Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувай отговор
Миланов
Мнения: 96
Регистриран на: 04 Яну 2010 16:18
Местоположение: Ямбол Тойота Корола 1.6 VVT 2009г

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Миланов » 08 Фев 2020 15:47

Колега Slowtraveler, имам в предвид следното: Порцията пропан-бутан да бъде равна като енергийна стойност на порцията бензин, която се подава в цилиндъра във всички режими на двигателя. А също и да постъпи в точният момент в цилиндъра, за да има достатъчно време да изгори там при затворени клапани и топлината да се превърне в работа. Тогава термичното натоварване е най-малко. Не че го няма то е ясно. И съвсем друго е положението при случая: Бедна горивна смес, подадена в цилиндъра не когато трябва и нямаща необходимото време да изгори там. Тогава при отварянето на изпускателните клапани мисля, че ясно какво им се случва на тях и леглата им. Поздрави.

Toshiro
Мнения: 146
Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
Местоположение: Димитровград
Автомобил: Lexus GS300

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Toshiro » 08 Фев 2020 17:03

А какво става, когато трябва да е бедна на бензин, а горивото е газ? Защо стават сакатлъци?

osemshest
Мнения: 12
Регистриран на: 28 Яну 2020 17:30
Местоположение: Varna
Автомобил: Toyota Yaris Verso

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от osemshest » 08 Фев 2020 18:21

Момчета намерих това, за съжаление двигателят е написан на български (ВВТИ) затова не ми излизаше нищо в търсачката. Моят е от серията VVTi. ermm.gif
viewtopic.php?f=29&t=16216&p=176579&hil ... B0#p176579
Akima "VVTi двигателите не се газифицират - поради особеност в буталата и клапаните - газаджиите ги наричат "меки бутала"!"

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от slowtraveler » 09 Фев 2020 08:33

Миланов написа: 08 Фев 2020 15:47 Тогава термичното натоварване е най-малко.
Разбрах какво имаш предвид, но включи ОБД и ще видиш разликата в температурите на изгорелите газове и ще се убедиш, че тези режими са гранични (при някои ДВГ се следи точно този параметър цилиндър по цилиндър, за да се намали при нужда изходящата мощност за предотвратяване на повреда)...
Затова и смятам, че не е коректно да се говори за това, че максимална мощност и обороти са 'щадящи термичнo'...
От друга гледна точка - това, което основно мори газовите двигатели е неправилната горивна смес...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
optimo
Мнения: 373
Регистриран на: 12 Ное 2019 22:10
Местоположение: sofia
Автомобил: Rav4

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от optimo » 09 Фев 2020 09:30

Toshiro написа: 08 Фев 2020 17:03 А какво става, когато трябва да е бедна на бензин, а горивото е газ? Защо стават сакатлъци?
VVti работи точно така. На магистрала с круз около 3000 оборота , на равно и спускане поддържа много бедна смес.
При старите и простите в такива ситуации спира дюзата - или сместа е оптимална или спира. - моторна спирачка. Три Тойота го прави, но сместа е в големи граници.
При някой газови инжекции има такава настройка ( но не е автоматична ) минимално време - падне ли под определена стойност бензиновото време, газвата дюза пропуска такт.

На старата ми кола беше така и на дълго разхода падаше сериозно. Но и мотора беше много тъп, не отчиташе и не влиза в конфликт.

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от urb » 09 Фев 2020 10:06

VVTI е един от последните двигатели които става на газ. Както казах и преди, ако колата ви е тип 'подвижен кенеф' и след газификация ще остане такъв. Но ако имате кадърно настроен и монтиран ГИ и здрав двигател ще се радвате на прекрасен вървеж и разход. Стара Загора - София и обратно ми е на цена по-ниска от тази на билета за автобус и градски транспорт вътре в столицата. Спестените 30-40 лева отиват за един обяд и нещо за изпът. С Кията ми е 100 лева отиване и връщане, с Тойотата към 40. Купих я с лек харч на масло - 150-200 грама на 1000 км. и още си е така и си доливам. Всичко друго е чук и гек. Двигателя си е здрав и няма признаци да се чупи. Естествено се сменя всичко и се кара с качествени масла 5w40 . А коли съм имал и имам доста - и служебни и лични и камиони и какво ли не. Та поназнайвам някои неща. Сам съм сменял глави, ангренажни ремъци, клапани съм пасвал. А тук хора без грам опит, чули по форуми глупостите на други хора без грам опит се опитват да изкарат газта за лоша. Лошо е единствено че заема място в багажника и не става добре на двигатели с директно впръскване. Каквито са повечето нови бензинови продавани в Европа - както и моята Кия е бензин с директно впръскване и турбо. Но гори малко за 177 коня и 260 нютон/метра и съм доволен. Това са моите 5 стотинки по темата. На стар автомобил с MPI впръскване е грехота да не се забоде газ.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Toshiro
Мнения: 146
Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
Местоположение: Димитровград
Автомобил: Lexus GS300

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Toshiro » 09 Фев 2020 10:31

urb написа: 09 Фев 2020 10:06 На стар автомобил с MPI впръскване е грехота да не се забоде газ.
Така е, бе човек, ама знаеш ли, че аз нямам време да добивам познания да си я правя сам газовата уредба, а са ми казвали в лицето "аз повече по тая кола не мога да направя", а колата е била здрава и права, светулка, дето се вика. На мое място какво правиш? За мене не газта е лоша, а начина по който се монтира от куцо и сакато. Може би трябва някаква държавна регулация на професията.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от BOz » 09 Фев 2020 11:52

urb написа: 09 Фев 2020 10:06 Както казах и преди, ако колата ви е тип 'подвижен кенеф' и след газификация ще остане такъв.

Купих я с лек харч на масло - 150-200 грама на 1000 км. и още си е така и си доливам.
Имах един автомобил, който имаше такъв харч на масло и го продадох след малко повече от година притежание, защото не мога да карам "подвижен кенеф" и да знам, че не е наред, а цената на ремонта би била 50% от стойността му. На купувача нищо не му спестих и си го кара в перфектно, за неговия праг, състояние.
Така, че критерия дали един автомобил е кенеф или не е много разтегливо понятие.
Лично за мен знам, че не бих карал автомобил, на който трябва да му наливам масло от смяна до смяна.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от urb » 09 Фев 2020 19:33

Toshiro написа: 09 Фев 2020 10:31 Така е, бе човек, ама знаеш ли, че аз нямам време да добивам познания да си я правя сам газовата уредба.
А аз имам и ми харесва сам да си бърникам. Не че не познавам много хора които не разбират и си карат.
BOz написа: 09 Фев 2020 11:52 Лично за мен знам, че не бих карал автомобил, на който трябва да му наливам масло от смяна до смяна.
От тойота казват че ремонт се прави при харч по-голям от 500 мл/1000 км. Лекия харч на масло не прави един автомобил кенеф. А има и автомобили (примерно VW) дето от шоурума си харчат по 500мл/1000 км. Там какво правим. Гаранция не се поема, тя е след 1000 м./1000км. ...............
 ! Съобщение от: slowtraveler
ПРОЧЕТЕТЕ ОТНОВО ПРАВИЛАТА НА ФОРУМА bash.gif bash.gif
Личните нападки са премахнати
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

dimkaraganchev
Мнения: 601
Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
Местоположение: гр. Сопот
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 7 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dimkaraganchev » 10 Фев 2020 00:28

Няма кола, която, ако я опънеш със 140+ на магистрала с часове да не ти похарчи масло.

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dracunculus » 10 Фев 2020 07:52

dimkaraganchev написа: 10 Фев 2020 00:28 Няма кола, която, ако я опънеш със 140+ на магистрала с часове да не ти похарчи масло.
Е тук съвсем не съм съгласен. От многогодишен опит с двете ми коли от подписа, общо над 290 000 км с двете, мога да ти кажа, че се карат с не под 150 и то трайно и ежедневно (освен когато жена ми с Королата не излиза от града). Не веднъж ми се е случвало на трилентов Аутобан да поддържам 180 по темпомат за над 500 км. Не веднъж съм карал десетки километри с над 190...... И двете масло НЕ харчат от ТО до ТО. Категорично!
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от slowtraveler » 10 Фев 2020 08:03

dracunculus написа: 10 Фев 2020 07:52 Е тук съвсем не съм съгласен.
Също не съм съгласен... Да, има автомобили, които конструктивно са по-податливи към харчене на масло - моето предположение е плиткия картер (на такъв автомобил съм забелязвал повишеният разход), при който прекалено много масло се вдига като 'пяна' и част от него преминава заедно с парите в смукателния колектор....
Но също съм имал автомобили, които са шофирани с часове на високи обороти (над 4х.об/мин), без да имат видим разход на масло...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от BOz » 10 Фев 2020 12:13

urb написа: 09 Фев 2020 19:33 От тойота казват че ремонт се прави при харч по-голям от 500 мл/1000 км.
Всички производител го казват това. Просто си връзват гащите и целта им е да си спестят преправянето или отстраняването леки конструктивни особености или производствени дефекти.
urb написа: 09 Фев 2020 19:33 Лекия харч на масло не прави един автомобил кенеф.
Както казах - различни хора, различна гледна точка. Има хора, които си карат автомобилите и наливат масло и бензин в съотношение 1:1 и автомобилите са им перфектни, има и други, които не искат да наливат никакво масло за 15к.
Има и още мноого други хора да запълнят средата, които или си завишават или си намаляват изискването и определението за що е то "кенеф".
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от vfr800 » 10 Фев 2020 13:19

Всички модерни автомобили след 2010та, че дори и преди това работят само и единствено под Alpha N т.е Closed Loop, изключения правят единични модели, но и там не е съвсем сигурно.При Speed Density режим няма как да изпълниш евро 5, ако колата работи в Speed Density просто няма да покриеш тестовете за емисии. Точно поради тази причина новите коли са много чувствителни към газовите уредби, защото в целия работен диапазон се търси определан ламбда стойност, ако се получат големи отклонения колата минава в авариен режим. При Speed Density това не е проблем там сондите и техните показания не са от толкова голямо значение, защото при определени режими колата просто, чете стойности от горивна таблица и игнорира показанията на сондите. Например най-често срещания проблем, е че при новите коли независимо ,че колата е студена стойностите на сондите се следят и се променят тримове, при по-старите Ecu-to започваше да следи стойностите, чак след като достигне 50 градуса и заради това нямаше никакви проблеми с газовото, просто защото когато дойде момента да следим сондите, колата отдавна е на газ :)

Toshiro
Мнения: 146
Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
Местоположение: Димитровград
Автомобил: Lexus GS300

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Toshiro » 10 Фев 2020 13:52

vfr800 написа: 10 Фев 2020 13:19при по-старите Ecu-to започваше да следи стойностите, чак след като достигне 50 градуса и заради това нямаше никакви проблеми с газовото
Пак има проблем, защото тогава е в Open loop и гледа Long term trim, а те са променени от работа на газ.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: texy66 и 3 госта