Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувай отговор
Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 20 Авг 2021 12:11

:thumbsup:
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 22 Авг 2021 22:40

Настоящите електрички сравнени по тегло:
Прикачени файлове
bjorn-nyland-weight-20210820.png
bjorn-nyland-weight-20210820.png (277.52 KiB) Преглеждано 1887 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 23 Авг 2021 07:34

Сериозна работа... 'Лек' автомобил вече тежи колкото тежък голям СУВ... ohmy.gif
Явно е по-Икологично да произведеш още един тон желязо(метал) отгоре... С надеждата да можеш да го рециклираш, ако междувременно не е изгнил или станал негоден за рециклиране..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от ufer » 23 Авг 2021 09:08

Тепърва ще става по-интересно, особено като се отчете голямото тегло и бъдещите цени на тока... Може да се окаже, че на бензин ще е по-евтино...

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от dracunculus » 23 Авг 2021 10:19

Напълно съгласен съм с ufer! Според мен скокът в разпространението на ел. коли ще изпревари многократно възможността на ел. мрежа да обезпечи с ток, още по-малко пък е екологично произведен ток. Много ми е интересно какво ще стане, но мисля, че мога да предположа, за голямо съжаление ....Напълно вероятно да се окаже, че в близкото бъдеще ел. коли нито ще се карат по-евтино, нито по-екологично от един модерен ДВГ или пък хибрид..
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от biro » 23 Авг 2021 10:29

В близко бъдеще не се знае каква ще е цената на бензина. Ами ако е 20лв за литър? Хипотетично на каква цена за литър би се продавал литър бензин от последните 10 тона останали на планетата?
Същите разговори са се водели преди 150 години в зората на автомобилите с ДВГ. Не бъдете от страната на привържениците на конния транспорт.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от dracunculus » 23 Авг 2021 13:25

Biro, разбира се (въпреки, че има залежи за още много х 10 тона бензин на планетата). Но какво става, ако от утре или други ден (образно казано!) всичко мине на ток? Плащам в момента над 36 цента за Квч ток. Ами, ако станат 30Евро? Реално нещата са шитня във всяка една посока. Просто планетата се пренасели отдавна и от това произтича и острият недостиг на енергия във всичките ѝ форми.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от BOz » 23 Авг 2021 16:37

Това съм си го мислил за цената на тока в гаража, дори в България. Може веднага да измислят ток, който се ползва от гаражи да стане "индустриален", като му наложат веднага всякакви надценки, акцизи, допълнителни данъци и т.н. И по този начин съвсем лесно да разделят тока за зареждането на колата от този вкъщи за боба. И тогава да карам електричарка да ми излиза по-скъпо от сегашния Приус на бензин. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 23 Авг 2021 20:25

Да сме живи и здрави, пък ще видим какво ще се случи...
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от ufer » 23 Авг 2021 22:25

Атом от всички страни - залягайте и се спасявайте, кой както може...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 24 Авг 2021 10:30

dracunculus написа: 23 Авг 2021 10:19 Напълно вероятно да се окаже, че в близкото бъдеще ел. коли нито ще се карат по-евтино, нито по-екологично от един модерен ДВГ или пък хибрид
Ами то имаше сериозни анализи преди време - чакали нефта да се закрепи над около 120-150$ и тогава електричките щели да дойдат на мода... Т.е. когато бензина се позакрепи на 3-4 лв - ще се повиши интереса :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 24 Авг 2021 10:42

Видяхме теглото. Сега да видим колко пречи на ускорението tooth.gif
Прикачени файлове
* Някои модели са представени повече от един път, защото са тествани с различни колела
* Някои модели са представени повече от един път, защото са тествани с различни колела
bjorn-nyland-acceleration-20210820.png (158.38 KiB) Преглеждано 1753 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 24 Авг 2021 20:44

Интересува ме защо е така силно ограничена мощността при регенерация - да сте срещали нещо по този въпрос.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 25 Авг 2021 16:56

Не знам какво имаш предвид, но целта все пак е, като си махнеш крака от педала на газта, то да спира плавно, а не да те заковава, като в екстремна ситуация.
https://bg.ert.wiki/wiki/Regenerative_brake
Например в Хюндай Кона може да се настройва нивото на рекуперация в зависимост от стила на шофиране и ситуациите на пътя:
08.2014-11.2021
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 25 Авг 2021 19:56

Целта е, поне би трябвало да бъде (според мен) да се усвои максимално количество от енергията при спиране. А дори при внимателно и умерено шофиране - повечето от спиранията са с относително интензивни ускорения. Това (отрицателно) ускорение се управлява с педала (на спирачката) - с нея би трябвало да се управлява и регенерацията, по възможност в много широк диапазон, може би до пълната мощност на ел двигателя, същия и генератор (поне при не много мощните ел автомобилите с "големи" батерии, макар че "пълна мощност" е доста условно понятие приложено към ел машините). Но за съжаление е значително по-ограничена тази мощност (в "много" пъти, до колкото знам).
Степента на забавяне, когато се пусне педала (на акселератора) може да се управлява при много модели, но си е в относително не широк диапазон (както предполагам и трябва да бъде). За по интензивните спирания, вече "дозираме" (управляваме) забавянето с педала на спирачката.
Намирали ли сте, как протича зареждането (може би графики) при т. н. "бързи зарядни станции", при зареждане с големи мощности - в първите секунди след включване на заряд?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост