Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от saho » 01 Апр 2015 20:08

Нямам допълнително впръскване на бензин и вярно нямам нужда, но имам омаслител - по-скоро негоряща смазка която по никакъв начин не пречи, дали помага след 200 000 - 300 000 ще пиша. Всичко е настройка и части и може на всяка кола да се докарат нещата да са си добре без бензин.
Не трябва да превключва на бензин при натоварване, това е предпоставка за падане на налягането на газта или sms за смяна на филтри в бъдеще след 10 000 - 15 000 км. Може да превключи и по други причини - фобоса пищи определен брой пъти, като зад всяка цифра е причината за превключването. При твоята не знам как е още не съм пипал.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

tneykov
Мнения: 18
Регистриран на: 15 Дек 2014 13:11

Re: Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от tneykov » 01 Апр 2015 20:42

Утре съм си взел отпуска ище ходя до сервиза да я видят защо минава на бензинс. Разбирам, че някой от вас с това си вадят хляба и имат много време и възможности да тестват... В моя случай това е невъзможно, просто си затворих очите и се доверих на най-близкия сервиз уж с дъгогодишен опит, сертификати и прочие. Човека ми говори, обяснява, че омаслителите не вършели кой знае каква работа и кога работили, кога - не и ми предложи(тъй като така правели) да настроем системата да впръсква по малко бензин....
Иначе каза,че на всеки 10 000 км трябва да сменям филтър.

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от saho » 01 Апр 2015 21:43

Аз да ти кажа и омаслител не ми трябва при моя стил на шофиране с таван на обороти 3500 4000, но не пречи.
С по - високи гуми съм 195 60 15 и с 3200 оборота съм със с около 130 по gps Повече не ми и трябва.Ще я направят не се притеснявай, но да знаеш светне ли ти чека - при тях докато не я оправят. Дано да не като еврогаз софия, там и техните уредби не оправят, трябва да чакаш месец, два и се отказваш
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Re: Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от Bass_Man » 02 Апр 2015 00:36

Те руснаците хубаво ги обясняват нещата но ще трябва да се разберат с производителите на флуиди за смазване на клапаните. Едните пръскат бензин за да е по-студено на по-високи обороти, а другите смазват изпускателните клапани - то ако се комбинират двата метода направо ще стане супер яко!!!
Сега малко логика и практика:
- дизела гори много по-бавно от пропан-бутан и от бензина, а пък не съм чул при 3000 оборота да им се разпадат клапаните ако и да подпушва повечко
- какво правят аванс процесорите за пропан-бутан? Всъщност повдигат аванса на ниски обороти и не го коригират или го намаляват на високи. Е защо така нали уж пропана гори по-бавно?
- за метана историята е друга, там скоростта винаги е много по-бавна от тази на пропана и бензина за това си трябва корекция на аванса. Но ако следваме логиката на руснаците и масларите на клапани там направо клапаните трябва да се разпадат за ден два максимум.

Ако огън започне да излиза през всмукателния или изпускателния клапан независимо от модела на клапаните ( стебла, легла, поли и тн) в рамките на няколко хиляди км клапаните получават прорез! Което няма нищо общо с вкопаването на леглата или няакво друго износване след 100-тици хиляди км! За да не съм голословен : https://www.google.bg/search?q=burned+h ... head+valve
Подобна случка може да се получи ако леглото е толкова износено че клапана вече да не се затваря добре но това не става за 10-тки километри а за стотици хиляди.
Ако някой се заиграе малко да потърси в резултатите ще разбере че много трудно се намира снимка на кола с пропан или метан основно дизелчета. А защо така не ги снимат тези проблеми и тук таме в някое форумче по някоя велика теория се среща...............

Сори за рунсаците ама и това не мина! Ако искат може да си ги постват тези глупости по всички форуми но такситата в БГ опровергават всякакви такива твърдения. До колкото ми е известно всички масови корейски автомобили ползвани в БГ за таксита са с "кофти" клапаните! Отделно тези автомобили са и с едни от най-калпавите уредби, нарочно са скопени и са на метан! И никъде никога не е наблюдавано явление на 100 000км сваляне на глава за смяна на клапани и легла! На 1 000 000 може и да го правят ама такива апокалиптични картинки не се случват.

Отделно че газовите горива имат по-пълно и чисто изгаряне което говори не за доизгаряне в колектора, а за изгаряне на сместта когато и където трябва.
Има една друга теория за рецесия на материала която звучи по-правдоподобно но тя изтъква като аргумент че газовите горива били по-сухи. А на мен ми е чудно каква точно влага излиза през изпускателния клапан и как така са по-сухи като при тяхното горене се отделя повече вода и по-малко активни радикали?!?!?

Съвсем друг е въпроса обаче когато една урдеба е настроена зле, поддържана зле и се екплоатира години след като ресурсите на компонентите в нея отдавна са свършили. Като пример почти няма газови инжектори които да карат 300 000км. Повечето хубави се предават между 100 000 и 200 000км а евтинджосите след 50 000 вече нямат нищо общо със заводските параметри. Подобна е картинката и с изпарителите. При мен дойде една Дачия която от 150 000 до 300 000км не беше пипано по уредбата. И съответно са направили една бърза глава и сега продължават да си я карат с блокирал изпарител и инжектори на незнайно колко км че май били ревизирани по някое време.

И те такива мити работи :).

ПС:
tneykov написа:................ Разбирам, че някой от вас с това си вадят хляба и имат много време и възможности да тестват... .............
Кажи честно че това си разбрал :help:

ПС2: Всички производители на газови уредби твърдят че живота на двигателя и на маслото се увеличава и като цяло се увеличава ресурса на двигателя. Ама това няма как да стане ако главата се скапва по-бързо.

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Re: Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от gimara » 02 Апр 2015 09:38

Ако искат може да си ги постват тези глупости по всички форуми но такситата в БГ опровергават всякакви такива твърдения
Ами те такситата карат основно градско, т.е. на не чак толкова високи обороти. Така че не виждам противоречие с техните съждения. Относно дизела, двигателят е конструиран за такова гориво и смятам, че е нормално да не горят клапаните.
Аз просто чета и се опитвам да претегля + и - за да реша дали да се газифицирам. Освен това смятам, че руснаците имат повече опит от нас. Чисто статистически, според размера на държавата(Руски и Украински форуми) и като се има предвид, че нови дизелови Тойоти там не се продават, предполагам, че броят на бензиновите коли при тях е много по-голям и съответно опитът им с тях.
П.С. Та от прочетеното до сега, при годишен пробег 10-12хил. на година, си оставам на бензин.
Може и да греша.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от Me4oKyX » 03 Апр 2015 16:56

Аз по цял ден съм пълен айляк, нали съм майничка и си джиткам с дизела с газово ...... Айляшко такова :thumbsup:

Аватар
nikdel
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Юли 2011 20:16
Местоположение: Пловдив

Re: Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от nikdel » 04 Апр 2015 13:12

Според мен впръскването на бензин над определени обороти, е само за да се повиши мощността когато има нужда при икономично настроен ГИ.
Друг е въпросът,че това може да стане и с правилни настройки на газовия комп. Например- при високи обороти може газовите инжектори да остават постоянно отворени, да се пипнат времената, налягането на газта и колко да отварят магнитните вентили .
Corolla Liftback 2000г. 4Е-FE GAZ

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от Akima » 04 Апр 2015 19:11

Те хората ви направиха и уреди с ОБД... :whistle:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Re: Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от Bass_Man » 06 Апр 2015 01:12

gimara написа: Ами те такситата карат основно градско, т.е. на не чак толкова високи обороти. Така че не виждам противоречие с техните съждения. Относно дизела, двигателят е конструиран за такова гориво и смятам, че е нормално да не горят клапаните.
Аз просто чета и се опитвам да претегля + и - за да реша дали да се газифицирам. Освен това смятам, че руснаците имат повече опит от нас. Чисто статистически, според размера на държавата(Руски и Украински форуми) и като се има предвид, че нови дизелови Тойоти там не се продават, предполагам, че броят на бензиновите коли при тях е много по-голям и съответно опитът им с тях.
П.С. Та от прочетеното до сега, при годишен пробег 10-12хил. на година, си оставам на бензин.
Може и да греша.
Ма то не са само такситата в БГ, а да те питам ти и руснаците дето са ги писали тези теми по цял ден между 4000 и 6000 оборота ли карате?
Разбира се последната преценка си е твоя но тия теории са масови небивалици. Иначе новите инжекциони могат да работят с процент бензиново гориво през цялото време.

Nikdel - не е само до правилни настройки на компютъра защото ако дюзите и изпарителя са смотани не можеш да компенсираш и винаги имаш голям компромис с ниските или с високите обороти съответно натоварвания! За това е много важно какво се инсталира.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от Me4oKyX » 07 Апр 2015 13:12

Акима - то като е вързана с ОБД да не се настройва сама?? Казваш го сякаш щом е ОБД всичко ще се напасне от само себе си... Нема такъв филм. Плюсовете ги има от по-лесната и бърза връзка, но пак си сака козата пръч - казано по български. tongue.gif :thumbsup:

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от Akima » 07 Апр 2015 13:37

Me4oKyX написа:Акима - то като е вързана с ОБД да не се настройва сама?? Казваш го сякаш щом е ОБД всичко ще се напасне от само себе си... Нема такъв филм. Плюсовете ги има от по-лесната и бърза връзка, но пак си сака козата пръч - казано по български. tongue.gif :thumbsup:
Тя като си има ОБД е ясно,че няма сама да отвори капа и да си пробие дупки за инжекторите...

Разбра ме какво имах предвид - просто хората като слагат не проучват и не четат.
Лошо е когато човек чува избирателно - вместо да направи монтаж и настройка му се налага да направи монтаж,настройка,подмяна,настройка и т.н./как ти се струва да си купиш ГИ в Бургас и да ти вземат парите,а де не ти направят колата и после да дойдеш 100 км на север до Варна,за да ти я настроят качествено/

МетанМерджана,с който беше дошъл последно в СФ как е btw?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от Me4oKyX » 09 Апр 2015 13:22

Сменихме с Басчо дюзите, сега лети - няма празни обороти, няма хлъц млъц. Стабилен и вече тих като на бензин happy.gif А разхода си е все така добре - 4-5кг за 100км. С 11кг метан минавам 220-250км с 125км/ч - зависи от налягането :thumbsup:

VNN
Мнения: 4
Регистриран на: 22 Авг 2022 17:16
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Toyota Rav4 2003 d4d

Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от VNN » 22 Авг 2022 18:31

Здравейте, колеги !!! Моля за малко помощ...
Става въпрос за Ауриса на баща ми, 1,4 VVTI на 95000 км,кара я от година и се държеше перфектно до минала седмица.
Та миналата седмица сложи газов инжекцион (в момента нямам много информация за него, но ако се наложи мога да намеря), сложи я един майстор от Пазарджик, който ни го препоръча наш приятел.
Проблема е следният : След поставянето на газовата уредба, температурния датчик показва, че колата е прегряла и светва чека. Температурта на таблото стои само в максимума, дори и когато колата е студена и току що запалена. Работи добре на газ и на бензин и след като я прочетохме на комп. показа, че температурата си е нормална и бедна горивна смес. Като цяло колата работи добре
на газ и бензин. След това се върна при газаджията, според който проблема е от преди това и не вижда от къде може да се е получило. Газовата уредба имала отделен датчик за температурата и не е пипал по кабелите (освен при прекарването на кабелите през основния сноп кабели, но минало много лесно), обогати сместа и компютърът трябвало сам да си я настрои след като покара 100на км.
И сега продължава да показва максимална темп.
В четвъртък има записан час в Тойота, но малко ме съмнява да ни помогнат там.
Моля за съвет, мнение и ако знаете някой, който може да го направи (Пазарджик, Пловдив, София) ще се радвам да разбера!

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от mapamop » 22 Авг 2022 21:14

Датчика със мултиметър мерен ли е?
За да дава такава стойност на стрелката, като измерите или ще ви даде почти нулево съпротивление, или отворена верига. Т.е. ще е лесно доказуемо че е прецакан.
Вижте му буксата да не е откачена, да е влизала вода и да е патинирала, или за физически повреди (счупено заключващо зъбче). Огледайте за наранени кабели около датчика. Всичко това е безплатно, освен времето и теуда ви.
Ако е повреден датчика, по спомен не беше стряскаща цената му, може и да успеете да го смените "на коляно пред блока". Ако нищо от по-горното не излезе наяве, винаги може да отидете на сервиз.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

VNN
Мнения: 4
Регистриран на: 22 Авг 2022 17:16
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Toyota Rav4 2003 d4d

Газ за Auris E15 1.4 VVTi 2009 - марка и монтаж?

Мнение от VNN » 27 Авг 2022 23:06

Благодаря за отговора! Оказа се, че проблема е в таблото и това е някакво съвпадение с монтажа на газовата. Всичко вече е наред, колата се движи и държи много добре на газ.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта