въпрос за съединителя :) малко странен....

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Яну 2012 11:06

scorpion написа:...Интересно (поне за мен) е волана дали се заключва и как на автомобилите с безконтактно палене (при мен примерно с ключа се отключва волана)....
Заключва се волана по същия начин....
Просто има електрически механизъм, който се командва от електрониката.
При всичките автомобили които съм виждал с 'бутонно палене', ако само натиснеш бутона START но не си натиснал педала, колата дава контакт (тръгва ти радио и т.н.), но не пали.
Кашкая ми е с безключово палене, но по-стара система - вместо ключ на същото място има удобен върток, с който се оперира по същия начин както с ключ (положения Заключен/АСС/КОНТАКТ/СТАРТЕР). Когато картата е в теб, системата разрешава въртенето на въртока.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 09 Яну 2012 11:12

те рено не са ли също с такова безконтактно??? с върток както казваш, май помня ?? ама те рено и нисан нали са си близки :)
аз пък си мечтая за дистанционно безконтактно... палиш от балкона и слизаш след 1 минута в загрята кола еха.... лукс

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 09 Яну 2012 13:47

CuMo написа: Един път като потеглиш на стартер, ще видиш кое е практично и кое не wink.gif
Освен ако не ти се наложи да съзнателно да го направиш smile.gif

Хипотетична ситуация (или не толкова хипотетична):
* Помпатата на съединителя ти тече от много време, но не ти се занимава и доливаш (или пък какъвто и да е друг проблем свързан със отделянето на съединителя).

* Рано или късно обаче, се случва да няма съединтел, понеже финално се е предала и всичката спирачна течност е изтекла.

В първият момент си мислиш - какво пък, мога да качвам и свалям предавки и без съединител. После се сещаш че имаш един светофар и едно кръгово преди да стигнеш до вкъщи.

[] Спираш някъде, където няма да пречиш и чакаш някой да те изтегли.
[x] На светофара я угасяш (не е проблем да изключиш на свободна без съединител, но после ще се наложи да включиш на първа), включваш на първа и чакаш да светне зелено. Въртиш стартера докато си на първа и тръгваш някаква магия. След това сменяш скорости без съединител :) Стигаш до вкъщи и ако ти се занимава гледаш какъв е проблема и го остраняваш. Ако не, оставяш я на паркинга и като си в настроение я поглеждаш. Така разчиташ единствено и само на себе си и не ти се налага да се молиш на някой да те тегли. Тежкият работен ден завършва с почивка, вместо да се ядосваш и да се чудиш как да се прибираш, на кой майстор да звъниш, къде да оставиш колата и т.н..
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

moloko
Мнения: 283
Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от moloko » 09 Яну 2012 14:32

lz2lps написа:
Един път като потеглиш на стартер, ще видиш кое е практично и кое не wink.gif
Освен ако не ти се наложи да съзнателно да го направиш smile.gif

Хипотетична ситуация (или не толкова хипотетична):
* Помпатата на съединителя ти тече от много време, но не ти се занимава и доливаш (или пък какъвто и да е друг проблем свързан със отделянето на съединителя).

* Рано или късно обаче, се случва да няма съединтел, понеже финално се е предала и всичката спирачна течност е изтекла.

В първият момент си мислиш - какво пък, мога да качвам и свалям предавки и без съединител. После се сещаш че имаш един светофар и едно кръгово преди да стигнеш до вкъщи.

[] Спираш някъде, където няма да пречиш и чакаш някой да те изтегли.
[x] На светофара я угасяш (не е проблем да изключиш на свободна без съединител, но после ще се наложи да включиш на първа), включваш на първа и чакаш да светне зелено. Въртиш стартера докато си на първа и тръгваш някаква магия. След това сменяш скорости без съединител :) Стигаш до вкъщи и ако ти се занимава гледаш какъв е проблема и го остраняваш. Ако не, оставяш я на паркинга и като си в настроение я поглеждаш. Така разчиташ единствено и само на себе си и не ти се налага да се молиш на някой да те тегли. Тежкият работен ден завършва с почивка, вместо да се ядосваш и да се чудиш как да се прибираш, на кой майстор да звъниш, къде да оставиш колата и т.н..

Колега,
До сега не ми се е случвало да чета такива безмислици в този форум - верно има много "майстори и диагностици по писане и четене" ама ти ме "хвърли на асмата отгоре".
Трябва да спреш или писането или хапчетата.... Само си прочети поста. "Хипотетична ситуация с течаща помпа на съединителя и .....някакво палене на стратер и движение на самотек ......и глупости.
Как може въобще да ти дойде да сравняваш НЯКАКВО ПАЛЕНЕ без значение как с ТОТАЛНО ПРЕЦАКАН СЪЕДИНИТЕЛ без които по принцип не можеш да се движиш камоли да го правиш безопасно. Прецакването на съдинителя да не става ей така..... между два светофара....????

Абе въобще що обръщам внимание на щуротий.... Прави кввото знаеш и се моля да не се срешнем на някое кръстовище и ти да ми тръгваш на стартер. !!!!!!!
wacko.gif , wacko.gif , unsure.gif , wacko.gif
Последно промяна от moloko на 09 Яну 2012 14:38, променено общо 1 път.

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 09 Яну 2012 14:36

Уверявам те, дори и няма да забележиш, че нямам съединител....

Edit: Прецакването на помпата става така - имаш помпа, в следващият момент педала слиза до долу и нямаш помпа и съединител (тоест съединител имаш, само дето не можеш да го отделиш от маховика :).
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 09 Яну 2012 14:46

А да, вероятността да ме видиш да го правя това веки ден клони към 0. Или за 8 години веднъж, каквото си избереш.

Описаното горе е извънредна ситуация, от която можеш да излезеш без да задръстваш движението и да се прибереш спокойно, така че не е необходимо да ми се караш.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

moloko
Мнения: 283
Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от moloko » 09 Яну 2012 14:47

lz2lps написа:Уверявам те, дори и няма да забележиш, че нямам съединител....
Ура, да живей....,ВЕНСЕРЕМОС...... Някой ден, в близкото бъдеще, наистина вярвам , че освен ГЛАС друго няма да ти е необходимо да караш кола. Всички тези неща които коментираме сега са края на една затихваща технология и утре когато старият двигател с вътрешно горене ще може да се види само в музей, наистина няма да ни трябва нито ключ нито стартер нито гориво даже няма да държим в ръце и волан.... ( ще стане супер скучно и тъпо, но натам вървим) . Или с ток или с водород или с ......незнам си кво , но наистина тези неща ще изчезнат .Тогава няма да ни трябва нито съеднител нито стартер , нито ще се притесняваме за лагери....

Извинения ако съм те засегнал с резкия тон ...... Аз приключвам по темата. Поздрави.

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 09 Яну 2012 14:58

[YouTube:]How to shift without the clutch (clutchless shifting)

Сам си прецени дали ще забележиш нещо, аз не искам да те убеждавам в каквото и да е било. Единствената разлика е че нямам съединител, за да тръгна и се наложи да тръгвам на стартер, което беше отговор на колегата, че можеш да тръгнеш без да искаш на стартер. Е има и ситуации, които това може е преднамерено, а не неволно.

Естествено това горе не е препоръчително за коли със синхронизатори, но за извънредни ситуации става.

Относно за това, какво някой някой ден ще кара, аз съм на принципа че като експлоатираш нещо трябва да му знаеш и "кътните зъби" и да си подготвен за извънредни ситуации, които не ги пише в книжката.
Последно промяна от lz2lps на 09 Яну 2012 15:02, променено общо 2 пъти.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Яну 2012 15:00

Колега moloko....
По описания от lz2lps начин съм се прибирал от Девня до Варна заради скъсано жило на съединителя...
Първото палене го направих на 4-та по надолнище (колата тръгна, започна да ускорява по баира надолу и запали към Девня)...
А като се движи колата вече няма проблеми да превключваш скоростите без съединител само с изравняване на оборотите. Та от там - слизане до 1-ва, обратен завой без спиране на площадчето, и нагоре с изреждане на скоростите и по магистралата към Варна.
На светофарите във Варна нямаше шанс - тръгване на стартер...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 09 Яну 2012 16:14

lz2lps написа: Хипотетична ситуация (или не толкова хипотетична):
* Помпатата на съединителя ти тече от много време, но не ти се занимава и доливаш (или пък какъвто и да е друг проблем свързан със отделянето на съединителя).
Ако нещо от колата тече или капе, отива за оправяне при първия удобен случай. ;)
Да си оставя така колата повече от два три дни и да знам, че като ми потрябва да тръгна на път - просто няма как да стане - не ме свърта докато не го оправя.

Тъй като не я карам често имам навик преди всяко потегляне:
Проверка на масло, проверка на антифриза, проверка на течността за чистачик, проверка на хидравличната течност за съединителя и спирачната течност. Винаги!

Сега омасляване по блока мога да преживея, ама теч на някоя хидравлика и да доливам... cool.gif


Оставали сме на път без съединител. Не карах аз, а мой приятел. Скъса жилото на баничарка дизел пълен с айран отзад. Можеше да разтоварим стоката, но понеже беше рано сутрин, той предпочете да се доберем до града натоварени и да тръгва на стартер. Вярно, работи, ама не си е работа, не винаги уцелваш предавка. А ако си с товар да тръгваш на стартер....
Като отвориха магазините, сменихме жилото и газ.

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 09 Яну 2012 22:39

Днес си направих друг експеримент:
Натиснах съединителят и врътнах ключа (едновременно, ако правилно съм разбрала същността на темата), запали трудно в сравнение без натиснат съединител.
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 10 Яну 2012 00:01

Raya написа:Днес си направих друг експеримент:
Натиснах съединителят и врътнах ключа (едновременно, ако правилно съм разбрала същността на темата), запали трудно в сравнение без натиснат съединител.
Е, ти изби рибата! laugh.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 10 Яну 2012 01:14

Raya написа:Днес си направих друг експеримент:
Натиснах съединителят и врътнах ключа (едновременно, ако правилно съм разбрала същността на темата), запали трудно в сравнение без натиснат съединител.
По-добре не го прави едновременно ;)

Аватар
cokata
Мнения: 308
Регистриран на: 04 Дек 2009 17:41
Местоположение: Панагюрище

Мнение от cokata » 10 Яну 2012 04:04

Raya написа:Натиснах съединителят и врътнах ключа
А изключи ли от скорост? Защото, ако не си е нормално да запали по-трудно(поне аз така си мисля)

До сега винаги съм палил без съединител, просто защото така съм свикнал. Сега след като прочетох темата, взех да паля със съединител, ама не виждам разлика unsure.gif Ще продължа така, пък да видим :whistle:
Колата ми не е гаражна(за сега) А това е от значение :thumbsup:
Дали със или без съединител, по-трудно пали отвън при -15, докато в гаража при същите условия е около нулата и пали доста по-лесно
Toyota Carina E 1.8 7A-FE Liftback
Subaru Outback 2.5 AT 2005
Honda XR250

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 10 Яну 2012 08:22

zi_zi_top написа:
Raya написа:Днес си направих друг експеримент:
Натиснах съединителят и врътнах ключа (едновременно, ако правилно съм разбрала същността на темата), запали трудно в сравнение без натиснат съединител.
Е, ти изби рибата! laugh.gif
Защо? Не правилно съм разбрала ли, не трябва едновременно ли?
@cokata, да бях изключила, по-горе писах за друг експеримент (на скорост и запали веднага).
Аз стигнах до извода, че ще си паля както до сега: изключвам от скорост и врътвам ключа.
Днес ще питам 1-ия собственик имал ли някакъв ограничител, както казвате.
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта