Здравейте пичове и чки сперцове! biggrin.gif
Имам следния проблем с моя 3S-FE на моето любомо Camry - оборотите на празен ход се колебаят от 500 до 1000. Забелязвам, че като включа задното подгряване и вентилатора и те падат моментално.
При добре загрят двигател направо стрелката плува м/у 750 и 1000 сякаш нещо догонва или недостига непрекснато.
Проблем с оборотите на празен ход!
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
що не идеш на диагностика biggrin.gif
най-вероятно ти се е скапал празния ход - оправя се за нула време.
освен основната линия за входящият в двигателя въздух(най-големия маркуч), имаш още и линии за различните датчици и спомагателни вакуумни линии - линия за сервото на спирачките, линия за празния ход(тя може да се настройва) и допълнителна линия(която може да не е само една). линията за празния ход се включва когато педалът на газта е отпуснат докрай и дроселът за входящият въздух е затворен - нали двигателят все пак трябва да смуче отнякъде въздух за да не загасне. вакуумните линии се управляват от един или няколко клапани или стъпкови моторчета. примерно като си спрял на едно място работи линията за празния ход. но ако си натиснал спирачката, включил климатик, подгряване, фарове - изобщо някакъв допълнителен консуматор - тогава се включват спомагателните линии, иначе оборотите ти ще паднат - електрическата енергия пак идва от двигателя като върти алтернатора, т.е. при допълнителен консуматор трябва и малко допълнителен въздух.
щом ти падат оборотите като включиш някакъв консуматор, това означава, че или нещо по линията на празния ти ход не е добре, или някоя от спомагателните линии не работи - примерно изгорял клапан. има начин да се изтества всичко, затова bad_dog ти казва да си провериш линиите(и клапаните) - но най-добре да отидеш на диагностика, ще спестиш много време - ако не си познаваш двигателя трудно ще се оправиш в гората от маркучета. а може и алтернатора нещо да е е в ред или пък някоя маса, може и горивната смес да е нередовна, да ти е избягала центровката - затова е добре да погледне спец.
най-вероятно ти се е скапал празния ход - оправя се за нула време.
освен основната линия за входящият в двигателя въздух(най-големия маркуч), имаш още и линии за различните датчици и спомагателни вакуумни линии - линия за сервото на спирачките, линия за празния ход(тя може да се настройва) и допълнителна линия(която може да не е само една). линията за празния ход се включва когато педалът на газта е отпуснат докрай и дроселът за входящият въздух е затворен - нали двигателят все пак трябва да смуче отнякъде въздух за да не загасне. вакуумните линии се управляват от един или няколко клапани или стъпкови моторчета. примерно като си спрял на едно място работи линията за празния ход. но ако си натиснал спирачката, включил климатик, подгряване, фарове - изобщо някакъв допълнителен консуматор - тогава се включват спомагателните линии, иначе оборотите ти ще паднат - електрическата енергия пак идва от двигателя като върти алтернатора, т.е. при допълнителен консуматор трябва и малко допълнителен въздух.
щом ти падат оборотите като включиш някакъв консуматор, това означава, че или нещо по линията на празния ти ход не е добре, или някоя от спомагателните линии не работи - примерно изгорял клапан. има начин да се изтества всичко, затова bad_dog ти казва да си провериш линиите(и клапаните) - но най-добре да отидеш на диагностика, ще спестиш много време - ако не си познаваш двигателя трудно ще се оправиш в гората от маркучета. а може и алтернатора нещо да е е в ред или пък някоя маса, може и горивната смес да е нередовна, да ти е избягала центровката - затова е добре да погледне спец.

status: за БАН
Наистина съвета е отличен и много хубаво написанmaggkrabar написа: а може и алтернатора нещо да е е в ред затова е добре да погледне спец.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта