3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от nov » 16 Ное 2022 13:10

Да, ясно дилема нямам вече - самия майстор, който до момента ми е монтирал на почти всички лични автомобили газ ме отказа от това изобретение с предтекста, че се правят и финни настройки, освен това се впръсква и бензин (ако има отношение към вкопаването на клапаните - но май сместа е основната причина за това).Бих казал, че му имам доверие, тъй, като и доста Лексуси са му минали през ръцете , а и капризни ВАГ.Пък дано изкара 150-200к (при правилните и коректни настройки), освен това самата смес веднъж зададена не се ли коригира по OBD (като взема предвид "базисната линия зададена от ЕКУ-то на бензиновия комп)? Може и да бъркам разбира се.Така или иначе няма да ползвам въпросното омасляване, само ми е интересен принципа кога и как впръсква бензин - веднъж минала на газ, ясно е, че ще пали винаги на бензин, но после...............
P.S. Може ли модератор да оправи заглавието на темата с кода на двигателя, който е 3ZR-FAE, за да не подведа някой , който би се интересувал от същите въпроси и да намери темата в търсачката евентуално.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от Bass_Man » 16 Ное 2022 13:40

Пръскането на бензин има отношение към трудните режими - празен ход и WOT ( газ до ламарината ).
Може също така да помогне да не се запушват много лесно бензиновите инжектори и като цяло цялата бензинова система.

Обикновено имаш няколко режима в компютъра:
- пръскане под/над определни обороти, като някои системи го разширяват с натоварване ( да кажем над 12мс и над 4000 оборота ), по-подробна карта и тн.
- преминаване на бензин под/над определни обороти, пак може да има опция за натоварване и карта.
- пръскане процентно през цялото време, като също може да бъде разширенио с карта, коефициенти и тн.
- пръскане на някакъв брой цикли/тактове примерно на 1000 пръскания един път бензин - основно за поддръжка на бензиновата система.

По някога пръсането на бензин през цялото време подобрява много работата на двигателя. В някои случай без него е невъзможно.

Рецесията ( потъването ) на клапаните нищо не може да я спре. За това си има реглаж на клапани и ремонти. Това няма нищо общо с газта като цяло. Сега ако калапните прегряват от кофти смеси/горене сигурно процеса може да се ускори.
Прегарянето на стеблата или самите клапани е проблем който е свързан със смесите и горенето и никакви добавки не могат да помогнат. Единствено ако някой вземе та си сложи EGT сензори на всеки изход от главата може да си гарантира че наистина може да реагира преди да е станало късно. Но нашите мили производители може да ни слагат еко системи за 10 000 евро, но EGT сензори за по 10лв та сигурно и по-евтини в промишлени количества няма да ни сложат.
При самолети, генератори и други индустриални двигатели винаги се мери температурата на всички точки. И веднага виждаш ако нещо не е в ред. Ама те вече дори датчик за температурата на охладителяната течност не слагат ....... да не говорим за налягане на маслото ......

В допълнение Тойотите ползват газоразпределението ( корекция на валовете) за да игаре като EGR, и там има интересни моменти, които не работят много добре с газта и пръскането на бензин помага.

Пръскането на бензин помага и със запалването на сместта. Най-вероятно пропускам още някакви неща.

Относно корекцията по OBD, има я и може да свърши някаква работа но според мен повече пречи. Аз лично я ползвам само за настройка.
Защо си мисля така? Ами текущите бензинови ЕКУ-та са много по-сложни и много повече карти от просто една таблица с обороти и натоварване. Реално едно бензиново ЕКУ може да има десетки та дори и стотици карти ...... които са обвързани с много повече параметри. И това кеото се случва е че OBD корекцията през цялото време се опитва да се нагди по различна карта ........
За мен по-добрия вариант е ръчна настройка която е достатъчно добра че да не пречи на бензиновото ЕКУ да се адаптира. От там натаък то си оправя нещата, и ако излезе от тези граници ще светне чека и ще трябва да се види защо е излязло.
Разбира се има по-специални случай.

Относно пръскане на 1000 такта и тн, според мен може да пмага само на бензиновата система но няма отношение към горене/износване в главата.
Последно промяна от Bass_Man на 16 Ное 2022 14:04, променено общо 4 пъти.

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от ufer » 16 Ное 2022 13:47

Едно време старите карбураторни Мерцедеси от 60-те, 70-те години имаха една "пристройка" към карбураторите, в които се наливаше моторно масло (същото на двигателя) и карбът си засмукваше определеното количество. Старите Фордове пък имаха връзка между картера и възд. филтър, като карбът пак си засмукваше някоя и друга капчица масло или маслени пари. При масата от нашите употребявани коли с над 200-300 хиляди километра дори няма нужда от такава джаджа, защото от износените сегменти и цилиндри постъпва задоволително масълце и то смазва... донякъде... tooth.gif Тук екологията няма да я намесваме, тя е друга бира... :cheers:

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от Bass_Man » 16 Ное 2022 13:56

Най-интересното е че тези с добавките по-горе хем продават система за мазане на клапани, хем имат друга система която спира всякакво мазане на клапаните от мотора .......

https://www.flashlube.com/bg/products/c ... n-pro.html

Малко са им спорни нещата така да се каже :D
ufer написа: 16 Ное 2022 13:47 ........ При масата от нашите употребявани коли с над 200-300 хиляди километра дори няма нужда от такава джаджа, защото от износените сегменти и цилиндри постъпва задоволително масълце и то смазва... донякъде... tooth.gif Тук екологията няма да я намесваме, тя е друга бира... :cheers:
Абсолютно, моята така маже клапаните че като запаля сутринта и става мъгла w00t.gif няма такива 1:1000 направо си смазва здраво.
Не знам дали ще стигна до смяна на гумички или просто ще взема поредната барачка.....

centil
Мнения: 935
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от centil » 16 Ное 2022 16:45

Bass_Man написа: 16 Ное 2022 13:02 Ти казваш че тази добавка не била за смазване, и аз ти показвам че в рекламата и пише точно че е за смазване?!?!
Bass_Man написа: 16 Ное 2022 13:02 Дал съм фактите и информацията който може и иска нека да дискутира .
Много трябва да си наивен, щом вярваш на реклами.. Че даже наричаш рекламите - факти.

Ако беше се интересувал поне малко, то сигурно щеше да знаеш кой-кога-защо въвежда тази система. Защо когато се избира да се впръсква някаква течност се спират на масло и т.н. Но явно познатията ти се простират до генерализиране на скоростта на горене.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от mirott » 16 Ное 2022 21:05

Ако може да кажеш ти лично ползваш ли, ползвал ли си и какви са ти наблюденията върху въпросната система? И върху двигатели използващи и не такава система, има ли разлики след 100К км например?

centil
Мнения: 935
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от centil » 16 Ное 2022 23:01

Аз лично съм ползвал, защото купих автомобил с вече монтирана такава система. Изразходих подареното ми количество масло и след това просто изключих системата. Изминах с автомобила 47000км и след това го подарих. От тогава новия собственик е изминал над 60000км, като и той не използва системата. Все още не се усещат признаци за някакви проблеми. Двигателя не е отварян.
Отделно имам над 300000км с три различни автомобила с LPG. И трите бяха без такава система, като единия беше със "заводска" газова (Bi-Fuel модел). Също така зная, че главите на Bi-Fuel моделите при някои немски производители на двигатели са различни, в сравнение със същия двигателен блок при моделите само на бензин.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от mirott » 16 Ное 2022 23:12

Значи си ползвал, но не искаш да ползваш. И не знаеш има ли ефект или не.

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от nov » 17 Ное 2022 08:16

Пичове няма смисъл това обсъждане да се превръща в конфликт - аз за себе си лично (без да съм пробвал, а на чисто доверие на газаджията) разбрах, че няма смисъл от тази система, принципа на тази уредба на БРЦ, която ще слагам е съвсем друг - остава отворен въпроса колко бензин ще впръсква да не отиде икономията на кино.На година правя между 25 и 40к. и си правя сметката за половин година да съм я избил, но ако погорва и бензин..............................., въпреки това пак ще е по-икономична, като пари отколкото само на бензин, надявам с е по този начин да се запази и главата/клапаните, че 100к ги правя за макс 3 години, а тая кола съм я взел с перспектива да я карам ПОНЕ 10 години. Или най-добре отсега да започвам да се оглеждам за резервна глава да си имам?
Друг въпрос имащ общо с горенето - по каталог ми дават свещи DENSO SC20HR11 (long reach type), въпроса е при работа на газ трябва ли да сменя тези с някакъв аналог (въпреки, че в юзър менюъла не дават аналог специално за този код на двигателя, например NGK) иридиеви са свещите, или просто да си купя нови от Тойота?

Аватар
mapamop
Мнения: 4053
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от mapamop » 17 Ное 2022 09:04

nov написа: 17 Ное 2022 08:16 при работа на газ трябва ли да сменя тези с някакъв аналог
Според Denso-am.eu за газ самите те препоръчват иридиеви свещи. На въпросния сайт по OEN номер на оригиналните свещи ще ви дадат модели/номера на Denso които са еквивалентни на Тойотските и съвместими иридиеви заместители.
Разровете се в сайта. Мисля че имаше и cross-references със NGK, но не съм 100% сигурен - миналата есен рових там за иридиев аналог за моята кола, и вече не помня съвсем точни подробности.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от nov » 17 Ное 2022 10:23

Аз ще взема директно нови от Тойота на Денсо, щом за газ няма проблем да са същите.Не държа да са NGK

centil
Мнения: 935
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от centil » 17 Ное 2022 15:14

mirott написа: 16 Ное 2022 23:12 И не знаеш има ли ефект или не.
Ефект винаги има. Винаги когато добавиш/отнемеш нещо от даден процес, то има ефект.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от Bass_Man » 17 Ное 2022 15:36

centil написа: 16 Ное 2022 16:45
Bass_Man написа: 16 Ное 2022 13:02 Ти казваш че тази добавка не била за смазване, и аз ти показвам че в рекламата и пише точно че е за смазване?!?!
Bass_Man написа: 16 Ное 2022 13:02 Дал съм фактите и информацията който може и иска нека да дискутира .
Много трябва да си наивен, щом вярваш на реклами.. Че даже наричаш рекламите - факти.
Никога никъде не съм казал че вярвам на рекламите, от къде го измисли това? Но от рекламата/презентацията + TDS и други документи + името и, това е течност която смазва. Разбира се може да представиш и твоята идея за нещата. Което до момента не се случва. Само една основа положихме и от там се занимаваш с мен. Дали съм наивен или не и тн няма отношение с темата. Но по коментарите разбирам че въобще не разбираш какво имам предвид а просто си хващаш по някоя дума за да има някакъв отговор. И принципно си на същото мнение - не ползваш добавки, ама дефакто нещо си философстваш от сорта на - като се изпари нещо отнема топлина, и като добавиш/махнеш нещо то има ефект ........
centil написа: 16 Ное 2022 16:45 Ако беше се интересувал поне малко, то сигурно щеше да знаеш кой-кога-защо въвежда тази система. Защо когато се избира да се впръсква някаква течност се спират на масло и т.н. Но явно познатията ти се простират до генерализиране на скоростта на горене.
Ето пак какво трябвало аз да правя и какви са ми познанията. Човек говори по темата не се занимавай с хората.
Дай нещо по темата, дай да научим за системата, кой, защо, кога. Остави ги моите познания сподели твоите.
nov написа: 17 Ное 2022 08:16 Пичове няма смисъл това обсъждане да се превръща в конфликт -
Българина и в Германия си е българин :D, ама там не става да вървиш и да казваш кой какъв е, чувствителни са хората wink.gif .
nov написа: 17 Ное 2022 08:16 .............
Друг въпрос имащ общо с горенето - по каталог ми дават свещи DENSO SC20HR11 (long reach type), въпроса е при работа на газ трябва ли да сменя тези с някакъв аналог (въпреки, че в юзър менюъла не дават аналог специално за този код на двигателя, например NGK) иридиеви са свещите, или просто да си купя нови от Тойота?
Специални свещи за газ не се слагат!!! Ако имаш опция за по-хубави свещи ОТГОВАРЯЩИ НА ОРИГИНАЛНАТА СПЕЦИФИКАЦИЯ може да ги сложиш. Всичко което подобрява запалването е добре дошло.

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от nov » 17 Ное 2022 15:48

Ясно, ако има нужда от смяна ще взема пак , като оригиналните.

Аватар
mapamop
Мнения: 4053
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?

Мнение от mapamop » 17 Ное 2022 15:54

Иридиевите не ги ли даваха да изкарат повече, при по-тежки условия на работа?
На обикновените ТТ на Денсо като им рових сайта, липсваше частта със LPG и CNG, че не мога да намеря PDF-чето с табличките от преди година. Но това с гаСС-та го има и тук:
https://assets.denso-am.eu/production/a ... Manual.pdf
LPG /CNG
For vehicles that have been converted to run on LPG or CNG,
the benefits of upgrading can be even more noticeable due to
the increased difficulties of igniting gas fuels, which requires
a higher ignition voltage (see section 9.5). Combustion temperatures
for LPG/CNG also fluctuate more than with petrol/gasoline
engines thus contributing to a reduced service life of up to 30%.
By upgrading nickel spark plugs to longer life iridium spark plugs
with improved ignition performance, engine performance is
improved and spark plug replacement intervals are extended.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта