Съюза на автопроизводителите когато се договарят гонят журналистите навън. Има конкуренция все пак и е важно поне на хартия какви данни вади производителя.На всеки му е ясно, че единствената цел им е да продават коли , а не да издържат дълго (планирана амортизация).
Двигателя е направен и нагласен да работи със ЕГР и със добавка от изгорели газове . Лично пробвах на моята бензинова кола на газ да затапя със плътна гарнитура ЕГР-то. Ефекта беше, че вървеше по-мудно със повече натискане на педала, а ЕГР -а ми е вакумен. Беше лятото и не съм забелязал разлика в загряването, а за разхода не издържах така колата дори и 100 км.
Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Кое не ви харесва в този прекрасен автомобил.Разхода ли или вървежа.Или пък почистването на егр-а дето е час работа.Защо човек който всичко му е всичко наред започва да търси под вола теле.И забелязвали ли сте в нета добри идеи да са свободно достъпни? 

- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
memorex,понеже философстваш без да си запознат с нещата ще ти дам малко инфо по въпроса.много голям брой предимно d-cat в рав4,лексус ис,корола версо,авенсис от първата серия 2005-2007 имаха и много от тях продължават да имат проблема със задръстения егр,превкл.в авариен режим и т.н.самият егр не винаги е причината,а например дефектни сегменти,което е пак сериен проблем в голям мащаб.освен това в най-крайна форма дефектирал катализатор,което също е последствие на гореспоменатите.memorex написа:Кое не ви харесва в този прекрасен автомобил.Разхода ли или вървежа.Или пък почистването на егр-а дето е час работа.Защо човек който всичко му е всичко наред започва да търси под вола теле.И забелязвали ли сте в нета добри идеи да са свободно достъпни?
така пита се ако ти имаше точно един такъв екземпляр,при който на няколко дни или седмици,няма значение,ти засветка таблото и те пусне на авариен режим,какво би избрал?
разбира се всеки разумен човек би отишъл в тойота на диагностика,и това е ок.обаче офертите им почват с катализатор,нов егр,който ще поработи и пак ще сгафи,5-и инжектор(1200 евро) и да кажем колата ти е извън гаранция.цифрите са все доста сериозни,но дали със съответната подмяна ще се оправят нещата,трайно ли...
според мен ситуация,сравнима с лекар,който лекува последствията без да се интересува от причината за заболяването.
размисли по въпроса...
пс> моя рав за късмет не е от кофти серията и аз няма да го побългарявам,но намирам решението за ок!
следя от поне 6-7г нещата в тая насока.много от новите дизели,ако се карат на къси разстояния,градско и др просто имат огромни проблеми,особено ако са с дпф.
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
А бе ти я отрежи тази тръбичка а пък после се вайкай че ЕГР или катализатора бил скъп .
- slowtraveler
- Мнения: 6181
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Навярно бих прецизирал избора на автомобил и бих избрал друг двигател... Това да не е конструктор 'направи си сам', че да се тормозя да човъркам да оправям гафовете на конструктора?jim_beam написа:...така пита се ако ти имаше точно един такъв екземпляр,при който на няколко дни или седмици,няма значение,ти засветка таблото и те пусне на авариен режим,какво би избрал?
разбира се всеки разумен човек би отишъл в тойота на диагностика,и това е ок.
Също така при дизелите ми се струва, че е по-логично да цапат повече EGR, защото твърдите частици при горенето (саждите) са доста повече...
Сигурен ли си, че изолирането на ЕГР няма да повлече странични ефекти?
Като от рода - увеличено цапане на изпускателния тракт (и не дай-си боже DPF), поради нарушения гориво/въздушен баланс при такова лъжене на компютъра?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
така е слоу,според мен също конструктивна грешка,но нали трябва да се гонят еко-норми.нямам представа за евентуални недостатъци,нито съм пробвал,разгледай в този форум и задай въпроси,ако се справяш с англ.ингилизите,или тия които коментират в тая тема,дават отзиви за десетки х. км безпроблемна работа.d-cat всички са с дпф.в един немски форум според кадърен технически образован човек дпф са разчетени за живота на автомобила,т.е. не е възможно да се прецака.както вече казах в някои тойота сервизи се пробват да продадат на наивни собственици такива,особено след като е изтекла гаранцията.освен това мисля,че при това просто прекъсване на егр връзката не се манипулира екю-то.не мога да разбера само ако спортния филтър е наистина накрая на изпускателния тракт,как така няма да се задръсти със сажди за 0 време или да изгори. 

- slowtraveler
- Мнения: 6181
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Jim, отговора ми бе принципен относно такива модификации...
Аз никога не съм имал проблем с ЕГР на бензинките, така, че въпроса пред мен не стои. Не смятам да им задавам въпроси и да ги 'човъркам' - щом са доволни хората защо да им развалям 'рахата'?
Не винаги има едно единствено решение на проблем - всеки си го решава по своему и така както смята за добре, и може и той да е прав. Не смятам да съдя никого.
Но ако някога имам такъв проблем - бих пробвал почистване, а ако не - смяна на ЕГР без да се налага да се притеснявам дали ще се променя диаграмата на ЕКУ-то и т.н.
Щом досега са издържали безпроблемно до над 150х.км (наистина никога не съм имал проблем с ЕГР) - ще издържат още толкова след смяна.
Ако искам да се човъркам ежедневно - ще си взема стар автомобил, върху който да експериментирам.
А ако трябва да купувам автомобил на старо, такава модификация силно би ме притеснила и не бих избрал този автомобил, защото показва
1. Автомобила навярно има конструктивен проблем
2. Предишния собственик прекалено спокойно се отнася към модификация на автомобила, а твърдо не бих искал да купя автомобил, който е модифициран от незнаен специалист без надлежна документация и т.н. (всеки ремонт би бил приключение - първо да разбереш какво е променил предишния 'майстор', след това какви части е използвал, защо го е направил, и дали точно модификацията не е причина за даден проблем)
П.С. горните тълкувания са по пътя на логиката. Най-добрия резултат би бил ако се качи двигателя на стенд и да се мерят всички параметри, включително мощност, димност и т.н. Но това навярно вече го е направил производителя и е взел решение за монтажа на ЕГР.

Аз никога не съм имал проблем с ЕГР на бензинките, така, че въпроса пред мен не стои. Не смятам да им задавам въпроси и да ги 'човъркам' - щом са доволни хората защо да им развалям 'рахата'?
Не винаги има едно единствено решение на проблем - всеки си го решава по своему и така както смята за добре, и може и той да е прав. Не смятам да съдя никого.
Но ако някога имам такъв проблем - бих пробвал почистване, а ако не - смяна на ЕГР без да се налага да се притеснявам дали ще се променя диаграмата на ЕКУ-то и т.н.
Щом досега са издържали безпроблемно до над 150х.км (наистина никога не съм имал проблем с ЕГР) - ще издържат още толкова след смяна.
Ако искам да се човъркам ежедневно - ще си взема стар автомобил, върху който да експериментирам.
А ако трябва да купувам автомобил на старо, такава модификация силно би ме притеснила и не бих избрал този автомобил, защото показва
1. Автомобила навярно има конструктивен проблем
2. Предишния собственик прекалено спокойно се отнася към модификация на автомобила, а твърдо не бих искал да купя автомобил, който е модифициран от незнаен специалист без надлежна документация и т.н. (всеки ремонт би бил приключение - първо да разбереш какво е променил предишния 'майстор', след това какви части е използвал, защо го е направил, и дали точно модификацията не е причина за даден проблем)

П.С. горните тълкувания са по пътя на логиката. Най-добрия резултат би бил ако се качи двигателя на стенд и да се мерят всички параметри, включително мощност, димност и т.н. Но това навярно вече го е направил производителя и е взел решение за монтажа на ЕГР.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта