Проблем със спирачната течност
Проблем със спирачната течност
Като натисна спирачките по реско и ми свтва лампата на спирачките и след известно време изгасва
гледах предните накладки добре са има да изкарат още много, а резерварчето за спирачната течност е на min. На капачката непише какъв DOT е във форума някаде го намерих DOT 4 в AUTODATA та пише DOT 3 . За това реших да отида и си купих спирачна течност от ТМ АУТО но тя се оказа DOT 5.1 и следкато си я платих ми казаха че тя не е за доливане а трябва изцяло да се смени цялата течнота
КАКВО да правя да си долея ли с нея COROLLA EE101 1995г.
гледах предните накладки добре са има да изкарат още много, а резерварчето за спирачната течност е на min. На капачката непише какъв DOT е във форума някаде го намерих DOT 4 в AUTODATA та пише DOT 3 . За това реших да отида и си купих спирачна течност от ТМ АУТО но тя се оказа DOT 5.1 и следкато си я платих ми казаха че тя не е за доливане а трябва изцяло да се смени цялата течнота
КАКВО да правя да си долея ли с нея COROLLA EE101 1995г.
- Прикачени файлове
-
- PICT5050.jpg (96.92 KiB) Преглеждано 4011 пъти
-
- PICT3079.jpg (91.96 KiB) Преглеждано 4011 пъти
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
DOT3 i DOT4 niama nikav problem da se smesvat, no DOT5 ne se smesva s tiah. DOT5.1 predstava si niamam s kakvo e po razlichna ot DOT5, no ne bih go smisval i tova. pak ot kav zor sa ti prodali takava spirachna technost predstava si niamam. principno Toyota polzva DOT3. DOT4 e sastoto kat DOT3 no s po dobri harakteristiki
->
ЕТО МАЛКО ИНФО КОЕТО НАМЕРИХ ПО МРЕЖАТА
Каква спирачна течност и защо?
Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тези условия.
За да се гарантира тяхната работа, спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:
- подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;
- термична устойчивост и окислителна стабилност;
- недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;
- съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.
Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфukaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.
DOT3
Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.
Предимства:
- евтина и разпространена в търговската мрежа.
Недостатъци:
- уврежда уплътненията от естествена гума;
- уврежда боята;
- силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица).
Поради голямати си хигроскопичност е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.
DOT4
Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.
Предимства:
- сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;
- по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;
- по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.
Недостатъци:
- уврежда боите;
- средно с около 50% по-скъпа от DOT3;
- при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.
DOT5
Известна като „силиконова" спирачна течност.
Предимства:
не уврежда боите;
- не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;
- съвместима с всички уплътнения.
Недостатъци:
- не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.
Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.
Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.
Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.
Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са „свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.
DOT 5.1
Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.
Предимства:
- превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.
Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;
- съвместима с всички гумени уплътнения.
Недостатъци:
DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;
- подобно на DOT3 u DOT4 уврежда боите;
- no-скъпа от DOT3 u DOT4 и много по-трудна за намиране.
Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.
Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.
Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.
Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.
Общите препоръки са:
1. Ако имате спирачна система, който не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност след прочитането на тази статия. Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.
2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.
3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.
4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя.
Каква спирачна течност и защо?
Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тези условия.
За да се гарантира тяхната работа, спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:
- подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;
- термична устойчивост и окислителна стабилност;
- недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;
- съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.
Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфukaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.
DOT3
Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.
Предимства:
- евтина и разпространена в търговската мрежа.
Недостатъци:
- уврежда уплътненията от естествена гума;
- уврежда боята;
- силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица).
Поради голямати си хигроскопичност е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.
DOT4
Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.
Предимства:
- сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;
- по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;
- по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.
Недостатъци:
- уврежда боите;
- средно с около 50% по-скъпа от DOT3;
- при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.
DOT5
Известна като „силиконова" спирачна течност.
Предимства:
не уврежда боите;
- не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;
- съвместима с всички уплътнения.
Недостатъци:
- не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.
Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.
Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.
Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.
Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са „свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.
DOT 5.1
Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.
Предимства:
- превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.
Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;
- съвместима с всички гумени уплътнения.
Недостатъци:
DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;
- подобно на DOT3 u DOT4 уврежда боите;
- no-скъпа от DOT3 u DOT4 и много по-трудна за намиране.
Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.
Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.
Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.
Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.
Общите препоръки са:
1. Ако имате спирачна система, който не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност след прочитането на тази статия. Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.
2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.
3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.
4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя.
Това накратко са глупости.plpenov написа:Дот 3 и 4 са на минерална основа/също като моторните масла/, и разликата между двете е в температурата на изпарение: дот 3 издържа до 220С, а дот 4 до 260С. Дот 5.1 е продукт, към който са добавени и синтетични продукти, и за това неможе да се смесва с 3 и 4.
и отделно по-подробно:Because of the incompatibility of DOT 5, a higher-temperature-rated version of DOT 4 was developed mainly for the racing community. Somewhat confusingly, this fluid was designated DOT 5.1 even though it is compatible with DOT 2 through DOT 4 fluids. DOT 5.1 is hard to find, and isn't really needed unless you plan to do serious racing where brakes can glow red.
http://www.lube4life.com/brake.htm
Както може да се прочете - хората предлагат и синтетични ДОТ 3/4 течности, както и указват че 5.1 е съвместима и може да се смесва.
Макар че ако трябва да сме стриктни - не е редно да се смесва стара и нова течност дори. Все пак за доливане - няма как.
Спирачните течности за автомобили се произвеждат от гликол и гликолов етер и пакет присадки/синтетични естественно/, а ако смяташ колега, че глюкола е синтетичен продукт - е по големи глупости от това ?!?!?!jamie написа:Това накратко са глупости.plpenov написа:Дот 3 и 4 са на минерална основа/също като моторните масла/, и разликата между двете е в температурата на изпарение: дот 3 издържа до 220С, а дот 4 до 260С. Дот 5.1 е продукт, към който са добавени и синтетични продукти, и за това неможе да се смесва с 3 и 4.
Because of the incompatibility of DOT 5, a higher-temperature-rated version of DOT 4 was developed mainly for the racing community. Somewhat confusingly, this fluid was designated DOT 5.1 even though it is compatible with DOT 2 through DOT 4 fluids. DOT 5.1 is hard to find, and isn't really needed unless you plan to do serious racing where brakes can glow red.
и отделно по-подробно:
http://www.lube4life.com/brake.htm
Както може да се прочете - хората предлагат и синтетични ДОТ 3/4 течности, както и указват че 5.1 е съвместима и може да се смесва.
Макар че ако трябва да сме стриктни - не е редно да се смесва стара и нова течност дори. Все пак за доливане - няма как.
Toyota Corolla Verso 2.2 D4D
Смятам колега че твърдението Ви против смесване с аргумент че едната течност няма синтетични добавки - а другата има - е лишено от основание.
Бах мааму, така не звучи просташки ама е канцеларскоооо
ПП: "гликол" е много общо, май имаш предвид този:
http://www.interpetroleum-bg.com/index. ... &Itemid=28
Бах мааму, така не звучи просташки ама е канцеларскоооо
ПП: "гликол" е много общо, май имаш предвид този:
http://www.interpetroleum-bg.com/index. ... &Itemid=28
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 59 госта