Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
-
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Това последното е привода (задействащ накладките) на "ръчната" (макар, че ръчните спирачки остават все по-малко).
(Любопитно, защо са я нарекли "electronic parking brаkе" ) При королата почти не се чува.
Но за разтърсването - не би трябвало да е ("направено") така (поне според мен). С какъв тип електродвигател е?
(Любопитно, защо са я нарекли "electronic parking brаkе" ) При королата почти не се чува.
Но за разтърсването - не би трябвало да е ("направено") така (поне според мен). С какъв тип електродвигател е?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1052
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 23 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Externally Excited Synchronous Motor (EESM)
(Възбуден Синхронен Двигател)
Specifications of the Renault ZOE motor
(Възбуден Синхронен Двигател)
Specifications of the Renault ZOE motor
-
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
► Виж съдържание
Все пак изключването на електромотора е съвсем различно от изключването на двг. Когато автомобила е на място – ел мотора може да е „изключен”, това е едно от предимствата му – няма „празни обороти”, няма стартиране. За да се получава подобно разтърсване – може би докато е на място автомобила се създава значителен въртящ момент от ел мотора, който от своя страна се „гаси”(„неутрализира”) от спирачките. Но ако е така – защо. Това е свързано с енергиен разход. Дори спирачните апарати евентуално се „износват” при самото спиране и потегляне. Ако все пак трябва да се създава такъв момент, за комфорт на потеглянето например – защо трябва да е тъй голям, че да се получава „разтърсване”. А може би причината е друга.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1052
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 23 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Всъщност разтръсването става ако много бързам да изключа системата, а устройствата може още да не са отчели, че колата е спряла напълно:
Иначе ако съм на B/D/R и спра, и после си включа "ръчна", то тогава като изключа системата няма разтръсване.
-
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Т. е. как - преди да сте спрели изключвате? Иначе - кои устройства да не са отчели.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1052
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 23 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Като с цялото си съзнание усещам, че съм спрял, тогава натискам буртона за изключване.
...Но скоростомерът все още показва 5-3- и чак после 0.
...Но скоростомерът все още показва 5-3- и чак после 0.
Скоростомерът е част от устройството наречено "автомобилен инструментален клъстер". Но то тук не е стрелка, ами някаква графика на дисплея. Може тази графика да си забавя показанието и информацията към шофьора, а не устройствата по веригата: Устройството инструментален клъстер може да получава данни за скоростта от бордовия контролер на колата (друго устройство), който получава данни от различни датчици и си комуникира с други устройства. Това, което написах дали е точно така не знам, а е само хипотеза.
-
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Добре, но имате забавяне. Мотора работи в генераторен режим. При много малка скорост - практически той е изключил и окончателното спиране е със спирачките. Не виждам кое може да разтресе автомобила. Освен - ако действително автомобила не се движи и при изключването се задейства ръчната, а тя практически блокира колелата (или ако все пак има блокаж на трансмисията).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1052
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 23 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
А ето кола и за теб ... и за другите:slowtraveler написа: ↑25 Авг 2021 09:37 Продължавам да си мисля колко би ме затруднило (чисто организационно) ползването на електрически автомобил заради бавното зареждане и малкият пробег...
Преди два дни ми се обаждат по обяд, че спешно трябва да тръгна на 160км... Ами ОК - толкова спешно, че нямах време да заредя...
Революцията на Renault
- 217 коня и електромотор от ново поколение
- Изненадващо малка и лека батерия
- Водороден хибрид
- По-безопасна водородна система
- Зареждане за 5 минути
- Нищожни загуби на водород
- 75% по-малко емисии от чист електромобил
- Чист никел и литий
- Подът е от бутилки мляко
- С 24% по-добра видимост
- Пашкул вместо въздушна възглавница
- Филтър за въздуха като в самолет
- По-просторен от Passat
- Активни джанти
- Индивидуален звук за всеки пътник
- Боя от сажди
Дължина: 4,490 мм
Ширина: 1,900 мм
Височина: 1,590 мм
Междуосие: 2,835 мм
Тегло: 1,700 кг
Двигател: електрически, 160 кВт
Горивна клетка: 15 кВт
Батерия: 40 кВтч
- slowtraveler
- Мнения: 4900
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1052
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 23 пъти
-
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Вместо да правят концепт на водород - да бяха сложили подобно дизелгенераторче с мощност 15тина киловата - можеха да го пуснат в производство от тази година. Дизелозарядната структура си я има.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1052
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 23 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Точно това са направили "братът" на Рено от Нисан, но не с дизел:
Nissan Qashqai във версията е-Power ДВГ работи като генератор на електричество:
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... en-qashqaiНовият Qashqai E-Power, който ще бъде по автомобилните дилърства през лятото, е първият модел на марката в Европа, който получава иновативната хибридна система, в която бензиновият двигател не задвижва колелата, а служи единствено като агрегат, произвеждащ електричество.
- slowtraveler
- Мнения: 4900
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
След още няколко десетилетия ще достигнат Шевролет
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Monster
- Мнения: 336
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 84 пъти
- Получена благодарност: 81 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Неутралната позиция не се ли ползва само ако е аварирал автомобила и трябва да се тегли с ограничена ниска скорост?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта