Както обещах ето и впечатления от Narva-та:
Монтирах ги още на 3 ти, но нямах възможност за истинско нощно шофиране до вчера. Имах огромното желание да направя снимки преди и след, но заваля дъжд и операцията по смяната стана в гараж а не навън, и всичкото ми желание да повторя операцията старо-ново се изпари на следващия ден. Имам си и едно златно правило което много натежа в ситуацията - когато нещата работят да не пипам повече.
Крушките са точно това което ми трябваше - визирам опитът ми с други два мои автомобила единият от които вече бивш, и двата без никакви модификации по осветителните им системи, но карани винаги с маркови крушки със стандартна мощност но примерно +20, +50 и дори +90%. Беше лоша изненада след като взех королата тъй като се оказа, че нейните фарове са "слаби" и то не спрямо тези ъпгрейтнати крушки, но по принцип - за HB4 навсякъде където и да съм ровил ги дават около 1000 лумена, като примерно H7 е 1500 лумена при същата мошност. Веднага след покупката на колата си купих OSRAM Cool Blue +20%, то нямаше и друго в BG - светят бяло но не и по-силно, но за сметка на това по-кратко. Едната изгоря преди около 3 месеца и затова след като върнах оригиналните се започнаха и ксеноновите ми драми и другите експеименти. Знам, че тойота имат ОЕМ крушки +50%, но цената е малко висока за смяна всеки един зимен сезон поради скъсения им живот и карането на фарове - мисля, че на промоцията бяха 72 лв за две. Osram-ите ми струваха 42, а Narva-те - 40 лв., като те уж не е са със скъсен живот по косвена информация от форуми защото липсват официални данни от производителя за него.
Та отново на въпроса с нарвата...
Светлината е по-добра от тези с които съм карал королата до сега - OSRAM и оригиналните General Electric. Светлинният поток отива върху платното и го прави видимо доста добре от около 10-тия метър до мястото на "среза", като около банкета прави едно още по-ярко петно много полезно при разминаване (трябвало е и с другите крушки да е било там, но не съм го забелязвал), защото снощи не ми се наложи да се напрягам да следя дали нещо няма да изникне там. На кръстовище до мен спра Q7 със стандартен ксенон, за първи път в такава ситуация когато съм с королата се виждаше и светлина от моята кола и то не по-слаба
Още една субективна оценка, но мисля че съм длъжен да споделя:(очаквам много коментари тука)
Та Нарвата сега свети както светеха оригиналните на Фабията на жена ми (сега тя е с Night breaker +90% и сравнение не може да има отново - тойотата и сега е по-зле) Когато купихме шкодата се заблудих, че всички нови автомобили имат страхотни фарове... уви не бях прав. Сега определено вече съм доволен от фаровете но с уговорката, че повишената мощност трябва да ме държи леко нащрек поне в началото да не прецакам нещо - като още сега мога и да кажа след обстоен оглед на колата и документацията че единственото очаквано поне за мен по слабо място е левията фар поради по малкото сечени на кабелите към него - останалото има достатъчен резерв.
Все още съм отворен и за нови инвестиции в посока осветление на пътя, но вече ще бъде за оригинален ксенон стига сумата да не противоречи на здравия разум - вижте това:
http://www.autocommunity.ru/forum/?p=536009
Фаровете и двата в Русия излизат около 300 лв. (остава да намеря начин да ги сдобия) + читав комплект, но вече D2R за рефлекторен фар може и от БГ: