Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение
от zi_zi_top » 28 Дек 2009 00:03
http://ftp.domainbg.com/sluchaen_fen/To ... l_2000.pdf
Прочети си ръководството, там пише и други интересни неща

!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
-
Владислав
- Мнения: 670
- Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
- Местоположение: София,България
Мнение
от Владислав » 28 Дек 2009 00:03
Доколкото си спомням O/D (over drive) ако не се лъжа беше опция при по-старата генерация автомотични кутии за по-"спортно" каране.Имам предвид,че по принцип при ускорение ако следващата предавка се превключеа при 6000 rpm ,то при O/D off се "качва" предавка при 7000 (примерно).И по принцип се кара при изключен O/D.(при твоя RAV 4 това става от малък бутон на самия скоростен лост,мисля)А за градско и извънградско каране-"D" означава директна предавка,и при този режим автомобила е в състояние да ускори до максималаната си скорост."L" (low) е първа и в този случай ,колкото и да натискаш десния педал,надали ще вдигнеш повече от 40-50...
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Владислав
-
boris 16
- Мнения: 4
- Регистриран на: 27 Дек 2009 21:59
- Местоположение: софия
Мнение
от boris 16 » 28 Дек 2009 21:14
много благодаря значи карам на off o/d много много благодаря
боби
boris 16
-
ALTEZZA
- Мнения: 3672
- Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
- Местоположение: Chicago
Мнение
от ALTEZZA » 28 Дек 2009 22:56
ne, ne triabva da karash na O/D OFF.
znachi, O/D OFF ne e che da karash sportno, ami ako teglish remarke ili se katerish po bair ili neshto ot sashtia sort. O/D oznachava Over Drive, ili na prost ezik e predavka pri koiato transmisiata se varti po-barzo ot dvigatelia i osnovnoto i prednaznachenie e za pestene na gorivo. kogato go izkluchish(na tabloto izpisva O/D OFF), togava komputara si promenia i rejima(osven che ne prevkluchva poslednata pedavka), pri razlichnite koli e razlichno, no kato cialo komputara darji oborotite po visoki predi da prevkluchi sledvashtata predavka(shtot si misli che teglish neshto, a ne shtot si misli che iskash da karash sportno), kakto i darji transmisiata v rejim che dvigatelia da deistva kat motorna spirachka(ako se spuskash po bair sas zakacheno remarke).
->
ALTEZZA
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 29 Дек 2009 00:42
Един приятел като ходи до Невада с рентнато Шеви Малибу и каза, че много здраво му е загрял спирачките, защото имало много спускания.
Трябвало ли е да изключи О/D, независимо, че не е имал ремарке за да може да ползва моторната спирачка на двигателя?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
alexm@n
- Мнения: 1
- Регистриран на: 05 Ное 2009 13:51
- Местоположение: софия
Мнение
от alexm@n » 29 Дек 2009 12:55
моята рав-ка също е автоматик, но е 97ма - така че може да има разлика.
има няколко режима - overdrive е както каза колегата за теглене и максималната предавка е 3та (аз я ползвам и при изпреварване, защото веднага сваля от 4та на 3та и дава повече мощност). в норамлен режим на каране индикатора на таблото не трябва да свети. копчето при мен е на самия лост.
другия режим е за спортно каране, който колегата описа - превключва на по-високи обороти на следваща предавка. той се включва с отделно копче от таблото и пак светва лампа, че е включен.
по отношение на ниските предавки - при мен са 2 - L и 2. L е само първа скорост, а 2 е до втора - в зависимост от терена и дали теглиш ремарке.
при спускане може да се използват тези скорости защото иначе спирачката наистина "се запалва", като по-скоро си мисля, че 2 върши по-добра работа от overdrive (ако не се лъжа по книжка дават че към 80тина че и отгоре киломера можеш да вдигнеш на тази предавка)
и в обобщение - най-добър съвет е дал колегата с линка към manual-a за автомобила - наистина тай има най-много инфо и други съвети.
alexm@n
-
proscrip
- Мнения: 373
- Регистриран на: 26 Мар 2006 12:46
- Местоположение: Варна
Мнение
от proscrip » 29 Дек 2009 13:52
При Волво - овър драйв имат 4 степенни полуавтоматици, като това се води 5-а дълга и е за извън градско - от тук насетне сам си прави заключения

proscrip
-
jorj
- Мнения: 127
- Регистриран на: 12 Фев 2009 17:58
- Местоположение: Glasgow
Мнение
от jorj » 29 Дек 2009 14:06
proscrip написа:При Волво - овър драйв имат 4 степенни полуавтоматици, като това се води 5-а дълга и е за извън градско - от тук насетне сам си прави заключения

колегата е прав на МР2 е същото просто играе роля на 5 скорост и сваля оборотите
jorj
-
stfn
- Мнения: 113
- Регистриран на: 03 Окт 2009 08:56
- Местоположение: София
Мнение
от stfn » 05 Яну 2010 20:11
при мен ОД имах на предишната ми Камри 95 бутон и е така както колегите споделят, а сега при по-новата камри 07 е автоматичен при спускане като натиснеш спирачката и автоматично включва една предавка по-надолу и подържа скоростта без да увеличава.
stfn
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта