Смяна ,Бушинги

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Смяна ,Бушинги

Мнение от LordDigital » 04 Окт 2006 08:44

Нека да отворим нова тема.

Значи колата е на 15 години ,Бушингите са напукани и невероятно вдървени - за смяна са всичките.

По принцип абсолютно пълен кит е ... 40 БУШИНГА ,има какви ли не и къде ли не. Аз до сега дефакто съм сменил вече четири от този кит (на стабилизиращите щанги).

Ясно нема да сменям 36 бушинга на един път ,мисля да ги почна по ред на важността. Повечето свъшност са разбирасе за задния мост.

Исками се да идентифицираме кои са наи-важни. По принцип казват ,че тези на горния и долния носач са наи-важните ,специално отпреде и специално на горния носач. Тва ми изглежда малко странно защото този носач е мното тънак и е алуминиев и маи долния влияе много повече на гемоетрията. Ето картинка на предното окачване:

Изображение

Та моята идея е понеже за момента имам очевидно UnderSteeer и ядене на външния ръб - вероятно идва от предните Бушинги. За сега мисля да смена тези на горния носач ,след това тези на долния и полека лека да се придвидя гъм задницата.

E takiva sha vzema:

http://www.suprasport.com/Super-Pro-Con ... 0-459.html

Poly ,idvat si sys smaska...
Изображение

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 04 Окт 2006 09:17

Едно интересно изказване на Др Джонес (един от много големите ГуРу-та):
very common problem, virtually all MKIIIs in the northern areas are going to have all their alignment cams seized in the bushings. your only option is to cut them out and press in new bushings.....my preferred method is w/a cutoff wheel, though a sawzall will work too provided you have the correct blade.
Значи требе да приготвям триона за долния носач ,и то не кои да е трион а тоз със които режем купета на половина...
Изображение

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 04 Окт 2006 09:22

A kakvo sha kazete za tova ,do sega ne go beh chel:
On install you should drill through the casing and ONLY the nylon part of the bushing and put on a zerk fitting (standard grease fitting) Then slide the inner metal sleeve in and install. Every 6-8 months (or as needed) just hit each fitting with a shot of good nylon friendly grease.... it will work in-between the metal sleeve and the nylon and take out the creaks.

Edit: this same problem also occurs with poly bushings (also non self lubing) however when poly bushings start to creak it's tearing up the inner surface of the bushing at a much quicker rate. Always keep both lubricated well... moreso with Poly. And always make sure the lube you use is friendly to the bushing material.
Drugo guru za izqvqva tuka - e kvo izliza che trebe osven vsicko drugo da razprobiq za vseki Busing i da sloza nakrainik che da moga da go gresiram??
Изображение

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 04 Окт 2006 09:34

Брех за мойта Дупра имало Горни носачи със настройка ,за скромната сума от ... 5 Стотки...

http://jic-magic.com/ViewProduct.aspx?P ... rMakeID=10
Изображение

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 04 Окт 2006 09:36

$125 za 4 bushinga ohmy.gif

ia razuchi kva gres e nai podhodiasta i ot de da ia vzema, che iavno shte triabva da smaja bushngite na sway barovete mi, te sa tam veche ot 2 godini.
->

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 04 Окт 2006 10:22

Мен ако питаш - сложи гумени нови бушинги.
И ги почни от задницата към предницата.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 04 Окт 2006 22:01

Окачването ти мисля че е Double A arm
бушингите на горния носач се сменят лесно - трябва ти едно менгеме, малко WD-40, и две лагерни гривни или две тръби с подходящ размер - диаметъра за тези, които избиват бушинга трябва да е малко по-малък от диаметъра на отвора, в който е набит самия бушинг. другата гривна или тръба се подлага от другата страна и трябва да е малко по-голяма от отвора. слагаш едното от едната страна, другото от другата страна и стискаш на менгемето. с WD-40 пръска за да отлепи по-лесно тампона. другият вариант е с газова горелка - палиш гумата, като гледаш да не нагряваш директно носача. като се подпали гумата я оставяш да си изгори. третия вариант е чук и остър секач - сещаш се какво да правиш. като ги избиеш, почисти носача първо с WD-40 или ръждопреобразувател, после с бензин. новите бушинги се набиват на менгеме с една по-голяма от отвора лагерна гривна или тръба от едната страна и дървено трупче от другата - така, както се вадят. за да влязат по-лесно, намажи ги с WD-40

горните ти бушинги са стабилизатори на шенкела. ако са разбити, той ще играе - ще се променя сходимостта(toe in/out) и камбъра, и ще тропа.

долните се избиват по-трудно. ако са без метална гривна, става като при горните. ако обаче са с гривна, непременно ще ти трябва преса. подложката на пресата е с дупка, през която да изпадне бушинга, а ттгоре има едно бутало с як винт и големи ръкохватки. върху бушинга се слага тръба с размера на металната му гривна, въртиш с пресата и след едно яко ПУК излиза. набиването става пак по същият начин. но като гледам на картинката твоите са без метална гривна - начи или гориш, или секача. но за набиване ще ти трябва поне менгеме и гривни за подложка.

долния ти носач освен за сходимост и камбър, влияе и на работата на амортисьора и пружината. ако е разбит променя сходимостта и камбъра по-малко от горния

трябва да прегледаш и кормилните накрайници. хващаш с ръка накрайника и го разклащаш. ако има луфт - за смяна. после казваш на някой да врътка воланът бързо наляво надясно, а ти държиш накрайника и гумата с ръка и проверяваш дали няма луфт на рейката. кормилните накрайници също имат голямо значение за геометрията на предницата

шарнирите се проверяват като вдигнеш колата на крик и с ръце яко разклатиш носачите. наблюдаваш маншончето нас шарнира и по него ще разбереш дали хлопа
status: за БАН

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 57 госта