Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувай отговор
Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 17 Ное 2021 10:12

ufer написа: 16 Ное 2021 14:42 като видя Зойчето пред мен, трябва да стоя поне на 2 коли разстояние
- прав си smile.gif
От друг форум въпрос:
Ако се прави рекуперация и колата намаля скоротта си светят ли стоповете, когато не се натиска спирачката?
Може би да, или? Кога всъщност светят? Ако е нанадолнище и прави рекуперация, но леко се натиска педала на газта, за да се поддържа някаква скорост тогава би трябвало да не светят. Дали е така или?
Отговори:
Citroen C-Zero - не. Дори и при най-силната рекуперация. Може би трябва. Предполагам, че много често тези зад мен се чудят какво прави тоя и как по стръмно надолнище намалява скоростта без да светят спирачките. И естествено изводът е само един. И особено, когато съм на неутрална малко да си спестя заиграването на крака, и превключа на D или B. За щастие все още нямам инциденти. Чел съм, че Renault Kangoo ZE е имал доста инциденти заради силната си рекуперация.
Бързо търсене из нета показа, че повече производители започват да включват задните светлини: VW e-UP (само някои нива и то при определена скорост), Tesla Model 3, Kia e-Niro, Hyundai Kona, Nissan Leaf (e-pedal ON), VW Golf, BMW i3.
Все повече са започнали да отчитат силната рекуперация. Кой, кога и при какви условия ги активира официално не съм намерил информация.
Tesla Model S включва стоповете при силна рекуперация
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от BOz » 17 Ное 2021 11:37

Според мен най-оптималния вариант е да можеш в реално време да променяш силата на заряда с пера на волана, като при над определено ниво, ако става вече агресивно, логично е да светят и спирачките.
Но лично аз бих предпочел да имам възможност да влияя над рекуперацията, което ако би се предлагала като"екстра", бих я купил. Даже и на Приуса ми липсва такава автоматична екстра и само я глася постоянно с педала. Какво остава за електричарката...
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 17 Ное 2021 13:08

Renault Zoe няма такава екстра, но Hyundai Kona я има.
Първото ми зареждане с прав ток и последното от горните снимки е от тук:
https://www.google.bg/maps/place/Shell/ ... 23.2537666
Струва: 0.5 лв. да зaпочне сесия и после 0.7 лв. на kWh.
Пътуване Лом - София - Лом през Петрохан излезе 6 kWh на 100 km.
Като от любопитство зареждах на отиване и връщане и на Шела в Монтана, въпреки че можеше без да зареждам. Интересно е, че и двата пъти прекъсваше на 10-тата минута. Още се чудя защо, но по-натам ще видя. При зареждане с прав ток батерията получава повече kWh от изразходените от зареждачката и не са 1:1: Този факт още ми е странен дали не бъркам нещо и излиза по-евтино отколкото съм си мислел.
Прикачени файлове
Разписка.JPG
Разписка.JPG (36.21 KiB) Преглеждано 1082 пъти
Sofia - Lom - Sofia.JPG
Sofia - Lom - Sofia.JPG (61.68 KiB) Преглеждано 1082 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от BOz » 17 Ное 2021 14:18

Filbor написа: 17 Ное 2021 13:08 Пътуване Лом - София - Лом през Петрохан излезе 6 kWh на 100 km
Демек за около 250 км си изразходвал 15 кВтч?
Ако си зареждал на нощна тарифа в дома при 80% КПД, то би излязло общо около 2.80 лв. или по около 1.10 лв. на 100 км?
Нещо много ниско ми се вижда.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 17 Ное 2021 16:12

wacko.gif ох, този сайт е сбъркан.
Дори общо заредено не е 50.67:
Ами 11.56+4.56+21.1+3.24+26.97 = 67.43
=> 302 км тук са изминати може би с 67.43-26.97 = 40.46 kWh
Реалния разход е 40.46 / 3.02 = 13.4 kWh на 100 km
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 17 Ное 2021 17:11

По спомен при нормално шофиране разходът реалният разход бе над 20кВтч/100км...
Интересно какви бяха усещанията с Петрохан с електричката tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 17 Ное 2021 18:49

Над 20 би трябвало да е разхода по магистрала, но още не съм я пробвал там.
Има си ЕКО режим tooth.gif и го използвах постоянно. Активира се с бутон. На снимките по-горе в дясно пише в зелено "ECO". Над около 100 km/h не е активно.
Не я напъвах много, но има голям потенциал. Седалките са без добра странична опора, като при Королата. Не исках да стигам до състояние, в което с левия крак да натискам толкова силно лявата стъпенка, че да ме пристиска здраво за седалката, което ми се е случвало с Королата из Петрохан - доста е изморително.
08.2014-11.2021
Изображение

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от centil » 18 Ное 2021 08:16

slowtraveler написа: 17 Ное 2021 17:11 По спомен при нормално шофиране разходът реалният разход бе над 20кВтч/100км...
Доста по-нисък е - https://de.motor1.com/reviews/518938/ta ... -zoe-test/

Над 20кВтч/100км се изразходват с магистрално шофиране.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 18 Ное 2021 09:00

Като гледам статистиката 'максимални консуматори' - почти 40кВтч/100км - явно 20кВтч ще са някъде средните за масовия потребител...
Безпорно Filbor е внимателен водач и докарва много нисък разход - браво... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 18 Ное 2021 15:47

Измервания базирани на показанията на таблото:
____
София: тръгване с 81% * (52/100) = 42.12 kWh
Монтана тръгване: 66% * (52/100) = 34.32 kWh
Заредено в Монтана, но базирано на показанията на зареждачката, а не колко е получила реално колата: 4.558 kWh
=> Пристигам в Монтана с: 34.32 - 4.558 = 29.76 kWh
Разход София - Монтана (през Петрохан): 42.12 - 29.76 = 12.36 kWh за 100 km - Външна температура по пътя 9 до 3 градуса, настроена температура в купето 18-19 градуса.
Пристигам в Лом с 47%:
Разход Монтана - Лом: 66% - 47% = 19% * (52/100) = 9.88 kWh за 50 km - Външна температура по пътя около 3 градуса. Мъгла и не може да се шофира с 90 km/h. Настроена температура в купето 18-19 градуса.
____
Лом: тръгване с 82% * (52/100) = 42.64 kWh
Монтана тръгване: 71% * (52/100) = 36.92 kWh
Заредено в Монтана, но базирано на показанията на зареждачката, а не колко е получила реално колата: 3.243 kWh
=> Пристигам в Монтана с: 36.92 - 3.243 = 33.68 kWh
Разход Лом - Монтана: 42.64 - 33.68 = 8.96 kWh за 50 km. Външна температура по пътя 5-10 градуса. Настроена температура в купето 18-19 градуса.
Пристигам в София с: 34% * (52/100) = 17.68 kWh
Разход София - Монтана (през Петрохан): 36.92 - 17.68 = 19.24 kWh за 100 км. Външна температура по пътя 5-10 градуса. Настроена температура в купето 18-21 градуса.
____
Общ разход = 12.36 + 9.88 + 8.96 + 19.24 = 50.44 kWh за 300 km. Това число е по-близо до полученото за "Общо заредено" в изображението на сайта.
Разход на 100 км:
=> 50.44 / 3 = 16.81 kWh на 100 km
____
Надморска височина:
София: 595 m
Монтана: 147 m
Лом: 20 m
____
Още с летни гуми
____
Зареждане в Монтана на отиване:
Прикачени файлове
Зареждане в Монтана.jpg
Зареждане в Монтана.jpg (206.94 KiB) Преглеждано 918 пъти
Последно промяна от Filbor на 18 Ное 2021 16:28, променено общо 1 път.
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от ufer » 18 Ное 2021 16:21

Ето заради кого ще ни увеличат цената на тока! tooth.gif Това е шега, разбира се! Браво и все така... :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 18 Ное 2021 16:51

Filbor, не го приемай като недоверие към твоите показания - напротив - не смятам, че не са реални или верни... Нов автомобил, който явно шофираш внимателно - докарал ти е изключително нисък разход...
В интерес на истината последният път през Петрохан (навярно 20-30-то преминаване през тази година) Кашкая ми даде разход, който не съм постигал по равно - под 7/100км :)
Явно чистият планински въздух просветлява главата и докарва нисък разход tooth.gif
Просто като се посвикне, и се включи и 'бързане' или 'комфорт' - нещата се променят... :thumbsup:
ufer написа: 18 Ное 2021 16:21 Ето заради кого ще ни увеличат цената на тока!
Смееш се, но се говори за акциз върху тока... И тогава ще настане един плач tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от ufer » 18 Ное 2021 17:14

Въобще не се смея, чрез иконката по-скоро вложих сарказъм, но не към колегата, а към твоята целомъдрена мисъл за акциза, която предугадих... :D


Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от ufer » 18 Ное 2021 19:15

Ами да, автомобилите са златната кокошка за всички правителства и държави по света... worthy.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта