Въпрос за подгряване

Аватар
kiik
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Май 2012 21:08
Местоположение: София

Въпрос за подгряване

Мнение от kiik » 21 Май 2012 12:10

Знам (и съм го правил на Голф 3) че като има някакви проблеми по подгряването на дизела може да се подаде с проводник ток от плюса на акумулатора към шината на свещите и така колата да запали.
(Доколко е вредно или опасно това незнам)

Сега въпроса е може ли същата процедура да се прави и на по-модерна кола (т.е. с повече електроника) като някоя по-нова Тойота в случая
Има ли някаква опасност при по-модерните коли от такова палене с проводник по този начин?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Май 2012 14:18

Какъв е смисъла от упражнението?
Не е ли по-лесно и коректно да си смениш реленцето (което включва подгрева) или да си ремонтираш автомобила така, че да пали безпроблемно без да се опитваш да запалиш в прекия смисъл целия автомобил?
Съвременните автомобили особено лятото палят практически без подгрев...
Така, че ако колата не пали в топло време, то причината едва ли е подгрева...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
petar tc.
Мнения: 82
Регистриран на: 16 Мар 2012 16:24
Местоположение: София

Мнение от petar tc. » 21 Май 2012 17:02

До колкото ми е извесно д4д подгрява когато темперетурата на двигателя е под 5 градуса.Не съм сигурен.

Аватар
kiik
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Май 2012 21:08
Местоположение: София

Мнение от kiik » 21 Май 2012 21:44

slowtraveler написа:Какъв е смисъла от упражнението?
Не е ли по-лесно и коректно да си смениш реленцето (което включва подгрева) или да си ремонтираш автомобила така, че да пали безпроблемно без да се опитваш да запалиш в прекия смисъл целия автомобил?
Е добре, не се ли сещеш, че това не е обичайна практика, а питам за при възникнал проблем?
Днес например точно с една по-стара кола ми се случи и затов ами възникна въпроса - нямам набор от релета в джоба, нито знам кога и къде какво може да възникне за да лягам под колата да почвам да майсторя сам
Може да е реле, може да е бушон, може и доста други неща, но този метод знам че те спасява в такива случай

Та не разбрах все пак приложим ли е при коли с повече електроника?

Аватар
TATI
Мнения: 3033
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 165 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 21 Май 2012 22:21

Ако можеш да докараш 11,5 волта на шината, може и да нямаш проблеми. Най-лесно е да пробваш и после да кажеш.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Май 2012 22:32

kiik, за досещане се досещам, ама в първия пост питаш за по-модерен автомобил. В последния споменаваш 'по-стара кола' та малко се обърках за какво точно питаш....
Имайки предвид, че управлението на подгрева е една от здравите системи (проста, с малко възможности за повреда) не виждам смисъл да се експериментира...
А практически удължения подгрев се ползва най-вече за замаскиране на друг проблем (точно на Голф ), заради който двигателя не иска да запали...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
kiik
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Май 2012 21:08
Местоположение: София

Мнение от kiik » 21 Май 2012 22:46

Значи още веднъж:
На "по-стара кола" съм подгрявал по този начин при нежелание да запали и ме е измъквало от ситуации, докато ида до сервиз да си оправя съответния проблем.
Сега въпроса е на кола с повече електроники (т.нар. по-нова кола) дали подобно грубиянско подаване на ток от акумулатора към свещите няма да доведе до някаква повреда по финните части по двигателя.
То както каза някой, във веригата на свещите май няма кой знае какво толкова финно, но все пак.....да си питам

Подчертавам пак - само за да запаля да не седя на едно място, т.е. за да стигна до сервиз

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Май 2012 22:55

Да се върнем отново - при сегашните температури по-съвременните автомобили (с много високо налягане на впръскване на горивото) палят въобще без подгрев...
Т.е. - щом не е запалила, бъркането с кабелите няма да помогне...
А ако не се подава подгрев (има нужда от бъркане с кабелите), то едва ли подаването на 12В би нарушило останалата електроника...
Но отново - подгрева на фиатчето съм го видял да работи само като зимата температурата бе -18С... Тогава поработи около 5-7 секунди...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 6 госта