Дневните светлини на Авенсис Т25 не изгасват - интеграционно реле
Публикувано на: 11 Авг 2019 00:26
Здравейте,
Купих си преди няма месец бензинов Авенсис комби, 1.8 VVT-i (детайлите мисля че са видими в подписа ми и профила) от Варна.
На първо време не работеше климатика - лампата или светваше и изгасваше веднага, или си светеше, но нищо не се променяше с оборотите на вентилатора, двигателя и температурата. Зарових се в таблото, след като се прибрах от Варна в Русе и открих че предазителя (T1-#10 = HTR ) беше целия окислен/оксидирал - изчистих го с телена четка и контактен спрей на Motip.
Осветлението по таблото работеше частично - през целия път Варна - Русе светеше единствено таблото с километража и уредите и дисплея посредата с пробега, разхода и т.н. Изчистих и предпазителя DOME - появи се подсветката на централната конзола, и подсветката ключовете за стъклата на шофьорската врата, другите бутони не светнаха.
Днес реших да си реша проблема с "дискотеката" - смених всички предпазители един по един (вадя стар, поливам леко новия с контактен спрей и го вкарвам мокър на същото място). Акумулатора беше с извадена клема.
И се появи проблем:
Следобеда, съседката ми звънна на вратата че ми светят фаровете - сигурен съм че по обед ги пробвах, изгасих и не светеха. Колата е с три степени на ключа за фаровете. Когато я купих от автокъщата ми казаха че е "С автоматични дневни, включени по софтуерен път" и досега си работеха както се очаква - на запален двигател светват и на изгасен двигател изгасваха заедно със задните габарити. В момента след дръпната клема на акумулатора не светват, след като запаля двигателя светват и повече никога не изгасват, когато не изгаснат задните габарити не светят. Позицията на ключа на фаровете не им променя състоянието на изгасен двигател, но ми включва пищялката за включени фарове. Единствения вариант за да ги изгася е да откача клемата на акумулутора, и да не запалвам двигателя. Открих че като натисна бутона за принудителното измиване на фаровете, ми премигва подсветката на километража и пръскалките на предното стъкло препръскват слабо. Разглобих и този бутон, изчистих клеясалата грес вътре тип "технически вазелин" (беше станала почти на клей/гъсто желе), сложих нова грес - без промяна. Открих че на самия бутон има заработено место да го задържа натиснат, но там липсваха пружинката и (вероятно) съчмата или полусферата/"гилзата" - не съм сигурен така ли трябва да е или не. Сигурен съм че не съм загубил частите защото от там няма как излетят без да ги видя.
Приемам всякакви идеи, защото вече моите свършиха:
- Изчистил съм крачетата на релетата в таблото, в купето (с предпазителите, табло 1).
- Предпазителите са сменени всичките в таблата в купето.
- В моторния отсек са изчистени всички крака на релетата от таблото отпред и това отстрани до въздушния филтър.
- Предпазителите са изчистени с контактен спрей и телена четка до блясък (свърши ми кесията с нови предпазители). Таблото отпред и отстрани.
- Всички са здрави, и си мисля че не е от слаба връзка на предпазител.
- Спреят е Мotip Contact cleaner, води се сух, без остатъци след изпарението, неконтактен. Ползвам го често и за компютрите които ми носят да ги вадя от кофата със смъртниците, и съм склонен да му имам доверие за липса на късо съединение.
Примерен линк към спрея: https://www.motip.com/products/motip/au ... t-cleaner/
Купих си преди няма месец бензинов Авенсис комби, 1.8 VVT-i (детайлите мисля че са видими в подписа ми и профила) от Варна.
На първо време не работеше климатика - лампата или светваше и изгасваше веднага, или си светеше, но нищо не се променяше с оборотите на вентилатора, двигателя и температурата. Зарових се в таблото, след като се прибрах от Варна в Русе и открих че предазителя (T1-#10 = HTR ) беше целия окислен/оксидирал - изчистих го с телена четка и контактен спрей на Motip.
Осветлението по таблото работеше частично - през целия път Варна - Русе светеше единствено таблото с километража и уредите и дисплея посредата с пробега, разхода и т.н. Изчистих и предпазителя DOME - появи се подсветката на централната конзола, и подсветката ключовете за стъклата на шофьорската врата, другите бутони не светнаха.
Днес реших да си реша проблема с "дискотеката" - смених всички предпазители един по един (вадя стар, поливам леко новия с контактен спрей и го вкарвам мокър на същото място). Акумулатора беше с извадена клема.
И се появи проблем:
Следобеда, съседката ми звънна на вратата че ми светят фаровете - сигурен съм че по обед ги пробвах, изгасих и не светеха. Колата е с три степени на ключа за фаровете. Когато я купих от автокъщата ми казаха че е "С автоматични дневни, включени по софтуерен път" и досега си работеха както се очаква - на запален двигател светват и на изгасен двигател изгасваха заедно със задните габарити. В момента след дръпната клема на акумулатора не светват, след като запаля двигателя светват и повече никога не изгасват, когато не изгаснат задните габарити не светят. Позицията на ключа на фаровете не им променя състоянието на изгасен двигател, но ми включва пищялката за включени фарове. Единствения вариант за да ги изгася е да откача клемата на акумулутора, и да не запалвам двигателя. Открих че като натисна бутона за принудителното измиване на фаровете, ми премигва подсветката на километража и пръскалките на предното стъкло препръскват слабо. Разглобих и този бутон, изчистих клеясалата грес вътре тип "технически вазелин" (беше станала почти на клей/гъсто желе), сложих нова грес - без промяна. Открих че на самия бутон има заработено место да го задържа натиснат, но там липсваха пружинката и (вероятно) съчмата или полусферата/"гилзата" - не съм сигурен така ли трябва да е или не. Сигурен съм че не съм загубил частите защото от там няма как излетят без да ги видя.
Приемам всякакви идеи, защото вече моите свършиха:
- Изчистил съм крачетата на релетата в таблото, в купето (с предпазителите, табло 1).
- Предпазителите са сменени всичките в таблата в купето.
- В моторния отсек са изчистени всички крака на релетата от таблото отпред и това отстрани до въздушния филтър.
- Предпазителите са изчистени с контактен спрей и телена четка до блясък (свърши ми кесията с нови предпазители). Таблото отпред и отстрани.
- Всички са здрави, и си мисля че не е от слаба връзка на предпазител.
- Спреят е Мotip Contact cleaner, води се сух, без остатъци след изпарението, неконтактен. Ползвам го често и за компютрите които ми носят да ги вадя от кофата със смъртниците, и съм склонен да му имам доверие за липса на късо съединение.
Примерен линк към спрея: https://www.motip.com/products/motip/au ... t-cleaner/