2.2 D-4D. Антифриз.

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

2.2 D-4D. Антифриз.

Мнение от scorpion » 10 Апр 2012 16:14

Колеги, интересува ме следното: преди година при текущото обслужване ми беше направило впечатление, че антифриза е близо до LOW (студена). Помолих да долеят и доляха до средата. Сега след близо година и малко над 10К пробег, отново антифриза е малко над LOW (студена). Няма представа дали се изпарява и колко е между двата белега но малко ми е странно. Все пак колата е на 32К rolleyes.gif

Споделете опит !

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 10 Апр 2012 16:26

Нивото на антифриза се проверява на загрял до работна температура ДВГ и трябва да е между Мин. и Макс. Нормално е да имаш малки загуби от изпарение.
Първо провери нивото на топъл ДВГ, а след това ако е необходимо доливай.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
alligator
Мнения: 151
Регистриран на: 12 Яну 2012 15:46
Местоположение: Sofia

Мнение от alligator » 10 Апр 2012 18:22

Това може би означава че и трябва да се долива при горещ двигател за да не се вдигне после прекалено много? Аз имам подобен проблем обаче проверявам в най различни моменти - горещ, студен, леко затоплен ДВГ. laugh.gif
TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4

Аватар
coolone
Мнения: 140
Регистриран на: 18 Яну 2009 22:44
Местоположение: Бургас

Мнение от coolone » 10 Апр 2012 19:00

Същия двигател и същия проблем при мен. Аз го забелязах на 50к. Оказа се, че водната помпа леко сълзи от фибъра. Питах баш майсторите в баш сервиза и ми казаха, че не е фатално, можела да изкара поне още 50к, но с малко доливане. За 15к съм долял 150гр течност, което си е бял кахър. И не смятам скоро да я сменям, защото труда струва повече от помпата.
Мислех си за онези добавки дето запушват течове, ама нещо не мога да се навия..
hmm.gif
Пачо Кардана - Президент !!!

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 10 Апр 2012 19:08

При загрят двигател нивото е по-високо - всичко се разширява от топлината.

Налей до средата на студен двигател. Ако при топъл след интензивно каране е точно на MAX - баш си.
При мен е така. unsure.gif

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 10 Апр 2012 20:28

alligator написа:Това може би означава че и трябва да се долива при горещ двигател за да не се вдигне после прекалено много? Аз имам подобен проблем обаче проверявам в най различни моменти - горещ, студен, леко затоплен ДВГ. laugh.gif
СиМо ме е изпреварил и ти е отговорил. tongue.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Мнение от iovkito » 10 Апр 2012 21:51

Аз си доливам периодично по 40-50 мл , за да си стои точно по средата. За 170 000 км съм долял досега близо половин литър.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 10 Апр 2012 22:02

При изправна охладителна система антифриза не би трябвало да се губи от смяна до смяна. Имал съм автомобили и съм правил над 50 000 км без антифриза да мръдне. По принцип тръгне ли да губи антифриз първото нещо е да се провери водната помпа. Трягнала ли е по-добре да се смени навреме, а не когато не трябва, на дълъг път и не дай си Боже колата да прегрее или направо двигателя запече. Почне ли да сълзи водната помпа съвета ми е по най-бързият начин да бъде подменена ,за да се спокойни. wink.gif

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 10 Апр 2012 22:29

prius 3 написа:При изправна охладителна система антифриза не би трябвало да се губи от смяна до смяна. Имал съм автомобили и съм правил над 50 000 км без антифриза да мръдне. По принцип тръгне ли да губи антифриз първото нещо е да се провери водната помпа. Трягнала ли е по-добре да се смени навреме, а не когато не трябва, на дълъг път и не дай си Боже колата да прегрее или направо двигателя запече. Почне ли да сълзи водната помпа съвета ми е по най-бързият начин да бъде подменена ,за да се спокойни. wink.gif
Нищо ли не се изпарява лятото кат я напънеш?Все пак има вода някаква в антифриза.И Ярето уж е наред,ама бях споменал,че на студен двигател антифриза е малко над минимума вече и попитах къде точно да долея.Щото в уравнителното казанче май няма смисъл.

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 11 Апр 2012 09:53

Благодаря за отзивите. Наясно съм кога и как се долива антифриз, кои отметки са важни, разширението, налягането и т.н. Правилото е доливането да става на студен двигател до средата.
Интересно ми бе, колко като количество е загубата от средата до минимума. Имал съм други и различни автомобили, които за 10К не са губили течност.
При всички положения ще обърна внимание в сервиза при поредното сервизно облусжване.

Благодаря на отзовалите се !

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 11 Апр 2012 11:11

Обърни , обърни. 2.2 двигателите имат сервизна кампания и удължаване на гаранцията за проблем с главата. Като си мисля, че проблема довежда до загуба на антифриз.
AD ENGINE headgasket failure is caused by (in early models) deterioration of the H/G coating by the super long life (SLL) coolant. On all models, the failure is caused by carbon stamping on the pistons.
Carbon builds up due to poor combustion, gets very hot in the cylinder, warps head and sometimes block and headgasket fails. 9 times out of 10 the gasket can not be replaced alone, usually head and block warpage.
when the gasket is gone you dont just replaced the gasket you replace the block and the head.what happens is you get gasket shuffel which wears grooves in the head and the block which inturn makes them scrap...so if the garage just replace the gasket it will happen again.....
При този проблем се забелязва загуба на антифриз, като в антифриза се забалеязват тъмни петна, че даже целия почернявал накрая.

Естесвенно може и да е от водната помпа.

Пазиш ли си бележките от първото доливане на антивриза? Добре е да я пазиш, че да се води история, ако нещо се прояви в бъдеще.

На нашия Аурис (2.0 d4d) така доляха първият път и казаха, че са проверили помпата и връзките и нямало теч. След 6-7 месеца (и около 10 000км) айде пак същото и тогава откира че нещо от помпата тече и нова помпа (по гаранция).

memorex

Мнение от memorex » 11 Апр 2012 12:16

[quote="prius 3"]При изправна охладителна система антифриза не би трябвало да се губи от смяна до смяна. Имал съм автомобили и съм правил над 50 000 км без антифриза да мръдне. По принцип тръгне ли да губи антифриз първото нещо е да се провери водната помпа. Трягнала ли е по-добре да се смени навреме, а не когато не трябва, на дълъг път и не дай си Боже колата да прегрее или направо двигателя запече. Почне ли да сълзи водната помпа съвета ми е по най-бързият начин да бъде подменена ,за да се спокойни. wink.gif[/quote]
:thumbsup:
Напълно си прав.
Колега Скорпион пробвай сам да откриеш теча и то навреме.
Вдигни капака и демонтираи шумозаглушителя на двигателя май беше на щипки .Вземи фенерче и гледай долу вляво към към охлаждаща помпа и под нея.Има ли следи от антифриз дали мокъ или засъхнал смени помпата.Предполагам антифриза ти е червен и лесно се забелязва.

Веднъж ако е протекла помпата дори и да е спряла имаш бомба със закъснител .На много от съвременните автомобили водна помпа вече се води консуматив.Вярно на малко км си но ако не караш редовно живота и се скъсява.Плюс още че проблема е специфичен за Тоьо.
Друго тънко място е капачката на разширителния съд .Как е там има ли следи от теч?Таз капачка е двойно действащ клапан.
Успех

Аватар
TATI
Мнения: 3033
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 165 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 11 Апр 2012 17:35

При мен 2.0 Д, разликата мин макс е около 500 мл. Аз долях общо около 900 мл, поради факта че я бях карал няколко години с ниво доста под минимума и тази зима ме изненада със студено парно в няй-големите студове. Наложи ми се да доливам по малко през 200 км, докато се обезвъздуши напълно. За сега е заковано нивото на средата межди мин и макс, но да видим за по-нататък. Течове нямам или поне външни такива.
Нивото се мери само на изстинал достатъчно двигател. Със сигурност има някакви изпарения, особено в горещините и при градско каране.
Иначе стрелката си седи закована на нужното деление и не мърда.
Та нищо чудно и твойта да има малко въздух. Най-високата точка е едно маркуче над радиатора в ляво, под декоративната кора на капака.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 11 Апр 2012 18:36

Следи от течове не съм забелязал, вкл. и около капачката. Антифриза не е помътнял, стои си розово-червен и бистър. Самият съд няма следи от помътняване.
Все пак модела е фейслифт, т.е Т251.
Апропо направи ми впечатление, че винаги първата работа на монтъорите при смяна на консумативите (досега съм гледал два пъти смяната) е да погледнат с фенерче именно отпред ляво при двг.

Твърдо ще искам да се направи инспекция. Иначе всичко се описва в електронния паспорт.

Благодаря за отзивите. Ще ви информирам за резултата живот и здраве.

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 11 Апр 2012 20:22

Къде доливате?Щото в казанчето ми се струва безмисленно.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта