Препоръка за добър сервиз или специалист в Пловдив

Най-добрите сервизи и магазини за вашата Toyota
Потребителски аватар
moloko
Мнения: 275
Регистриран: 14 окт 2010 22:23
Репутация: 0

Препоръка за добър сервиз или специалист в Пловдив

Мнение от moloko » 20 ное 2020 19:51

Здравейте, колеги.
Моля за препоръки от ваша страна за добър сервиз или специалист в гр. Пловдив по Тойота Авенсис D-4D 2.0 първо поколение 2002 г.
Старал съм се да поддържам автомобила във възможно добро състояние съобразно възможностите ми, но все пак километража прехвърли 200 к и въпреки, че колата като цяло си върши добре работата в момента и нямам притеснения дали ще ме закара и върне до конкретна дестинация, времето и пробега си взимат своето. Не карам много, ако направя 7к км. годишно значи съм я скъсал от въртене. Масла и филтри - ежегодна смяна без значение от моментния пробег. Последно "голямо" обслужване преди 7 к. км. година и половина.
Така и не можах да намеря постоянен сервиз в който да си обслужвам автомобила, вероятно защото не ми се налага ежемесечно да вися по сервизите и поради тази особенност го обслужвам предимно при познати на познати и ми писна да получавам леко игнориране, мотане, отлагане, някакво криворазбрано снизхождение и вършене на работата (за която разбира се си плащам без снизхождения, отстъпки и пазарлъци) отгоре, отгоре, защото просто карам 18 годишна кола и тя само им заема място в прехвалените гаражи и пречи когато дойде някой "височайш" клиент с кола от "великата немска тройка", а те могат да смъкнат от него два пъти повече с два пъти по-малко работа.

Текущи проблеми по колата , които бих желал да станат "сериозен" и професионален обект на диагностика и предложение за решение:

1. "Мятане" в основната шайба на колянов вал. Има го от както съм я купил, но беше едва едва доловимо и колкото и да съм молил разни майстори да го погледнат всеки е казвал, няма проблем, карай. Само един ми предложи да я смени,но без да се ангажира с гаранция, че това ненормално движение в страни ще изчезне, което автоматично ме "демотивира" да вложа 200 + лева за тази операция. От известно време, след последното обслужване забелязвам че при студен мотор пистовият ремък "подскача като полудял". Вероятно това предизвиква и характерен "писък" на обтяжната ролка или някое друго въртящо се от тази шайба чрез ремъците устройство , който писък изчезва до минута след палене , при последващи паления при загрял мотор го няма, а в по-топло време дори не се появява.

2. Изпушване на бял дим при палене на студено, в студено време, като "утринна мъгла" в първите 10 - 15 секунди. В последствие няма дим или по-скоро не така като "облак", а нормално от аспуха както през всеки студен сезон. При рязко напомпване на газта в движение забелязвам в огледалото разсейващ се дим в първите секунди на "напъна" после го няма. При нормално каране и плавно ускорение не забелязвам пушаци в огледалото. Антифриза не мърда според наблюденията ми до момента. Черен дим не забелязвам.

3. Започнах да чувам "фиуууу" от турбото в купето при затворени прозорци и спряно радио от 2000 оборота нагоре, при по ниските предавки преди да превключа на по-горна. Това го нямаше преди. Да, маркуча към турбото си е омазнен и този към кулера също.

4. Съвсем лека вибрация във волана на празен ход, предизвикана според мен от ДВЕ, повтарям ДВЕ накадърни смени на преден тампон с неподходящ такъв. Втория случай значително намали вибрациите , но те са там.

5. До сега не съм забелязвал, а и не е имало индикации за разход на масло. След последната смяна преди около 2000 км. едни "майстори" при необходимо количество от 6 литра и 400 грама по документи , а и по лично впечатление от предходни смени ми върнаха цял литър от общо 7те , които ми бях дал да сипят (Motul 5-40). Това естествено ме озадачи и почнах да дърпам щеката по-често. След първите 1000 км. нивото бе на минимум, долях половината от върната ми еднолитрова туба, нивото се покачи почти до средата между двете измервателни пъпки на щеката. След още 1000 виждам , че пак отива към минимум но трудно мога да определя колко. Вероятно и там вече има "хапване". Наблюдавам в момента.

6. Бих желал да се направи цялостна диагностика на мотора със замерване на компресия, че дори оглед на цилиндрите с цел проверка на остатъчния живот в "сърцето". Може и преглед на дюзите. А може и скоростна кутия съединител.
Мотора работи равномерно, подържа си обороти равно и си е запазил определена "динамика" според моите разбирания. Няма проблем при движение със 120 , 130 по магистралата при натискане на педала да се ускори "сравнително бързо" до 160 и да ги държи без проблем, за повече не събирам "смелост" въпреки че съм я пробвал до 190 - 200 за много кратък момент в едни по-ранни години. Незнам до колко е нормално но при ускорение до 160 - 170 едвам достига 4500-4700 оборота по оборотомер. Скоростите се превключват "твърдо" с характерно "трак-трак" , съединителя си отделя долу и все още не е започнал да ме боли крака от натискане и държане на съединител в задръстванията.

Допълнителни неща които бих искал да направя - по възможност.
7.Окачване - 10 години нищо не е пипано и не е създавало проблем. Но вече има отчетливи потропвания отзад при движение по паваж или неравности, а и предницата преминава през дупки или резки неравности "твърдо".

8.Някои работи по ламарините, които са в следствие на мои наивни грешки още при покупката, но те са за друг вид майстор.

Е.....излях си "душата". Много от вас сигурно ще ме помислят за луд, че съм тръгнал едва ли не да правя "реставрация/реновация" на тази кола. На такова прилича изложението по-горе. Но към момента не виждам с какво бих могъл да я заменя след като я продам и плюс сумата за която я купих, пари който нямам накуп. Да,евентуалните вложения вероятно биха достигнали цената на покупката от преди 10 години, но тя ще е доста по-малка от сумата която би трябвало да имам за да си купя автомобил от ново поколение, който бих искал и то в много добро състояние.

Благодаря предварително.
Avensis 2.0 D4D 2002 Пловдив

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1291
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 81
Местоположение: Пловдив

Препоръка за добър сервиз или специалист в Пловдив

Мнение от max-2 » 20 ное 2020 21:00

Колега, нещата, които си изброил са такива, че ако не можеш сам да ги прегледаш/направиш ще дадеш много пари и колата ще е малко по-добре, но не както ти се иска. Това е нормалното състояние на всички стари коли, които се ремонтират и поддържат по сервизи.
Работата на почти всички сервизи е да съживят колата когато спре. Изпипване и старание няма. Хубави части рядко. Вече на тези години колите имат само половината от качествата, които са имали като нови.
Дано да намериш човек, който да ти свърши работа.
Carina E 4AFE LB 1992,
Skoda Fabia 1.4 TDI DSG 2015
exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009, exMazda cx-5 2.2 d skyactive 2014

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост