проблеми с Land Cruiser 120

bongobongo
Мнения: 6
Регистриран на: 23 Апр 2010 16:18

проблеми с Land Cruiser 120

Мнение от bongobongo » 23 Апр 2010 16:49

Здравейте,

имам ТЛЦ 120 D4D TTE версия на 120 000 км версия и се появиха следните проблеми, за които дори от сервиза на ТМ Ауто не могат да дадат смислено обяснение.

първо от известно време като паркирам колата под наклон с двигателя надолу, при запалване от ауспуха излиза гъст бял дим (като от трабант) придружен понякога с неравномерно работене двигателя, нещо като изкашляне, или пък силен шум. това става за около 10 секунди и след това се нормализира работата на двигателя. Разбрах че е имало и други такива случаи с ТЛЦ 120, като от ТМ Ауто обясниха че може да се дължи на запушени дюзи, а пък и било нормално при спиране при наклон нед някакви си градуси.

Обаче се появи и втори проблем, светна лампата за маслото и при паркирала кола с загрят двигател изтеглих пръчката за проверка на маслото, и от отвора за пъчката започна да изхвърля масло!
От ТМ Ауто обясниха че има високо картерно налягане, и че това е по-сериозният проблем. Направиха измерване на компресията на цилиндрите, но се оказа че е в границите на нормалното. Обясниха също че пушека при запалване под наклон се дължи именно на маслото което се стича по вентилацията на картера към турбото, но не могат да разберат от къде се получава това високо картерно налягане. Този проблем се появявал при силно износени двигатели, но абсурда е че това е двигател на 120 000км! почти нов. В края на краищата колата седи вече 2 дни разглобена в ТМ Ауто и още не могат да открият решение на проблема.

Моля за някакво компетентно мнение по проблема

дали има някой със подобни проблеми, и дали не става въпрос за
дефект на Тойота.

Благодаря предварително!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 23 Апр 2010 18:15

Това за наклона не е проблем някой го беше обяснил този ефект при тези джипки . Но това , че бълва масло през щеката не е добре .
Но в ТМ Ауто нямат капацитет за решаване на такива проблеми .

ПС: има ли вариант да е препълнена с масло ?

bongobongo
Мнения: 6
Регистриран на: 23 Апр 2010 16:18

Мнение от bongobongo » 23 Апр 2010 18:29

Не е препълнена с масло защото беше под минимума и след като долях към 600-700 грама се качи малко над долната чертичка на пръчката.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 23 Апр 2010 18:30

А като си извадил щеката да си я форсирал леко ? Или само на празен ход си излиза .

bongobongo
Мнения: 6
Регистриран на: 23 Апр 2010 16:18

Мнение от bongobongo » 23 Апр 2010 21:02

не съм форсирал, маслото излизаше на празен ход.
От ТМ Ауто ми казаха че без да отворят двигателя няма как да се разбере каква е повредата, а това хич не ми се иска....
странното е че компресията е сравнително Ок, като само един цилиндър има отклонение от 3 bar, което ми се струва доста малко. Т.е. може би става въпрос за микроскопични пукнатини или изкривявания в буталата и цилиндрите?

Аватар
Nedkow
Мнения: 1773
Регистриран на: 26 Фев 2008 00:25
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 1 път

Мнение от Nedkow » 23 Апр 2010 23:06

Колега нека да ти отворят въздушния филтър и да погледнат там дали има следи от масло :thumbsup:

Принципно трябва да има тръба или твърд маркуч, който да отвежда картерните газове към капака на клапаните или някъде след въздушния филтър, ако там е запушено парите най лесно излизат през нивела увличайки и масло :thumbsup:

Не се сещам как е изпълнено това при 120ката но помоли да ти го покажат този маркуч и виж дали не е запушен тои или местата, в които влиза :thumbsup:

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 24 Апр 2010 08:57

Заклевам се не мога да разбера хора като бонгобонго.Щом не искаш да ти отворят мотора карай го на форумни баячки и дано му мине.При разлика в компресията 3атм какво има да се чудиш толкова.BTW маркучи за картерни газове има при жигулките и голфа не и 1KD.

Аватар
Nedkow
Мнения: 1773
Регистриран на: 26 Фев 2008 00:25
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 1 път

Мнение от Nedkow » 24 Апр 2010 23:19

мехаННика написа:Заклевам се не мога да разбера хора като бонгобонго.Щом не искаш да ти отворят мотора карай го на форумни баячки и дано му мине.При разлика в компресията 3атм какво има да се чудиш толкова.BTW маркучи за картерни газове има при жигулките и голфа не и 1KD.
Колега всяка кола има вентилация на картера въпроса е как е изпълнено :thumbsup:

kiko
Мнения: 11
Регистриран на: 04 Дек 2009 12:23

Мнение от kiko » 25 Апр 2010 00:07

Аз само бих добавил, че не бих определил двигател на 120000км като 'почти нов', все пак за толкова километри зависи как и с какво е каран. Западняците на толкова километри сменят колата точно за да не са им на главата подобни проблеми. Дано все пак колегата се оправи по най-безболезнения начин! Успех! :thumbsup:

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 25 Апр 2010 01:16

kiko написа:Аз само бих добавил, че не бих определил двигател на 120000км като 'почти нов'...:thumbsup:
Като се има предвид, че ресурса на такъв ДВГ е около 500 000 км, този си е още в младежка възраст wink.gif ! За съжаление понякога дефект или неправилна експлоатация водят до проблеми.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

bongobongo
Мнения: 6
Регистриран на: 23 Апр 2010 16:18

Мнение от bongobongo » 25 Апр 2010 16:01

Благодаря за подкрепата,
искам да ме разберете правилно, естествено е че с писане по форумите колата сама няма да се оправи,
просто исках да проверя дали някой е имал подобен проблем и как се е справил с него, за да имам някаква идея как могат да се развият нещата.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 25 Апр 2010 19:48

Проблема с пушенето като Икарус го имат всичките, особено като се спре с муцуната надолу по наклон. Причината е, че се стича малко масло от турбото към кулера, но количеството е доста дребно, не вреди реално, просто пуши колата като стар трактор laugh.gif И нашия Круйзер припуши, но като го прегледахме и не изпуши при други обстоятелства, се стигна до този извод. Не е страшно, само малко сконфизно става, като запалиш новия джип на язовира и пуши като Икарус на смъртно легло tongue.gif А проблема с духането .... това вече си изисква да се прегледа по-сериозно, но СИЛНО ти препоръчвам да НЕ слушаш хората от официалния севриз на Тойота.... Намери майстор, който да ти гарантират за него, не случаен такъв!!! Това е кола, която трябва да е здрава, но псевдомасторчета ги трошат като кифли с мармалад.... А ремонта ще ти легне скъпичко, то не си прави експерименти :thumbsup:

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 26 Апр 2010 19:30

мехаННика написа:.................BTW маркучи за картерни газове има при жигулките и голфа не и 1KD.
И при Суприте се намират ........

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 26 Апр 2010 19:52

Пич, става дума за 1KD двигател къде отиде в суприте.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 26 Апр 2010 19:54

Еми защото гледам , че ти отиде при жигулите и голфовете tongue.gif .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта