2.2 D-4D. Антифриз.

memorex

Мнение от memorex » 11 Апр 2012 20:36

[quote="nowyaris"]Къде доливате?Щото в казанчето ми се струва безмисленно.[/quote]
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
добър си :thumbsup:

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 12 Апр 2012 07:24

memorex написа:
nowyaris написа:Къде доливате?Щото в казанчето ми се струва безмисленно.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
добър си :thumbsup:
Знам,абсолютно си прав.На моя Ярис казанчето има само един вход от маркуча между радиатора и двигателя,капачката за пълнене не е на радиатора,а на този маркуч,затова питам,щото колкото и да наливам в казанчето не виждам как антифриза ще отиде в радиатора,където му е мястото.Ако доливам през капачката,която е на дебелия маркуч между радиатора и двигателя,как да разбера колко да долея?При теб може да е друго.

memorex

Мнение от memorex » 12 Апр 2012 12:39

nowyaris отначало помислих че се шегуваш но сега виждам че си доста неопитен шофьор.Не се обиждай.Направи така няма да ти отнеме много
време.
1.Вдигни капака и добре огледай за марки мин и мах.Не ти знам колата но трябва да има.
2.Към всеки автомобил има ръководство за експлоатация.Ти отварял ли си го?
3.В краен случай ако не се справиш направи една снимка и я постни да видя що за чудо е твойта кола

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 12 Апр 2012 20:17

memorex написа:nowyaris отначало помислих че се шегуваш но сега виждам че си доста неопитен шофьор.Не се обиждай.Направи така няма да ти отнеме много
време.
1.Вдигни капака и добре огледай за марки мин и мах.Не ти знам колата но трябва да има.
2.Към всеки автомобил има ръководство за експлоатация.Ти отварял ли си го?
3.В краен случай ако не се справиш направи една снимка и я постни да видя що за чудо е твойта кола
Прав си колега,аз съм много неопитен шофьор.Въобще не се обиждам.Значи вдигам капака,навеждам се и почвам да гледам на казанчето мин. и макс.Тъй,видях.Розовото е малко над минимума на студен двигател.Ако отворя капачката на уравнителното казанче и налея половин литър от розовото обаче не ми е ясно как розовото ще отиде от казанчето в радиатора на колата,при положение че в казанчето има само един вход който е до капачката му и е свързан чрез тънък маркуч с капачката на радиатора,която на всичко отгоре не е и на радиатора,ами е на един високо вдигнат дебел маркуч който свързва радиатора с двигателя на колата като влиза в една камбанка,която въпреки че съм неопитен шофьор мисля че е термостата на колата?В ръководството пише да се следи нивото на розовото и ако падне под минимума да се обърна към оторизиран сервиз или към друг правоспособен специалист.Снимки мога да правя,ама не мога да ги поствам,щото на всичко отгоре съм и неопитен с компютрите.Абе пълна трагедия съм си отвсякъде sad.gif :help: unsure.gif Ако можеш-помагай.

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 12 Апр 2012 20:43

nowyaris написа:Абе пълна трагедия съм си отвсякъде sad.gif :help: unsure.gif Ако можеш-помагай.
Ах нещастния той! laugh.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

memorex

Мнение от memorex » 12 Апр 2012 21:06

[quote="nowyaris"][quote="memorex"]nowyaris отначало помислих че се шегуваш но сега виждам че си доста неопитен шофьор.Не се обиждай.Направи така няма да ти отнеме много
време.
1.Вдигни капака и добре огледай за марки мин и мах.Не ти знам колата но трябва да има.
2.Към всеки автомобил има ръководство за експлоатация.Ти отварял ли си го?
3.В краен случай ако не се справиш направи една снимка и я постни да видя що за чудо е твойта кола[/quote]Прав си колега,аз съм много неопитен шофьор.Въобще не се обиждам.Значи вдигам капака,навеждам се и почвам да гледам на казанчето мин. и макс.Тъй,видях.Розовото е малко над минимума на студен двигател.Ако отворя капачката на уравнителното казанче и налея половин литър от розовото обаче не ми е ясно как розовото ще отиде от казанчето в радиатора на колата,при положение че в казанчето има само един вход който е до капачката му и е свързан чрез тънък маркуч с капачката на радиатора,която на всичко отгоре не е и на радиатора,ами е на един високо вдигнат дебел маркуч който свързва радиатора с двигателя на колата като влиза в една камбанка,която въпреки че съм неопитен шофьор мисля че е термостата на колата?В ръководството пише да се следи нивото на розовото и ако падне под минимума да се обърна към оторизиран сервиз или към друг правоспособен специалист.Снимки мога да правя,ама не мога да ги поствам,щото на всичко отгоре съм и неопитен с компютрите.Абе пълна трагедия съм си отвсякъде sad.gif :help: unsure.gif Ако можеш-помагай.[/quote]
1.Казва се разширителен съд/казанче дори а не уравнително казанче
2.Наливай при нужда там но преди това запали и чакай да загрее двигателя и да отвори термостата/да почне да се покачва нивото в казанчето.
3.От разширителното казанче отива в радиатора благодарение на вакуума създаден от свиваемостта на охлаждащата течност при изстиване
4.Ако имаш някъде по системата/капачки ,маркучи /пропуск на въздух губиш вакуума и имаш проблем
5.Ако се правиш на хитрец следващия път помисли си добре .Виждам че си стар участник

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 12 Апр 2012 23:02

Не съм сигурен,че системата на мойто Яре работи под налягане.Не знам какъв вакуум е нужен,за да изтегли розовото от почти празното ми уравнително казанче обратно в радиатора.Ама то Яриса е все още на 20 000.До 100 000 все ще му хвана чалъма,ако не го опека преди това какъвто съм неопитен.За всеки случай по празниците ще му налея през капачката на дебелия маркуч едни 2-300 мл.Докато е студен и незапален сутринта двигателя и после ще му пдпаля гуменките по околовръстното.Чак тогава ще споделя впечатления.Все пак благодаря за помощта. :thumbsup:

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 12 Апр 2012 23:04

Kiki написа:
nowyaris написа:Абе пълна трагедия съм си отвсякъде sad.gif :help: unsure.gif Ако можеш-помагай.
Ах нещастния той! laugh.gif
То ако всички бяхме щастливи......

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от diesel_power » 13 Апр 2012 08:14

nowyaris написа:За всеки случай по празниците ще му налея през капачката на дебелия маркуч едни 2-300 мл.Докато е студен и незапален сутринта двигателя и после ще му пдпаля гуменките по околовръстното.
Ако в казанчето има дори само един пръст антифриз от дъното ,то значи системата е пълна и не виждам как ще долеш 300 мл.
Двигатела засмуква антифриза едва когато е загасен ,при истиването течноста се свива и се получава вакум .

Бях чувал за хора дето наливали масло догоре до капачката и за такива дето наливат вода при маслото и все не съм вярвал ,че има такива тъпанари .Ама сега вече съм склонен да повярвам !

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 13 Апр 2012 09:02

diesel_power написа:
nowyaris написа:За всеки случай по празниците ще му налея през капачката на дебелия маркуч едни 2-300 мл.Докато е студен и незапален сутринта двигателя и после ще му пдпаля гуменките по околовръстното.
Ако в казанчето има дори само един пръст антифриз от дъното ,то значи системата е пълна и не виждам как ще долеш 300 мл.
Двигатела засмуква антифриза едва когато е загасен ,при истиването течноста се свива и се получава вакум .

Бях чувал за хора дето наливали масло догоре до капачката и за такива дето наливат вода при маслото и все не съм вярвал ,че има такива тъпанари .Ама сега вече съм склонен да повярвам !
Спокойно,колкото по-дълго живееш,толкова повече тъпанари ще видиш.Ако системата е във вакуум след като нямам абсолютно никакви течове за две години(приблизително 11 000 км.) два пръста от антифриза в казанчето са изчезнали при проверка сутрин на студен и непален цяла нощ двигател.Ако е както казваш няма никакво изпарение на водата в антифриза щото няма откъде да се изпарява.А ако се изпарява,значи не е във вакуум,или поне не винаги.И защо смяташ,че дори и един пръст антифриз да има в казанчето системата е пълна,след като ниво "минимум" е на два пръста и нещо от дъното на казанчето,поне при мен.В момента съм на сантим-два над минимума,а преди 11 000 бях на средата между двата белега,пак повтарям при студен двигател.И значи ли това което си написал,че капачката на радиатора,която при мен не е на радиатора,се отваря само когато се сменя антифриза,а доливането става само и единствено през капачката на разширителния съд.И всъщност колко тойотски двигателя 1KR-FE си зареждал с антифриз?Течове абсолютно сигурно нямам никъде.Всъщност нищо по системата никога не е докосвано.Ако смяташ,че нямам основания да се притеснявам от сегашното положение,напиши.Аз все пак ще и налея някакво количество на студен двигател,за да е на средата между двата белега,но се чудя от коя капачка.

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 13 Апр 2012 10:18

nowyaris,ако маркучите са ти твърди при студен двигател вероятно системата е пълна и като отвориш капачката ще "повърне" малко антифриз.В такъв случай уточняваш само нивото в казанчето. Ако обаче маркуча е мек,тогава наливаш до капачката и в казанчето до средата.Като загрее мотора излишното ще се върне през клапана в разширителното казанче и хоп-готово.

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 13 Апр 2012 12:13

мехаННика написа:nowyaris,ако маркучите са ти твърди при студен двигател вероятно системата е пълна и като отвориш капачката ще "повърне" малко антифриз.В такъв случай уточняваш само нивото в казанчето. Ако обаче маркуча е мек,тогава наливаш до капачката и в казанчето до средата.Като загрее мотора излишното ще се върне през клапана в разширителното казанче и хоп-готово.
Това вече е професионален отговор-благодарско колега :thumbsup: .Току що прибирам колата.Извърших следното-белязах с фулмастер нивото на абсолютно студен двигател след цяла нощ в гаража,запалих и на русенското околовръстно в двете посоки на педал около 15-20 км.Изгасих я пред гаража и проверих нивото в казанчето-от моя белег беше около 3 см. нагоре.Веднага долях около 1 см. под максимума в казанчето.Оставих я 20 мин. и пак проверих нивото-точно на средата между минимума и максимума.Май това ще е.Благодаря на всички помогнали.Антифриза който долях е готов за употреба в абсолютно същия цвят като моя оригинален,производство на Приста Ойл,LL изпълнение от бензиностанция на Лукойл за 7,25 лв/л.Долях точно 300 мл. по белезите от бутилката.А иначе не съм твърде неопитен,но това ми е първа Тойота.И кат се замисля досега съм опекъл поне 8 дизелови двигатели на бусове за последните десетина години,ама все немски и италиано-френски.Там охладителната система мисля че е с по-друг принцип на действие-има два входа казанчето,горе и отдолу.Затова разпитвам,щото взех една КИА Беста бус и неговата охладителна система е същата като на Яриса,а в момента нямам нужда от опечен бус.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Semrush [Bot] и 4 госта