Дизелови абсурди

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 15 Дек 2010 23:15

Dizzle написа:
zi_zi_top написа: Миналата година при минус 20С след 2 дни престой на открито в с. Мала църква в Рила запали от първия оборот.
стига бе как от първи? моята и зиме и лете около 4-ти си пали откак съм я взел!
Мисля, че имаш някакъв проблем. Нормално дизеловия ДВГ пали от 1-2 оборота.
http://www.youtube.com/watch?v=-YEQxwAU ... re=related
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 15 Дек 2010 23:36

1-2 оборота като натискаш и газта ли?

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 15 Дек 2010 23:37

http://www.youtube.com/watch?v=vEWxzwa7Iio
http://www.youtube.com/watch?v=e32Xb5DZL4Y
- ето така пали (добре че не дрънчи по същия начин като королата biggrin.gif )

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 15 Дек 2010 23:55

Забелязваш ли, че ДВГ на Королата от клипа е обикновен дизел, а не D4-D?
Нарочно ти потърсих клип с по-стар дизелов ДВГ за да видиш какъв е студения старт на изправен ДВГ. А ако Ауриса ти пали като Авенсиса, който ти си показал - всичко е наред с паленето! Само не можеш да броиш обороти biggrin.gif !
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 16 Дек 2010 00:03

пали като королата която аз съм ти показал,която е със същия като моя ДВГ - 1.4 Д4Д - http://www.youtube.com/watch?v=e32Xb5DZL4Y

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 16 Дек 2010 00:09

http://www.youtube.com/watch?v=Gzj5En-7 ... re=related

Добре, че не е така wacko.gif ...

А педала на газта не трябва да се натиска при палене, ако искаш все пак да запалиш rolleyes.gif .
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 16 Дек 2010 00:14

zi_zi_top написа:http://www.youtube.com/watch?v=Gzj5En-7 ... re=related

Добре, че не е така wacko.gif ...

А педала на газта не трябва да се натиска при палене, ако искаш все пак да запалиш rolleyes.gif .
това си е цял параход biggrin.gif а от клипа който ти ми показа до королата която аз ти показах разликата е огромна. как става номера с 1-ия оборот? на обслужването забелязах,че техника също на 1-вия оборот я запали...? ohmy.gif

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 16 Дек 2010 00:28

Спазваш точно инструкциите в ръководството за употреба и ако ДВГ е наред пали от 1 оборот.

Имам един съсед автомонтьор, който има един хубав лаф - ДВГ трябва да пали "ръм-бръм", а не "виу-виу-виу-виу". laugh.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 16 Дек 2010 00:31

сега е момента Ме4оКуХ да каже как пали неговата печка и дали е нормално за този двг да не пали от 1-ви оборот biggrin.gif

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 16 Дек 2010 03:07

Dizzle написа:1-2 оборота като натискаш и газта ли?
Те мойте не си знаят километрите и след подгрев без газ палят от 1-2 оборота с дизел от Лукойл.Аурис ,градско,след 3-4 оборота-има нещо.Между другото кумеца в събота си купи Нисан Алмера Тино 2,2 DI,нисански,не Рено,и той така от4-5 оборота пали.Не знам от кофти масло ли е 10/40 или от крадената нафта.

Аватар
Akima
Мнения: 7448
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Мнение от Akima » 16 Дек 2010 04:34

Не карам дизели, но въпреки това мисля, че е важно да се отбележи че някои двигатели целенасочено палят след 1-2-3-4 оборота с цел по-добро омасляване и намаляване на износването/предотвратяване на евентуална повреда при студен старт.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6191
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 339 пъти
Получена  благодарност: 371 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Дек 2010 08:00

Не бе Akima, просто не могат да запалят по-бързо laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Иначе наистина в повечето съвременни модели двигателя трябва да направи поне един пълен цикъл на въртене (2 оборота), за да може ЕКУ-то да разбере от датчиците си какво е положението на колянов и разпределителен вал, и чак тогава да започне да прави опити за палене (без значение бензин или дизел)... :thumbsup:
На старите двигатели с механична горивна система е ясно - там помпата е вързана механично с валовете и няма какво да разбира - завърти ли се - подава гориво и прави опит за палене...
И ако всичко е наред - стария двигател наистина може да запали от четвърт оборот...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от didak » 16 Дек 2010 08:54

Твърде много станаха вариантите - тип ДВГ, тип Ключ, тип Трансмисия и съчетанията между тях, затова всеки - според ръководството.
Освен това, при мен например, положението "Старт" на ключа е просто един ел. ключ задействащ "автоматична" процедура по запалване.
От там нататък не може да се влияе на процеса - стартера си върти автоматично да 30 сек. докато запали двигателя.
Това се случи веднъж, когато предния ден бях местил колата само 20 метра ohmy.gif
Това беше единствения случай, когато не запали "от раз".
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
IvoDobrev
Мнения: 136
Регистриран на: 30 Яну 2010 08:11
Местоположение: Костинброд
Благодарил/а: 1 път

Мнение от IvoDobrev » 16 Дек 2010 09:17

След намесата на сервиза при последните 2-3 дни в които температурите нощем са около -15 /изключае тая сутрин беше около -11/, но пък снощи беше баси клинча, колата пали все едно е 30 градуса навън. Просто кофти случка с бензиностанция, от която не бих си купил и сандвич вече. Всичко е добре, когато свършва добре!

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 16 Дек 2010 12:27

IvoDobrev написа:След намесата на сервиза при последните 2-3 дни в които температурите нощем са около -15 /изключае тая сутрин беше около -11/, но пък снощи беше баси клинча, колата пали все едно е 30 градуса навън. Просто кофти случка с бензиностанция, от която не бих си купил и сандвич вече. Всичко е добре, когато свършва добре!
примера ти не е обективен,защото си съчетал рязка смяна на температурата с необслужена кола...не е ясно при 20 градуса понижение -дали щеше да запалиш с "нормалната" нафта..

,,мисли в тази насока---застудя, и колата ми започна да пали трудно без обслуждане--обслужих я, и всичко се оправи...
всички проблеми катализират при първото застудяване.

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=15958

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта