Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 05 Май 2022 22:50

Това последното е привода (задействащ накладките) на "ръчната" (макар, че ръчните спирачки остават все по-малко).
(Любопитно, защо са я нарекли "electronic parking brаkе" smile.gif) При королата почти не се чува.
Но за разтърсването - не би трябвало да е ("направено") така (поне според мен). С какъв тип електродвигател е?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 06 Май 2022 02:53

Externally Excited Synchronous Motor (EESM)
(Възбуден Синхронен Двигател)
Specifications of the Renault ZOE motor
08.2014-11.2021
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 12 Май 2022 19:18

► Виж съдържание
Не разбирам защо
Filbor написа: 05 Май 2022 00:30 При "B/D/R" ако автомобилът е стационарен и изключиш директно двигателя се получава разтръсване на купето
Все пак изключването на електромотора е съвсем различно от изключването на двг. Когато автомобила е на място – ел мотора може да е „изключен”, това е едно от предимствата му – няма „празни обороти”, няма стартиране. За да се получава подобно разтърсване – може би докато е на място автомобила се създава значителен въртящ момент от ел мотора, който от своя страна се „гаси”(„неутрализира”) от спирачките. Но ако е така – защо. Това е свързано с енергиен разход. Дори спирачните апарати евентуално се „износват” при самото спиране и потегляне. Ако все пак трябва да се създава такъв момент, за комфорт на потеглянето например – защо трябва да е тъй голям, че да се получава „разтърсване”. А може би причината е друга.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 12 Май 2022 22:04

Всъщност разтръсването става ако много бързам да изключа системата, а устройствата може още да не са отчели, че колата е спряла напълно:
Filbor написа: 16 Ное 2021 13:41 ... спра, като с цялото си съзнание усещам, че съм спрял, то скоростомера все още показва 5-3- и чак после 0.
Иначе ако съм на B/D/R и спра, и после си включа "ръчна", то тогава като изключа системата няма разтръсване.
08.2014-11.2021
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 12 Май 2022 22:07

Т. е. как - преди да сте спрели изключвате? Иначе - кои устройства да не са отчели.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 12 Май 2022 22:29

Като с цялото си съзнание усещам, че съм спрял, тогава натискам буртона за изключване.
...Но скоростомерът все още показва 5-3- и чак после 0.
Hursa написа: 12 Май 2022 22:07 кои устройства да не са отчели
Скоростомерът е част от устройството наречено "автомобилен инструментален клъстер". Но то тук не е стрелка, ами някаква графика на дисплея. Може тази графика да си забавя показанието и информацията към шофьора, а не устройствата по веригата: Устройството инструментален клъстер може да получава данни за скоростта от бордовия контролер на колата (друго устройство), който получава данни от различни датчици и си комуникира с други устройства. Това, което написах дали е точно така не знам, а е само хипотеза.
08.2014-11.2021
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 12 Май 2022 23:43

Добре, но имате забавяне. Мотора работи в генераторен режим. При много малка скорост - практически той е изключил и окончателното спиране е със спирачките. Не виждам кое може да разтресе автомобила. Освен - ако действително автомобила не се движи и при изключването се задейства ръчната, а тя практически блокира колелата (или ако все пак има блокаж на трансмисията).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 19 Май 2022 12:13

slowtraveler написа: 25 Авг 2021 09:37 Продължавам да си мисля колко би ме затруднило (чисто организационно) ползването на електрически автомобил заради бавното зареждане и малкият пробег...
Преди два дни ми се обаждат по обяд, че спешно трябва да тръгна на 160км... Ами ОК - толкова спешно, че нямах време да заредя...
А ето кола и за теб :) ... и за другите:
Революцията на Renault
  • 217 коня и електромотор от ново поколение
  • Изненадващо малка и лека батерия
  • Водороден хибрид
  • По-безопасна водородна система
  • Зареждане за 5 минути
  • Нищожни загуби на водород
  • 75% по-малко емисии от чист електромобил
  • Чист никел и литий
  • Подът е от бутилки мляко
  • С 24% по-добра видимост
  • Пашкул вместо въздушна възглавница
  • Филтър за въздуха като в самолет
  • По-просторен от Passat
  • Активни джанти
  • Индивидуален звук за всеки пътник
  • Боя от сажди
Технически данни
Дължина: 4,490 мм
Ширина: 1,900 мм
Височина: 1,590 мм
Междуосие: 2,835 мм
Тегло: 1,700 кг
Двигател: електрически, 160 кВт
Горивна клетка: 15 кВт
Батерия: 40 кВтч
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 19 Май 2022 12:52

Filbor написа: 19 Май 2022 12:13 А ето кола и за теб
А водорода откъде? :whistle: tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 19 Май 2022 13:36

Водорода ще го следим и вземем от темата Зарядна инфраструктура tooth.gif
08.2014-11.2021
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 19 Май 2022 15:47

Вместо да правят концепт на водород - да бяха сложили подобно дизелгенераторче с мощност 15тина киловата - можеха да го пуснат в производство от тази година. smile.gif Дизелозарядната структура си я има.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 19 Май 2022 16:25

Hursa написа: 19 Май 2022 15:47 да бяха сложили...
можеха да го пуснат в производство от тази година.
Точно това са направили "братът" на Рено от Нисан, но не с дизел:
Nissan Qashqai във версията е-Power ДВГ работи като генератор на електричество:
Новият Qashqai E-Power, който ще бъде по автомобилните дилърства през лятото, е първият модел на марката в Европа, който получава иновативната хибридна система, в която бензиновият двигател не задвижва колелата, а служи единствено като агрегат, произвеждащ електричество.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... en-qashqai
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 19 Май 2022 17:45

След още няколко десетилетия ще достигнат Шевролет :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 19 Май 2022 18:19

► Виж съдържание
Как се държи зое-то - ако го пуснете на неутрал по време на спуск – има ли някакви ограничения за ползването на такъв режим?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Monster
Мнения: 331
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 80 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Monster » 20 Май 2022 10:35

Неутралната позиция не се ли ползва само ако е аварирал автомобила и трябва да се тегли с ограничена ниска скорост?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост