Зарядна инфраструктура

Публикувай отговор
dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от dracunculus » 09 Авг 2022 11:41

А, колеги.....ако говорим чисто за финансовата страна на нещата в момента на мен лично, зареждайки ток по актуалните цени на бързите зарядни станции около работата ми...би ми излязло най-евтино колкото еквивалентните 7,65-8,00л бензин на 100км (според дневните вариации в цените на бензина). С моя актуален среден разход от 6,32 по Spritmonitor все още по-изгодно, въпреки цените на горивата. Отделно на това се задава зима с недостиг на ток и се спекулира, че токът за електричките ще поскъпне, поради това, още значително.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 18 Авг 2022 17:34

Monster написа: 02 Авг 2022 15:49 Има спешна нужда от едно приложение, което да се интегрира лесно с различните видове станции. Тепърва ще става много по-зле, ако не се намери скоро общо решение...
Може би нещо като това...
Hubject partners with Fines Charging to expand eRoaming options for electric car drivers in Bulgaria
https://www.hubject.com/
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 21 Авг 2022 17:47

Я, темата стана на 1 година. Честито!
Да видим каква е промяната във:
Filbor написа: 21 Авг 2021 10:29в Казанлък
И
Filbor написа: 22 Авг 2021 23:04 Развитието в Бургас
Прикачени файлове
Казанлък_2022-08.PNG
Казанлък_2022-08.PNG (362.21 KiB) Преглеждано 5193 пъти
Бургас_2022-08.PNG
Бургас_2022-08.PNG (195.44 KiB) Преглеждано 5193 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
Monster
Мнения: 331
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 80 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Monster » 24 Авг 2022 06:55

Filbor написа: 18 Авг 2022 17:34 Може би нещо като това...
Според мен решението трябва да дойде на глобално ниво като най-популярното приложение да се наложи като дефакто стандарт за плащанията и всяка нова зарядна мрежа да има мотивацията да се регистрира там, така че да може да се стартират и плащат нейните зарядни от това най-популярно приложение. Мотивацията в случая би била възможна ако потребителите просто спрат да ползват зарядни станции, които не могат да се плащат от това популярно приложение. За момента това не го виждам като възможно, тъй като станциите са твърде малко и хората щат-нещат си свалят всяко следващо приложение само и само да подкарат единствената станция, която им е наблизо. PlugShare като че ли в момента е най-популярното приложение, което всички ползват, но става само, за да видиш къде има зарядна станция и дотам - като стигнеш при нея почва едно губене на време тепърва да инсталираш нов app и да се мъчиш да го подкараш.

Тъй като тази седмица съм в Мюнхен, мога да споделя негативен опит с тукашната зарядна мрежа. За доста от станциите, които ползвам тук, се иска едно приложение ladenetz.de, което не успях да си го сваля по нормалния начин от Google Play магазина - пишеше, че не се поддържа за моята държава. Пробвах през VPN, пробвах и с WiFi на хотела с германско IP, но така и не стана. Може би гледат настройките на Goolge акаунта ми, че държавата е България, а тези настройки не искам да ги пипам, понеже Гугъл позволява да се сменят само веднъж в годината. Тук да изкажа специални благодарности на колегата dracunculus, който живее в района и успя да дръпне приложението на неговия немски телефон, та аз си го изкопирах като си направихме среща наживо.

Негативният ми опит с това приложение не свършва дотук - макар и да успях да го подкарам и да си зареждам колата на 3-4 различни станции (дотук), е недоимплементирано и не дава опция за елементарни неща от сорта да си направиш профил, който да ти помни статуса и метода за плащане. Така всеки път като зареждам отделям няколко минути да си въведа имената и банковата карта, което е меко казано досадно. Освен това спирането не става от приложението, ами ми пращат всеки път имейл с линк, който като го кликнеш спира зарядната сесия. Такива приложения ще умрат естествено, когато се наложи нещо глобално и добре написано, но за момента това е положението - ползваш каквото има, само и само да потече тока. :D
Filbor написа: 21 Авг 2022 17:47 Я, темата стана на 1 година. Честито!
Да видим каква е промяната
Относно зарядната мрежа в България - поздрав с песен за четящите темата :whistle: tongue.gif :

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 10 Сеп 2022 07:44

Онзиден отдох на Кауфланд малко преди 22:00 часа. Мислех, че ще ми спрат тока като им свърши края на работното време, но ме оставиха. Така останах до към 23:00 часа и заредих догоре безплатно smile.gif за последно, защото от 12.09.2022 става платено tooth.gif
Акценти:
  • Всички 13 зарядни станции отново ще работят с пълната си мощност (DC: 50 кВт, АС: 43 кВт);
  • Остава валидно правилото за максимален престой от един час на зарядната станция;
  • Един АС и един DC конектор могат да се ползват едновременно и да зареждат две коли, но двата DC конектора не могат да се използват по едно и също време;
  • Зарядните станции остават достъпни в рамките на работното време на всеки обект;
  • Цената за зареждане е 0.88лв/кВтч.
Източник:
https://ecars.bg/blogs/zarqdni-stancii/ ... vsichkotok
Прикачени файлове
kaufland_stiker.jpg
kaufland_stiker.jpg (206.55 KiB) Преглеждано 4612 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от mirott » 10 Сеп 2022 09:28

Лека полека електричките ще станат безмислени. По-преди казвах, каква е ценово разликата на км спрямо LPG, колеги ме контрираха било безплатно. Сиренцето в капана. Съвсем скоро...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от slowtraveler » 10 Сеп 2022 09:31

mirott написа: 10 Сеп 2022 09:28 Лека полека електричките ще станат безмислени
Има разлика между безсмислени и неизгодни... Като те принудят - ще станат дори много 'смислени', макар че пак ще си останат неизгодни tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от mirott » 10 Сеп 2022 10:22

Така де, разбра ме.

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 10 Сеп 2022 11:05

mirott написа: 10 Сеп 2022 09:28 Лека полека електричките ще станат безмислени.
Напълно вярно, когато се развие въздушната мобилност използвайки водородни горивни клетки:
https://www.hyundainews.com/en-us/releases/3608
Прикачени файлове
new_infrastructure_b_rev1.jpeg
new_infrastructure_b_rev1.jpeg (96.7 KiB) Преглеждано 4580 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от mirott » 10 Сеп 2022 22:30

Електрически автомобил от класа на зое и на такава цена с такъв очертаващ се разход на км няма какво да го оправдае освен чешане на крастата на собственика tooth.gif

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 11 Сеп 2022 10:49

Добре
Прикачени файлове
virtual-xl.jpg
virtual-xl.jpg (120.39 KiB) Преглеждано 4492 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от ufer » 11 Сеп 2022 12:46

Бъдещето идва със сериозни темпове... Нашите деца и внуци вече няма да са шофьори, а летци... За нас вече е малко късно. Изключвам Слоу и други летци във форума, както и извън него... :D

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от dracunculus » 11 Сеп 2022 14:25

Filbor- ако колажът е с цел идеализирането на екологията на ел. колите, ще споделя какво пресметнах наскоро за СО2- отпечатъкa на моя Лексус и еквивалентен по размер и клас ел. автомобил....ами електричката излиза на "екологичен плюс" след ок. 200 000км- включих усреднения пресметнат СО2-отпечатък за производството на двата автомобила + за батериите + за рециклирането им + изгореното гориво за 200 000км от моята кола + ток-микса за Германия за електричката (една като цяло сравнително еко държава, която очевидно се връща към въглищата в близко бъдеше, т е. сметката ще се влоши в огромна степен). Отделно на това се очертава живот на батериите при електричките далеч по-къс от този на хибридите- поне така чета, ще видим като някой със ЗОЕ натрупа едни 380 000км- ще ми е интересно да чуя какъв капацитет има батерията му. Ще видя и аз след 400 000км (които смятам да мина с колата)- но поне таксиджиите из Мюнхен и Берлин са си доволни от Приусите и след 500к. Но, нищо чудно да стане наистина "е*еш и фъргаш" 🤣....или сменяш батерията и отделяш още х-тона СО2. Не го приемай като заяждане, просто гледам да съм обективен. Да, ти не пушиш в града. Но за глобалния СО2......разлика няма
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от biro » 11 Сеп 2022 21:36

Има ли транспорт, глобалния CO2 никога няма да изчезне или намалее драстично. Обаче освен CO2 имаме и CO, NOx, ФПЧ и се стремим да не са ни под прозореца, нали?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от dracunculus » 12 Сеп 2022 08:21

Дали не са ни под прозореца при ел. колите? Ами зависи от местнито регулиране на енергодобива. Например...ТЕЦ София по-голяма част от вас може би знаят къде е, просто за пример. А дали в близко бъдеще ще минем на зелена енергия само- ами не- при средно 900ч. слънце и ок. 2000ч. вятър в годината в централна Европа усреднено, при 8760ч. за 1 година- сами си правете изводите (допълнително малко ВЕЦ-мощности основно около Алпите и големите реки само). Имам близък човек в семейството, занимаващ се с енергетика- притежава 46% от един от големите енергийни концерни в Германия, наблягащ в голяма степен на възобновяемите енергийни източници и работи в кооперация с много други големи концерни из маса европейски държави..Миналата седмица се виждахме и самият той каза две неща- да се готвим за жестока криза с тока в Европа зимата и да забравим за по-нататъшното "озеленяване" на енергетиката в рамките на следващите мин. 10 години. Каза, че в момента маса държави са на прага на енергийната безизходица и връщат с пълна сила ТЕЦовете на въглища до стабилизиране на положението, и някога си пак ще се мисли в посока по-екологичен ток. Някак си всичкото ми звучи повече от очевидно логично. И, да има какви ли не газове, не само СО2..Отделя ги и ДВГ и ТЕЦът, който явно ще продължи, за сега, да произвежда по-голяма част от тока за заветните електрички..Изключвам, може би, съвсем малко държави като Норвегия, които май с ВЕЦове наистина успяват да произведат почти целия си ток.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост