Kородирали (ръждиасали) механизми на задни дискови спирачки

Аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран на: 29 Авг 2006 09:36

Kородирали (ръждиасали) механизми на задни дискови спирачки

Мнение от sth » 18 Окт 2006 17:25

Оказа се, че задните колела свирят, защото са ръждясали механизмите на дисковите спирачки отзад и от ръждата опират в дисковете. При това дори и накладките не стягали добре.
( http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=1975 )

В ТМ Ауто изпилиха ръждата и за сега май наистина отзад не свири.

Питането ми е може ли да се напръскат с нещо тези механизми, че да не кородират повече без да влоша спирането на колата - примерно със силиконов спрей или преобразовател на ръжда ?
:help:

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 18 Окт 2006 17:43

Доколкото разбирам, говориш за спирачните апарати. Поначало те могат да се разглобят, да се раздвижат, почистят и смажат. Освен голямото бутало, което натиска накладките и осъществява спирането, има и 2 малки цилиндърчета, по които апаратът се движи напречно, придърпва външната накладка към диска, а също така коменсира износването на феродото и винаги държи накладката максимално близо до диска и в готовност за бързо спиране. Обикновено въпросните цилиндъчета се замърсяват, блокират и не изпълняват функцията си. Върху тях има едни прахови гумички (маншончета), провери дали са напълно здрави, те пазят механизма от прах и вода. Процедурата не е много сложна, не изисква специални инстументи и си струва да се прави при всяка смяна на накладките! За смазване може да се ползва грес за лагери, или друга топлоустойчива.

Аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран на: 29 Авг 2006 09:36

Мнение от sth » 18 Окт 2006 20:17

Xeku написа:Доколкото разбирам, говориш за спирачните апарати. Поначало те могат да се разглобят, да се раздвижат, почистят и смажат. Освен голямото бутало, което натиска накладките и осъществява спирането, има и 2 малки цилиндърчета, по които апаратът се движи напречно, придърпва външната накладка към диска, а също така коменсира износването на феродото и винаги държи накладката максимално близо до диска и в готовност за бързо спиране. Обикновено въпросните цилиндъчета се замърсяват, блокират и не изпълняват функцията си. Върху тях има едни прахови гумички (маншончета), провери дали са напълно здрави, те пазят механизма от прах и вода. Процедурата не е много сложна, не изисква специални инстументи и си струва да се прави при всяка смяна на накладките! За смазване може да се ползва грес за лагери, или друга топлоустойчива.
Да - от ТМ Ауто ги раздвижиха, почистиха и смазаха. Обаче правели ръжда от влагата. Питането е с какво да напръскам, за да не се образува ръжда по механизмите. Истината е, че колата не е била в движение поне 6 месеца и може би затова са здраво ръждясали.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 18 Окт 2006 20:32

ами няма с какво да ги напръскаш, поне не вид смазка - просто переодично трябва да се почистват. ако ги намажеш с нещо, по него ще полепне прах и мръсотия и в резултат пак ще клеясат.

можеш да ги свалиш, да ги почистиш много добре с фина шкурка или с бормашина, на която е закрепен фин абразив. после можеш да ги напръскаш с някаква фина термоустойчива боя - така хем ще имат вид, хем ще държат повече на корозия. но внимавай да не боядисаш и водачите, за които говори Хеки - те само се полират и се мажат с грес
status: за БАН

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Окт 2006 21:55

Сигурен ли си, че ръждата не е била ръба на диска(от износване)?
Щото не виждам къде другаде може да ръждяса толкова, че да свири.....
Мен ми е свирил диск, когато имаше ръб около 2мм - накладката беше около 5мм (имаше още живот в нея), но ламаринката и въпреки всичко опираше в този ръб...
Добре е, че си почистил спирачния апарат и цилиндърчетата - ще намалиш неравномерното износване и ще подобриш спирането...

А иначе - газ до дупка и от високата температура спирачките не могат да хванат люспеста ръжда, а разпрашават окисите и изпаряват влагата. Пък и накладките свършват толкова бързо, че апаратите не сварват да ръждясат tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 19 Окт 2006 01:01

проблемът често не е в самите апарати, а в металните легла, където се плъзгат накладките, там клеясва и трябва да се почисти. на френските котури тва им е редовен проблем, тъпите франсета са направили това легло с остър ръб като клин, отделно му вкарват една метална планка да не излиза накладката - като клеяса, не само накладката не се движи, ами с чук не можеш да я избиеш или набиеш тази пластина, пръскаш с разни химии да разяде. и като се заклини накладката в тоя ръб - резултат - зверски блокирали спирачки, направо насред път им се случва, а не постепенно - аз затова този ръб направо го минавам с едра шкурка и после с фина - много са доволни laugh.gif отидат в някой сервиз, ония набързо им нябият новите накладки и те блокират след един месец, опече се диска, изкриви се, преегрее лагера - бе шарена картинка. викат скоро сменях накладки пък нещо не работи - а то франсетата малоумници, а наште тарикати smile.gif
status: за БАН

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 19 Окт 2006 11:19

http://www.aeu86.org/forum/viewtopic.php?p=52760#52760

Доста снимки по въпроса. Вярно не са твоя модел но си дават представа.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта