 'приготвена'...
Ако излееш литър бензин и го запалиш, то в дадения момент например ще се окислява 200-300грама от горивото, а останалата част ще е в течна фаза.
Докато при газта - изпуснеш ли 1кг газ и го запалиш, то взрива ще е моментален и то практически в целия обем - моментално изгаря 1кг газ (обемна бомба).
Това е и причината изискванията за газовите системи да е по-висока.
Иначе за маркучите - за това колегата е прав. И е основна причина за запалване на бензинови/дизелови автомобили.
И братовчед ми смяташе, че маркучетата му са вечни. Оказа се, че Камрито гори много... И бързо


Затова се преглеждат и сменят - струват стотинки...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 23 пъти
Re: Докога ще ги търпим? Вече взе да ми писва!!!
Чета тази наредба и нещо не ми става ясно. Например:
Чл. 36. (1) За издаване на удостоверение за изменение в конструкцията на регистрирано пътно
превозно средство собственикът му или упълномощен негов представител подават заявление по образец
(приложение № 3) до изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация".
...................
(4) Изискването по ал. 1 не се прилага за случаите по чл. 20 и 22.
.............
Чл. 20. (1) При дооборудване на ППС с уредби, които позволяват работата на двигателя с втечнен
нефтен газ (LPG) или сгъстен природен газ (CNG), се спазват изискванията на приложение № 1.
(2) Лицата, извършили дооборудването на ППС с уредби за LPG или CNG, издават протокол за
монтиране на уредби за LPG или CNG в два екземпляра.
(3) Лицата по ал. 2 създават и поддържат база с данни с информация за издадените протоколи за
монтиране на уредби за LPG или CNG.
Последно, трябва ли да се сменя талона или не.
Чл. 36. (1) За издаване на удостоверение за изменение в конструкцията на регистрирано пътно
превозно средство собственикът му или упълномощен негов представител подават заявление по образец
(приложение № 3) до изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация".
...................
(4) Изискването по ал. 1 не се прилага за случаите по чл. 20 и 22.
.............
Чл. 20. (1) При дооборудване на ППС с уредби, които позволяват работата на двигателя с втечнен
нефтен газ (LPG) или сгъстен природен газ (CNG), се спазват изискванията на приложение № 1.
(2) Лицата, извършили дооборудването на ППС с уредби за LPG или CNG, издават протокол за
монтиране на уредби за LPG или CNG в два екземпляра.
(3) Лицата по ал. 2 създават и поддържат база с данни с информация за издадените протоколи за
монтиране на уредби за LPG или CNG.
Последно, трябва ли да се сменя талона или не.
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Докога ще ги търпим? Вече взе да ми писва!!!
Тотално не си прав ама хайде да се обоснова малко.slowtraveler написа:При газта проблема е точно налягането.
При дупчица 1кв.мм при бензин и нафта за два часа ще са ти капнали десеттина капки.
А при газта би изпуснал почти цялата газ...
Тъй-като гори газовата смес, то при течно гориво трябва горивото да се изпари за да се запали.
Докато при газта сместа вече е 'приготвена'...
Ако излееш литър бензин и го запалиш, то в дадения момент например ще се окислява 200-300грама от горивото, а останалата част ще е в течна фаза.
Докато при газта - изпуснеш ли 1кг газ и го запалиш, то взрива ще е моментален и то практически в целия обем - моментално изгаря 1кг газ (обемна бомба).
Това е и причината изискванията за газовите системи да е по-висока.
Иначе за маркучите - за това колегата е прав. И е основна причина за запалване на бензинови/дизелови автомобили.
И братовчед ми смяташе, че маркучетата му са вечни. Оказа се, че Камрито гори много... И бързо![]()
![]()
Затова се преглеждат и сменят - струват стотинки...
АГУ-то като концепция е точно толкова безопасно колкото и класическата горивна уредба която е монтирана в завода производител. Даже според мен лично е по-безопасна и сега ще поясня защо....
1. Бутилките за газ са предимно стоманени контейнери за разлика от масовите резорвоари за бензин и дизел. Едните ръждясват (бутилките за АГУ) другите пък стареят (резервоарите за бензин/дизел), но при абсолютно всички обстоятелства при пожар бутилките издържат много по-дълго време в безопасно състояние а при достигане на критична точка се отваря обезопасителния клапан който изпуска само порция газ във въздуха не всичкото. Така че бутилките за газ независимо че са съдове под налягане при пожар са по-безопасни от един например наполовина пълен пластмасов резеорвоар с бензин. Това всичкото важи при изправна бутилка и мултиклапан на нея (иначе казано евросонда).
2. Дори при пробив в системата и запалване газта има свойството да гори само там където и контакта с въздуха, т.е. в точката на пробив. Няма шанс да се върне пламък и да взриви бутилката това се получава защото съда е под-налягане. При подобен пробив в резорвоара и запалване се получава един чудесен разлив от гориво който си гори и лее навсякъде.
3. Отделно на това при пробив на газта и ако колата е в покой тази газ ще се разнеесе в околното пространство след доста по кратко време, докато една локвичка от любимата нафта дълго ще се седи под колата в очакване да пламне. Отново правя забележката че всички смотани подземни гаражи трябва да имат система за вентилация сериозна заради отработените газове на колите и тя трябва да работи. Затова че някой МОЛ-ове са решили да си спестят от тока и са нашибали някакви значци как било забранено влизането с АГУ ......ДГД. Пропан-бутана е поасен защото е по-тежък от въздуха и се натрупва в наи-ниските места но както казах при изправна друга апаратура това не е съществен риск. Далеч по-опасно е при неработеща вентилация и дръгел работещ на бензин/дизел със страховити стойности на CO-то. Газта (пропан-бутана) и затова се одорира....
4. Особено искам да отбележа че нафтата е най-гнусното и подло гориво откъм пожарна безопасност. Причината е високата температура при която се изпарява и това създава едно доста лъжливо усещане за сигурност до момента в който ще ви отхапе главата.
И като завършек ще спомена че така наречената обемна детонация е "патент" на газовите бутилки порди спецификата на газта но това може да се получи с всякакъв вид гориво. Ще засегна малко военната тематика за да илюстрирам последното, така наречените обемно детониращи бомби НЕ ползват газове а течности или прахове за създаване на зоната за поражение. И пак да добавя че също така освен за битови горелки газовете за друго не се изплзват, но например за огнехвъргачки се ползват смеси на бензинови и прочие смеси. Тове е дребно лирическо отклонение за да илюстрирам че сатанизирането на газовите горива не е правилния начин да се свърши нещо, както и поредната безсмислена акция да изтупаме някой друг джоб. Трябва все пак да се пълни бюджета за да има какво да папкат орките че на пролет евроизбори се задават.....
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Докога ще ги търпим? Вече взе да ми писва!!!

Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Re: Докога ще ги търпим? Вече взе да ми писва!!!
Щом казваш дано е така, ама надали...PESHO OT MARS написа:.....Тотално не си прав ама хайде да се обоснова малко.....
Досега съм виждал само един автомобил, който да има само АГУ - онзи поморийски москвич....
Т.е. при автомобилите с АГУ има вероятност да се запали обикновената горивна система (като на обикновен автомобил). Освен това има някаква вероятност да възникне авария и заради АГУ...
Та ако си учил теорията на вероятностите, ще се убедиш, че е НЕВЪЗМОЖНО автомобил с АГУ да е по-безопасен от автомобил само с бензин или дизел...
Иначе за подценяване на нафтата си прав

Гасил съм бензинов автомобил, и нито за момент не съм се притеснявал, че ще се взриви като по филмите... Гореше си съвсем спокойно

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Докога ще ги търпим? Вече взе да ми писва!!!
Чисто хипотетично бензина (парите) може да детонира, докато нафтата гори, обаче не детонира. За това и танковете са дизелови, защото при директно попадение няма детонация на горивото. Пожар - да, детонация - не.slowtraveler написа:Щом казваш дано е така, ама надали...PESHO OT MARS написа:.....Тотално не си прав ама хайде да се обоснова малко.....
Досега съм виждал само един автомобил, който да има само АГУ - онзи поморийски москвич....
Т.е. при автомобилите с АГУ има вероятност да се запали обикновената горивна система (като на обикновен автомобил). Освен това има някаква вероятност да възникне авария и заради АГУ...
Та ако си учил теорията на вероятностите, ще се убедиш, че е НЕВЪЗМОЖНО автомобил с АГУ да е по-безопасен от автомобил само с бензин или дизел...
Иначе за подценяване на нафтата си прав![]()
Гасил съм бензинов автомобил, и нито за момент не съм се притеснявал, че ще се взриви като по филмите... Гореше си съвсем спокойно
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Докога ще ги търпим? Вече взе да ми писва!!!
Да да ама не.Airfan написа: Чисто хипотетично бензина (парите) може да детонира, докато нафтата гори, обаче не детонира. За това и танковете са дизелови, защото при директно попадение няма детонация на горивото. Пожар - да, детонация - не.
Я пробвай да завариш празен дизелов резервоар (който е бил в употреба) да видиш какво ще се случи......ама после само не казвай че аз съм те накарал.
Всички пари за запалими и в определени концентрации горенето преминава във взрив.
А това относно двете горивни системи и съответно по-високия риск ми напомня че бях гледал да купувам една Корола която беше на метан който като свърши минава на пропан-бутан (за целта имаше две бутилки различен тип и два изпарителя/редуктора) и май за капак и бензин имаше.
Пак казвам колкото и странно да ви звучи газта е доста толерантна към повечето грешки. Като сметнете количеството на копторите дето се движат по пътищата на газ и колко са истинските инциденти АГУ ще видите че са изключително малко.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Re: Докога ще ги търпим? Вече взе да ми писва!!!
Нафтата си гърми и то много добре
Иначе за газта Пешо явно не успя да вникне в това, което казах за 1кв.мм дупчица... При газта това ще е свързано с много голяма пожароопасност, защото количеството истекло гориво ще е много по-голямо, отколкото бензин и нафта (налягането принудително ще изхвърля горивото-газта).
При бензин и нафта при такава дупчица може да нямаш дори никакъв теч заради повърхностното напрежение на течността.
Докато при газта от там ще имаш изпускан 'и поддържан' доста голям обем взривоопасна смес (докато по периферията концентрацията на газ се понижи под даден процент)...
Именно взривоопасна, а не горима - готова взривоопасна, смесено гориво с въздух. При бензина и нафтата дори и да протече, ще имаш горима смес, но не взривоопасна смес, защото изпаренията са доста по-малко отколкото е общия обем изпуснато гориво.
Нафтата и бензина гърмят когато е нагрята (много изпарения) и в затворен обем...
И такива смеси се ползват в огнехвъргачки и т.н. най-вече, защото не се взривяват, а горят продължително - подпалват...

Иначе за газта Пешо явно не успя да вникне в това, което казах за 1кв.мм дупчица... При газта това ще е свързано с много голяма пожароопасност, защото количеството истекло гориво ще е много по-голямо, отколкото бензин и нафта (налягането принудително ще изхвърля горивото-газта).
При бензин и нафта при такава дупчица може да нямаш дори никакъв теч заради повърхностното напрежение на течността.
Докато при газта от там ще имаш изпускан 'и поддържан' доста голям обем взривоопасна смес (докато по периферията концентрацията на газ се понижи под даден процент)...
Именно взривоопасна, а не горима - готова взривоопасна, смесено гориво с въздух. При бензина и нафтата дори и да протече, ще имаш горима смес, но не взривоопасна смес, защото изпаренията са доста по-малко отколкото е общия обем изпуснато гориво.
Нафтата и бензина гърмят когато е нагрята (много изпарения) и в затворен обем...
И такива смеси се ползват в огнехвъргачки и т.н. най-вече, защото не се взривяват, а горят продължително - подпалват...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта