Страница 69 от 79

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 08 Фев 2020 15:47
от Миланов
Колега Slowtraveler, имам в предвид следното: Порцията пропан-бутан да бъде равна като енергийна стойност на порцията бензин, която се подава в цилиндъра във всички режими на двигателя. А също и да постъпи в точният момент в цилиндъра, за да има достатъчно време да изгори там при затворени клапани и топлината да се превърне в работа. Тогава термичното натоварване е най-малко. Не че го няма то е ясно. И съвсем друго е положението при случая: Бедна горивна смес, подадена в цилиндъра не когато трябва и нямаща необходимото време да изгори там. Тогава при отварянето на изпускателните клапани мисля, че ясно какво им се случва на тях и леглата им. Поздрави.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 08 Фев 2020 17:03
от Toshiro
А какво става, когато трябва да е бедна на бензин, а горивото е газ? Защо стават сакатлъци?

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 08 Фев 2020 18:21
от osemshest
Момчета намерих това, за съжаление двигателят е написан на български (ВВТИ) затова не ми излизаше нищо в търсачката. Моят е от серията VVTi. ermm.gif
viewtopic.php?f=29&t=16216&p=176579&hil ... B0#p176579
Akima "VVTi двигателите не се газифицират - поради особеност в буталата и клапаните - газаджиите ги наричат "меки бутала"!"

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 09 Фев 2020 08:33
от slowtraveler
Миланов написа: 08 Фев 2020 15:47 Тогава термичното натоварване е най-малко.
Разбрах какво имаш предвид, но включи ОБД и ще видиш разликата в температурите на изгорелите газове и ще се убедиш, че тези режими са гранични (при някои ДВГ се следи точно този параметър цилиндър по цилиндър, за да се намали при нужда изходящата мощност за предотвратяване на повреда)...
Затова и смятам, че не е коректно да се говори за това, че максимална мощност и обороти са 'щадящи термичнo'...
От друга гледна точка - това, което основно мори газовите двигатели е неправилната горивна смес...

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 09 Фев 2020 09:30
от optimo
Toshiro написа: 08 Фев 2020 17:03 А какво става, когато трябва да е бедна на бензин, а горивото е газ? Защо стават сакатлъци?
VVti работи точно така. На магистрала с круз около 3000 оборота , на равно и спускане поддържа много бедна смес.
При старите и простите в такива ситуации спира дюзата - или сместа е оптимална или спира. - моторна спирачка. Три Тойота го прави, но сместа е в големи граници.
При някой газови инжекции има такава настройка ( но не е автоматична ) минимално време - падне ли под определена стойност бензиновото време, газвата дюза пропуска такт.

На старата ми кола беше така и на дълго разхода падаше сериозно. Но и мотора беше много тъп, не отчиташе и не влиза в конфликт.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 09 Фев 2020 10:06
от urb
VVTI е един от последните двигатели които става на газ. Както казах и преди, ако колата ви е тип 'подвижен кенеф' и след газификация ще остане такъв. Но ако имате кадърно настроен и монтиран ГИ и здрав двигател ще се радвате на прекрасен вървеж и разход. Стара Загора - София и обратно ми е на цена по-ниска от тази на билета за автобус и градски транспорт вътре в столицата. Спестените 30-40 лева отиват за един обяд и нещо за изпът. С Кията ми е 100 лева отиване и връщане, с Тойотата към 40. Купих я с лек харч на масло - 150-200 грама на 1000 км. и още си е така и си доливам. Всичко друго е чук и гек. Двигателя си е здрав и няма признаци да се чупи. Естествено се сменя всичко и се кара с качествени масла 5w40 . А коли съм имал и имам доста - и служебни и лични и камиони и какво ли не. Та поназнайвам някои неща. Сам съм сменял глави, ангренажни ремъци, клапани съм пасвал. А тук хора без грам опит, чули по форуми глупостите на други хора без грам опит се опитват да изкарат газта за лоша. Лошо е единствено че заема място в багажника и не става добре на двигатели с директно впръскване. Каквито са повечето нови бензинови продавани в Европа - както и моята Кия е бензин с директно впръскване и турбо. Но гори малко за 177 коня и 260 нютон/метра и съм доволен. Това са моите 5 стотинки по темата. На стар автомобил с MPI впръскване е грехота да не се забоде газ.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 09 Фев 2020 10:31
от Toshiro
urb написа: 09 Фев 2020 10:06 На стар автомобил с MPI впръскване е грехота да не се забоде газ.
Така е, бе човек, ама знаеш ли, че аз нямам време да добивам познания да си я правя сам газовата уредба, а са ми казвали в лицето "аз повече по тая кола не мога да направя", а колата е била здрава и права, светулка, дето се вика. На мое място какво правиш? За мене не газта е лоша, а начина по който се монтира от куцо и сакато. Може би трябва някаква държавна регулация на професията.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 09 Фев 2020 11:52
от BOz
urb написа: 09 Фев 2020 10:06 Както казах и преди, ако колата ви е тип 'подвижен кенеф' и след газификация ще остане такъв.

Купих я с лек харч на масло - 150-200 грама на 1000 км. и още си е така и си доливам.
Имах един автомобил, който имаше такъв харч на масло и го продадох след малко повече от година притежание, защото не мога да карам "подвижен кенеф" и да знам, че не е наред, а цената на ремонта би била 50% от стойността му. На купувача нищо не му спестих и си го кара в перфектно, за неговия праг, състояние.
Така, че критерия дали един автомобил е кенеф или не е много разтегливо понятие.
Лично за мен знам, че не бих карал автомобил, на който трябва да му наливам масло от смяна до смяна.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 09 Фев 2020 19:33
от urb
Toshiro написа: 09 Фев 2020 10:31 Така е, бе човек, ама знаеш ли, че аз нямам време да добивам познания да си я правя сам газовата уредба.
А аз имам и ми харесва сам да си бърникам. Не че не познавам много хора които не разбират и си карат.
BOz написа: 09 Фев 2020 11:52 Лично за мен знам, че не бих карал автомобил, на който трябва да му наливам масло от смяна до смяна.
От тойота казват че ремонт се прави при харч по-голям от 500 мл/1000 км. Лекия харч на масло не прави един автомобил кенеф. А има и автомобили (примерно VW) дето от шоурума си харчат по 500мл/1000 км. Там какво правим. Гаранция не се поема, тя е след 1000 м./1000км. ...............
 ! Съобщение от: slowtraveler
ПРОЧЕТЕТЕ ОТНОВО ПРАВИЛАТА НА ФОРУМА bash.gif bash.gif
Личните нападки са премахнати

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 10 Фев 2020 00:28
от dimkaraganchev
Няма кола, която, ако я опънеш със 140+ на магистрала с часове да не ти похарчи масло.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 10 Фев 2020 07:52
от dracunculus
dimkaraganchev написа: 10 Фев 2020 00:28 Няма кола, която, ако я опънеш със 140+ на магистрала с часове да не ти похарчи масло.
Е тук съвсем не съм съгласен. От многогодишен опит с двете ми коли от подписа, общо над 290 000 км с двете, мога да ти кажа, че се карат с не под 150 и то трайно и ежедневно (освен когато жена ми с Королата не излиза от града). Не веднъж ми се е случвало на трилентов Аутобан да поддържам 180 по темпомат за над 500 км. Не веднъж съм карал десетки километри с над 190...... И двете масло НЕ харчат от ТО до ТО. Категорично!

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 10 Фев 2020 08:03
от slowtraveler
dracunculus написа: 10 Фев 2020 07:52 Е тук съвсем не съм съгласен.
Също не съм съгласен... Да, има автомобили, които конструктивно са по-податливи към харчене на масло - моето предположение е плиткия картер (на такъв автомобил съм забелязвал повишеният разход), при който прекалено много масло се вдига като 'пяна' и част от него преминава заедно с парите в смукателния колектор....
Но също съм имал автомобили, които са шофирани с часове на високи обороти (над 4х.об/мин), без да имат видим разход на масло...

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 10 Фев 2020 12:13
от BOz
urb написа: 09 Фев 2020 19:33 От тойота казват че ремонт се прави при харч по-голям от 500 мл/1000 км.
Всички производител го казват това. Просто си връзват гащите и целта им е да си спестят преправянето или отстраняването леки конструктивни особености или производствени дефекти.
urb написа: 09 Фев 2020 19:33 Лекия харч на масло не прави един автомобил кенеф.
Както казах - различни хора, различна гледна точка. Има хора, които си карат автомобилите и наливат масло и бензин в съотношение 1:1 и автомобилите са им перфектни, има и други, които не искат да наливат никакво масло за 15к.
Има и още мноого други хора да запълнят средата, които или си завишават или си намаляват изискването и определението за що е то "кенеф".

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 10 Фев 2020 13:19
от vfr800
Всички модерни автомобили след 2010та, че дори и преди това работят само и единствено под Alpha N т.е Closed Loop, изключения правят единични модели, но и там не е съвсем сигурно.При Speed Density режим няма как да изпълниш евро 5, ако колата работи в Speed Density просто няма да покриеш тестовете за емисии. Точно поради тази причина новите коли са много чувствителни към газовите уредби, защото в целия работен диапазон се търси определан ламбда стойност, ако се получат големи отклонения колата минава в авариен режим. При Speed Density това не е проблем там сондите и техните показания не са от толкова голямо значение, защото при определени режими колата просто, чете стойности от горивна таблица и игнорира показанията на сондите. Например най-често срещания проблем, е че при новите коли независимо ,че колата е студена стойностите на сондите се следят и се променят тримове, при по-старите Ecu-to започваше да следи стойностите, чак след като достигне 50 градуса и заради това нямаше никакви проблеми с газовото, просто защото когато дойде момента да следим сондите, колата отдавна е на газ :)

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 10 Фев 2020 13:52
от Toshiro
vfr800 написа: 10 Фев 2020 13:19при по-старите Ecu-to започваше да следи стойностите, чак след като достигне 50 градуса и заради това нямаше никакви проблеми с газовото
Пак има проблем, защото тогава е в Open loop и гледа Long term trim, а те са променени от работа на газ.