Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувай отговор
Yanchev 4526
Мнения: 1
Регистриран на: 20 Апр 2020 08:17
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Аурис 1.6 122к.с.vvti

Auris 1.6

Мнение от Yanchev 4526 » 20 Апр 2020 08:24

Колеги дайте мнение какъв ГИ се монтира на Аурис 1.6 122к.с. vvti

Аватар
beefeater
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от beefeater » 24 Май 2020 16:06

Здравейте, колеги и честит празник!

С риск да предъвча тази многократно обсъждана тема, ще дам и "моите 5 стотинки". Колкото повече мнения, толкова по-добре. Самият аз взех решение за газифицране след обстойното прочитане на тази тема. Мнението ми отразява по-скоро потребилски опит, а не технически.

Факт е, че няма никъде еднозначна информация за това, дали газифицирането вреди или не. Докато в немските форуми инсталирането на ГИ на по-новите тойота двигатели беше анатемосано, то в руските имаше доста успешни примери за газификация на същия мотор с по над 100 хил. км. навъртени на газ.
Някои двигатели не са толкова претенциозни за газифициране. Други като D4 с директно впръскване изискват много опитен газаджия и добри компоненти.

Преди да решите да слагате ГИ, си отговорете на следните основни въпроси:
Колко хиляди километра правите на година? За колко време ще се избие инвестицията? Ако правите под 15хил. км на година, за мен е безсмислено да слагате ГИ. Със сегашните цени на бензина бих казал 20 хил. км. Важно е и колко градско и колко извънградско правите. Ако карате основно градско на къси разстояния, ще имате и разход от бензин, докато колата загрее достатъчно. При прекалено къси разстояние може да се стигне до 50%/50% разход бензин/газ.
Колко време още мислите да карате автомобила? Ако правите по 20 хил. км на година и приемем, че газта води до непоправими щети на двигателя след 100хил км (условно), то 5 години експлоатация са напълно приемливи. След това става проблем на друг. И тук не говоря за замискаране на даден проблем преди продажба, което е неетично, но за жалост масово, а по-скоро за прехвърляне на риска.
Убедени ли сте, че моментното състояние на двигателя е ОК?Ако не сте първи собственик или не сте я закупили от близък/доверен човек, отговорът на този въпрос е ясен. И дори да си първи собственик, пак няма как да си напълно сигурен. Идеята е, че ако си взел някаква бангия втора ръка и си x поред собственик, това би натежало в полза на слагането на ГИ. Моята кола е швейцарка, предполагаем втори собственик съм, взех я на 130 хил. уж реални км (губеше се 1 година от последното ѝ обслужване в Тойота). Масло харчеше 1л на 10-12000 км, а разходът на гориво беше същият като на новозакупена от магазина Корола със същия двигател на 100хил. км. Да, колкото и да нямах проблеми и всичко да изглеждаше ОК, си оставаше горчивият привкус, че не ѝ знаеш историята и истинкото състояние на двигателя. Това повлия също на избора ми да сложа газ.
Доколко добре сте запознат с устройството и работата на ДВГ? С две горивни системи имаш повече възможни източници на проблеми. Ако сте лаик като мен при евентуален проблем това би означавало повече разходи за откриване на проблема. Но дори и да разбирате, ви трябва време за диагностициране. А времето е пари.
Ще имате ли проблем с подземни гаражи? В България може все още да се минава метър по моловете, но ако се ползва автомобилът често в чужбина това може да е проблем. Също и в някои офис сгради в БГ следят стриктно за това, така че може да ви забранят достъпа до паркинга на работа.
Готови ли сте да се лишите от място в багажника? Дори да се инсталира тороидална бутилката на мястото на резервната гума, остава дилемата да карате без резервна гума или да се лишите от 1/3 от багажника си.
Проблем ли ще е по-честото зареждане на примерно 300 км (вместо на поне 600 на безнин)? За България не е проблем, но като тръгнеш на дълги разстояния в Европа е неприятно да мислиш за това. От друга страна имаш два резервоара / по-голям общ пробег.
Заслужава ли си рискът от "бомба в колата"? - за мен това изобщо не е аргумент, но има доста скептици. При всички положения задължително нова бутилка и компоненти, а след монтаж смяна на бутилката на максимум 10 години. Аз дори бих казал 5...

Да споделя и моя опит с газифицирането на Auris 1.6 124 к.с.. Точно преди 2 години инсталирахме ГИ A.E.B. с OBD комуникация и инжектори Romano. Като динамика не се усеща разлика между каране на бензин и на газ, има динамика и на ниски, и на високи обороти. Случвало се е на моменти да има забавяне от страна на газовия компютър, но нищо фрапантно (може би милисекунди). Преди съм карал автомобил с обикновена газова и разликата при ГИ е от небето до земята.

Проблеми:
Проблеми с газовото не съм имал досега. Не се е налагало донастройване, не съм имаш шумни инжектори, не съм имал проблеми с обороти на празен ход.

С двигателя, обаче, се появиха проблеми около година и 20хил.км след монтирането на ГИ, но не мога да ги свържа двете неща, както и да твърдя, че не биха се проявили, ако карах само на бензин
1. Под наклон колата почна да изпуска паркирана на скорост само на скорост -> индикация за ниска компресия, виж тази тема
2. Последната зима два пъти в рамките на 1 месец ми светна чека с грешка P0172 за богата горивна смес. След чистене на грешката не се прояви отново.
3. Малко след това няколко пъти имах проблеми със запалването (и на студен, и на загрят двигател) - стартерът върти и не запалва след няколко оборота. След повторен опит запалва, но някак си "удавено" все едно смесва бензин и газ. Когато запали, изпушва черен дим, миришещ на неизгорял бензин и оборотите се държат на кантар няколко секунди, след което няма никакви проблеми нито на газ, нито на бензин. Това се случи 4-5 пъти.
4. Прояви се шум от двигателя (детонации) при подаване на газ - описано в тази тема. Поради съмнения за издухана гарнитура / прегорели клапани, двигателят трябва да се отвори. Тепърва ще видим какви са проблемите.

През цялото време не съм имал проблеми със завишен разход на гориво или харчене на масло.

Разход на гориво:
Що се касае до разхода - важно е да уточня стила ми на шофиране.
-> Градското ми представлява около 30% от целия пробег и е основно в София, като не малка част включва каране по Околовръстното с 80-100км/ч. Разход между 9-10л на газ / 100км срещу 7.5-8 на бензин
-> Извънградско карам обикновено със 100-110-120км/ч - 8-8.5л/100км на газ срещу 6.5 на бензин
-> На магистралата карам обикновено с 120-125км/ч. В редки случаи с 140км/ч - около 10л на газ срещу 7.5-8 на бензин.

За 30000 хил.км на бензин - среден 7.3л/100км прецизно засичан по касови бележки
За 35000 хил.км на газ - среден 9.3/100км газ прецизно засичан + грубо 0.5л/100км бензин.

При цена от 2.40 лв/л бензин и 1.10 лв/л газ сметките за 35000 км са следните

Какво бих платил само на бензин: 7.3*350*2.4=6132 лв
Какво реално платих с газ: (9.3*350*1.1)+(0.5*350*2.4)=3580+420=4000 лв

Тоест от гориво съм спестил 2132 лв. От които вадим следните разходи
  • Инсталация на ГИ - 1300лв
    Газови филтри на 15хил.км 2x30лв=60лв
    Доплащане на ГТП заради газта - 2x5лв=10лв
    Първоначален преглед на газова уредба - 40лв
Тоест досега съм на 700 лв плюс заради газовата. Като се има предвид, че всичко е функционирало безпроблемно досега и не се е налагало донастройване на газовия компютър.

Предстои ми отваряне на мотора и тепърва ще се види какво е състоянието на клапаните. Възможно е ползването на газ да е довело или ускорило проявата на проблемите, които имам в момента. Но също така е възможно и да съм спестил 700 лв, които финансират отчасти ремонта.
Toyota Auris 2007 1.6 VVT-i 124 Hp ---> Toyota Auris Hybrid 2018 1.8 136CV

dimkaraganchev
Мнения: 601
Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
Местоположение: гр. Сопот
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 7 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dimkaraganchev » 28 Май 2020 22:52

Не са ти вярни сметките и изводите. В Европа газ-станциите са доста често срещани. Аз си правя почивките на около 200 км за зареждане с газ. Филтрите са далеч по-евтини. Аз сменям филтри на 15 000 км, както следва - 1 бр на рейката 5 лв. и 2 бр. на изпарителя по 2 лв. Романо не ми го хвали...

Аватар
beefeater
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от beefeater » 29 Май 2020 08:53

dimkaraganchev написа: 28 Май 2020 22:52 Не са ти вярни сметките и изводите. В Европа газ-станциите са доста често срещани. Аз си правя почивките на около 200 км за зареждане с газ. Филтрите са далеч по-евтини. Аз сменям филтри на 15 000 км, както следва - 1 бр на рейката 5 лв. и 2 бр. на изпарителя по 2 лв. Романо не ми го хвали...
Сметките се точни и се базират на това, което съм извадил от джоба си след 35 хил. км на газ.
30 лв е смяната на филтрите с включен труд в произволен автогаз сервиз в София. Досега съм ги сменял и аз на 15 хил. км, т.е. два пъти, затова и общата сума от сметката е 60 лв. Самите филтри са около 10 лв и смяната им не е много трудна, но не мисля че масовият потребител си ги сменя сам.
Иначе да - в Европа със сигурност има газ-станции на по-малко от 200км разстояние, но за мен неудобството е да си нагаждаш почивките спрямо това, в коя бензиностаниця имат и газ, а и честото зареждане удължава общото време за пътуване. Ако не си циция и си ок да караш и на бензин, наличието на газ дори е е плюс при такива дълги пътувания заради по-малкото спирания за зареждане.
Toyota Auris 2007 1.6 VVT-i 124 Hp ---> Toyota Auris Hybrid 2018 1.8 136CV

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от urb » 29 Май 2020 10:41

В Гърция не зареждам газ когато съм с Тойотата - то цената на газта там е колкото бензина тук. Пълня газ и бензин догоре. На газ минавам 360-380 км. После имам още над 800 на бензин. Минавал съм 1000 км. без да зареждам и на Кърджали бях с половин резервоар бензин. Доста добра кола си е Королата, но е за спокойно каране. То когато отивам на почивка не бързам и 97-те и кончета не ми малеят на магистралите с 120-130 спазвайки всички ограничения. А за газта дали има смислъл, аз тази Тойота съм я купил с монтиран ГИ Ловато Смарт на цена колкото бяха без газ. Филтрите на ГИ са 20 лева в сервиз, и сам мога д аги сменя но не ми се обикаля по магазини да ги купувам. Иначе един път имах ремонт на изпарителя - 40 лева, втория път ми отказаха и искаха да го сменят и се наложи сам да си го почистя. Това за 5 години и над 65 000 км. Имам и софтуер, като си я нагласих да дърпа и работи на диференциално налягане 1 атм. на 2000 оборота и сега е много приятна за каране. Отделно я нагласих да не обръща на бензин и редуктора си я храни до 6500 оборота (повече не съм пробвал). Изобщо не прехвърля на бензин. Държи си налягането до последно. Върви много приятно за 97 коня кола. Карал съм, имал съм всякакви бензинови коли и мога да преценя че е доста приятна за каране. Гори ми смесено (аз карам главно извънградско) със 90-100км/час 8.5/100 газ. Бензин почти не гори - напълнил съм резервоара преди пандемията и не е мръднала грам стрелката. пали и на 32 градуса обръща. Спестил съм вече над 5000 лева в разликата от горивото - което се равнява на покупната цена на цялата кола. Няма как някои да ме убеди как съм се набутал. Тази кола вече се е изплатила цялата. Това са моите доводи в подкрепа на газта.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dracunculus » 29 Май 2020 19:25

Това някой да убеждава някого как се е набутал в едната ИЛИ другата посока е много безмислено. Но се случва често, разбира се, някой да натяква мнението си . Всеки решава сам и всеки взима за него правилното решение. Самият аз многократно съм споменавал, че моя кола абсолютно никога няма да ѝ бъде сложена АГУ, аз за себе си не го желая и нямам нужда от това. Но, че финансово излиза по-евтино да се кара на газ е факт, както и да се погледне 😉
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
optimo
Мнения: 373
Регистриран на: 12 Ное 2019 22:10
Местоположение: sofia
Автомобил: Rav4

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от optimo » 30 Май 2020 09:54

urb написа: 29 Май 2020 10:41 В Гърция не зареждам газ когато съм с Тойотата - то цената на газта там е колкото бензина тук
Цената много варира, трябва да ги познаваш. Миналото лято, на магистралата цената беше около 1е, на вътре съм зареждал на 70цента. Трябва да си плануваш спирането.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от slowtraveler » 30 Май 2020 10:17

Това е един от факторите, които много ме дразнят - честото зареждане... Веднъж съм карал по-дълга дистанция кола на газ - на баща ми... Ами два пъти зареждах по път, който иначе го изминавам три пъти без зареждане..
А да ходя да търся бензиностанции из градовете - веднъж съм го правил, и то с отклонение около 1км - то самото отклонение ти 'изяжда' 15-20минути от пътя...
Иначе да - по гръцките магистрали цените на горивата са 'гръцки' :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dimkaraganchev
Мнения: 601
Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
Местоположение: гр. Сопот
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 7 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dimkaraganchev » 31 Май 2020 00:09

Не съм срещал проблеми със зареждането на газ в Гърция, а съм ходил и до Лефкада. Въпрос на правилно планиране. Зареждам през около 200км. Така или иначе, не правя по-големи преходи без почивка.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от slowtraveler » 31 Май 2020 07:56

dimkaraganchev написа: 31 Май 2020 00:09 Така или иначе, не правя по-големи преходи без почивка.
Да, това е вероятно основният определящ фактор... И това, което правиш е правилно, но аз съм свикнал на големи преходи без почивка (за което жената мърмори постоянно) - просто така ми е комфортно и приятно - не мога да се наситя на пътя tooth.gif
И затова вероятно всяко отклонение от 'удоволствието' не ми харесва - гледам да стигна в целта(дори и в момента на тръгване тя да не е ясна)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Двигателист » 01 Юни 2020 00:04

slowtraveler написа: 30 Май 2020 10:17 Това е един от факторите, които много ме дразнят - честото зареждане... Веднъж съм карал по-дълга дистанция кола на газ - на баща ми... Ами два пъти зареждах по път, който иначе го изминавам три пъти без зареждане..
А да ходя да търся бензиностанции из градовете - веднъж съм го правил, и то с отклонение около 1км - то самото отклонение ти 'изяжда' 15-20минути от пътя...
Иначе да - по гръцките магистрали цените на горивата са 'гръцки' :)
Чак пък токлкова често зареждане? Явно бутилката е доста малка... Аз с бутилка с полезен обем 50 л си минавам между 500 и 600 км извънградско. И аз не спирам много-много, но за 600 км все ще ми се допикае :D

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от slowtraveler » 01 Юни 2020 10:00

Двигателист написа: 01 Юни 2020 00:04 Чак пък токлкова често зареждане? Явно бутилката е доста малка...
Май бе 30л... Тъй-като на бензин май не работеше добре (май запекъл инжектор на моноинжекцията), колата работеше само на газ...
Малко след Монтана - светна последната 'ламба' и заредих на изхода на Враца към Плевен. Следващо 'светване на лампата' - Лукойл Бяла Русенско... Вярно - зареждах смешни суми, ама това е...
Преди месец ме подразни това, че след зареждане в Берковица и минаване през София едвам успях да стигна до Варна на 'пълна резерва' - когато вече няма 'остатъчен пробег'...
А с предходния автомобил точно този кръг Варна-София-Берковица-Варна съм го правил без зареждане...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

jumboo
Мнения: 9
Регистриран на: 30 Дек 2015 09:52

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от jumboo » 05 Юни 2020 13:03

Здравейте,
интересува ме Тойота Корола 2016г. - 1.8 Valvematic 147 к.с. CVT
Заслужава ли си да се слага и колко пари излиза поставянето с уредбата.
Опитах да се свържа с bass_mann но не намерих негов телефон.
Благодаря

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dracunculus » 05 Юни 2020 14:49

Въпросът дали си заслужава е строго индивидуален, трябва сам да си решиш. Карането на газ излиза по-евтино.. факт! До колкото знам няма големи проблеми с тези двигатели (въпреки, че и двете версии съм чувал по въпроса. Някои твърдят, че на валвматика са тънки клапаните и горели....., други се хвалят... идея си нямам, кое е вярно). Отговори си на следните въпроси- би ли се лишил от мястото в багажника, би ли се лишил от възможността да влизаш във все повече подземни гаражи (особено в западна Европа)? Би ли разкарвал с теб допълнително количество запалителна течност (знам, че модерните бутилки са сигурни, но си остава допълнително количество запалителна течност, ФАКТ)? Би ли карал кола, която трябва да се зарежда на всеки 300-350км (според бутилката)? Би ли насадил още една горивна система с всичките ѝ потенциални дефекти? Например лично за мен отговорът на горепосочените въпроси е ТВЪРДО НЕ и поради това аз на газ никога няма да карам! За мен- моята истина, как изглежда за теб, сам решавай :thumbsup:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от urb » 05 Юни 2020 14:56

Драконче, защо не кажеш че газта е в ПЪТИ по-екологична от бензина. За дизела даже не говорим.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта