Колко Еко е електрическият автомобил

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от dracunculus » 23 Юли 2021 21:23

Цялото нещо се лобира от местните автопроизводители от чист интерес, разбира се. Помислете върху следното. От 2035 искат забрана за пускане в движение на каквато и да е друга кола в Европа освен електро.....по-натам- от 2050 искат спиране на абсолютно ВСИЧКИ коли с ДВГ от движение по обществената пътна мрежа на Европа. Т.е. декември 2034 си купувам аз теоретично някаква кола Х с ДВГ, която точно 15 години след това няма да има как да се движи въобще- няма втори собственик, няма аз да мога да я карам....точка. Колата заминава за скраб- искат да ни принудят да си сменим ЦЕЛИЯ автопарк в рамките на 15 години, кажи речи ...Т.е. ще погълнат колосални печалби, принуждавайки всичко живо да си смени колата в следващите точно 28,5 години от днешната дата. Първо- много екологично, няма що. Второ- без да коментирам въобще дали производството на ел. кола е по-мръсно от това на кола с ДВГ. Факт е, че по актуална информация за Германия, една що годе "зелено настроена" държава по актуалните сметки една електричка, като я сметна за 100км би хвърлила около 8,5-9,5кг СО2 на 100км по WLTP, моят Лексус около 11-12кг. Това е при актуалните нива на зелена електроенергия в мрежата на Германия. А какво би станало, ако ей така за 15 години минат ВСИЧКИ коли на ел. енергия? Всичко що актуално се движи на гориво мине на ток? Колко ще стигне тази зелена енергия? Да не излезе накрая, че мощностите не стигат и трябва да се "помага" пак с въглища повечко boo.gif .... Но, да няма да ти пуши от ауспуха......не, че моите коли изобщо пушат де...На ясно съм, че електромобилитетът е бъдещето, но преходът трябва да е много, много по-дълъг. Това е. Между другото силно се надявам да развият и водородната технология- поне за момента обещава бързо зареждане (към 5 минути) и 1 резервоар за към 500км в новия мирай. Лексус също подготвя подобно нещо. Това би било решение на моя проблем с електричките. Ще видим- малко би ме било шубе да карам водород на 800бара в багажника, ма... stretcher.gif
Последно промяна от dracunculus на 23 Юли 2021 21:38, променено общо 2 пъти.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от Hursa » 23 Юли 2021 21:36

fantom написа: 23 Юли 2021 20:45 ДВГ винаги е по-мръсно от батерия, и един много важен страничен показател (КПД) за мен говори достатъчно: 40% vs 90%
90% електродвигателя при номинална мощност, но при обикновена експлоатация и особено, ако се гони по голям пробег натоварването ще е доста под номиналното. А загубите при зареждане и отдаване на енергия от батерията може да достигнат до 30%. А загубите в инвертора, в зарядната станция, при преноса на ел енергията и при трансформирането и. А загубите при производство на ел енергия - вижте колко е кпд на фотоволтаика smile.gif
Последно промяна от Hursa на 23 Юли 2021 21:40, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

gena_bs
Мнения: 812
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от gena_bs » 23 Юли 2021 21:40

Всичко е цветя и рози с електромобилите според някои.
1.Батериите се произвеждат от суровини.
Те се добиват някъде, после се обработват на друго място, сглобяват се и през този цикъл има транспорт, който със сигурност не е електрически.
2.Батериите се складират и чак след това отново се транспортират до автомобилните заводи - отново замърсяване.
3.Рециклиране - виж т.1 и 2.
4.Ограничен пробег с едно пълно зареждане на енергоизточника. Масово се мами в официалните характеристики както при разхода на течни горива.
5.Силна зависимост на Li-Ion батериите от параметрите на околната среда. Не "обичат" жега, а още по-малко студ.
6.Цената на електромобилите е прекалено висока в сравнение със същия клас конвенционални автомобили.
7.Както колегата преди мен е отбелязал, скоро ще има "дефицит" на електроенергия. Разбирай - цената на тока ще скочи в пъти.
Защото атомната енегрия, която е най-евтина не е в тренда. Щом е еко, зелена и т.н. технологията задължително трябва да е в пъти по-скъпа за раята.
8.Защо, като правителствата по света станаха "eco, green" и т.н. всички, заявили публично за успешно създаден работещ прототип на двигател на вода мистериозно изчезват? https://eg-dobrich.com/bg/other/other9.html
Има клипове в тубата с изобретатели от САЩ, Япония и др. държави. Не помня вече канала, но бяха събрали всичките видеа по темата. Споменаха и електрическата кола на GM EV1 https://www.history.com/this-day-in-his ... ectric-car, която набързо иззеха и унищожиха
Даже японецът го даваха и по NHK и беше показал прототипа на автомобила си на някаква изложба. Говореше и за договор с голям японски автомобилен поизводител. И след това мистериозно изчезнал, американецът се самоубил и т.н.

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от boyanmt » 24 Юли 2021 04:48

България няма изградена инфра структура,която да поеме евентуален "наплив" на електромобили,нуждаещи се от зарядка. После,докато има Ганъовци,които паркират дърти дрънгели на места за електрозареждане, то ще има винаги страдащи и псуващи ползватели на електромобили. Бай мангал ще се осъваршенства,и ще намери начин или жица да крадне,или ток....или и двете tooth.gif .
Много ми се иска да си закупя електромобил,но на този етап мисля че не сме готови за такъв дързък скок в бъдещето. Ще продължавам да се надявам,че ще стигнем някога белите държави.

hideboom
Мнения: 6
Регистриран на: 29 Апр 2021 15:23
Местоположение: Plovdiv, Bulgaria
Обратна връзка:

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от hideboom » 25 Фев 2022 12:05

Ето толкова са еко хонда зарежда бмв :D :D Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от biro » 25 Фев 2022 12:25

От 100 зареждания едно такова аварийно не е драма. Като не са сложили контакти край пътя какво друго да направи човек.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от ufer » 25 Фев 2022 14:07

Няма страшно, когато станат у нас повечко тези генератори, ще измислят някоя солена глоба, за да пълнят хазната...

gena_bs
Мнения: 812
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от gena_bs » 04 Мар 2022 22:48



Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от Hursa » 05 Мар 2022 19:40

"Водородна енергия" smile.gif "Магнитен двигател" черпещ енергия от "магнитното поле" smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

fantom
Мнения: 5
Регистриран на: 29 Мар 2017 14:24
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от fantom » 06 Ное 2023 18:25

Hursa написа: 23 Юли 2021 21:36
fantom написа: 23 Юли 2021 20:45 ДВГ винаги е по-мръсно от батерия, и един много важен страничен показател (КПД) за мен говори достатъчно: 40% vs 90%
90% електродвигателя при номинална мощност, но при обикновена експлоатация и особено, ако се гони по голям пробег натоварването ще е доста под номиналното. А загубите при зареждане и отдаване на енергия от батерията може да достигнат до 30%. А загубите в инвертора, в зарядната станция, при преноса на ел енергията и при трансформирането и. А загубите при производство на ел енергия - вижте колко е кпд на фотоволтаика smile.gif
Извинявам се че малко късно виждам цитата, но все пак да се обЯсня..
В цитираното мнение, 40 vs 90 имам в пред вид цялостните процеси, а не някой отделен. т.е. включил съм и експлоатация, и загуби при туй и онуй.
Абсолютно съм сигурен че електро е по-еко от двг, и съм сигурен че нямате довод за обратното. tooth.gif

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от ufer » 06 Ное 2023 19:00

Ефективността и екологичността на практика вече не играят роля, "електроколелото" се завъртя най- малко поради една единствена причина - мегаполисите се задушават от смог и тава е най-бързият начин за преодоляване на проблема. А усъвършенстването на ЕЛ технологията ще се прави на ход... :thumbsup:

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от mapamop » 06 Ное 2023 19:22

ufer написа: 06 Ное 2023 19:00 усъвършенстването на ЕЛ технологията ще се прави на ход
Замисли се че и ДВГ технологията, ако не броим парата преди нея, е имала грубо 100 години на разположение да се развива "на колела". Плюса за ел-а е че някои от вече наличните неща ще ги ползва наготово и ще надгради над тях, а няма да се започва от нулата, както е било в зората на ДВГ.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от ufer » 06 Ное 2023 20:37

Замислям се и понеже имам една колица с V6 мотор си точа зъбите за водорода, ако се окаже икономически ефективен, разбира се, а екологичният отпечатък е ясен... засега... :D

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от mapamop » 06 Ное 2023 21:56

ufer написа: 06 Ное 2023 20:37водорода
Ако Тойота наистина реализират комерсиално кита за конверсията на ДВГ към водород ще е прекрасно. Но май за момента е само протип.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

r34c7
Мнения: 226
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Колко Еко е електрическият автомобил

Мнение от r34c7 » 06 Ное 2023 22:27

Чудил съм се какво се случва след края на жизнения цикъл на електромобила и за сега май не са много розови нещата. Преди месец се наложи да търсим място за рециклиране на 6 пакета Li-Ion батерии по ~80kWh. В Европа има 1-2 фирми предлагащи услугата, която в момента се свежда до извозването на батерията извън ЕС и (предполагаме wink.gif ) заравянето й в сметище.

Дано скоро се постигне пробив в натриево-йонните батерии.
Баба Яга - Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта