проблеми с Land Cruiser 120
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 23 Апр 2010 16:18
проблеми с Land Cruiser 120
Здравейте,
имам ТЛЦ 120 D4D TTE версия на 120 000 км версия и се появиха следните проблеми, за които дори от сервиза на ТМ Ауто не могат да дадат смислено обяснение.
първо от известно време като паркирам колата под наклон с двигателя надолу, при запалване от ауспуха излиза гъст бял дим (като от трабант) придружен понякога с неравномерно работене двигателя, нещо като изкашляне, или пък силен шум. това става за около 10 секунди и след това се нормализира работата на двигателя. Разбрах че е имало и други такива случаи с ТЛЦ 120, като от ТМ Ауто обясниха че може да се дължи на запушени дюзи, а пък и било нормално при спиране при наклон нед някакви си градуси.
Обаче се появи и втори проблем, светна лампата за маслото и при паркирала кола с загрят двигател изтеглих пръчката за проверка на маслото, и от отвора за пъчката започна да изхвърля масло!
От ТМ Ауто обясниха че има високо картерно налягане, и че това е по-сериозният проблем. Направиха измерване на компресията на цилиндрите, но се оказа че е в границите на нормалното. Обясниха също че пушека при запалване под наклон се дължи именно на маслото което се стича по вентилацията на картера към турбото, но не могат да разберат от къде се получава това високо картерно налягане. Този проблем се появявал при силно износени двигатели, но абсурда е че това е двигател на 120 000км! почти нов. В края на краищата колата седи вече 2 дни разглобена в ТМ Ауто и още не могат да открият решение на проблема.
Моля за някакво компетентно мнение по проблема
дали има някой със подобни проблеми, и дали не става въпрос за
дефект на Тойота.
Благодаря предварително!
имам ТЛЦ 120 D4D TTE версия на 120 000 км версия и се появиха следните проблеми, за които дори от сервиза на ТМ Ауто не могат да дадат смислено обяснение.
първо от известно време като паркирам колата под наклон с двигателя надолу, при запалване от ауспуха излиза гъст бял дим (като от трабант) придружен понякога с неравномерно работене двигателя, нещо като изкашляне, или пък силен шум. това става за около 10 секунди и след това се нормализира работата на двигателя. Разбрах че е имало и други такива случаи с ТЛЦ 120, като от ТМ Ауто обясниха че може да се дължи на запушени дюзи, а пък и било нормално при спиране при наклон нед някакви си градуси.
Обаче се появи и втори проблем, светна лампата за маслото и при паркирала кола с загрят двигател изтеглих пръчката за проверка на маслото, и от отвора за пъчката започна да изхвърля масло!
От ТМ Ауто обясниха че има високо картерно налягане, и че това е по-сериозният проблем. Направиха измерване на компресията на цилиндрите, но се оказа че е в границите на нормалното. Обясниха също че пушека при запалване под наклон се дължи именно на маслото което се стича по вентилацията на картера към турбото, но не могат да разберат от къде се получава това високо картерно налягане. Този проблем се появявал при силно износени двигатели, но абсурда е че това е двигател на 120 000км! почти нов. В края на краищата колата седи вече 2 дни разглобена в ТМ Ауто и още не могат да открият решение на проблема.
Моля за някакво компетентно мнение по проблема
дали има някой със подобни проблеми, и дали не става въпрос за
дефект на Тойота.
Благодаря предварително!
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 23 Апр 2010 16:18
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 23 Апр 2010 16:18
не съм форсирал, маслото излизаше на празен ход.
От ТМ Ауто ми казаха че без да отворят двигателя няма как да се разбере каква е повредата, а това хич не ми се иска....
странното е че компресията е сравнително Ок, като само един цилиндър има отклонение от 3 bar, което ми се струва доста малко. Т.е. може би става въпрос за микроскопични пукнатини или изкривявания в буталата и цилиндрите?
От ТМ Ауто ми казаха че без да отворят двигателя няма как да се разбере каква е повредата, а това хич не ми се иска....
странното е че компресията е сравнително Ок, като само един цилиндър има отклонение от 3 bar, което ми се струва доста малко. Т.е. може би става въпрос за микроскопични пукнатини или изкривявания в буталата и цилиндрите?
Колега нека да ти отворят въздушния филтър и да погледнат там дали има следи от масло
Принципно трябва да има тръба или твърд маркуч, който да отвежда картерните газове към капака на клапаните или някъде след въздушния филтър, ако там е запушено парите най лесно излизат през нивела увличайки и масло
Не се сещам как е изпълнено това при 120ката но помоли да ти го покажат този маркуч и виж дали не е запушен тои или местата, в които влиза

Принципно трябва да има тръба или твърд маркуч, който да отвежда картерните газове към капака на клапаните или някъде след въздушния филтър, ако там е запушено парите най лесно излизат през нивела увличайки и масло

Не се сещам как е изпълнено това при 120ката но помоли да ти го покажат този маркуч и виж дали не е запушен тои или местата, в които влиза

Колега всяка кола има вентилация на картера въпроса е как е изпълненомехаННика написа:Заклевам се не мога да разбера хора като бонгобонго.Щом не искаш да ти отворят мотора карай го на форумни баячки и дано му мине.При разлика в компресията 3атм какво има да се чудиш толкова.BTW маркучи за картерни газове има при жигулките и голфа не и 1KD.

Аз само бих добавил, че не бих определил двигател на 120000км като 'почти нов', все пак за толкова километри зависи как и с какво е каран. Западняците на толкова километри сменят колата точно за да не са им на главата подобни проблеми. Дано все пак колегата се оправи по най-безболезнения начин! Успех! 

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Като се има предвид, че ресурса на такъв ДВГ е около 500 000 км, този си е още в младежка възрастkiko написа:Аз само бих добавил, че не бих определил двигател на 120000км като 'почти нов'...

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 23 Апр 2010 16:18
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Проблема с пушенето като Икарус го имат всичките, особено като се спре с муцуната надолу по наклон. Причината е, че се стича малко масло от турбото към кулера, но количеството е доста дребно, не вреди реално, просто пуши колата като стар трактор laugh.gif И нашия Круйзер припуши, но като го прегледахме и не изпуши при други обстоятелства, се стигна до този извод. Не е страшно, само малко сконфизно става, като запалиш новия джип на язовира и пуши като Икарус на смъртно легло
А проблема с духането .... това вече си изисква да се прегледа по-сериозно, но СИЛНО ти препоръчвам да НЕ слушаш хората от официалния севриз на Тойота.... Намери майстор, който да ти гарантират за него, не случаен такъв!!! Това е кола, която трябва да е здрава, но псевдомасторчета ги трошат като кифли с мармалад.... А ремонта ще ти легне скъпичко, то не си прави експерименти 


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта