Страница 1 от 1

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Публикувано на: 20 Май 2021 11:03
от Robocopele
Здравейте,
Искам да попитам имал ли е някой проблем с капака на клапаните на двигател 1.33 1NR-FE? Конкретно, проблемът се изразява в теч на масло в района на датчиците на разпределителните валове, на местата, където влизат самите датчици в капака има два семеринга, които имат луфт между самия капак и от там тече масло. Автомобилът е закупуван чисто нов от България и е на 60 000 км. Имал и е някой друг такъв проблем и има ли бюджетно решение на същия?

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Публикувано на: 31 Май 2021 20:27
от TATI
Ами сменете семеринга. По-бюджетно от това, едва ли ще се намери.

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Публикувано на: 31 Май 2021 21:44
от Оги
Robocopele написа: 20 Май 2021 11:03 имал ли е някой проблем с капака на клапаните на двигател 1.33 1NR-FE? Конкретно, проблемът се изразява в теч на масло
Дам. Но не съм го правил. Загубите на масло са пренебрежимо малки при мен, вижда се омасляване след като се вдигне пластмасовия капак на мотора. Следя.

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Публикувано на: 01 Юни 2021 07:27
от TATI
А сигурен ли си че е теч, а не е прокапало при наливане на ново масло?
Т.е. ти си го обезмаслил, било е сухо и чисто и след време е омазнено. Уплътнението на капачката държи ли?
Да не се окаже, че просто са поуляли като са ти сменяли маслото

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Публикувано на: 01 Юни 2021 15:56
от Оги
От уплътнението е, както е посочил колегата на снимката. Точно под датчика на капака е "легенче" и изкапалото масло стои в него докато не се забърши. Дълго след което се отново появи локвичка в легенчето и от него се разпространява хоризонтално по ръба на капака.

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Публикувано на: 01 Юни 2021 23:05
от Robocopele
Колеги пробвахме се да сменим само семерингите но не се получи номера. Погледнах и един друг такъв двигател на 100 000 км. от БГ купувана, същата работа е при него капака. Явно е масов дефект и няма евтино решение на проблема т.е. само със смяна на семерингите. В тойота казаха нов 780 лв. и го няма в България. Има ли вариант според вас за заварка на капака /от някакъв вид пластмаса е/ на местата, където са самите семеринги?

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Публикувано на: 01 Юни 2021 23:09
от Robocopele
Да допълня само че капачката за маслото е проверена и не е разлив при смяна на масло 3 пъти съм бърсал и проверявал преди да се убедя, че просто си е явно фабричен дефект...

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Публикувано на: 02 Юни 2021 09:18
от slowtraveler
Не знам как е на Яриса, ама какво значи 'пробвахме да сменим семеринг, но не се получи номера' ? Семеринга е част от капака?
Не разбирам и какво ще заварявате на капака по семерингите - Те са там за да могат еластично да обират деформации и да не позволяват излизане на масло... За да излиза - значи нещо е износено - или гумата се е втвърдила, или е имало непрофесионално въздействие, повредило семеринга.

Това не е ли соленоида на VVT - тогава не би ли трябвало уплътнението да е О-ринг?

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Публикувано на: 02 Юни 2021 09:28
от ufer
Няма начин, да няма начин! Това 780 лв. за целия капак ли е или за семеринг? При положение, че е класически семеринг, аз бих уплътнил новия семеринг отвън с добър силикон, освен ако нещо не е пукнат капакът, че при толкова пластмаса човек не знае. Намери друг майстор, който обича да човърка в детайлите и да рационализира. Може и да успее... :thumbsup:

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Публикувано на: 03 Юни 2021 08:24
от Robocopele
780лв. струва целия капак нов от тойота. Моя майстор намери нови семеринги, смени ги, обаче единият пак тече. Сменихме и о-пръстените, които са между семеринга и самите датчици на ваноса там проблем няма. Относно заваряването, въпросните семеринги са пластмасови и са от същия материал като капака. Идеята ми е направо да се направи заварка върху луфта между семеринга и капака....

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Публикувано на: 03 Юни 2021 08:53
от ufer
А няма ли начин да се подменят с класически семеринги? И всъщност има ли там някакво въртеливо движение или датчикът е неподвижен? То като че ли нарочно е конструирано така, че като се износят тези пластмаси, човек да хвърли цялата кола или да си купи нов капак! Колега, рационализирай! Може и да успееш, а иначе винаги можеш да хвърлиш 8 стотака... :thumbsup:

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Публикувано на: 03 Юни 2021 09:23
от tora
Ako наблизо има фирма произвеждаща о пръстени и уплътнители чрез струговане, на място с елементите, може да направят нещо сполучливо. В Казанлък има няколко такива, правили са ми по хидравлики по машини, винаги резултата е бил отличен.

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Публикувано на: 05 Юни 2021 19:04
от Оги
Струва ми се че е недодялана сглобка заради увеличен допуск на отвора на капака. Няма какво да се износи там, неподвижно е. Разкачване, щателно чистене и силикон Дирко, устойчив на масло и температура 300 гр. С след обработката съхне до утре. Тубата е 12-15 лв лв, за работа още 20-30 лв, ебаси- те в Тойота знаят да хвърлят каквото им попадне освен че не познават парите.
Моята я купих с тоз проблем. И заради още 2 дреболии в сервиза бяха оферирали на предния собственик /който я е купил нова от тях/ремонт за близо 3 х.лв и като изтекла гаранцията човека се беше предал. Гледах я, слушах я, взех я, не съм правил нищо, колата се кара всеки ден вече трета година и над 20 х.км. - нищо не ме кара да я водя в сервиз.
Според мен когато има омасляване по мотора критерий дали да се оправи теча е дали капе долу под колата или не. Докато не оцапа гаража едва ли ще взема насериозно няколко капки масло. Освен, че върху мотора има пластмасов капак и това омасляване стои скрито от него.

1.33 1NR-FE Аурис проблем капак клапани - теч на масло

Публикувано на: 06 Юни 2021 23:25
от Robocopele
Благодаря Ви за отговорите поръчах нов капак оригинален с Т.О. го намерих на 600 лв. Няма алтернатива по магазините освен оригинален. Оги благодаря за идеята, ще пробвам и варианта със силикона и ще оставя стария за резерва.