най икономична тойота

Заключено
Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Харч.....!

Мнение от Bass_Man » 04 Юли 2010 02:22

fancy55 написа:--------------------------------------------------------------------------------

Дизеловия двигател при едни и същи условия на експлоатация е по-икономичен от бензиновия при една и съща кубатура на двигателя.
Ами това не е вярно ! Точно това се опитвам да обясня от не знам колко време и вие все едно си меляте промивки такива ! Не мое ли си набиете у кратуните , че няма дизел с работни обороти над 5000 ? И също така , че няма равни условия за бензина и за дизела по кубатура или по каквото и да било друго !

Диезела си е строго профилиран тип двигател и има очевадни предимства при много ниски обороти ! При машини които работят с 1000 , 500 , 200 , 50 , 10 и тн обороти . Просто нафтата не може да гори бързо !!!!!!!!! А когато гори бавно гори много добре и за това не и трябват кой знае какви системи . А за да гори малко по-бързо производителите се чудят на колко хиляди бара да я надуят та барем заприлича на бензин . Поради тази причина печките трябва да си се карат между 2000 и 3000 оборота и да си ви чука на икономийка и да не се разпадате .
fancy55 написа: Щот преди няколко годинки ауди взеха льоман-а ,нали.... 2: Ако сложим да ги мерим на 2бр автомобили с еднаква кубатура, дизела е с 1,5 литра надолу....
Верно ли Ауди взеха "льоман-а" ? И къде го отнесоха ? А да си чувал , че БМВ биха в пистовия шампионат със сериен дизел 98-99 ( та ако не беше и 97-ма ) ? Съмнява ме !
Като си тръгнал да спориш виж Ауди с кого са се състезавали и в кой клас са били . Това "льоман-а" не е , като пред блока децата да се съберат от 8 до 15 годишни и да си играят на жомка ! Има си класове , коне , кубици и тн . Само да не се изненадаш , че са били в клас с три отбора от , които другите двама участници са на ниво направи си сам . И после да те питам ти коя точно част от това Ауди виждаш да се ползва някъде във ВАГ групата ? Щото аз гледах една реклама как великото ТДИ се дърпа със изтребител и му взе старта . Значи дизелите са по-бързи и от реактивните . И от утре всички самолети стават ТДИ-та !
Щом дизела е 1,5 литра надолу от всяка кубатура значи всички си взимаме 6 литрови двигатели и сме ок . Защото при неговия разход 1,5 литра разлика са нищо . Демек трябва малко в проценти да започнеш да мислиш .



fancy55 написа:4: за бензиновите само ще кажа ,че един приятел с авенсис 1.8vvti ,долива по 600 гр. МАСЛО на 1000 КИЛОМЕТРА !?
Еми каза го !

fancy55 написа: А за BMW-Mpower, не съм чувал да слагат турбина НА НИКОЙ бензинов двигател! Напротив с това се гордеят,че на тия двигатели не им треа турбо......
БМВ не ги мисли .

fancy55 написа: 5: Много бензини гаснат ако тръгнеш почти без газ ,както тръгваш с дизела и са много слаби ,ако не ги изпилиш на високи обороти.....,нали !
Това вече си е истинско предимство . Само никой не разбра какво става , като изпилиш дизела на високи обороти ...............


fancy55 написа: Знаем ,че и модерния дизел е по-еластичен и не се плаши от натискане...... После искам да попитам ,защо нито един сериозен ДЖИП не се прави с бензинов двигател? -щот са здрави ,пустите му двигатели..... После ще кажа ,че не е напразно-не гаснат при елементарна влага ,както повечето бензини при проливен дъжд и т.н. ......
Още чакам в някой технически тълковен речник да се появи тълкувание на думата "еластичен" когато става въпрос за ДВГ . Ама така и не се появява . Може би защото пододбен параметър не съществува ? Не не може да бъде все пак дизела е "по-еластичен" !

А и ако може да ни дадеш една представителна извадка или поне каталог със "сериозни" джипове , които се правят само дизели . Защото за всичките , които се сещам първо са бензиновите двигатели . А и някак си в трудни условия , като студ например нафтата не ми се вижда много практична . Пък и не знам кой комон рейл ще устиска в пустинята та май серизоните джипове си ги карате пред блока ......

Иначе викаш в дъжда бензин не върви а ? Всички бензини при повече от 60% влажност и застават на трупчета ? Хахахахахахахахах ти си егати веселия пич !

При толкова заблудени хора как няма да се продават "високотехнологични" дизели а ?

fancy55 написа: И накрая моя разход на Avensis /D4D/110 e: 6.2л. на градско и 1000-1100км/ с 60л на извън..... сами си го сметнете! Успех на всички с Тойота!
Ти си капитан ве баце няма нужда ти проверяваме сметките , според това , което казваш преценявам , че можем да ти се доверим на 100% !

cargobg
Мнения: 104
Регистриран на: 19 Юни 2010 18:33
Местоположение: София

Re: Харч.....!

Мнение от cargobg » 04 Юли 2010 04:00

Bass_Man написа: Още чакам в някой технически тълковен речник да се появи тълкувание на думата "еластичен" когато става въпрос за ДВГ . Ама така и не се появява . Може би защото пододбен параметър не съществува ? Не не може да бъде все пак дизела е "по-еластичен" !
Използва се еластичен материал, да се правят биелите и при големо натоварване си променя обема на цилиндрите, все едно буталата са на ластик, като засмуква вкарва повече въздух, пък като нагнетява праи по голема компресия. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Avensis 2.0L D4D combo 110hp.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 04 Юли 2010 09:31

nikolov22 написа:мога да се хвана на бас че повечето разходиизписани тук са дадени като наи малки не средни аз цял ден се занимавам с коли и такива които да горят 4 нема това са само моментни разходи които се изписват на таблото но от пълно до пълно не е така въобще само една королка 1.4д4д сам виждал на 4.7 градско но след като я карах аз стана 13
Ти преди време беше готов да се хванеш на бас, че Тойота произвеждат масла, поне това научи ли го вече, щом се занимаваш по цял ден с коли..
Както казах в поста който си цитирал, аз лично си пълня резервоарите и на двете коли догоре(и на дизела и на бензина) ..Аз лично си им ги изпразвам и пак лично аз си изчислявам разходите и на двете, с един и същ калкулатор..Но ако повториш още няколко пъти че дизела гори повече, ще взема да ти повярвам..
А ти на тази корола дето си покарал 200 м. едва ли си и пълнил резервоара догоре и после да я засечеш колко гори, за това давай коментари само за твоята си кола .. :thumbsup:
Която между другото, по същият начин както си вдигнал моментния разход на Королата до 13 л., спокойно може да се качи до 26л.. tongue.gif Само трябва за целта и твоята да я караш като чуждата.. laugh.gif laugh.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 04 Юли 2010 12:09

първо тука сравнявате турбиниран с не турбиниран мотор разликата е като кон и магаре никога не съм спорил че тойота произвеждат масло а че има масло с марка тойота есо а което се произвежда от кома англия ама в турция и е пълен батак и когато докарате разход от10 лв на сто елате да почерпя ама при нормални условия на каране
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

cargobg
Мнения: 104
Регистриран на: 19 Юни 2010 18:33
Местоположение: София

Мнение от cargobg » 04 Юли 2010 12:49

nikolov22 написа:когато докарате разход от10 лв на сто елате да почерпя ама при нормални условия на каране

Пак изгубих връзката, тия 10лв. при дизел или за бензин се отнася.Под нормални условия кво имаш предвид.

По принцип пък, ако тръгнем да сравняваме дизел с бензин без турбо, то само този който е карал подобно чудо дизел без турбо е на ясно за какво става въпрос.Че даже сръвнението с камионите не е подходящо ,защото почти всички са с турбота.Карал съм Опел Рекорд 2.3Д и си е чиста мъка докато свикнеш и научиш какви са му възможностите.
Avensis 2.0L D4D combo 110hp.

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 04 Юли 2010 17:59

nikolov22 написа:първо тука сравнявате турбиниран с не турбиниран мотор разликата е като кон и магаре никога не съм спорил че тойота произвеждат масло а че има масло с марка тойота есо а което се произвежда от кома англия ама в турция и е пълен батак и когато докарате разход от10 лв на сто елате да почерпя ама при нормални условия на каране
При 2,30 лв./литър как става с 10 лв.за100 км.-не знам-това е - 4,35 л.на 100 км.-абсолютна измислица.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 04 Юли 2010 18:25

nowyaris написа:При 2,30 лв./литър как става с 10 лв.за100 км.-не знам-това е - 4,35 л.на 100 км.-абсолютна измислица.
Ако Яриса ти беше 1,4 D4-D щеше да ти е истина!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 04 Юли 2010 18:50

виждам локуми има много ....

ето малко факти - старлет 1,3 бензин 97ма 5,5литра на сто при скорост ДО 100км/ч при това с климатик през повечето време и 2ма човека без багаж, с гуми мишелин асиметрични :thumbsup:

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 04 Юли 2010 19:45

zi_zi_top написа:
nowyaris написа:При 2,30 лв./литър как става с 10 лв.за100 км.-не знам-това е - 4,35 л.на 100 км.-абсолютна измислица.
Ако Яриса ти беше 1,4 D4-D щеше да ти е истина!
Каква истина-те и по каталог цифрите са по-големи.Колегата вози ли се,бута ли я...?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Харч.....!

Мнение от Bass_Man » 04 Юли 2010 20:23

cargobg написа: Използва се еластичен материал, да се правят биелите и при големо натоварване си променя обема на цилиндрите, все едно буталата са на ластик, като засмуква вкарва повече въздух, пък като нагнетява праи по голема компресия. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Да и от инерционния момент му идва повече въртящ момент
biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif .

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 05 Юли 2010 00:04

cargobg написа:
Пак изгубих връзката, тия 10лв. при дизел или за бензин се отнася.Под нормални условия кво имаш предвид.
Под нормални условия има в предвид: да има попътен вятър, да няма много баири и да няма ТИР-ове пред него на пътя, защото трябва да превключва на бензин и тогава 10-те лв. стават на 20 ... laugh.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

cargobg
Мнения: 104
Регистриран на: 19 Юни 2010 18:33
Местоположение: София

Мнение от cargobg » 05 Юли 2010 00:24

martod написа: да няма ТИР-ове пред него на пътя, защото трябва да превключва на бензин и тогава 10-те лв. стават на 20 ... laugh.gif
Напротив, той ще кара на аванта прилепен след ТИРа, та да падне на 9.80лв. wacko.gif
Avensis 2.0L D4D combo 110hp.

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 05 Юли 2010 07:23

cargobg написа:
martod написа: да няма ТИР-ове пред него на пътя, защото трябва да превключва на бензин и тогава 10-те лв. стават на 20 ... laugh.gif
Напротив, той ще кара на аванта прилепен след ТИРа, та да падне на 9.80лв. wacko.gif
Пък може с да се закачи с твърд теглич за ТИР-а и разхода ще стане 4 лв./100 км.-само климатик и аварийни.Обаче ако ТИР-а е румънски жална му майка.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 05 Юли 2010 08:18

Вие се майтапите, но по времето на бедните ми студентски години често използвах тировете за 'влекачи'....
При дистанция около 7-10м от тир, движещ се с около 90км/ч те 'засмуква' струята. Като дори те намества странично да си точно в средата.
И разхода спада с около 2л/100км...
Но това бе по времето, когато с вартбурга трудно се изпреварваше ТИР, а и доста от тировете пътуваха доста празни - с висока скорост...
biggrin.gif

П.С. при ненормални, но благоприятни условия (попътен вятър с около 80км/ч) съм правил среден разход под 4л/100км с Опел Астра G 1.6/16V по маршрут Търговище - Варна - ~120km...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 05 Юли 2010 09:53

nowyaris написа:
zi_zi_top написа:
nowyaris написа:При 2,30 лв./литър как става с 10 лв.за100 км.-не знам-това е - 4,35 л.на 100 км.-абсолютна измислица.
Ако Яриса ти беше 1,4 D4-D щеше да ти е истина!
Каква истина-те и по каталог цифрите са по-големи.Колегата вози ли се,бута ли я...?
Auris 1.4 D4D. 2 човека, климатроник......този спор ме накара да си нулирам всички показания, инак си карам на среден в повечето случаи и не се вталявам много много.
Маршрут - Благоевград - Гоце Делчев - Драма - Кавала - Ксанти - Кавала - Драма - Гоце Делчев- Благоевград.
Общо изминати 550 км.Среден разход 4,8
От Кавала до Ксанти и обратно съм карал с 150 ( магистрала е ), на останалия път поддържах 100 км/ч.Всъщност Благоевград - Кавала ми беше 4.5....после се вдигна на 5.0 на магистралата....и после от Кавала - Благоевград пак спадна на 4.8.Ако не беше карането на магистралата, сигурно накрая можеше да завърша и с 4.4 л среден разход....тъй като имам спускане от Гоце Делчев до Благо.
Ако случайно ми повярваш за този разход, помисли дали по-лекия Ярис със същия двигател, ще се затрудни да направи 4.3 разход.

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 7 госта