Corolla 1.6 3ZZ-FE VVTi 110HP 2003 - Монтаж на ГИ ?

534
Мнения: 21
Регистриран на: 10 Яну 2011 18:54
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Corolla e12 газ/бензин
Получена  благодарност: 1 път

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от 534 » 25 Авг 2021 22:51

Akima написа: 07 Мар 2021 13:30
534 написа: 07 Мар 2021 08:43 ега, на около 100000 км, понякога ми излиза грешка P0300 и P0301.
Възможно е вече да е за реглаж на клапаните...
Да, колега, много си прав. Вече се убедих в това, след като грешка P0301 вече упорито се появява постоянно. Няколко пъти превъртях бобините и свещите но без резултат. Тази вечер разглобих капака на клапаните и измерих хлабините. Оказа се, че изпускателните клапани на първи цилиндър са с почти нулеви хлабини на студено - от порядъка на 0,05 мм. Смукателните клапани са добре, като хлабините са между 0,22 и 0,25 на студено. Един от изпускателните клапани на четвърти цилиндър дава 0,17, останалите изпускателни са като смукателните. Това е резултат от пробег от около 105000 км на газ, с уговорката, че десния ми крак е малко "палав" и трудно го задържам в задно положение :D . Стигам до убеждението, че няма смисъл да се слагат системи за омасляване на смукателните клапани. Те си работят добре и без омасляване. Проблемът е в изпускателните клапани. Смятам, че при възможност, е добре като опция, да се добавя бензин при пълно натоварване на двигателя. Знам, че някои газови уредби предлагат тази опция, което може би в случая си е екстра. Смятам, че тези автомобили не трябва да се претоварват по мощност - например да се кара с пълна газ по дълги нагорнища или пък да се ползва тежко натоварено ремарке за дълги разстояния.
Между другото, тази вечер използвах бороскоп /микрокамера с USB/ закупен от Китай, с който през отвора на свещта успях да огледам буталото. Идеята ми беше като го вкарам в цилиндъра, да завъртя камерата нагоре за да огледам клапаните, но не стигнах до там.
Смятам да извадя разпределителните валове и да пришлайфам вътрешните пинове на чашките на изпускателните клапани до необходимия размер за постигане на нормална хлабина на изпускателен клапан - 0,25-0,35 мм. Как, обаче ще стане това, още размишлявам.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от Akima » 26 Авг 2021 09:29

534 написа: 25 Авг 2021 22:51 да пришлайфам вътрешните пинове на чашките на изпускателните клапани до необходимия размер
ТАКА НЕ СЕ ПРАВИ!

Поръчайте си лифтъри по каталог.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

534
Мнения: 21
Регистриран на: 10 Яну 2011 18:54
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Corolla e12 газ/бензин
Получена  благодарност: 1 път

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от 534 » 27 Авг 2021 18:46

Akima написа: 26 Авг 2021 09:29
534 написа: 25 Авг 2021 22:51 да пришлайфам вътрешните пинове на чашките на изпускателните клапани до необходимия размер
ТАКА НЕ СЕ ПРАВИ!

Поръчайте си лифтъри по каталог.
Съгласен съм, че така не трябва да се прави. Не е по Европейски. В сервизите, обаче, също не предлагат подмяна, а шлайфане на гърбичните чела на чашките. Да, ама аз се запитвам - 0,35 мм шлайфане на челата няма ли да отслаби здравината на чашката и освен това - какво става с циментацията й? Добре ли е да се прави такава манипулация. Казват, че това е правено и няма проблеми! Докога, обаче няма да има проблеми - до 30 000, до 80 000 км?
Който знае отговора, моля да каже!
Аз бих предпочел да отнема материал от вътрешните пинове на чашките, само че не се сещам за бърза, точна и практична манипулация. Моля за мнения, макар, че вече съм уговорил ремонт двигателя.
Има и още нещо, което не ми е много ясно, и за което бих искал мнение от знаещите:
Имам съмнения, че белята е дошла от недостатъчна функционалност на газовия вентил на първи цилиндър - тоест подавал е бедна смес /при недостатъчна пъргавост на вентила/ - което е довело до това състояние. Съдя от това, че в момента двигателя работи нормално на бензин /с малко до средно натоварване/, а на газ - веднага след подаване на газ единия цилиндър глъхне- Мисля, че това е показател, че първи цилиндър работи на бедна смес на газ, в сравнение с бензин. Газовите вентили са марка MED TYPE RGI 110R-000057 и са комплект в един корпус, изпарителя е LANDI. Преди 5000 км смених филтъра пред газовите вентили - беше MED сложих такъв на ATIKER.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от ufer » 28 Авг 2021 10:06

534 написа: 27 Авг 2021 18:46отговора
Няма отговор! Ако обичаш да експериментираш и сам да си правиш ремонта, можеш да опиташ с шлайфане само на вътрешните пионер, но цементацията заминава, ще спестиш някой лев, с риск да се прецака нещо друго. Но ако плащаш на майстор, купи си нови чашки и си спести бъдещи ядове...

534
Мнения: 21
Регистриран на: 10 Яну 2011 18:54
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Corolla e12 газ/бензин
Получена  благодарност: 1 път

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от 534 » 28 Авг 2021 12:29

Благодаря за мнението! Стигнах до убеждението, че е по-добре да се ревизира цялата глава за да няма после изненади.

Миланов
Мнения: 96
Регистриран на: 04 Яну 2010 16:18
Местоположение: Ямбол Тойота Корола 1.6 VVT 2009г

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от Миланов » 29 Авг 2021 22:47

Освен ревизия на главата е време да помислите и за смяна на газовите инжектори. Защото не го ли направите, клапаните на ремонтираната глава ще си отидат много скоро. Хубава вечер.

534
Мнения: 21
Регистриран на: 10 Яну 2011 18:54
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Corolla e12 газ/бензин
Получена  благодарност: 1 път

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от 534 » 31 Авг 2021 22:52

Абсолютно съм съгласен за подмяна на газовите вентили! Обаче днес се поинтересувах, и се оказа, че MED вентили с монтаж са 400 лева! Е то това на какво прилича! Да не са златни тия вентили или пък монтажа е извършен от марсианци! Бихте ли предложили магазин или доставчик, който предлага новото поколение на MED след моите RGI 110R-000057 на разумни цени?

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от ufer » 01 Сеп 2021 09:11

Добре, че се отказа да шлайфаш вътрешните пинове... :thumbsup: Вчера разгледах едни мои стари чашки. Ако прешлайфаш пина малко повече, рискуваш чашката, респ. пинът, да не опира върху стеблото на клапана, а с цялото си дъно да контактува с тарелката и тогава гледай какво става - натрошени клапани, пружини, легла, че може би и валове... bash.gif

534
Мнения: 21
Регистриран на: 10 Яну 2011 18:54
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Corolla e12 газ/бензин
Получена  благодарност: 1 път

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от 534 » 09 Сеп 2021 21:50

Да. в сервиза шлайфаха стеблата на клапаните, вместо чашките. За съжаление два от клапаните /всмукателни/стигнаха до хлабина 0,65 мм и сега се чуват като тракат. Много неприятно!

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от Akima » 10 Сеп 2021 09:43

534 написа: 09 Сеп 2021 21:50 стеблата на клапаните
Тази процедура е толкова "гениална", колкото и пиленето на лифтърите.
Защо не се купуват лифтъри/чашки не ми става ясно...
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

534
Мнения: 21
Регистриран на: 10 Яну 2011 18:54
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Corolla e12 газ/бензин
Получена  благодарност: 1 път

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от 534 » 10 Сеп 2021 11:04

Защо клапани, а не лифтъри?
Може би защото цената на лифтърите е три пъти по-висока от тази на клапаните. Ако трябва точно да се регулират всичките 16 клапана.. :). А който не може да направи точна сметка, той и с лифтърите няма да направи правилна центровка.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от Akima » 10 Сеп 2021 11:24

534 написа: 10 Сеп 2021 11:04 Може би защото цената на лифтърите е три пъти по-висока от тази на клапаните.
Лифтърите са от 10 до 15 лева за брой - на такава цена не може да се намери клапан дори и втора употреба.
След рязане на опашките на клапаните на тази глава повече не може да се регулират хлабини - съответно отива в кофата при следваща нужда от реглаж.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от ufer » 10 Сеп 2021 12:55

Такова е нивото на една голяма част от механиците, а това, че цементацията на клапаните отива на кино, тях не ги засяга - не е тяхната кола... bash.gif

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от Akima » 10 Сеп 2021 14:39

Дори не засягаме такива детайли - коя повърхност как е обработена.
Проблемът според мен е комплексен - "шлайфистите" знаят как се прави, но не им се занимава, защото струва повече, а клиентите бързат и обикновено нямат пари.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.

Мнение от мехаННика » 10 Сеп 2021 14:42

Такова е и нивото на огромната част от клиентите им. Качеството струва пари във всички сфери и това е. "Ама тя колата струва толкова ", "дай да измислим нещо " и други подобни изрази като чуя и внимателно се изтеглям. Това което направено на този мотор е за кошмари в кухнята или както беше там. Излишно е да се говори че няма как да се измери колко се отнема от клапана, както е монтиран в главата. А иначе главата и сега вероятно не подлежи на ремонт. Пестете и се възмущавайте по форумите.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост