Страница 11 от 44

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 19 Ное 2021 18:20
от wizarda
Filbor написа: 16 Ное 2021 18:00 ...
А то: използвани и платени 26.98 kWh (закръглят нагоре tooth.gif ), а заредени 29.12 kWh
Вероятно причината, е че при бързото зареждане
батерията се е загряла и покозва малко по-високо
напрежение. Когато се охлади би трябвало да показва
по-малък заряд. Ако имаш някакъв начин да видиш
температура на батерията в началото на зареждането
и в края ще е интересно.

На всички ли станции цената на квч е 0.7лв.? При
такава цена дори и със сравнително малък автомобил
и предполагам ниска средна скорост цената на 100км
е висока(13.4 квч за 100км * 0.7лв. = 9.38лв.).

Би било доста полезно ако продължиш да споделяш
разхода в различни режими(градско, извънградско и
магистрално).

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 20 Ное 2021 10:25
от Filbor
O-o-o-o, сега разбирам една "аномалия", но нямах достатъчно данни, за да я проуча.
Всъщност пристигнах в Лом по скоро с 50%-49% ниво на батерията. След над 1-2 часа: малко маневри назад-напред и видях, че е паднала на 47%. И в статистиките така го и броих.
Това го забелязах дори след първото шофиране, но не знам къде са я зареждали преди да взема колата.
След последното зареждане веднага шофирах и имах съмнения, че може би пак е имало нещо. Но забравих да го снимам, за да видя дали и колко ще е паднала батерията след време като се кача.
Иначе ако не съм я зареждал преди това и дългосрочно си стои, не съм я видял да пада.
____
0.7 лв. е най-лошия случай и зависи от доставчика на тази услуга. Доскоро беше 0.5 лв., но са вдигнали цената заради повишението на тока.
При другия доставчик е 1 стотинка по-евтино. Te май нямат такса започване на сесия. Също така вторите монтират и по-бързи зарядни с възможно зареждане над 50 kW. Обаче Renault Zoe над 50 kW не може да приеме така, че за мен все тая.
Като си на дълъг път може да нямаш избор. Има едно място на магистрала Тракия, където има дори безплатно зареждане с до 50 kW. Дали работи реално - скоро ще разбера :)
____
Но ако си в града (примерно София) и нямаш собствен гараж и няма откъде да си зареждаш през нощта, то има безплатни места.
Ето един пример:
Това ми беше въобще първото зареждане от паркинга на голям магазин и не съм го слагал в статистиката. Обикновено там са безплатните. То си е добра практика: докато пазаруваш и си зареждаш колата безплатно.
Получих 2 kWh. Ако харчи 16kWh/100 km това са: 12.5 km бонус :)

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Ное 2021 18:06
от memorex

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Ное 2021 22:17
от Hursa
► Виж съдържание

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Ное 2021 09:20
от ufer
Принципно това, което дава производителят, трябва да се спазва. При тези танкове вероятно е оправдано по-високото налягане, а и разпределението на товара предна - задна ос е определящо. Въпреки че всичко е изчислено, то е същевременно и усреднено. Затова най-добрият критерий е контролът на износването на гумите на конкретната кола с конкретния шофьор, пътници, товар и т.н. Този контрол е в голяма степен елементарен. Профилът на гумата трябва да се износва равномерно по цялата широчина. Ако се износва повече в средата, значи налягането е високо, ако е в двата края - гумата е мека и налягането ниско. Шофьорът трябва да е педантичен и по-често да оглежда гумите и да добавя или намалява с някоя и друга 10-та от бара (атм., паскала и т.н.). Просто и ясно за тези, които не ги мързи... :thumbsup:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Ное 2021 14:10
от Filbor
От днес Королата има вече нов собственик.
___
Офтопик
По спомен от упътването на Королата налягнето за гумите беше 2.2 или 2.3. Но ако се шофира с висока скорост или се товари тогава беше около 2.5. Аз с Королата имах много проблеми в миналото с гумите или по-точно с джантите. Примерно отида да ми ги сменят летни/зимни - зимни/летни и след примерно една седмица някоя буквално на 1.0 или на нищо. После помпам с компресора или на бензиностанцията и директно до гумаджията: "Е, пак ли?" ме пита. Да, за почистване на ръжда от джантата. И за да не ми спадат толкова бързо си ги помпах повече: 2.7, 2.8, та дори 2.9.
И през годините почти всяка седмица на бензиностанция си ги проверявам. Ако са стабилизирани и напомпани до 2.5 - чудесно. Но ако не са до 2.5 все някоя ще започне да спада съмнително бързо. И тогава следя с някоя какво става всяка божа седмица. Сигурно железните джанти са били вече за боклука. Кой знае от кога са били и през какво са минали. Кривяха се лесно. Може сега да кажете, че са се кривяли лесно, защото гумите са били напомпани повече. Е, добре, минало свършено.
___
Сега вече имам само електричка и започват други интересни времена tooth.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Ное 2021 14:52
от slowtraveler
ufer написа: 23 Ное 2021 09:20 При тези танкове вероятно е оправдано по-високото налягане
Високото налягане сваля съпротивлението... Така, че е нормално... Виж само на БМВ какви са гумите на електричката - 20" 'жанта, ама гумата широка като на колело :) И със съответното налягане де (на колелото често ги правя 3.5атм :) )..

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Ное 2021 17:57
от Hursa
► Виж съдържание

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Ное 2021 10:03
от Filbor
wizarda написа: 19 Ное 2021 18:20градско
Като се стои спрял на светофар:
  • Временен разход +1kW.
  • Ако се пусне подгряване на задно стъкло: ту е +1kW, ту е +2kW.
  • Ако се пусне климатик си стои на +2kW.
И от много висене на светофари средния разход се вдигна на 18 - 19 kWh на 100 km.
Зимни гуми.
Допълнителното тегло без да се брои шофьора може би максимум да е било 150 kg.
Време: Ситен дъжд с външна температура 5-7 градуса.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Ное 2021 11:40
от slowtraveler
Как е 'парното' на електричката? И имаш ли поддържане на температурата в купето като е включена в контакта?

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Ное 2021 13:55
от Filbor
Както е ноември и навън 3-10 градуса, в колата съм с пуловер. Настроената температура е около 19 градуса и духане на най-минималната скорост - и то така за мен е добре.
Затоплянето на купето може да се програмира предварително за ден и час от седмицата. Минимално време между две програми 2 часа.
Програмираното затопляне може да се активира ако:
  • тяговата батерия е над 40% и без да е включена в контакта.
  • тяговата батерия е над 20% и е включена в контакта, като започва 2 часа преди програмираното време.
Не съм го пробвал още.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Ное 2021 19:27
от BOz
Filbor написа: 24 Ное 2021 10:03 И от много висене на светофари средния разход се вдигна на 18 - 19 kWh на 100 km.
Ако може да споделиш, както говорихме, тези 18-19 кВтч-а, колко са в крайна сметка на електромера на шукото.
Демек зареждаш на 100%, минаваш да кажем 200 км, с по 18 кВтч изразходвана енергия, теоретично трябва да заредиш 36 кВтч от контакта, ама електромера в крайна сметка какво дума.

И какво сте захванали, че 2.6-2.7 бара било високо налягане. Имам за конкретен пример на немско комби, което от производителя при натоварване му дават предни на 2.9 а задни на 3.5 бара. tooth.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Ное 2021 19:44
от Mcl
Едно 10% повече на електромера гаранция. Дори си мисля за 15% ама да не бързам.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Ное 2021 00:36
от Filbor
BOz написа: 24 Ное 2021 19:27 Ако може да споделиш, както говорихме, тези 18-19 кВтч-а, колко са в крайна сметка на електромера на шукото.
Тези изчисления не са ли аналогични и защо не те удовлетворяват?
Filbor написа: 15 Ное 2021 00:43 Извод:
82%-47% = 35% заредено. 100% тягова батерия са 52kWh => 35% x 52%/100 = 18.2 kWh заредени, а изразходените са 21.1 kWh
18.2 kWh, а на електромера на шукото 21.1 kWh
____
Иначе за сега в София няма къде да зареждам от шуко. Като дадат от ЧЕЗ битов ток на една нова кооперация, в която е гаража, където паркирам тогава.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Ное 2021 12:49
от BOz
Filbor написа: 25 Ное 2021 00:36 18.2 kWh заредени, а изразходените са 21.1 kWh
Filbor написа: 25 Ное 2021 00:36 Като дадат от ЧЕЗ битов ток на една нова кооперация, в която е гаража, където паркирам тогава.
Въпросът ми е точно свързан с това. Да се каже, че изразходваното количество енергия, която колата декларира, да кажем трябва да се завиши със 16% на електромера.
И затова попитах за статистика не чрез хипотетично смятане на % заряд, обърнат в енергия, а направо - изминах ХХХ км, заредих УУУ енергия. Както го правиш на бензиностанцията с нормален автомобил.
Защото, спекулативно, ако зареждаш от 30% до 70%, КПД-то може да е по-различно от това да зареждаш от 50-100% всеки път.
И статистически във времето да се види и изчисли резултата. Защото, както и с ДВГ, ако зареждаш и отчиташ разход от лампа с 20 литра гориво, статистически зарежданията ще дават големи отклонения на достоверност, но във времето нещата ще се компенсират и заличат статистическата грешка на всяко отделно зареждане.