проблем с автоматична скоростна кутия на Ланд Крузер
проблем с автоматична скоростна кутия на Ланд Крузер
Здравейте,
имам проблем със скоростната кутия на Тойота Ланд Крузер 120 автоматик. Кутията е 4 степенна и проблема е следния - от вчера оборотите на които се превключват скоростите се вдигнаха доста - преди след като отпуснеш газта ако е около 3000 об. веднага включва на по-горната. Сега от първа на втора включва минимиум на 3500об., от втора на трета също 3500об., а четвърта не включва въобще. Оборотите отиват до 4000 и не включва ... Направиха някаква диагностика и единствената грешка беше "стоп-машинка", поръчахме я и след няколко дни ще я сменим, но мен силно ме съмнява това да е основният проблем
Някакви идеи?
имам проблем със скоростната кутия на Тойота Ланд Крузер 120 автоматик. Кутията е 4 степенна и проблема е следния - от вчера оборотите на които се превключват скоростите се вдигнаха доста - преди след като отпуснеш газта ако е около 3000 об. веднага включва на по-горната. Сега от първа на втора включва минимиум на 3500об., от втора на трета също 3500об., а четвърта не включва въобще. Оборотите отиват до 4000 и не включва ... Направиха някаква диагностика и единствената грешка беше "стоп-машинка", поръчахме я и след няколко дни ще я сменим, но мен силно ме съмнява това да е основният проблем
Някакви идеи?
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Виж,колега, според мен най-важното е правилната диагностика.Това е скоростна кутия автоматик, преди да купуваш това и онова и да сменяш,трябва да си сигурен какъв е проблемът.Иначе от много майстори,много проблеми.
Моят съвет- закарай Ланда в ТМ Ауто за една диагностика,която не е скъпа, за да ти кажам компетентно какво е. След това вече си преценявай къде ще го правиш,ако има нещо за правене. Може и маслото да е за смяна или малко,знае ли човек. От най-простото се почва.Но там са наясно.
Моят съвет- закарай Ланда в ТМ Ауто за една диагностика,която не е скъпа, за да ти кажам компетентно какво е. След това вече си преценявай къде ще го правиш,ако има нещо за правене. Може и маслото да е за смяна или малко,знае ли човек. От най-простото се почва.Но там са наясно.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Съгласен съм с теб, малко ми е далече София за това диагностиката беше в официален сервиз на Тойота в провинцията. Нивото на маслото е добре, всичко друго изглежда наред освен този проблем. Просто се съмнявам от датчик за светлините отзад да прави такива проблеми.
Но, разбира ако се наложи купувам кутия ще мина през колегите им в София
Но, разбира ако се наложи купувам кутия ще мина през колегите им в София
"Throttle position sensor"или "Closed throttle position sensor" най–често прави тези проблеми.Ако на това викат" стоп машинка" съм съгласен .Ти за коя стоп машинка си мислиш?Я кажи какво наименование излиза на дисплея на английйски или кода
Друго което се сешам е проблем в торк конвертера или иначе казано съединителя но това е след много километри и при лошо масло/ниско ниво или смесено с антифриз /
Друго което се сешам е проблем в торк конвертера или иначе казано съединителя но това е след много километри и при лошо масло/ниско ниво или смесено с антифриз /
Маслото съм го сменял веднъж, в Тойота - Бургас. Грешката не знам каква беше, защото си я гледаше техника от сервиза и накрая това което каза беше "стоп-машинка". Аз си мисля, че отговаря за светлините отзад т.е. разчита кога е натисната спирачка. Кой знае дали има някаква връзка със скоростната кутия
Най-странното обаче е, че днес се оправи и включва всички скорости както преди. Все пак ще я сменя въпросната машинка за всеки случай.
Ако е "Throttle position sensor" ще излезе ли като грешка при диагностика или трябва да се замерва ръчно по някакъв начин?
Този торк конвертер сменя ли се през някакъв интервал от километри? Колата не е първа младост, но мисля че не съм я лишил от нищо в поддръжката
Най-странното обаче е, че днес се оправи и включва всички скорости както преди. Все пак ще я сменя въпросната машинка за всеки случай.
Ако е "Throttle position sensor" ще излезе ли като грешка при диагностика или трябва да се замерва ръчно по някакъв начин?
Този торк конвертер сменя ли се през някакъв интервал от километри? Колата не е първа младост, но мисля че не съм я лишил от нищо в поддръжката
[quote="c"]Маслото съм го сменял веднъж, в Тойота - Бургас. Грешката не знам каква беше, защото си я гледаше техника от сервиза и накрая това което каза беше "стоп-машинка". Аз си мисля, че отговаря за светлините отзад т.е. разчита кога е натисната спирачка. Кой знае дали има някаква връзка със скоростната кутия
Най-странното обаче е, че днес се оправи и включва всички скорости както преди. Все пак ще я сменя въпросната машинка за всеки случай.
Ако е "Throttle position sensor" ще излезе ли като грешка при диагностика или трябва да се замерва ръчно по някакъв начин?
Този торк конвертер сменя ли се през някакъв интервал от километри? Колата не е първа младост, но мисля че не съм я лишил от нищо в поддръжката[/quote]
За торк конвертора може да те изкара и докато я бракуваш ако я караш и поддържаш добре
Сензора TPS дава код за грешка както и всички сензори .Сега дали кода е 41 или 121 и т.н аз не знам щото не се занимавам с това пък и не знам колата ти с какъв точно мотор е .
На диагностика го показва кода на грешката която е записана.
Със замерване не винаги става щото понякога грешката е от слаб сигнал , слаб ток , временно механично задържане и още куп глупости.
Има и други сензори които дават сигнали към компютъра и могат да предизвикат твоя проблем аз ти казах най вероятния като само гадая.
Без диагностика не става.
Най-странното обаче е, че днес се оправи и включва всички скорости както преди. Все пак ще я сменя въпросната машинка за всеки случай.
Ако е "Throttle position sensor" ще излезе ли като грешка при диагностика или трябва да се замерва ръчно по някакъв начин?
Този торк конвертер сменя ли се през някакъв интервал от километри? Колата не е първа младост, но мисля че не съм я лишил от нищо в поддръжката[/quote]
За торк конвертора може да те изкара и докато я бракуваш ако я караш и поддържаш добре
Сензора TPS дава код за грешка както и всички сензори .Сега дали кода е 41 или 121 и т.н аз не знам щото не се занимавам с това пък и не знам колата ти с какъв точно мотор е .
На диагностика го показва кода на грешката която е записана.
Със замерване не винаги става щото понякога грешката е от слаб сигнал , слаб ток , временно механично задържане и още куп глупости.
Има и други сензори които дават сигнали към компютъра и могат да предизвикат твоя проблем аз ти казах най вероятния като само гадая.
Без диагностика не става.
В понеделник ще я карам пак, грешката със сигурност ще я има още, въпреки че върви нормално, защото няма кой да я изчисти. Ще си запиша кода и, тя беше само една, уж други нямало
Какво би казал за смяната на маслото в скоростите? Трябва ли да се сменя и през колко хил. км? Първата смяна беше на около 140 000км. по препоръка на Тойота Бургас, а и от това което прочетох във форумите. Сега в този сервиз казват, че това масло не се сменяло ... обаче аз на такива неща не вярвам. То и на БМВ пише лайфтайм, обаче масово го сменят
Какво би казал за смяната на маслото в скоростите? Трябва ли да се сменя и през колко хил. км? Първата смяна беше на около 140 000км. по препоръка на Тойота Бургас, а и от това което прочетох във форумите. Сега в този сервиз казват, че това масло не се сменяло ... обаче аз на такива неща не вярвам. То и на БМВ пише лайфтайм, обаче масово го сменят
Не карам Тойота но жена ми кара че оттам и аз съм се интересувал и доколкото знам масло автоматична кутия трябва да се проверява на 40к и сменя на 80к.
Сега ако е карано внимателно и състоянието е добро на маслото и искаш да спестиш лев може и да не се смени
Моите лични мнения и наблюдения са следните;
1.Вечно масло няма
2.Винаги смененото както трябва ново масло е по добро от старото и многократно по–евтино от ск.кутия.Знам не е евтино маслото, смяната че и много събира но е по евтино от кутията
3.Сменя се само там където имат необходима техника за смяна щото никак не е лесно без
4.Ако се долива се долива от същото което е вътре което е проблем щото може вече и да не се произвежда
5.Пълно дрениране трудно се прави и пълнене също и затова повечето не се хващат да го правят и се оправдават че било вечно.
6.На БМВ собствениците макар да е лайфтайм маслото всички го сменят че и картерния капак щото е пластмасов и той задължително се сменя
Сега ако е карано внимателно и състоянието е добро на маслото и искаш да спестиш лев може и да не се смени
Моите лични мнения и наблюдения са следните;
1.Вечно масло няма
2.Винаги смененото както трябва ново масло е по добро от старото и многократно по–евтино от ск.кутия.Знам не е евтино маслото, смяната че и много събира но е по евтино от кутията
3.Сменя се само там където имат необходима техника за смяна щото никак не е лесно без
4.Ако се долива се долива от същото което е вътре което е проблем щото може вече и да не се произвежда
5.Пълно дрениране трудно се прави и пълнене също и затова повечето не се хващат да го правят и се оправдават че било вечно.
6.На БМВ собствениците макар да е лайфтайм маслото всички го сменят че и картерния капак щото е пластмасов и той задължително се сменя
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
така е,колега сменяй си маслото,ако ще си караш по-дълго колата!
и на vw не се сменяло уж,но ела да видиш как се прецакват кутиите им,на приятел туарега тъкмо тръгна автомата,масов дефект.един читав майстор му казал,че нарочно се води вечно маслото,за да ги одрусат после за нова кутия.
виж си в книжката какво пише по въпроса,обикновено винаги има опция утежнена експлоатация и там има смяна,а не проверка!на рав4 интервалът е 60к-при нормален режим не се сменя,при утежнен смяна на 60к!аз си го сменям на 50к!само оригинално масло,не слагай друго!
и на vw не се сменяло уж,но ела да видиш как се прецакват кутиите им,на приятел туарега тъкмо тръгна автомата,масов дефект.един читав майстор му казал,че нарочно се води вечно маслото,за да ги одрусат после за нова кутия.
виж си в книжката какво пише по въпроса,обикновено винаги има опция утежнена експлоатация и там има смяна,а не проверка!на рав4 интервалът е 60к-при нормален режим не се сменя,при утежнен смяна на 60к!аз си го сменям на 50к!само оригинално масло,не слагай друго!

- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
ЛайфТиме масло за автоматични трансмисии няма ,ако е синтетично може да кара наистина много.c написа:В понеделник ще я карам пак, грешката със сигурност ще я има още, въпреки че върви нормално, защото няма кой да я изчисти. Ще си запиша кода и, тя беше само една, уж други нямало
Какво би казал за смяната на маслото в скоростите? Трябва ли да се сменя и през колко хил. км? Първата смяна беше на около 140 000км. по препоръка на Тойота Бургас, а и от това което прочетох във форумите. Сега в този сервиз казват, че това масло не се сменяло ... обаче аз на такива неща не вярвам. То и на БМВ пише лайфтайм, обаче масово го сменят
Според мен тоя "техник" е имал за смяна стоп машинка във главата ,не си давай парите на вятъра.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта