ПОМОЩ.престъргване на цилиндри или набиване на ризи-???????

kumeto13
Мнения: 21
Регистриран на: 18 Фев 2011 10:40
Местоположение: София

ПОМОЩ.престъргване на цилиндри или набиване на ризи-???????

Мнение от kumeto13 » 25 Юли 2011 16:43

Кой вариант е по-надежден за ремомт на двигател(авенсис ввт-и), да се престърже блока или да се набият ризи

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Re: ПОМОЩ.престъргване на цилиндри или набиване на ризи-????

Мнение от Petar » 25 Юли 2011 16:47

Не съм чувал за набиване на ризи при двигател на Авенсис но ако може може би е по добрият вариант

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 25 Юли 2011 17:00

Ще отговоря по принцип.
ДВГ с монолитен блок, на който цилиндрите са пробити в самия блок се ремонтира с престъргване и шлайфане на цилиндри и ремонтен комплект бутала и сегменти.
ДВГ с ризи е този ДВГ, на който в блока има места за набиване на цилиндрите /ризи/ и ремонта му се извършва със смяна на комплект цилинри/бутала и сегменти /нови със заводски размери/.

Нека механиците да кажат какъв ДВГ е VVT-i и как се ремонтира.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 25 Юли 2011 22:44

Като са меки блоковете се стържат и им се слагат ризи от по-качествен материал.
Човек и добре да живее умира .......

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 26 Юли 2011 00:16

Vokil написа:Като са меки блоковете се стържат и им се слагат ризи от по-качествен материал.
Това са т. нар. "сухи ризи", а аз съм описал ДВГ с "мокри ризи" т.е директно охлаждащи се от антифриза.
За "сухите ризи" има и доста отрицателни мнения, заради температурния импеданс между "ризата" и блока, но това не пречи да се правят. smile.gif
На алуминиев блок отиде ли му покритието (хонинга) и направи ли ръб най-добрия вариант е да си намериш запазен блок втора употреба, а не да набиваш ризи от Москвич или Волга. :thumbsup:

П.П. Да не говорим, че като сложиш стоманена или чугунена втулка трябва да търсиш и бутала и сегменти подходящи за такъв цилиндър. :whistle:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 26 Юли 2011 00:54

Нито едното,Куме,нито другото.Просто така е направен този двигател.Купи си нов/друг мотор.

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 26 Юли 2011 01:13

zi_zi_top написа:
Vokil написа:Като са меки блоковете се стържат и им се слагат ризи от по-качествен материал.
Това са т. нар. "сухи ризи", а аз съм описал ДВГ с "мокри ризи" т.е директно охлаждащи се от антифриза.
За "сухите ризи" има и доста отрицателни мнения, заради температурния импеданс между "ризата" и блока, но това не пречи да се правят. smile.gif
На алуминиев блок отиде ли му покритието (хонинга) и направи ли ръб най-добрия вариант е да си намериш запазен блок втора употреба, а не да набиваш ризи от Москвич или Волга. :thumbsup:

П.П. Да не говорим, че като сложиш стоманена или чугунена втулка трябва да търсиш и бутала и сегменти подходящи за такъв цилиндър. :whistle:
Това се казва closed deck, semi open i open. На булгар отворен и затворен блок

kumeto13
Мнения: 21
Регистриран на: 18 Фев 2011 10:40
Местоположение: София

Мнение от kumeto13 » 26 Юли 2011 09:08

Ааааа, е......л съм го, с майстора решихме да сложим ризи, надявам се да стане. Някой знае ли какви рискове има при този вариант??????????

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 26 Юли 2011 09:58

Вие може и балтони да решите да слагате.Като идете в шлайф-базата с майстора и после да пишеш какво са ти казали,ОК?

mar29
Мнения: 216
Регистриран на: 12 Окт 2010 18:21
Местоположение: България

нов блок

Мнение от mar29 » 26 Юли 2011 18:35

Търси си здрав блок приятелю.Това с ризите е глупост.Или си намери друг двигател или си смени блока.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 26 Юли 2011 18:41

Той ще си намери, но първо ще купи 50 ризи на майсторите. laugh.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

kumeto13
Мнения: 21
Регистриран на: 18 Фев 2011 10:40
Местоположение: София

Мнение от kumeto13 » 26 Юли 2011 20:23

Благодаря за идеите. Интересуваме дали тези мнения са на хора с опит в подобни ремонти или са на хора, като мен, четящи единствено форумите за автомобили. :thumbsup:

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 26 Юли 2011 21:12

Ами освен моя собствен и още над 100 други,говорим само за VVT-I.

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 27 Юли 2011 09:25

Механика, сподели малко впечатления за 1zz след такива ремонти?
Ясно че с нов short block е най-сигурно, ама не е много оферта - блок, бутала, сегменти ...
Не става ли с ремонтни бутала след шлайф? Какви проблеми има - в смисъл, колко е ресурса след това? 10хил, 100хил?
Има ли някакво специално покритие по стените на цилиндъра фабрично, и няма ли някаква алтернативна технология за нанасяне в БГ условия? Или само хонинг?
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 27 Юли 2011 09:52

Просто стената на ризата е много тънка и не става това със сухите ризи,нито шлайф и други бутала Не съм чувал за някакви покрития в България а и да има и то няма да е 20 лв.Първата част от подписа ти потвърждава.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта