Запушени пръскалки на чистачките

KaRaM
Мнения: 27
Регистриран на: 12 Юни 2009 09:57

Запушени пръскалки на чистачките

Мнение от KaRaM » 16 Юли 2010 10:07

Здравейте колеги,
сдобих се с мечтаната тойота корола версо 2002, 1.6 и отсега нататък ще се включвам в обсъжданията.
Със свито сърце научих за проблемите с бензиновите двигатели на тойота от 2000-2002 година, и честно казано сега не знам какво ме очаква. Колата идва от Милано с пълна сервизна история за обслужвания до 01.2009'та. В момента е на 112 000 км.
Обръщам се към вас с първия проблем, който имам. Пръскалките на чистачките са запушени, опитах се с игла да ги отпуша, но не помогна. Моторчето работи нормално, поне до пръскалките по маркучетата течност идва . Не успях да махна кората под капака за да стигна до пръскалките и да ги демонтирам.
Бихте ли ми дали насоки за монтажа и отпушването им. unsure.gif

goroust
Мнения: 34
Регистриран на: 15 Май 2010 08:21
Местоположение: София

Мнение от goroust » 16 Юли 2010 11:23

Пръскалката се завърта на 90` в ляво или дясно еднакво е и трябва да падне от вътрешната страна на капака. Много внимавай да не счупиш накрайника в който влиза мъркучето - самата пръскалка наподобява Г . Не е нужно да сваляш обезшумителното кече под капока само леко го напъни при пръскалката - издържа.

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 16 Юли 2010 14:53

Купуваш или намираш малък гумен маркуч примерно 6-8мм диаметър дълъг 5-20см. Отиваш на бензиностанция лукойл. Взимаш един от ръчните компресори са помпане на гуми.Вдигаш предния капак. Намираш някъде снадка на маркучето, което е за предните пръскалки и го разкачаш. След това взимаш малкото маркуче, нанизваш го на компресора отпред долепяш го на пръскалката запушваш другата с пръст да не се отлонява въздух натам и надуваш :) всичко би трябвало да излезе там където си прекъснал маркучето на пръскалките. След това и на другите пръскалки. Свързваш и тестваш, където е още запушено пак.Ако имаш наличен по-мощен компресор , още по-добре.

KaRaM
Мнения: 27
Регистриран на: 12 Юни 2009 09:57

OK

Мнение от KaRaM » 16 Юли 2010 15:27

Благодаря ви, ще пробвам и ще ви уведомя за резултата...

KaRaM
Мнения: 27
Регистриран на: 12 Юни 2009 09:57

Проблемът разрешен

Мнение от KaRaM » 20 Юли 2010 15:15

Проблема го разреших . Разглобих шумозаглушаващата изолация на капака и видях, че автоджамбазите са се постарали да "пречупят" маркучите от пръскалките като са ги изкарали през едни дупки на капака, но не от където трябва. Върнах маркучите в изходна позиция, като го прекарах под изолацията и вече си пръскат идеално.
Сега остава да разреша и проблема с чек енджин лампата, която при интензивно каране с пуснат климатик светва и регистрира грешка с първата ламда сонда.
Благодаря за отзивите.

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 21 Юли 2010 12:41

Ами ако нее сменена ламбда сондата ти досега е хубаво дая смениш
Желателно е дасе сменя на 100 000 км.

KaRaM
Мнения: 27
Регистриран на: 12 Юни 2009 09:57

Lamda

Мнение от KaRaM » 21 Юли 2010 14:41

Да, мисля да я сменя, стига да намеря на пазара ламда сонда ... навсякъде (освен ТМ) ми предлагат универсални ... не мисля, че е добра идея да се слага унивесална, искам нормална ламда сонда за модела, но да не струва 400 лв като в ТМ ауто.
Някой дали може да ми помогне?

ntashev
Мнения: 9
Регистриран на: 02 Юли 2010 22:35
Местоположение: София

Мнение от ntashev » 22 Юли 2010 16:58

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=11597
виж човека какво може да направи

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Рошко » 23 Юли 2010 11:38

Виж тук... Принципно е за 1.8, но провери дали не са еднакви. Разликата от 240 до 400 лева е осезаема :thumbsup:

KaRaM
Мнения: 27
Регистриран на: 12 Юни 2009 09:57

майсторска "диагноза"

Мнение от KaRaM » 26 Юли 2010 10:32

Колеги, нещо ме човъркаше проблема с тази ламда сонда, и отидох отново на диагностика. Грешката, която се появи беше P0420, т.е. катализаторът е "сдал багажа", сондите си правят замерванията. Попитах го "майстора" как при такива данни е констатирал, че сондата не е наред ... не ми се разказва. В крайна сметка май ще карам със заминал катализатор и ще ходя по-често на диагностика (задължително на друго място).
Иначе колата засега се представя добре, по борд компютър извънградският разход е 6.8, по мои замервания е 6.3. За 1000 км'ра маслото няма индикации да е "мръднало". Колата има добра динамика според мен.
Дали ще бъде проблем карането с катализатор извън нормите? (освен дразнещата лампа за чек енджина)

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: майсторска "диагноза"

Мнение от Scott » 26 Юли 2010 10:48

KaRaM написа:...Попитах го "майстора" как при такива данни е констатирал, че сондата не е наред ... не ми се разказва....
Грешка Р0420 може да се индицира поради една от следните причини:
- теч (пробита) изпускателна система
- дефектна ламбда сонда/и
- дефект в опроводяването на ламбда сондата/ите
- неефективен (заминал) катализатор
Първото се проверява лесно, второто и третото - има процедура как да се провери с осцилоскоп и ако сондите са наред остава четвъртото.

KaRaM
Мнения: 27
Регистриран на: 12 Юни 2009 09:57

Мнение от KaRaM » 26 Юли 2010 13:26

Благодаря за изчерпателния отговор, но със сигурност "майстора" не е минавал по тези стъпки, а аз с о4ите си видях как сондите и двете сменят стойностите си от 0.700 на 0.100 (не знам какви мерни единици). Къде мога да получа професионална диагностика без да се гадае?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 10 госта