Страница 31 от 44

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 08 Авг 2022 15:57
от Hursa
Все забравям да нося пожарогасителя на проверка. Преди полицията проверяваше, но от години не са ме проверявали. Държах един в колата (е сега два в колите) и два три в къщи - последователно ги носех на проверка, цената на нов си е съвсем умерена. Вместо да вземам заместител вземах нов. Но миналата и по миналата година се сещах с месеци закъснение и тази година още не съм минавал проверка.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 07 Сеп 2022 17:48
от gimara
Офтопик
Tesla.jpg
Tesla.jpg (121.17 KiB) Преглеждано 5472 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 18 Окт 2022 08:31
от Filbor
Онзи ден пътувах София-Казанлък през подбалкана.
Имах 74% и си казах 200 км ще стигнат. Тръгнах рано сутринта и температурата беше 2-5 градуса, а парното на 18. И хоп изненада някъде към Златица - Пирдоп, километрите които мога да мина бяха само с няколко повече от оставащите. tooth.gif Ще кажа като хората със снегопочистващите машини "Зимата пак ме изненада" tooth.gif. Сега разбирам защо ги изненадва: Защото използват тайно електрички tooth.gif Бях сам в колата и реших да изключа парното, иначе щях да се отбия да заредя. Не ми стана студено, то и печеше после слънце. От Розино с 34% до Казанлък стигнах на 14% около 80 км, а външната температура беше около 10 градуса. Значи 20% за 80 км - същия разход като напролет, когато при около 20 градуса температура, отне 50% от капацитета за 200 км.
После следобяд същия ден с температура 19-15-13 градуса и включено парно на около 18 градуса тръгнах от Казанлък на 88% и пристигнах в София на 31%.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 18 Окт 2022 09:19
от slowtraveler
За всеки случай си вземи бензинова джобна 'печка' :) 12 часа си 'гори' , можеш да я сложиш под дрехите :) Е, не е на ток, но затова пък е дълговечна и винаги може да ти е под ръка tooth.gif
Ползвам такава (Zippo) за съвсем любителските планински зимни разходки - много удобно нещо ...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 18 Окт 2022 19:04
от WoLF
Рейндж екстендър като на баварците tooth.gif stupid.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 01 Ное 2022 11:31
от Filbor
В събота
Filbor написа: 18 Окт 2022 08:31 пътувах София-Казанлък през подбалкана.
Тръгнах този път със 72% и си казах няма да използвам парно през целия път да видя дали ще успея с 50% от батерията.
Пак беше рано и вече със зимни гуми, а температурата беше на моменти -2 градуса. Понеже започваше да се образува слана по прозорците и нищо не виждах (чистачките временно се оправяха с проблема, а и на страничните прозорци нямам чистачки tooth.gif ) в крайна сметка се налагаше да пускам парното временно на някоко пъти.
Накрая общо взето нищо не се спести и пристигнах на 13% tooth.gif с 59% от батерията, а миналия път беше с 60%. Дори миналия път минах през Северната скоростна тангента със 100км/ч при ограничение 120, а сега през центъра София.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 01 Ное 2022 14:06
от slowtraveler
Това ми заприлича на санкционни действия :) Да мръзнеш, не виждаш пътя, и накрая - пак прекаран :)
Приеми го като шега - оценявам много високо това, че споделяш личният си опит.
Уверен съм, че това е много полезна тема за всички нас, които все още не сме се престрашили да вземем такъв автомобил :)

П.С. предполагам в последствие ще слагат батериите под седалката, та да е 'електрическа седалка' и да топли поне на шофьора tooth.gif
П.П.С. предполагам идеалният вариант ще е горивна печка например на бензин - едва ли ще ти изгори повече от 2-3 литра на час, но пък вътре ще е баня...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 04 Ное 2022 19:50
от Мирослав Петков
Filbor написа: 08 Авг 2022 01:30
Мирослав Петков написа: 07 Авг 2022 21:13 Първоначално се насочих към чиста EV.
Не можах да намеря такъв,който да ми гарантира най нисък пробег зимата от 350км.
Мирослав Петков написа: 07 Авг 2022 21:46 Стигна ли 160 хил , ще взема пак от това ,което вече карам!
Значи, за да минава през зимата 350 км и да е до 160 000 лв:
То тогава колата е Мерцедес EQE:
https://www.mercedes-benz.bg/passengerc ... plore.html
Направих си една конфигурацийка набързо ,без да се разглезвам и цената литна на 196 000лв :D

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 04 Ное 2022 20:44
от Filbor
Хюндай Йоник 6 излиза 2023 и може да мине зимата не 350, а 345: ermm.gif компромис от 5 км
Оборудването би трябвало да е подобно като на Йоник 5:
https://hyundai.bg/uploads/files/927_Hy ... IV39AUu4r4
Ето оценен пробег на Hyundai IONIQ 6 Long Range 2WD:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 06 Ное 2022 07:42
от Monster
Мирослав Петков написа: 07 Авг 2022 21:13 Не можах да намеря такъв,който да ми гарантира най нисък пробег зимата от 350км.
Filbor написа: 04 Ное 2022 20:44 Хюндай Йоник 6 излиза 2023 и може да мине зимата не 350, а 345: ermm.gif компромис от 5 км
Важно е да се прочете и значението на звездичката отдолу, а именно "For 'Highway' figures a constant speed of 110 km/h is assumed". Ако става въпрос за извънградско, може би би влязло в критериите за пробег на Мирослав Петков, макар, че никой не би карал до нулата без да си остави резерв. Ако става въпрос за магистрала тези 110 km/h не мисля, че влизат в сметките му и 130-140 km/h би било минимума, за който трябва да се правят сметките. :)

P.S.: То и за "Mild weather" сметките са едни - "based on 23°C and no use of A/C". Аз без климатик не пътувам никога и така направена сметка за мен е подвеждаща. Макар, че на второ четене разбирам идеята - Mild weather е best case scenario, докато Cold weather е worst case при доста отрицателни температури. Хубаво щеше да е ако в табличката имаше и real case сценарио с Mild weather, но с включен климатик, макар че и там е субективно дали е настроен климатикът на някакви екстремни температури или по-скоро е на максимално близки до външната, но в диапазона 21-24, както аз например го слагам обикновено (21, когато температурата навън е под 20 градуса и 24, когато температурата навън е над 25).

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 06 Ное 2022 09:40
от ufer
Аз пък си заплюх една нова разработка - Hiperion!!! С водороден двигател... Най ми харесаха двата дифузора отпред за входящ въздух, а отзад - водна пара: направо Евро 17... :D Жалко, че дори и да спечеля "Остани беден", няма да мога да си го купя... tooth.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 06 Ное 2022 11:56
от Monster
ufer написа: 06 Ное 2022 09:40 Аз пък си заплюх една нова разработка - Hiperion
Много ниско това. Мисля, че с него ще успея да стигна точно 20 метра по-далече от гаража ми, където има детска градина и легнали полицаи във всяка от посоките на улицата... tongue.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 06 Ное 2022 12:44
от ufer
Аз вече 15 години тренирам на "ниско" и си избирам маршрута... :D По-голям проблем са ми дупките, които за съжаление ги има дори и на магистралите... ohmy.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 06 Ное 2022 20:34
от Filbor
Monster написа: 06 Ное 2022 07:42 макар, че никой не би карал до нулата без да си остави резерв
Така е. И заради това ако искате гледайте колко би минал с 80% от батерията. Но тогава излиза, че под 160 000 лв. няма автомобил, който зимата да мине 350 км по магистрала при -10 градуса със 110 км/ч. Може би само електрическата S класа на Мерцедес и Lucid Air го могат.
ufer написа: 06 Ное 2022 12:44 По-голям проблем са ми дупките
И заради тях са изобретили/изобретяват летящите коли tooth.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 06 Ное 2022 20:44
от ufer
Тогава България трябва да е първата държава, която да ги узакони, защото тук сме неизменни първенци при дупките... tooth.gif