Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувай отговор
Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 21 Май 2022 23:53

Hursa написа: 19 Май 2022 18:19 Как се държи зое-то - ако го пуснете на неутрал по време на спуск – има ли някакви ограничения за ползването на такъв режим?
Това не е възможно.
08.2014-11.2021
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 22 Май 2022 18:26

Т. е. в движение режимът N не е достъпен? Странно какъв е проблема, особено след като мотора е с възбуждане на ротора, което може да се изключи и да няма повишен задържащ момент (това си му е голямо предимство, според мен) подобно на синхронните двигатели с „постоянни” магнити. Липсва (почти) напрежение при свободното му въртене, липсват „паразитни” токове в статора.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 22 Май 2022 19:32

Лоста си стои винаги в средно положение. След като е местен напред или назад той пак се връща в средно положение. Ако се движиш на "B" или "D" и го бутнеш веднъж напред все едно да стане "N", то нищо не става. Ако го бутнеш двойно напред все едно да включиш за задна пак нищо не става, но на таблото "R" премигва веднъж.
08.2014-11.2021
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 22 Май 2022 20:07

А когато сте спрели? Може ли да се включи на "N"? След като е в средно положение - при бутането на пред - не е ли все едно да се включи на "R"?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 22 Май 2022 20:41

Hursa написа: 22 Май 2022 18:26 Странно какъв е проблема
Safety first - при движение да не можеш да изключиш... При автоматиците просто не можеш да включиш на задна, но можеш да изключиш от предавка ако например ДВГ се повреди и т.н.....
Тук - технически няма никакъв проблем, но навярно от гледна точка на безопасност този режим е забранен..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 22 Май 2022 21:05

Но защо тогава на хибрида може (при това с електромотор, при който изключването е по-нежелано)? А и обезопасяването могат да го направят, например с натискане на педала да мине на "D". Все пак тези режими в случая са "софтуерни" - управленски, дали да е захранен или натоварен, като генератор. Или да е освободен и да се върти, като маховик.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 22 Май 2022 21:29

Щото хибрида има ДВГ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 22 Май 2022 21:39

И какво. По отношение на МГ2 пак си е като при ел автомобила. Както на ел автомобила може да му се наложи да ускори, когато е на неутрал, така и на хибрида. Просто при включване на неутрал се избягва нежелано задържане - като режима всеки момент може да се "изключи". Например, много автоматици, дори в ръчен режим превключват на по-висока предавка, ако се вдигнат прекалено оборотите. При много автомобили - дори формално изключено ЕСП - се намесва при определени ситуации.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 22 Май 2022 21:57

Hursa написа: 22 Май 2022 20:07 А когато сте спрели? Може ли да се включи на "N"? След като е в средно положение - при бутането на пред - не е ли все едно да се включи на "R"?
Човек се ориентира на каква предавка е в момента по това коя буква свети "по-силно" (за Зое е в бяло, а неактивните са в сиво) на таблото.
Другото място е до скоростния лост коя буква свети по-силно. Но да се гледа там по време на движение е опасно.
Ако си спрял и си на B/D, то веднъж напред става N.
Ако си спрял, но преди това си се движил назад и си на R, то веднъж назад става пак N.
Правя го интуитивно без да мисля и теоретизирам как го правя, а само гледам на таблото дали съм уцелил това, което ми трябва, като на лост за компютърна игра tooth.gif
Прикачени файлове
Gear Control 01.PNG
Gear Control 01.PNG (236.74 KiB) Преглеждано 2670 пъти
Gear Control 02.PNG
Gear Control 02.PNG (306.53 KiB) Преглеждано 2670 пъти
Gear Control 03.PNG
Gear Control 03.PNG (119.38 KiB) Преглеждано 2670 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 22 Май 2022 23:45

Hursa написа: 22 Май 2022 21:39 Просто при включване на неутрал се избягва нежелано задържане - като режима всеки момент може да се "изключи".
Знаеш, че при електричките това е симулирано софтуерно... Реално чисто програмно няма никакъв проблем да няма 'нежелано задържане'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 23 Май 2022 12:14

Именно - не виждам, какъв е проблема да не е допустим в движение при ел автомобил.
При хибрида на тойота - въпреки, че в много случай е нежелателен, както заради ДВГ (при стартиране, а и така или иначе той е постоянно присъединен, поне да зарежда или да задвижва, поне в малка степен, когато работи), така и поради спецификата на хибридната система (твърде високите обороти на МГ1 при висока скорост и неподвижен ДВГ - заради което се налага евентуално да се симулира "неутрал") - пак може да се включи такъв режим.
В много случай липсата на задържане - "свободно" движение по инерция е за предпочитане (при трабант и варбург бе реализирано, при това без превключване smile.gif ). Също понякога и липсата на задвижване - като се пусне спирачката. При електрокарите са реализирани и двата случая - пускаш педала, движи се по инерция или стои спрял, натискаш педала, тръгва. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 24 Май 2022 08:47

Споко - сигурно скоро ще почнат да се пускат опън-сорс код за контролерите и ще можеш да си го 'флашваш'... А на ГТП специално ще проверяват вместо газове, дали софтуерът ти е оригинален tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 24 Май 2022 09:32

:) Ето Open Source кола:
https://www.openmotors.co/product/tabbyevo/
TABBY EVO
€13.880,00 – €24.961,00

The ready to use platform for your EV project, completely modular, open-source, available to everyone.

TABBY EVO is an open-source hardware platform for electric vehicle prototypes / pre-series / manufacturing.
Прикачени файлове
OSVehicle_TABBY_EVO_3-4.jpg
OSVehicle_TABBY_EVO_3-4.jpg (433.15 KiB) Преглеждано 2529 пъти
Tabby.PNG
Tabby.PNG (340.99 KiB) Преглеждано 2525 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 24 Май 2022 12:53

Как е реално изчислен пробега по WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure):
https://www.electrive.com/2022/05/23/ho ... alculated/
Евродиректива:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 01&from=EN
Прикачени файлове
WLTP.png
WLTP.png (294.94 KiB) Преглеждано 2512 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от centil » 27 Май 2022 18:48


Ел. автобус в Париж.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост