смяна на горвен филтър

popai
Мнения: 12
Регистриран на: 30 Юли 2006 12:31
Местоположение: Бургас

смяна на горвен филтър

Мнение от popai » 17 Сеп 2006 09:44

имам едно може би малко глупаво въпросче,ама кой да питам ако не братята по съдба да карат истинска кола biggrin.gif .Та въпроса ми е мога ли сам да си сменя горивния филтър или трябва да търся майстор(намира се на достъпно място в двигателя)и дали цена от 35лв е наистина за японски филтър?
toyota corolla 1993 114ph
made in Japan

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 17 Сеп 2006 17:03

mojesh sam da si go smenish, niama problem. prosto kakto e zapalena kolata, izvadi bushona na benz pompa ili izkluchi pompata ruchno (pod zadnata sedalka).

tova se pravi za da se "de-pressurize"-ne sistemata. Posle otvurtash i slagash nov.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 17 Сеп 2006 20:08

abe otvartash i slagash nov zvuchi lesno, no na Corollata moje i da ne e taka, ako e na tukashnata, tova oznachava che e malko zavrait ne na nai-podhodiashtoto miasto. gornia bolt(17mm) e lesen, no dolnata gaika shte vidish malko zor s neia ako e rajdiasala, za neia ti triabva specialen kluch(14mm). sled tova triabva da svalish dva bolta(10mm), det darjat filtara za stenata(firewall), te sa na dosta neudobno miasto.
->

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 18 Сеп 2006 00:53

sashto kato na tercela. sas line wrenches stava rabotata. edinstvenia problem e da razviesh i otgore i otdolu bez da ti se zavardi filtara.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 18 Сеп 2006 08:30

na Tercel filtara e na dosta po udobno miasto. na Corollata nai goliamata maka e da razvartish dvata bolta det darjat filtara za firewall-a
->

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 18 Сеп 2006 14:13

mdam, iaponeca e imal losh den kato go e dizain-val
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 22 Сеп 2006 15:26

Преди няколко месеца ми сменяха горивен филтър на Корола ЕЕ111L (1999 год.) с двигател 4E-FE. Първия филтър, който купих от ул. Раковска, не стана. Механика предварително забеляза, че резбата не съответства (не си спомням каква трябваше да бъде - конусна или нормална). Затова преди монтаж трябва да се погледне резбата на двата щуцера и резбата на входа и изхода на горивния филтър. Трябва да съвпадат по диаметър и по конусност (не знам дали това е най-подходящата дума).
После се сравняват ушенцата на корпуса на филтъра.
После механика разви капачката на резервоара, за да провери дали има налягане на въздуха в резервоара. Каза ми, че не трябва да има налягане. Ако се чуе изпускане на въздух при развиване на капачката на резервоара, трябвало да се усъмня във филтъра за бензиновите пари (голям цилиндър до горивния филтър). Не знам дали тази процедура е необходима и правилна. Просто цитирам действията на механик от неспециализиран сервиз. Ще ми е интересно да прочета мнението на специалистите. При всяко зареждане с гориво, като развивам капачката на резервоара, винаги има налягане за изпускане. Дали е нормално при този двигател?
После имаше проблем с развиването на долния щуцер на горивния филтър, защото резбата беше заоблена от предишната смяна (на тази Корола съм втори собственик, стария филтър е DENSO и е сменян в ТМ-ауто София). Наложи се сваляне на предна лява джанта и високо повдигане с крик "крокодил".
За целия труд ми поискаха 5 лева, но платих 10 лева.

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 22 Сеп 2006 15:59

5 leva! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif

tuka za taia rabota shte ti vzemat nai malko $50!
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 22 Сеп 2006 19:11

Преди година ходих в квартален (измислен) сервиз за смяна на горивен филтър на Сааб. Филтъра е отдолу до задна дясна гума. Смяната беше супер лесна. Цената беше също 5 лева.
По принцип много опитен механик за труд взема не-повече от 10-15 лева за 30 минути или 20-25 лева за 60 минути. Механика работи самостоятелно или в мини сервиз (няколко механика си наемат помещение под наем). Плащането става "на ръка" без фактури (без ДДС).
В официалните сервизи на вносителите на нови автомобили вземат по 20-30 лева за сервизен час включително ДДС. При тях има един скрит момент - коефициент на сложност и "надути" нормативни времена. Така сервизния час на практика става разтегливо понятие - започва да варира от 20 до 50 лева.

popai
Мнения: 12
Регистриран на: 30 Юли 2006 12:31
Местоположение: Бургас

Мнение от popai » 24 Сеп 2006 08:20

ugabuga написа:mojesh sam da si go smenish, niama problem. prosto kakto e zapalena kolata, izvadi bushona na benz pompa ili izkluchi pompata ruchno (pod zadnata sedalka).

tova se pravi za da se "de-pressurize"-ne sistemata. Posle otvurtash i slagash nov.
Реших все пак да си сменя филтъра при майстор,че ако стане нещо пне да имам кой да :censored: ,но като питах познат майстор(при който явно няма да отида)дали изключва бензиновата помпа при смяната на филтъра той ми каза,че за първи път чува подобно нещо.Бихте ли ми обяснили какво е "de-pressurize" защо се прави и задължително ли се прави при смяна на горивен филтър? :wav:
toyota corolla 1993 114ph
made in Japan

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 24 Сеп 2006 09:56

popai написа: Реших все пак да си сменя филтъра при майстор,че ако стане нещо пне да имам кой да :censored: ,но като питах познат майстор(при който явно няма да отида)дали изключва бензиновата помпа при смяната на филтъра той ми каза,че за първи път чува подобно нещо.Бихте ли ми обяснили какво е "de-pressurize" защо се прави и задължително ли се прави при смяна на горивен филтър? :wav:
de-pressurize shte reche da osvobodish naliaganeto v benzinovata sistema. ako ne osvobodish naliaganeto, kogato razvartish benzinovia filtar, she shurne benzin, tai kat sistemata vse oshe ima naiakavo naliagane. benzina she teche do kat naliaganeto spadne. tova koeto ugabuga ti kazva e da izkluchish benzinovata pompa, i togava da povartish malko dvigatelia, taka che benzina det e pod naliagane da se izhvarli, pak tai kat benzinovata pompa ne raboti, niama i da sazdade naliagane.
tova dali maistora shte go napravi taka si e negova rabota, teb tova ne te barka. az lichno nikoga ne osvobojdavam naliaganeto. ne vinagi vsichko se pravi kat po uchebnik.
->

popai
Мнения: 12
Регистриран на: 30 Юли 2006 12:31
Местоположение: Бургас

Мнение от popai » 24 Сеп 2006 16:24

Смених си филтъра.Като на ''майстора'' му отне точно 1час адски мъки tongue.gif ,честно да си кажа по едно време го съжалих.на всичкото отгоре изтече над литър бензин и то повечето върху него.Има само 2 болта(по 10мм) но наистина са на много :censored: място,сам и то осебено без канал е невъзможно да си го сменя.На всички изразили мнение по темата :thumbsup:
toyota corolla 1993 114ph
made in Japan

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 58 госта